Slm,
motorsikletinde ABS olanlar goruslerini aktarabilirler mi?
Faydali mi yoksa satis taktigi mi?
Neden hicbir racing makinada yok da touring makinalarda var?
Tsk.
Slm,
motorsikletinde ABS olanlar goruslerini aktarabilirler mi?
Faydali mi yoksa satis taktigi mi?
Neden hicbir racing makinada yok da touring makinalarda var?
Tsk.
hoşgeldin arkadaşım foruma
ABS fren sistemi önceden de birçok markada kullanıldı fakat sağlıklı değildi ve kaldırıldı. bu yıllarda bazı firmalar yeniden ABS fren sistemini geliştirerek kullanmaya başladılar.
ABS fren sistemi bir motor yardımıyla diski saniyede 8 kere olması lazımdı, sıkıştırıp bırakıyor. super sportlarda kullanılmamasının nedeni virajlarda yatarken diski diski sıkıştırıp salmasıyla oluşan denge problemi. diğer turinglerde dengeyi bozacak kadar yatılmadığı için problem oluşturmuyordu.
bu da kawasaki sitesinden alıntı:
ABS,Kawasaki modellerinde neden kullanılmıyor ?
Anti Blockier System ‘'ABS'',Kawasaki tarafından GPZ1100 modelinde 90'lı yıllarda kullanılmış olup daha çok Touring modellerinde tercih edilen bir fren sistemidir.Zaman içinde iki tekerleklilerdeki kullanımında problemler ile karşılaşılan bu sistemin diğer imalatçılar tarafından kullanımı da oldukça azalmıştır.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
Yani sonuç olarak ABS faydalımı değilmi?
tercihimizi yaparken hangisinden yana kullanalım?
Teşekkürler
Bence doğru fren yapmayı biliyorsan ABS ye gerek kalmaz zaten. Lastik iyi durumdaysa sorun yok. Abs nin fren mesafesini uzattığı söyleniyor. Ne kadar doğru bilmiyorum. Hızla giderken ön lastiği kaydıracak kadar sert fren yapman gerekiyorsa zaten dua etmeye başla o durumda ABS falan hikaye..
06 AB 3263
0 Rh+
Bugün kaç motorcuya selam verdin?
Her zaman ABS daha iyidir.
Böyle bir frenajı şehirler arası yolda özellikle ülkemizde normal frenle bir yap bak noluyor. Zaten arkadaş normal kullanım için soruyor. Yarışlardaki kadar yüksek süratlerde yatışlar, sürat teknikleri falan şehirler arası yollarda kullanamazsınız.ABS fren sistemi bir motor yardımıyla diski saniyede 8 kere olması lazımdı, sıkıştırıp bırakıyor. super sportlarda kullanılmamasının nedeni virajlarda yatarken diski diski sıkıştırıp salmasıyla oluşan denge problemi. diğer turinglerde dengeyi bozacak kadar yatılmadığı için problem oluşturmuyordu.
Çok yanlış bilgi veriyorsunuz. ABS fren sistemi böyle bir durumda hayat kurtarır. Siz optimum fren basıncını bulana kadar ABS'li motor kullananın tam basınçta fren yaparak sizden çok daha önce durabilir. frenlemede sn ler önemlidir.Hızla giderken ön lastiği kaydıracak kadar sert fren yapman gerekiyorsa zaten dua etmeye başla o durumda ABS falan hikaye..
Bunun otomobillerde testi yapıldı ve ABS frenli aracın frensize göre daha iyi durduğu görüldü. ABS frenleme duruş mesafesinden çok tekerleklerin kitlenmeden motorun dengeli durmasını garanti etmesidir. Fren mesafesini kısa olması birçok etkene göre değişir ama abs her zaman optimum frenaj sağlar. Eğer abs iyi bir teknoloji olmasaydı neden günümüzde tüm araçlara uygulandı.Abs nin fren mesafesini uzattığı söyleniyor.
90'lı yıllar. O yıllarda ABS zaten geliştiriliyordu. Kaçımızın arabasında vardı ki. Şu an 2006 yılındayız kafanızı kaldırın biraz. Etraf ABS'li araç dolu. O zamanın teknolojisiyle şimdiki ile bir tutup işin içinden sıyrılmaya çalışan firma mantığı bu. Demek ki kawa beceremiyor bu işi. Koca BMW firması tüm modellerine ABS koyuyor veya opsiyon diyor. Eğer işe yaramasaydı geliştirmesi için bile uğraşmazdı.ABS,Kawasaki modellerinde neden kullanılmıyor ?
Anti Blockier System ‘'ABS'',Kawasaki tarafından GPZ1100 modelinde 90'lı yıllarda kullanılmış olup daha çok Touring modellerinde tercih edilen bir fren sistemidir.Zaman içinde iki tekerleklilerdeki kullanımında problemler ile karşılaşılan bu sistemin diğer imalatçılar tarafından kullanımı da oldukça azalmıştır.
