Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Marş basıyor ama çalışmıyor (Honda Shadow)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    novablue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VFR 800 A
    Arkadaşlar hemen motosikletimin hakkında bilgi vereyim :2004 model Honda Shadow vt 750 c çift silindirli 4 bujili ve karbüratörlüdür.

    Motosikletimin aküsünü full şarj ettim, Önceki bujilerimden şüphelenerek bugün sıfır ve doğru bujileri de taktım, fakat aşağıdaki videodaki gibi bir sorun yaşıyorum. Nereden şüphe etmeliyim? Karbüratörün içinde olabilecek kirli benzin tortusundan şüphe ettim ama tahliye vanasını ya da vidasını bir türlü bulamadım. Ya da elektrik/ateşleme sisteminde mi sorun vardır sizce? Yardımcı olursanız sevinirim.



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    eliniz anahtar tutuyorsa bujileri tek tek kontrol edin...elektrik geliyor mu...
    eğer geliyorsa hava filitresinin girişini tıkayıp marşa basın...
    karbüratöre hava girişi olmasın....
    bir de vurdurmayı deneyin...3-.4. vitesler de vurdurun...

  3. #3
    novablue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VFR 800 A
    Videodaki gibi denemeler yaparken 10-15 denemeden birinde çalışırsa kurtarıyorum fakat stop edersem bir daha imkansız çalışmıyor. Genellikle de de bu 10-15 deneme sırasında aküyü bitiriyorum ve moral bozuk bir şekilde aküyüp söküp tekrar şarja takıyorum.

    Bahsettiğiniz gibi hava filtresinin girişini tıkayıp marşa bastığımda hiç ateşleme olmaz diye düşünüyorum. Doğru değil mi? Siz başka bir yerden hava kaçağı olup olmayacağını mı kontrol etmemi istediniz?

    Ayrıca vurdurunca da çalışacağından şüphem yok fakat ben bu problemi aylardır yaşadığım için 4 ayda toplam 3 kez motosiklete binebildim. Kalıcı bir çözüm olmayacak vurdurma.

  4. #4
    AguilaNegra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2011
    Şehir
    Adana
    Merakımdan soruyorum yanlış anlama 4 aydır hiç bir ustaya göstermedin mi motosikleti ya da gittiysen onlar bir tespit yapmadı mı ?
    Müsait bir yerde öleceğim.

  5. #5
    novablue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VFR 800 A
    Estf. Götürdüm tabiki ilk götürdüğüm usta buna iridyum buji takacağız diyerek beni yanılttı ve iridyum bujiyi taktığımdan beri verim alamadım, haftada 1 zar zor çalıştırarak binebildim. Bundan 1 ay önce götürdüğüm usta marş motorunda sorun vardır diyerek marş motorunun kömürlerini temizledi ve ustanın yanında da çok zor çalıştı. Cruiser motorlar böyle zor çalışır diye bir yorum yaptı, orada bulunan diğer bir müşteri ise bende de suzuki var çok daha zor çalışıyor diyerek destekledi. Kafamda soru işaretleri ile ayrıldım. Benden önceki sahibinin götürdüğü usta da zaten vt750 ye cbf150 bujisi takmış olduğu için güvenimi kaybetti. Ankara'da doğru düzgün usta olmadığı gibi motor çalıştığında trafikte stop ederse büyük sorun yaşıyorum. Korna, küfür gani gani, 270 kilo motoru da itemiyorum kolay kolay. Ankara'da da tam niyetlendim hava bozdu, tam havalar iyi oldu motor çalışmadı ya da işlerim yoğunlaştı. Artık hiç çalışmadığı için Yetkili servise bile götüremez hale geldim. Ayrıca doğru bujilerim olan ve son umudum olan NGK dpr8ea-9 kodlu bujiler bugün elime ulaştı. Onları da taktıktan sonra ilk 2 denemede çalışmadı ve 3. deneme de çalıştı, 5 dk çalıştırıp motoru ısıttıktan sonra bir daha aküyü bitirene kadar ne yaptıysam da çalıştıramadım ve bu videoyu bu sırada çektim.

  6. #6
    novablue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VFR 800 A
    Karburatorun dogru calisip calismadigini test etmek icin starter fluid kullandiklarini gordum. Hava filtresinin iradan karburatorun icine sıkıyorlar. Boyle bir urun turkiye'de var mi? Ya da su puskurtebilecegim bir sisenin icine benzin koyarak benzini puskurtsem de olur mu acaba?

