mehmedim elektironik devir saatleri araçlarda , endiksiyon bobini , konjektör gibi motor devrinin artmasıyla elektirik enerjisinin artması yada düşmesini algılayacak bir sistemde yapıldıkları için yanlışım varsa düzeltin , algılayarak motor devrini saptayan sayaçlar , lakin anlattığın konu karışık , mantık olarak buradan yazılarak şu cevap aklıma geliyor ,konjektör ve alakalı sistemde bir sıkıntı yoksa ve arıza ara ara yapıyorsa şayet düşündüğüm mantık ise bu poeblemi daha fazla sıklıkta yapmaya başlayabilir ,
anlattıklarından yola çıkarak ilk baştan benimde aklıma zenonu taktığında , zenunun yüksek akım çektiği ve bu problemi ondan dolayı yaptığını düşünsemde , montajını yapan arkadaş montaj esnasında farketmeden sayacın kablolarını zedelemiş ve şasi almasına sebep olmuş olabilir ,gidonu çevirirken bir şekilde devir saati kabloları sıkışmadan dolayı ezilmiş ve bundan sebep ara ara şaşi yapıyor olabilir,
ayrıca sıcak arttığında yapıyor demişsin , havalar zaten ısındı , hava ısısı+motorun kendi bünyesindeki ısıdan dolayı bazen ayaklarımıza bile yakıcı sıcaklık gelmekte , sıcak ortamı gören kablo yumuşuyor ve bu yumuşamadan ötürü mm lik bir esnemeyle şasiye değiyor olabilir , montajını yapan arkadaş farkedemediği bir yere kabloyu takarken , kablolar toplu dursun diye , bir yerlere sıkıştırmış olabilir ve bunun neticesinde kablo yara almış olabilir, aklıma bunlar geliyor bence devir sayacının komple sonuna kadar 3 adet kablosunu incelemek en doğru olandır ,
ben olsam bunlardan huylanırdım ve yapılan işçiliği gözünün önüne getir , böyle durumlar oluşmuş olabilirmi ? çünkü bu traştan basit arızalar yüzünden yolda bile kalırsın , her zaman söylerim bu arızalar marka model, yaş farketmez sıfır motordada oluşabilir , onun için motorun canafar gibi soğuyacak bir durum yok ,
istersen hemen takas ederiz o haliyle benim hondayla biliyorsun çok kaka motorlardır cbf ler
mesela ben 55 watlık 2 tane sis farı adı altında far taktım hatta ford cargo kamyon farları
ama hiç sorun yapmadı çünki nadiren kullanıyorum ,ihtiyacım olduğunda ,
bence zenonlarla alakası yok söylediğim şeylere yoğunlaşmalısın
yinede tavsiyeyle muayene bu kadar olur inşallah yanılırım
not: akün zayıf bile olsa devir saatiyle bir alakası yokki, dinamo+konjekör+akü , konjektör gelen akımı düzenleyip aküye stabil sabit enerjiyi yolluyorsa , akü zayıfladığında zenonlarında sorun olması mantıklı olan şey , konjektöre sürekli dinamodan dalgalı akım gelir ve bu durumda senin devir saatinin , akımı dinamodan alıyor olması olasılığı var , bu durumda olabilir ,
ben benim motora devir saati takacaktım bir ara ufaktan araştırmaya girmiştim yine yanlışım varsa düzeltin dinamodan alıyor olmasın devir sayacı böyle bile olsa yinede yukarıdaki söylediğim teoriyi çürütmez .