ufak bi sorun, büyük bi sorun çıkartmış. Geçmiş olsun.
ufak bi sorun, büyük bi sorun çıkartmış. Geçmiş olsun.
Samet abi, benimde geceleri aşırı terleme sorunum var, ne yapmam lazım?
Geçmiş olsun bu arada, umarım başka sorlar çıkmadan kullanırsınız motorunuzu
Legends may sLeep.. But they never diE..!
Samet Arkadaşım, bugün motor düne göre daha zor çalıştı. Motora ancak tam gaz verip marşa basıyorum ve gazı bıraktığım anda çalışıyor. Eğer sadece kontağa basarsam marş motoru dönüyor ama motor yine çalışamıyor. Ama eminim aküm full olsaydı gaza tam basmadan bile çalışacaktı. Yani aküyü evde şarj edip taktıktan yaklaşık 24 saat sonra aküm gücünü yarıya indiriyor, kontağı açınca farlar daha az güçlü yanıyorlar. Bende çalıştıracağım derken 5 dakikalık denemede akümü bitiriyorum.
Şimdi yine iki sorum olacak;
1) 5 dakikalık marşta (10 saniye marş basıp 10-15 saniye dinlendirerek) aküyü bitirmem doğal mı?
2) akünün durduğu yerde 1-2 gün içinde gücünü yarıya indirmesi akünün ömrünün bittiği anlamına mı gelir yoksa sistemde kaçak olduğunu mu gösterir? Eğer kaçak olsa akü 1 günde tamamen bitmez miydi?
akünün imal tarihini biliyormusun???
motor soğukken daha zor basmasının sebeplerinden biride daha önce dediğim marş motoru kömür ve burçlarıdır..akün ömrünü tamamlamışta olabilir..
motorun ürettiği voltajı ölçme şansın varmı???
motoru bi şekilde çalıştırıp avometrede DC volt ile akünün üzerinden ölçüm yapın..gaz verdiğinizde 13,8 volt civarlarına çıkıyorsa sorun yoktur,akünüz ömrünü tamamlıyor olabilir..bu voltaja ulaşamıyorsanız motosikletiniz şarj etmiyor olabilir...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
Marş motorunun kömürlerin 3 hafta önce temizlettim. İyi görünüyor demişti usta. Motor çalıştığı zaman rölantide 12 volttan biraz yüksek gösteriyor. Gaza basınca ya da rölanti devrini musluktan arttırdığımda 13.4 - 13.7 aralığında değişiyor. Motor sıcakken ya da soğukken pek farketmiyor, akü yeni şarjlıysa butona tek basışta çalışıyor ancak üzerinden 24-48 saat geçmişse ilk çalıştırırken full gaz vererek çalıştırabiliyorum, gaz vermeden çalışacak gücü bulamıyor gibime geldi. Bildiğim kadarıyla full gaz verip marşa basarak çalıştırma yöntemi boğulmuş motorlarda uygulanıyor sadece, Bundan yola çıkarak da önceki sayfada ferhatkars arkadaşın yazdığı gibi iyi hava emme yapmıyorsa motor boğuluyor ve ben gaz vererek boğulmadan mı kurtarıyorum acep?
ferhatkars arkadaşın yazdığına cevap olarak; benim motormda hava alma sistemini dediğin gibi inceledim. Hava filtresi kutusunu açtım, bir boru var ve bu kapalı kutuya basınçlı hava veriyor, diğer yanda da hava filtresi var, ve hava filtresinin altındaki boru da havayı karbüratöre taşıyor. Ama dediğin gibi elimi koyarak kapattım, hiç de içeri vakumlamadı, hatta önüne peçete bile koydum, kıpırdamadı bile, Acep dediğin gibi karbüratöre giden bir yerde yırtık mı var, yoksa benimki vakumlama şeklinde değil de kutuya pompayla hava üfleme şeklinde mi çalışıyor bunu araştırıyorum şimdi. Eğer sorun buradaysa yani zengin karışım oluyorsa, aküm azaldığı zaman bujiler iyi çakamadan motor boğuluyor, akü full olunca bujiler iyi çakıp boğulmadan kurtarıyor olabilirim.
