warsa motorda ve performansta ne gibi degisiklikler görüldü.. ?_ bir zahmet aydınlatıversin bizi..
warsa motorda ve performansta ne gibi degisiklikler görüldü.. ?_ bir zahmet aydınlatıversin bizi..
CBR 600F Honda,
motoru bir kere sıfır aldı isen kullanma kılavuzuna bak fabrika çıkışı tavsiye ettikleri oktan mutlaka yazıyordur.ikincisi elden aldı isen önce senden önceki kullanıcının yakıt tercihini öğren ve modeline görede ve tercihen aynı oktan geleneğinide sürdür.fakat bilmeni isterim ki yüksek devirli sürat motorları özellikle son yıllarda yakıt kalite standartları arttıkça (100 oktan gibi) bu tip yakıtlara göre motor ve yakıt sistemlerini tasarlıyorlar.çinliler hariç
anladım aslında bir arkadaş beni şöyle aydınlatmıştı.. 100 oktan motorda ek bir performans sağlamaz sadece yanmayı iyileştirir ve teklemeyi giderir dimişti.. motoruna zararı olmaz sadece iyi bir yanmayla tam performans alırsın demişti.. ama yinede kullanım klavuzundaki tercihi oku ona göre hareket et diyede eklemişti.. bu arada bu söylediklerim supersport motorları için geçerli.. yüksek devirli ve yüksek sıkıştırma oranına sahip motorlar için..
CBR 600F Honda,
Honda kesinlikle 100 oktan kullanılmasının sakıncalı olduğunu vurguluyor. Motorun kitabında hangi oktan benzin kullanman gerektiği yazıyor. Eğer onun dışında bir çeşit benzin kullanırsan motora olacaklardan sen sorumlu olursun. Yüksek oktanlı benzin motorun normalden fazla ısınmasına neden olur. Bunu da kimse istemez.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Ya arkadaşlar neden bahsediyoruz shell'in getirdiği 100 oktan benzini Alman mz'de 250-300 km kullandım zerre fark yoktu.Ne yüksek devirde farkı oldu,nede akselerasyonda bi değişiklik oldu.
[COLOR="red"][B][I] 4 zamanlı --> ::144:: <-- 2 zamanlı (A rh 2TT)[/I][/B][/COLOR]
Motor yeterli kadar sikistirmassa octane orani istedigin kadar yuksek olsun hic faydasi olmaz. Hatta eksik sikistirdigi icin yanmasi temiz olmaz ve silindir icin fazla pislik kalir. Bazi yakitlarin (katkisina bagli) sikistirmasi daha kolay oldugu icin bir performans kazanci saglar, ama bunu ispatliyacak test daha gormedim ve bence okdar cok olamaz.
Shell V-Power ve BP ultimate yakitlari burada bircok testlerde konu olmusdu ve hepsinde performansi dusurdugunu ortaya koydu. Bunun nedenide yakitin icinde normaldan daha fazla motor ve egzoz gazlarini temizlemek icin kimya maddelere bulundugu icin.
Modern injeksiyon ve (daha onemli) direk injeksiyon motorlarda yakat cok onemli. Bilgisayar sistemleri satilan ulke veya bolgenin ortamala yakit kalitesine gore programlaniyor. Bunun en buyuk ornegi Japonya icin yapilmis bir arabaya Avrupadan yakit koyarsan bu arabanin performansi 30% duser, Avrupa yakiti kalite acisindan Japonyadan ustun olsa bile.
Siz gene siz olun ve kitabcik ne diyorsa onu kullanin. Ben Euro Super Plus 98 kullaniyorum, yani katkisi AB tarafindan belirtilmis 98 octane oranli yakit.