  7. #7
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    keşke yakında olsak ta ilgilenebilsek..buradan cevap çözüm öneri o kadar zor ki...

    ama sadece bujileri sökmenizi,buji piposuna takmanızı ve metal bir yere dişli kısmını değdirerek marşa basmanızı,kıvılcım oluşup oluşmadığını kontrol etmenizi öneririm..
    oluşmuyorsa,beyinden tutun da,stop düğmesine kadar heryeri kontrol etmel gerekli..
    arızayı kademe kademe araştırmalı..bujiler sağlamsa karbüratöre bakmalı mesela...değilse karbüratörü kurcalamamak gerekir...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  8. #8
    novablue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VFR 800 A
    Teşekkürler samet, bu gece elektrik sistemini bir kontrol edeyim de sonucu yazarım.

  9. #9
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    bazen öylesine ..afedersin salak durumlardan dolayı oluyorki arızalar..
    insan çıldırıyor...

    mesela stop düğmesindeki kablonun sıyrılıp ,kopup,gevşeyip şaseye değmesi gibi...

    ama onu bulana kadar insan balata sıyırabiliyor...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  10. #10
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı novablue adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Videodaki gibi denemeler yaparken 10-15 denemeden birinde çalışırsa kurtarıyorum fakat stop edersem bir daha imkansız çalışmıyor. Genellikle de de bu 10-15 deneme sırasında aküyü bitiriyorum ve moral bozuk bir şekilde aküyüp söküp tekrar şarja takıyorum.

    Bahsettiğiniz gibi hava filtresinin girişini tıkayıp marşa bastığımda hiç ateşleme olmaz diye düşünüyorum. Doğru değil mi? Siz başka bir yerden hava kaçağı olup olmayacağını mı kontrol etmemi istediniz?

    Ayrıca vurdurunca da çalışacağından şüphem yok fakat ben bu problemi aylardır yaşadığım için 4 ayda toplam 3 kez motosiklete binebildim. Kalıcı bir çözüm olmayacak vurdurma.
    hava filitresinin girişini kaptırsanız karbüratöre hava girmez ve direk benzinle zengin karısım ile daha kolay çalışırı...
    aynı jikleyi açmak gibi...
    sizin sorununuz elektrik filan değil...
    subap ayarlarınızda sorun yok ise direk karbüratördür...
    şimdi motorun yanına gidip hava filitresinin girişini tıkayıp marşa basın...
    elinizi içine çeker gibi olur...korkmanıza gerek yok...elinizi içice çeker gibi yapması da iyiye işarettir...emme sistemi iyi çalışıyor demektir...
    eğerki emme sistemi iyi çalışmıyorsa hava filitresi baska yerlerden de hava alıyor demektir...kırık çatlak vs olabilir...
    siz şimdilik bunlara takılmayın...
    hava girişini tıkayıp marşa basın...çalışmazsa tam kapatmayın bir miktar bosluk bırakarak deneyin...
    kolay gelsin...

  11. #11

    Üyelik
    04 Şubat 2012
    Motosikleti
    2006 HONDA CBR 600F
    dostum servis yokmu ankarada götür hondaya 3 5 fazla ver sorunu çözsünler ben yaşadığım bir kaç olaydan sonra servisten başka bir yere gitmiyorum ucuz olsun diye yaptırıyoruz sağda solda daha beter oluyor motorlar...

  12. #12
    novablue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VFR 800 A
    Motor çalışsa götüreceğim, şimdiye kadar arada bir çalışıyordu. Dolayısıyla çok basit bir konudan diye düşünüp götürmedim. Ayrıca şimdiye kadar olan sorunların sebebi bariz bir şekilde iridyum buji idi, yeni bujiler daha 2 gün önce elime ulaştı zaten, ayrıca işten dolayı fırsat bulamıyorum servise götürmeye, sadece geceleri uğraşabiliyorum. Servis de evime baya uzakta. Ayrıca insan ne kadar sinir olsa da çözülebilecek basit şeyleri kendim yapmak benim için daha keyifli diye uğraştım, sorun elektrik değil de karbüratör sorunu ise zaten ben yapamayacağım için bir araca yükleyip götürteceğim sonuç olarak.

