Sorun neden kaynaklanıyor bakarmısınız arkadaşlar. . .
Reklamlar
-
Arkadaşlar merhaba bundan 1 ay kadar önce Tvs Apache me internetten HID marka xenon takımı aldım araç için motosiklette sorunsuz kullananlar var. Neyse gittim bir oto elektrikçisine bağlattırdım aşağıdaki resimde anlatmaya çalışığım gibi.
Beyin direk aküden besleniyor orjinal fara giren soketi iptal edip o da sol taraftaki sokete uyarladık konjektörden motorun uzun kısa düğmelerinden geliyor uzun kısa ve nötr olarak neyse topladık test ettik normal bir şekilde çalışıyor orjinal farda pır pır vardı bunda yok güzel. Farlar açık 10 15 dk gezdikten sonra farkettim ki devir saati aşağıdaki gibi 0 a düşüyor ama gaz verdiğimde gösteriyor eksik bir şekilde tahminimce sürekli olmuyor bu arada sırada oluyor biraz sıcak havalarda oluyor zannedersem bazen de 3 4 bin devirlerde takılı kalıyor gaz verince çalışıyor 7 8 bin devirlerde takılıyor anlamadım çözemedim servise gittim orda olmadı lanet olası devir saati normal çalıştı. Dediler olunca getir falan filan. Buraya yazmaktan başka bir çare bulamadım bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim. Video ya da çektim 2 tane.
Sorun neden kaynaklanıyor olabilir
- Gösterge komple bir arızamı
- Konjektörden mi kaynaklanıyor
- Aküde mi sorun var. ?
Reklamlar
-
Benden almazsan çalışmaz böyle sorun çıkar işte.
Akün kaç amper ve nekadardır üzerinde bağlı motorun.
Bendede benzer sorun vardı. Yeni akü alınca halloldu. Fakat aküm 9 amper.
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
-
search16 adlı üyeden alıntı
Benden almazsan çalışmaz böyle sorun çıkar işte.
Akün kaç amper ve nekadardır üzerinde bağlı motorun.
Bendede benzer sorun vardı. Yeni akü alınca halloldu. Fakat aküm 9 amper.
Coşkun abi görüşmeden önce araştırıyordum zaten 2 kişi alalım dedik. Şemsiye açılmadı aküm 9 A benimde orjinali.
-
İlk olarak 12 Amper bir akü bağlayıp bir süre test edebilirsin.
Fakat benim asıl söylemek istediğim aküye direkt bağlanan (+) kablosunu bir röleden geçirmen, rölenin enerjisini de kontaktan alman gerektiğidir.Böylece kontağını kapattığında Zenona giden enerji de kesilir. Ne olur ne olmaz bu tip devreleri ayırmakta fayda var.
Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
Ağlarken Sen Gülüyor Ol !
-
özcan1980 adlı üyeden alıntı
İlk olarak 12 Amper bir akü bağlayıp bir süre test edebilirsin.
Fakat benim asıl söylemek istediğim aküye direkt bağlanan (+) kablosunu bir röleden geçirmen, rölenin enerjisini de kontaktan alman gerektiğidir.Böylece kontağını kapattığında Zenona giden enerji de kesilir. Ne olur ne olmaz bu tip devreleri ayırmakta fayda var.
Özcan abi valla 12 amp. akü bulursam denicem şimdi sıfırdan almak olmaz kaç paradır şimdi devir saati sürekli yapmıyor işte sürekli yapsa bulucaz da sorunu xenonuda söktük işte en son o zaman sorun hala devam ediyor bi halletsem ondan sonra senin dediğin gibi takıcam inş.
-
akünün elektiriği yetmediğinde benzer sorunlarla karşılaşmıştık..zenon u sök ve sorun varmı yokmu test et.. eğer sorun olmuyorsa zenonun çektiği akımdan kaynaklanıyordur... ybr de benzer sorunlar yaşamıştık... akün bellirli bir süre sonra zenonla birlikte motora yetmiyordur...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
Ramazan taktıktan 1 gün sonra çıkarttım zaten xenonu 1 aya yakın takılı değil ve sorun arada bir yapıyor çıldırıcam motordan soğumaya başladım. Ciddi anlamda.