HER TÜRK ASKER DOĞAR
scooterlara genelde 93 oktan aslında ama 95 den düşük kalmadı.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
scooterlara en iyi 95 octan yeterli 98 ve üzeri olan 100 octan fazla gelir bencee
[URL="http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=8625"]KONYALI MOTORCULAR TOPLANIYORUZ[/URL]
Vallah tyrkiyedeki scooterlar nasil bilmiyorum ama ben kucukken scooterlara "meng smering" yani ozel benzin ve yag karisimi kullaniyorduk. Scooterlarin kendi yag deposu olmadigi icin.motosport adlı üyeden alıntı
HER TÜRK ASKER DOĞAR
İçersine katılan kimyasallar ile yanma kalitesi artmış, oktanları arttırılmış yakıtların 95 oktanlılara göre daha kaliteli olduğu ortadadır, geçtiğimiz yaz aylarında yaşanan tartışmalar neticesinde bazı otoriteler tarafından bazı görüşler ileri sürülmüştür, Milliyet gazetesinde yayımlanan bazı görüşleri fikir vermesi açısından aktaralım:
Tüpraş Genel Müdürü Hüsamettin Danış, 98 oktan kurşunsuz benzinin 95 oktan kurşunsuz benzine göre tek farkının motorları bu ürüne göre tasarlanmış çok özel araçlarda belli oranda performans artışı sağlaması olduğunu söyledi. Danış, "Ancak yurtdışında ve ülkemizdeki araçların yüzde 90’ının motorları, 95 oktan kurşunsuz benzine göre tasarlanmış ve bu araçlarda en verimli sonuçlar 95 oktan kurşunsuz benzin kullanımı sonucu elde edilmiştir. Bu nedenle piyasada mevcut araçların yüzde 90’ından çoğu 95 oktan benzinle daha fazla kilometre yapabilmekte, hem de maliyeti daha düşük olmaktadır. Fiyat ve kilometre hesabını iyi yapmak önemli. Tüpraş’ın 98 oktan kurşunsuz benzin rafineri çıkış fiyatı 528.193 TL/lt’dir" dedi. Petrol Ofisi (PO) yetkilileri ise araçların büyük kısmının en az 95 oktanda iyi performans verecek şekilde üretildiğini belirterek, "Ancak sürekli olarak 98 oktan kullanmak araç performansında bir etki yaratır" diyor.
Renault yetkilileri: "Düşük oktanlı benzin motorda ’vuruntu’ adı verilen kontrolsüz ve zamansız yanma olayına sebep olur. Bu, silindir içerisindeki basıncın kontrolsüz şekilde artmasına neden olur. Enjeksiyon beyinleri ateşleme zamanını değiştirerek bunu engellemeye çalışır. Bu da silindir içindeki basıncı düşürerek vuruntuyu kaldırır. Basınç düşünce motordan alınan güç de azalacaktır. 98 oktan yakıt bu durumu azaltarak motorun potansiyel gücünü verebilmesini sağlar.
Yüksek oktanlı yakıtlar özellikle düşük devirlerde motorun daha rahat çalışmasını sağlar. Düşük sıkıştırma oranlı (8 - 8.5) motorlar düşük oktan sayılı yakıta uygun üretildiklerinden 98 oktan yakıt kullanımının pek etkisi gözlemlenemez" dedi.
TABGİS Başkan Yardımcısı Rasih Arbay, 98 oktanlı benzinin yüksek performans sağladığını, enerjiyi daha rasyonel kullandığını ve bu açıdan bir etkisi bulunduğunu belirterek, "Ancak Türkiye’de olmazsa olmaz diye bir şart yok" dedi. "Bu benzinin yeni nesil araçlarda 2.000 cc’nin üzerindeki, 3.000 cc’lik motorlarda kullanılması mantıklı" diyen Arbay şöyle konuştu, "Türkiye’de kullanılan araçlar genellikle 95 oktan benzin için tasarlanmıştır ve 95 oktan benzin de yeterlidir.
Bu yıl sonu itibariyle 98 oktan benzinin toplam petrol tüketimi içerisinde yüzde 15’lik bir orana ulaşması bekleniyor. Bu üründen devlete litre başına yaklaşık 100 bin lira ekstra vergi ödenecek. Devletin kasasına girecek vergi 30 trilyonu buluyor. Euro dizelle birlikte ele alırsanız bu miktar 124 trilyona ulaşıyor. 98 oktan benzin çok gerekli değil ama Euro Dizel kullanımı çevre açısından çok önemli.
