Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Sorun neden kaynaklanıyor bakarmısınız arkadaşlar. . .

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    mehmedim elektironik devir saatleri araçlarda , endiksiyon bobini , konjektör gibi motor devrinin artmasıyla elektirik enerjisinin artması yada düşmesini algılayacak bir sistemde yapıldıkları için yanlışım varsa düzeltin , algılayarak motor devrini saptayan sayaçlar , lakin anlattığın konu karışık , mantık olarak buradan yazılarak şu cevap aklıma geliyor ,konjektör ve alakalı sistemde bir sıkıntı yoksa ve arıza ara ara yapıyorsa şayet düşündüğüm mantık ise bu poeblemi daha fazla sıklıkta yapmaya başlayabilir ,

    anlattıklarından yola çıkarak ilk baştan benimde aklıma zenonu taktığında , zenunun yüksek akım çektiği ve bu problemi ondan dolayı yaptığını düşünsemde , montajını yapan arkadaş montaj esnasında farketmeden sayacın kablolarını zedelemiş ve şasi almasına sebep olmuş olabilir ,gidonu çevirirken bir şekilde devir saati kabloları sıkışmadan dolayı ezilmiş ve bundan sebep ara ara şaşi yapıyor olabilir,

    ayrıca sıcak arttığında yapıyor demişsin , havalar zaten ısındı , hava ısısı+motorun kendi bünyesindeki ısıdan dolayı bazen ayaklarımıza bile yakıcı sıcaklık gelmekte , sıcak ortamı gören kablo yumuşuyor ve bu yumuşamadan ötürü mm lik bir esnemeyle şasiye değiyor olabilir , montajını yapan arkadaş farkedemediği bir yere kabloyu takarken , kablolar toplu dursun diye , bir yerlere sıkıştırmış olabilir ve bunun neticesinde kablo yara almış olabilir, aklıma bunlar geliyor bence devir sayacının komple sonuna kadar 3 adet kablosunu incelemek en doğru olandır ,

    ben olsam bunlardan huylanırdım ve yapılan işçiliği gözünün önüne getir , böyle durumlar oluşmuş olabilirmi ? çünkü bu traştan basit arızalar yüzünden yolda bile kalırsın , her zaman söylerim bu arızalar marka model, yaş farketmez sıfır motordada oluşabilir , onun için motorun canafar gibi soğuyacak bir durum yok ,

    istersen hemen takas ederiz o haliyle benim hondayla biliyorsun çok kaka motorlardır cbf ler mesela ben 55 watlık 2 tane sis farı adı altında far taktım hatta ford cargo kamyon farları ama hiç sorun yapmadı çünki nadiren kullanıyorum ,ihtiyacım olduğunda ,

    bence zenonlarla alakası yok söylediğim şeylere yoğunlaşmalısın yinede tavsiyeyle muayene bu kadar olur inşallah yanılırım

    not: akün zayıf bile olsa devir saatiyle bir alakası yokki, dinamo+konjekör+akü , konjektör gelen akımı düzenleyip aküye stabil sabit enerjiyi yolluyorsa , akü zayıfladığında zenonlarında sorun olması mantıklı olan şey , konjektöre sürekli dinamodan dalgalı akım gelir ve bu durumda senin devir saatinin , akımı dinamodan alıyor olması olasılığı var , bu durumda olabilir ,

    ben benim motora devir saati takacaktım bir ara ufaktan araştırmaya girmiştim yine yanlışım varsa düzeltin dinamodan alıyor olmasın devir sayacı böyle bile olsa yinede yukarıdaki söylediğim teoriyi çürütmez .
    mehmet_gemli bunu beğendi.
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    mehmet_gemli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2011
    Şehir
    Bursa Gemlik
    Motosikleti
    TVS Apach - SYM Wolf - Bajaj Dominar 400 (2023)
    İrfan abim çok teşekkür ederim verdiğin bilgiler için söylediklerin gayet mantıklı inşallah dediğinden çıkar da uğraştırmaz beni en yakın müsait bir zamanda iyice kurcalayıp kontol edicem.

  3. #23
    mezit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2008
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    Honda cb125e
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mehmedim elektironik devir saatleri araçlarda , endiksiyon bobini , konjektör gibi motor devrinin artmasıyla elektirik enerjisinin artması yada düşmesini algılayacak bir sistemde yapıldıkları için yanlışım varsa düzeltin , algılayarak motor devrini saptayan sayaçlar , lakin anlattığın konu karışık , mantık olarak buradan yazılarak şu cevap aklıma geliyor ,konjektör ve alakalı sistemde bir sıkıntı yoksa ve arıza ara ara yapıyorsa şayet düşündüğüm mantık ise bu poeblemi daha fazla sıklıkta yapmaya başlayabilir ,