Artık yeni ABS ssitemlerinde özellikle BMW ve Honda integral sistemler kullanıyorlar ve ön freni sıktığınızda arka tarafta belli oranda fren yapıp en iyi duruşunuzu yapıyorsunuz. 1-2 sene içinde tüm orta üst modelle abs'li olacak. Param olsa bende ABS'li motor alırım.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
racinglerde neden kullanılmıyor onu halaa anlamadım? aynı markaların turinglerinde var racinglerde yok
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
Benim tahminim racing motorları cadde olarak bile kullananların çok professyonel olarak düşünülmesi. Ama artık opsiyonel olarak girmeye başladı işte örnek. Supersport klasmanındaki çok yüksek süratlere çıkan bu motorda abs var.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
daha hayabusa bitmeden yeni bir olay başlatmak istemiyorum ama zzr 1400 super sport değildir
ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın
ben abs li bir kaç tane motora bindim ve bana sorarsan abs hikaye...özellikle 125 veya 200 lük küçük çaplı motorlarda. O tarz motorlar genellikle şehiriçi yollarda kullanılıyor ve ani durmalar çok fazla oluyor... abs durma mesafeni uzatıyor... biraz tecrüben varsa abs hikaye... aynı zamanda acemiysen bile zararlı olabilir çünkü durabilme mesafen uzuyor...ben ilk abs sistemli 125 lik motora bindiğimde fren arızalı zannetmiştim, meğer abs olduğundan zor duruyormuş..yorumunu sen yap... ne alırsan al şimdiden hayırlı olsun...
bindiğin motorların markasını modelini yazar mısıncihanpir adlı üyeden alıntı
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
xxxxx,
Neye dayanarak bunu söylüyorsun? Alet 200bg, 300 küsür km son hız yapıyor. Hangi touring, hangi chopper, hangi scooter'da böyle güç var. Hangi touring'de böyle güce ihityaç var söylermisin? Amerikan sitesinde dahi super sport sınıfına sokulan bir alet.zzr 1400 super sport değildir
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Evet bence de motorun markası ve modeli önemli. Zannedersem ki 125-200 cc motorlarda ancak "ABS" marka sözde abs frenler oluyor. Yani bilgisayar kontrollü ve 1000-2000$ fiyat farkı yaratacak ABS kullanılmıyordur.ylmzzz adlı üyeden alıntı
Abs'li frenlerle ıslak zeminde ve viraj alırken köküne kadar basma imkanı verebileceğini sanıyorum. Arabada 1998 yılından beri elektronik abs fren sistemi kullanmaktayım ve ıslak zeminde viraj alırken panikle köküne kadar frene bassam bile araba virajdan düz olarak çıkıyor. Daha ne yapacak ki? Motorda da herhalde buna benzer bir etki yapacağını sanıyorum. Dediğim koşullarda (ıslak zeminli virajda) abs'li motorda fren sıkan varsa tecrübelerini anlatırsa sevinirim.
MrCool, ABS nin en büyük avantajı sizinde belirttiğiniz gibi lastiğin yola tutunmasının zayıf olduğu şartlarda dengeli duruş sağlamasıdır. Ben kullanmadan birşey diyemem ama tüm teknolojinin amacı optimum frenlemeyi güvenli bir şekilde sağlamak. Şartlar ne olursa olsun (Kuru, ıslak, kumlu vs.).
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
abs iyidir. ama şart değildir. devreden çıkarılabilir olanları tercih edilmelidir. çünkü kimi zaman arka tekerleği kaydırmak isteği de tatmin edilebilmelidir.
@Makine
Yalaaaan Motosiklette duruş mesafesi arabaya göre çok daha uzundur. ABS bu duruş mesafesini daha da uzatır. ABS arabalarda anlamlıdır çünkü arabanın fren esnasında kayarak kontrolden çıkmasını engeller. Ancak motosiklette zaten ön tekerlek kaymaya başlamışsa bunu ABS de engellemez.Her zaman ABS daha iyidir.
@Alaparslan Caglak
Racing makinalarda ABS kullanılmaz çünkü yarış motorlarında sürücünün motoru 100% hissetmesi ve en ufak hareketi hissetmesi gerekir. Racing makinalar en ufak hareketi anında gösterir, sürücü her yaptığı hareketi ne eksik, ne fazla motora verdikten sonra karşılığını beklediği şekilde almak ister. Hassasiyet çok önemlidir. Bu tür motorlarda frenaj diğer motorlara göre farklı şekilde uygulanır. O yüzden motor sürücü müdahelesi dışında davranmamalıdır.Neden hicbir racing makinada yok da touring makinalarda var?
Bu arada bazı Çin malı motorlarda ABS olduğu iddiası da yalandır. O motorlardaki ABS fren sistemi değil, frenin markasıdır. ABS fren sistemini incelerseniz ne demek istediğimi anlayacaksınız.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
boy büyüksün yav race motorlarda kullanılması iyi değildir. racede boy ne derse doğrudur.
diğerlerine inanmamak zorunda kalcaz heralde ayıp olcak ama neyse
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
@ylmzzz
Geyik mi yapıyon anlamadım ama neyse Ben deneyimlerim ve okuduklarım (ki bu da deneyim ve bilgi demek) doğrultusunda konuşuyorum.racede boy ne derse doğrudur
Racinglerde ABS ihtiyacı olsaydı zaten MotoGP'deki makinalarda da kullanırlardı. Son teknoloji aletler ne de olsa. Adamlar ıslak pistte bile her hareketi yapıyorlar. Yani daha önce de dediğim gibi sürücü çok önemli. Racing makinaların tehlikeli olduğunu, deneyimli kişiler tarafından kullanılması gerektiğini, başlangıç motoru olarak kullanılamayacağını boşa söylemiyorlar.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
estağfirullah ne geyiği. 600f in yakıtını filan öğrenmiştim senden. gerçekten deneyimine güveniyorum racing konusunda. ilerde alırsam yanına gelecem öğrenene kadar da gitmeyecemboy adlı üyeden alıntı
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)