BMW Servisler Müdürü Melih Pekol, sadece M3, M4 modellerinde 98 Oktan benzin için tasarlandığını belirterek, "Bizim araçlarımız 91 ve 98 oktan arasında çalışabilir olarak dizayn edilmiştir. Oktan araçlarda performans artımını göstermez. Oktan sadece benzinin yanma göstergesidir ve vuruntu sayısını gösterir. Asla performans artırmaz. 98 oktan benzin bir şarkıcı yakıtı da değildir. Eline mikrofon alan herkes de şarkıcı olmuyor zaten." diye konuştu.
Mercedes - Benz Türk Satış Sonrası Hizmetler Müdürü Serdar Özcan ise özellikle yeni nesil benzinli motorlu araçlarda üreticiler 98 oktan benzinin kullanılmasını öngördüğünü belirterek "Araçlarımızın motorlarında 95 oktanlık benzin kullanılabilir olsa da, motordaki yanma işleminin istenilen düzeyde olmayacağından, bu durum performans kayıplarına ve motorun daha sesli çalışmasına sebep olabilir" dedi.
Ford yetkilisi Murat Yüce de konuyla ilgili değerlendirmesinde "Biz araçlarımızda 95 veya 98 oktan benzin kullanılabileceğini belirtiyoruz. İfademiz de tam olarak şöyle; ’95 oktandan daha yüksek oktanda kurşunsuz benzin de kullanılabilir, ancak önemli bir avantaj sağlamaz’. Avantajı da çok minumum seviyelerde. Bizim araç sahiplerine tek tavsiyemiz EN 228 (Avrupa Normlarına uygun, 95 Oktan benzini de içeriyor) veya eşdeğeri yüksek kaliteli yakıt kullanmaları yönünde" diye konuştu.
Umarım fikir sahibi olmanız konusunda yardımcı olur.
arkadaşlar ben şunu bilirim 100 oktan bilmem kaç oktan ne kadar kalite o kadar fazla fiyat yani onu aldım şu kadar gitti yada şu kadar performans arttı diye bişi yok bence zaten olan benzinide alsan bassanda aynı yakacak yüz oktan alıyosun fiyatıda ona göre yani olay şu ne kadar az para veriyosun o kadar gidiyo ne kadar fazla para veriyosun o kadar fazla gidiyomuş gibi gözüküyo ama fiyat yol oranına bakarsak oran değişmiyo gibi...
koçum benim +1000000Sargonnas adlı üyeden alıntı
[COLOR="red"][B][I] 4 zamanlı --> ::144:: <-- 2 zamanlı (A rh 2TT)[/I][/B][/COLOR]
Kitapçıkta 91 oktan ve üzeri yazıyor. Yaklaşık 4 depodur 100 oktan kullanıyorum. Egzoza parmak soktuğumda kurum yok. Yanmayı iyi yapmışsa sorun yok demektir.
Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!
Kurşunsuz al yeter bence
nası ya mct250 ye 100 oktan mı kullanıyosun.. ?_?Kitapçıkta 91 oktan ve üzeri yazıyor. Yaklaşık 4 depodur 100 oktan kullanıyorum. Egzoza parmak soktuğumda kurum yok. Yanmayı iyi yapmışsa sorun yok demektir.
CBR 600F Honda,
evet 100 oktan ve şu ana kadar gayet memnunum
Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!
bp ultimate 98 ......
Çok memnunum, 100 oktan uçuk olmuş biraz, hem servis te pek bi şey farketmez diyo.....
FAZER FZ-1 OLACAK YAKINDA......
pcgr, 95 kullanma motorun sesi bile bozuluyor. bir depo shell 95 oktan kullandım motorun sesi bozuldu. şimdi po 98 oktan kullanıyorum motor kendine geldi sesi homurtulu çıkmaya başladı, race sesi veriyor. sende po 98 kullan.
ben asya as125 t ye 4 kere shell 100 oktanla fulledim,,3.fullemeden sora motor acaip fark etti.. e5 de iki kişi ibre sona dayandı.. normalde 110 u geçmeyen ibre 140ın altına girdi.. sesi değişti,rolantide bile yerinden zıplıycak gibi geliyodu bana ama sattım eski motorumu.. bakalım yenisine daha koymadım henüz..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)