-
o kesin meme yapmıştır anam ona bi zımpara ojeliciksin tık
http://www.youtube.com/watch?v=acunXWpkQyk
şaka bi yana çok ilginç bi durum. bende derim ki xenon sökülüp eski tesisat takılıp sorunun devam edip etmediği kontrol edilmeli. sorun devam ediyosa xenon da var bi sıkıntı diye düşünüyorum.
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
eray_uluyazı adlı üyeden alıntı
o kesin meme yapmıştır anam
ona bi zımpara ojeliciksin tık
http://www.youtube.com/watch?v=acunXWpkQyk
şaka bi yana çok ilginç bi durum. bende derim ki xenon sökülüp eski tesisat takılıp sorunun devam edip etmediği kontrol edilmeli. sorun devam ediyosa xenon da var bi sıkıntı diye düşünüyorum.
XENON 1 AYDIR sökülü yazdım zaten taktım 1 gün sonra söktüm yani 1 aydır xenonsuz orjinal haliyle kullanıyorum ve aşağı yukarı her bindiğimde 10 15 dk gezdikten sonra şekil a daki gibi oluyor.
-
hocam bi devir saatinden dolayı motordan soğumana değer mi. orjinal apache aküsü kaç amper? devir saatindeki durum aküsü zayıf ybrde de oluyor. yani zayıf akü elektronik devir saatini devir düşünce besleyemiyor. bu arada, xenon beyni 35w mı yoksa 55w mı?
ayrıca akünün suyunu tamamlayıp bi şarj etsen?
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
ozgurakman adlı üyeden alıntı
hocam bi devir saatinden dolayı motordan soğumana değer mi. orjinal apache aküsü kaç amper? devir saatindeki durum aküsü zayıf ybrde de oluyor. yani zayıf akü elektronik devir saatini devir düşünce besleyemiyor. bu arada, xenon beyni 35w mı yoksa 55w mı?
ayrıca akünün suyunu tamamlayıp bi şarj etsen?
Teşekkürler kardeşim de servis dolayısıyla soğudum motordan adamlar hiç ya ilgilenmezlermi yok buzulunca gel falan fişman oyalıyorlar neyse. akü 12 v 9 Amper zayıf akü diyorsunda xenonu 1 bilemedin 2 gün kullandım sorun yapınca söktüm geriye 1 aydırda sökük şekilde kullanıyorum. 35 W xenon orj. ampulu de 35 w tı akünün suyuyla şarj meselesine bakmadım hiç ama ben çok gezerim sürekli kullanırım yani motoru şarj konusunda pek problem olmaz diye düşünüyorum. İnş akü suyu falan eksiktir. teşekkür ederim alakan için. bakıp akü suyuna yazarım.
-
devir saatı beyın ve konjektor ılıskısıyle calısır konjektorun de bi sase falan oluyordur benc e sorunu cozmeden binme motora allah korusun yangın cıkabilir . ( sadace benim dusuncem )
benimde farım yanmıyordu uzun kısa xenon var bı yanıyo bı yanmıyodu en sonnda hc yanmadı bı baktım kaplo dıreksıyonun arasında sıkısmıs ezilmiş cıtcıt ses gelio kıvılcım cıkıyosu hemen duzelttım tas gibi oldu
İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
TECRUBE = 250K +
-
antilop_skul adlı üyeden alıntı
devir saatı beyın ve konjektor ılıskısıyle calısır konjektorun de bi sase falan oluyordur benc e sorunu cozmeden binme motora allah korusun yangın cıkabilir . ( sadace benim dusuncem )
benimde farım yanmıyordu uzun kısa xenon var bı yanıyo bı yanmıyodu en sonnda hc yanmadı bı baktım kaplo dıreksıyonun arasında sıkısmıs ezilmiş cıtcıt ses gelio kıvılcım cıkıyosu hemen duzelttım tas gibi oldu
Xenonu taktığımda herhangi bir sorun yoktu gayet güzel yanıyordu hiç bir sorun yok devir saati arada bir sapıtıyordu söktüm 2 gün sonra ve o gündür 1 ay oldu yaklaşık xenonsuz orjinal kullanıyorum hala sorun devam ediyor.