  13. #13
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    bujiler (çok istisnadır gerçi ama) ya arızalıdırlar,yada motora takıldığı anda kesmiş olabilirler..bu durumda çıkarıp denediğiniz anda kıvılcım yoksa hemen pes etmeyin...ıkardığınız bujiden kıvılcım çıkmıyorsa herhangi başka bir buji deneyin..
    yok ne yaptıysam kıvılcım yok diyorsan... zaman elektirk sisteminden devam et..

    bu arada marş motorunun motoru çevirme şiddetinide görmelisin..motoru çok yavaş çeviriyor olabilir...akün sağlam ama marş motorunun kömürleri,burçları aşınma sebebiyle güç çalar ve marş motoru tam güç ve devirle dönemez..
    bu durumda ise vurdurmak deneme amaçlı çözüm olabilir...o da kolay değildir...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  14. #14
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Selamlar

    Oncelikle icinizi rahat olsun bu tip sorunlar cozulebilir sorunlardir. Masraflari dusuktur

    2. Hic bir sekilde Cruise motor zor calisir diye bir sey yoktur. Sanayide beceremedigi ise, bu boyledir diyen bir ton bos usta var. Bu beni hic sasirtmiyor

    Iridium bujiler zor calisma sorununa cozum degil aksine sorunu tetikliyici unsurlardir. Daha fazla voltaj cektigini hatirlatiyim.



    Samet arkadasimizin dedigi yontem dogru ben sirasi ile yapmaniz gereken tum testleri yazacagim. Deneyip bizim ile sonucunu paylasin lutfen.

    Akunuzun surekli bosaliyor olmasi onemli bir faktor. Uygun bir zamanda akunuzu tam kuru (jel degil) aku ile degistirin. Sanirim onunda omru gelmis.

    Mars motorunuzda bir sorun yok. Olsaydi mars dahi basamazdiniz.

    Kontroller:
    Buji pipolarini sokun , pipolar vidali gibi cevirilerek kablodan ayrilmalidir. Bujinin baglanti kismini 1 cm uzaklikta iken tek tek marsa basarak atesleme kivilcimini gorup yerine taktin

    Eger kivilcim goruyorsaniz. Daha fazla kurcalamadan

    Motorun benzin deposundan cikan ve karburatore giden yakit hortumunu kontrol edin. Yakitin geldigine ve karburatore ulastigina muhakak emin olun.

    Motorunuzu bir arabaya takviye ile baglayarak tekrar marsa basin. Aninda calisiyor ise, akunuzu sokup bir yetkili bayide kontrol ettirin.

    Karburatorde es kaza hava ayarini hic ellemediginizi farz ediyorum. Eger bunu yapti iseniz muhakak belirtin.

    Motorunuzda ya atesleme yok , yada benzin gelmiyor. Sonucta icten yanma kavramini baslatacak ilk eylem gerceklesmiyor. Mars motoru bu yuzden gorevini yerine getiriyor ama gerisi gelmiyor.

    Ustaya guvenmiyor iseniz, sorunu deneme yanilma ile bulacaksiniz.

    Sahsi gorusum, iyi ihtimal akunuz. Kotu ihtimalle yakit pompaniz. Motorda cift karburator var, biri bile calissa tek silinidir motor calisir sadece rolanti tutmaz.

    Cevabinizi bekliyorum
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  15. #15
    Tropiksera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    Antalya-Kemer-Tekirova
    Motosikleti
    Honda İnnova 125 (2007) Yağı : 10w40 Kask : LS2
    Bence Karbürator yada benzin filtresi bujiden ateşleme geliyorsa motora benzin gelmediği için ateşleme yapmayabilir.
    Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.

  16. #16
    speedy2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ Çengelköy
    Motosikleti
    BMW 1150GS ADV
    Yüzde 99 depoda benzin az

  17. #17
    novablue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VFR 800 A
    Arkadaşlar hepinizine ayrı ayrı çok teşekkür ederim. Öncelikle çok sevinçliyim sanırım bu gece sorunu çözdüm, anlatacağım.

    Geçtiğim adımları ve herkesin önerilerine tek tek cevap yazayım ki ilerde benzeri sorunu yaşayan olursa faydamız olsun (bu niyetle biraz detaylı yazarsam sıkılmayın):

    Özer abi Depoda yaklaşık 150 km'lik daha benzin var.