    anlattıklarından yola çıkarak ilk baştan benimde aklıma zenonu taktığında , zenunun yüksek akım çektiği ve bu problemi ondan dolayı yaptığını düşünsemde , montajını yapan arkadaş montaj esnasında farketmeden sayacın kablolarını zedelemiş ve şasi almasına sebep olmuş olabilir ,gidonu çevirirken bir şekilde devir saati kabloları sıkışmadan dolayı ezilmiş ve bundan sebep ara ara şaşi yapıyor olabilir,

    ayrıca sıcak arttığında yapıyor demişsin , havalar zaten ısındı , hava ısısı+motorun kendi bünyesindeki ısıdan dolayı bazen ayaklarımıza bile yakıcı sıcaklık gelmekte , sıcak ortamı gören kablo yumuşuyor ve bu yumuşamadan ötürü mm lik bir esnemeyle şasiye değiyor olabilir , montajını yapan arkadaş farkedemediği bir yere kabloyu takarken , kablolar toplu dursun diye , bir yerlere sıkıştırmış olabilir ve bunun neticesinde kablo yara almış olabilir, aklıma bunlar geliyor bence devir sayacının komple sonuna kadar 3 adet kablosunu incelemek en doğru olandır ,

    ben olsam bunlardan huylanırdım ve yapılan işçiliği gözünün önüne getir , böyle durumlar oluşmuş olabilirmi ? çünkü bu traştan basit arızalar yüzünden yolda bile kalırsın , her zaman söylerim bu arızalar marka model, yaş farketmez sıfır motordada oluşabilir , onun için motorun canafar gibi soğuyacak bir durum yok ,

    istersen hemen takas ederiz o haliyle benim hondayla biliyorsun çok kaka motorlardır cbf ler mesela ben 55 watlık 2 tane sis farı adı altında far taktım hatta ford cargo kamyon farları ama hiç sorun yapmadı çünki nadiren kullanıyorum ,ihtiyacım olduğunda ,

    bence zenonlarla alakası yok söylediğim şeylere yoğunlaşmalısın yinede tavsiyeyle muayene bu kadar olur inşallah yanılırım

    not: akün zayıf bile olsa devir saatiyle bir alakası yokki, dinamo+konjekör+akü , konjektör gelen akımı düzenleyip aküye stabil sabit enerjiyi yolluyorsa , akü zayıfladığında zenonlarında sorun olması mantıklı olan şey , konjektöre sürekli dinamodan dalgalı akım gelir ve bu durumda senin devir saatinin , akımı dinamodan alıyor olması olasılığı var , bu durumda olabilir ,

    ben benim motora devir saati takacaktım bir ara ufaktan araştırmaya girmiştim yine yanlışım varsa düzeltin dinamodan alıyor olmasın devir sayacı böyle bile olsa yinede yukarıdaki söylediğim teoriyi çürütmez .
    bravo irfan bilgiye bakk....süper.bilgi ne güzel şey..

    ha anladınmı dersen çok yemek yemek beyni şapıyomuş benimkide o hesap kavrayamıyorum..ekmeği felan kesmem lazım...
    mehmet_gemli bunu beğendi.

  4. #24
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı mehmet_gemli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İrfan abim çok teşekkür ederim verdiğin bilgiler için söylediklerin gayet mantıklı inşallah dediğinden çıkar da uğraştırmaz beni en yakın müsait bir zamanda iyice kurcalayıp kontol edicem.
    uğraştığınız bölgeden devir sayacı kabloları geçiyormu ki büyük ihtimalle tek bir kalın makaron gibi pvc bir boru gibi esnek borunun içinden gidiyor tüm tesisat kabloları , o borunun içinden geçenlere bir şey olması zayıf ihtimal ama çıplak açıkta kalan kablolara ve bölgelere yoğunlaş , kablo demeti ufakta olsa yerini ve büküm açıları değiştimi ? olaki bundan sebep, sıkışma olmuştur kablolarda ve piyango devir sayacının kablosuna vurmuştur ,

    hele bazen ateşleme ile alakalı kablolar olabilir, şasi yapan akımı kesen, işte o zaman fena , o zaman soğursun motordan

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:33 ----------

    Alıntı mezit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bravo irfan bilgiye bakk....süper.bilgi ne güzel şey..

    ha anladınmı dersen çok yemek yemek beyni şapıyomuş benimkide o hesap kavrayamıyorum..ekmeği felan kesmem lazım...
    yok be kanki estağfurullah bunlar çok basit vede pratik bilgiler , aslında uğraşılsa ve cesaret edilebilse , sistemin ne kadar basit olduğu anlaşılacak ve o kadar karmaşık ve komplex gelmeyecek gözümüze , lakin bunun için cesaretli olmak ve amannnn yanarsa yanar ben bu mantığı öğrenecem arkadaş çözecem deyip motorun dalağını böbreğini ortaya döküp bütün mühteccen hallarini ortaya dökmek lazım gelir

    bakma len bende 3.5 atarım kendi motorumla uraşırken
    mehmet_gemli bunu beğendi.
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)