-
olayı anlatamadım galiba =) konjektorunuzu kontrol edın once elektronık olcerle sonra o saglamsa tek tek kabloları deneyin sorun hatta veya beyınde
İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
TECRUBE = 250K +
-
Bugün gittim akücüye abi dedim şu akünün suyuna ve şarjına falan bakabilirmiyiz diye bakalım tamam dedi sorun ne dedi. böyle böyle abi dedim marş basıyormu dedi basıyor. o zaman aküde bir sorun olmaz. eğer suyu eksik olsa basmaz dedi. ordan motosiklet tamircisine gittim o da devir saatinden kaynaklanabilr dedi konjektörde sorun olsa aküyü bitirir dedi aküde bitmedi. Anlamadım artık ne yapıcam bozulana kadar kullanıcaz her halde servis te kabul etmiyor sorun yok diyor. Xenon takıcam bunun yüzünden takamıyorum.
-
04 Haziran 2012, 14:28
#16
Evet arkadaşlar sorun genelde sıcakta kendini gösteriyor. serin havada pek olmuyor. :(
-
04 Haziran 2012, 15:53
#17
Arkadaşım balanstı devir saatine yakın koyduysan ondan kaynaklı olabilir.Bir ara cg100 e takmıştım bende o gün benzin göstergesi kafayı yedi.Xenon yüksek gerilim ürettiğinden manyetik etki yaratıyor o yüzden sorun yaratıyor.Xenonu tekrar takmayı düşünürsen balansı elektronik mazemelerden uzak tutmanı tavsiye ederim.Şuan kendi motorumda kullanıyorum deponun altında şaseye monteli balans hiçbir sorun yaşamadım.Akü 5 amper.Xenon için ayrı hat ve röle var.
-
04 Haziran 2012, 19:35
#18
rapsy_09 adlı üyeden alıntı
Arkadaşım balanstı devir saatine yakın koyduysan ondan kaynaklı olabilir.Bir ara cg100 e takmıştım bende o gün benzin göstergesi kafayı yedi.Xenon yüksek gerilim ürettiğinden manyetik etki yaratıyor o yüzden sorun yaratıyor.Xenonu tekrar takmayı düşünürsen balansı elektronik mazemelerden uzak tutmanı tavsiye ederim.Şuan kendi motorumda kullanıyorum deponun altında şaseye monteli balans hiçbir sorun yaşamadım.Akü 5 amper.Xenon için ayrı hat ve röle var.
Xenon takılı değil zaten ama dün hava sıcaktı yine tekrarladı yavaş gittiğim zamanlarda ve motoru güneşin altında bıraktım ana yola çıkıp hızlanana kadar ondan sonra normal.
-
04 Haziran 2012, 19:51
#19
Mehmet sorun için çok üzüldüm kardeşim.. benim aküm 5 amper ama hiç bir sıkıntı yok..aküden değilde beslemeden yani konjektörden kaynaklanıyo alabilir... ama 9 amp akün varsa eminim benim motordan daha güçlü bi konjektörün vardır.. göstergelerin dijital olduğu için yapıyor olabilir mi.. beyin ile alakalı ...
-
04 Haziran 2012, 20:44
#20
K o r @ y adlı üyeden alıntı
Mehmet sorun için çok üzüldüm kardeşim.. benim aküm 5 amper ama hiç bir sıkıntı yok..aküden değilde beslemeden yani konjektörden kaynaklanıyo alabilir... ama 9 amp akün varsa eminim benim motordan daha güçlü bi konjektörün vardır.. göstergelerin dijital olduğu için yapıyor olabilir mi.. beyin ile alakalı ...
abi valla anlamadım gittim ya servisine götürüyorum bir şey yok diyo başka motorcuya götürüyorum gösterge diyo çözemedim yokmu şöyle tamam halledelim hemen diye deli olacam ya. :(
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)