    Motora benzin ulaşmama sebeplerinden biri olabilecek olan deponun içindeki vakumu önleyici görevi de olan tahliye borusunun tıkanmış olabileceğini düşündüm, depo kapağını açınca tısslama, basınç sesi gibi sesler gelmedi, ayrıca açık da çalıştırdım. Benzin hortumlarını kontrol ettim. Benzin filtresi hariç depo kısmını eledim.

    Sonra geldim ateşleme kısmına, önce tek tek buji pipolarını sökerek buji kablolarını test ettim, kablonun ucunu motor bloğuna yaklaştırarak kıvılcımları gördüm, sonra buji pipolarında sorun olabileceğini düşünerek tek tek tüm buji pipolarının içine tornavida sokarak ve bu tornavidayı motor bloğuna yaklaştırarak kıvılcımları gördüm. Sonra da tek tek bujileri çıkartıp piposuna sokarak her bir bujinin ucundaji kıvılcımı da gördüm. Ateşleme sorununu da eledim böylelikle.

    Marş motorunun kömürlerinden şüphe ediyordum önceki denemelerimde, onu da yerinden söktürerek ustaya temizlettim, ya da temizlediğini söyledi.

    Akümü evde şarj ettiğim için full olduğuna eminim, böylelikle bu kalemi de eledim.

    Geriye iki tane şüphe edecek yer kaldı, ya karbüratör ayarı, ya da hava filtresi tarafından karbüratöre girişte bir yırtık sebebiyle yanlış karışım, ki önceki tespitlerime göre motoru çalıştıramadığım denemeler sonunda bujileri hep ıslak buluyordum. Olsa olsa bir şekilde zengin karışım olabilir diye düşünüyorum, hala karbüratör ayarından şüpheliyim. Ben hiç dokunmadım yerini de bilmiyorum ama bir şekilde belki de ayar bozuldu.

    Neyse sonuç olarak taktım tüm bujileri, benzinimiz var, akü takılı. Bastım marşa çalıştı. Daha marş motorunu turunu tamamlamadan hatta. arka arkaya 30 dan fazla denemede hepsinde çalıştı. Kafa da karıştı. ya akünün gücü yetmiyordu önceki denemelerde, ya da temassızlık dedim.

    Sonra taktım seleyi yerine; oturdum üstüne ve denedim çalışmadı. Haydaa... Tekrar söktüm seleyi, şöyle bir sahne ile karşılaştım. Önceki sahibinin aldığı Yuasa marka akü, olması gerektiğinden büyük görünüyor. Çünkü akünün üstünde bulunan kabloları elektronik kutularını akünün üstünde tutan plastik bir kase var. Kaseyi motora vida ile sabitliyorsunuz. Ama kasenin vida deliği ile karşı taraftaki motordaki delik arasında 3-4 santim uzaklık var. Yani akü boyut olarak büyük olunca tüm sistemi yükseltmiş. Bu kasenin kenarından geçen kablolar da seleyi üstüne koyunca eziliyor. Seleyi sökünce çalışıyor, seleyi takıp oturunca çalışmıyor. Ya da yine benim şansıma denk geldi bir şekilde bilmiyorum. Ben de aldım maket bıçağını kutunun kenarında kabloların geçebileceği bir oyuk açtım. Taktım seleyi bastım marşa çalışıyor. 10 kere de böyle çalışınca sorunun çözüldüğüne inandım, ama yarın göreceğiz durumu. Belki de akünün gücü azaldı ve sökme takma sırasında dinlendiği için kendini toplamış ve tekrar çalışmış bile olabilir. Eğer yarın yine bir sorun yaşarsam, belli ki karbüratörden, ilk çalıştırdığım anda servise süreceğim motoru.

    Bu da son halinin videosu;


    Tekrar yardımı geçen tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.

  18. #18
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Demek sasi yapiyordu , oda ateslemeyi kesiyordu belkide. Cidden sevindim. Bunu bir ista bulsaydi, 30,bin kez kendini over cok kolay tespit ettgini senelerin tecrubesi olduugnu soyler birde utanmadan sizden 100 tl ucretini isterdi. Tebrikler
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  19. #19
    AguilaNegra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2011
    Şehir
    Adana
    Adam 4 ay saç baş yolsun çıkan sonuca bak vay arkadaş yaşlanmamak elde değil :D
    Müsait bir yerde öleceğim.

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbf150,(bayan isimlerine inat) CaBBaR VT750 Shadow
    Pes yahu kimin aklına gelir.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)