Sıfır bir akü ile denemelisin bence.
YOU WILL NEVER WALK ALONE
öncelikle geçmiş olsun bende sizin gibi motorsikletimle kendim haşır neşir olmayı tercih ediyorum tamircilere açıkcası pek güvenemiyorum önceki motorum kanuni hussar ın silindir rektefiye veya degişimini dahil kendim yapardım tabiki burdaki tamirci arkadaşları tenzih ederim benim karşılaştıgım onca yıldır motorsiklet kullanmama ragmen sadece bir tane işin ehli tamirciyle karşılaştım 20 km. gidip sipop ayarını dahi devamlı yaptırdıgım bi usta idi onun kadar prensipli bi tamirci ile karşılaşmadım randevu alıyorsunuz gidiyorsunuz gittiginiz gün tüm tamir veya bakım tamamlıyor binip test etmenizi begenmemeniz halinde ücret talep etmeyecegini söylüyor öyle onlarca sagda solda açılmış motor göremezsiniz en fazla parça bekleyen motor olur oda iki taneyi geçmez idi ustayıda aşşa yukarı 3 sene önce kaybettik nur içinde yatsın kusura bakmayın biraz uzun oldu sanırım size tavsiye motorunuza marş basarken farı her daim kapalı olsun çalıştırdıktan sonra farı açarsınız farı kapatmak için anahtarınız yok ise bazı motorlarda yok özellikle yamaha ybr honda 110 honda spacy deki gibi küçük bi far anahtarı taktırmanızı tavsiye ederim far açık oldugunda akünün gücü marş motorunu çevirmeye yetmiyor marş motoru dönüyor fakat yeterli deviri yapamadıgı için hem geç çalışıyor hemde marş dinamosunun kömürlerinin geç çalışmasından dolayı ömürlerinden ömür gidiyor
novablue kardeşim....
önceki başlıklarıda hatırlıyorum...şu motora rahat rahat binemedin gitti...son ayarlardan sonra kurşun döktür artık ya....
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
Valla binemedik gitti Hakan arkadaşım Eski çin malı motorumun karbüratörünü temizledikten sonra 1 yıl boyunca kusursuz çalıştı. Her gün sokakta Fargo görüyorum, anadol görüyorum. Tıkır tıkır çalışıyor arkadaş, bizim 2004 Honda çalışmıyor işte
Herocan, ustana üzüldüm gerçekten. Far kontağı çevirince otomatik yanıyor, ama ayrı bir anahtar yapmak geçici bir çözüm olacak. O zaman 2 gün değil 3 gün sonra çalışmaz olacak düşüncesindeyim. En çok şüphe ettiğim şey, sık sık boğulma ile karşılaştığımdan dolayı karbüratör iyi hava ememiyor gibi hissediyorum. Götürsem mi artık bir servise? Anladığım kadarıyla bu standart usta işi değil gibime geliyor. Ateşleme zaman ayarı, subap ayarı, karbüratör ayarı gibi şeyler de elden mi geçse artık...
Piyanist_İrfan, ben de motora binmeye ayırdığım vakitlerde motora binemeyince kendimi kemana verdim, keman öğreniyorum Yakında buradaki ismimi Kemanist_mustafa diye değiştireceğim böyle giderse...
Bugun gosterdim ustaya, karburator ayari sacmalamis. Aku de omrunu doldurmus. Ayrica sele altindaki kablolarda temassizlik da varmis. 3ü 1arada yani. Karburatorden dolayi motoru bogduktan sonra ya da sele altindaki atesleme kontrol unitesinin temassziligindan dolayi motor bogulursa, yarim aku calistirmaya yetmedigi gibi deneme sirasinda akuyu de bitiriyormusum. Benzeri sorun yasayan arkadaslara duyurulur.
gördünmü bak..demekki yakın olsaymışız çabucak bitecekmiş bu iş...
sağlık olsun..tamir oldumu peki şimdi???
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
Karburator ve sele altindaki atesleme kablolari tamir oldu, henuz aku almadim. 1-2 gun icinde aku azalirsa veya biterse aku alacagim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)