Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

İridyum bujiler hakkında eksik bilgiler ve sıkıntılı deneyimlerim

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    novablue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VFR 800 A
    Arkadaşlar bugün sanırım motorumun (Honda Shadow 750) ateşleme sorununu çözdüm. Deneyimlerimi ve motorumun bendeki tüm hikayesini anlatayım ki bilen bilmeyen faydalansın;

    Motorumu ilk aldığım zaman Ankara Çayyolu'nda götürdüğüm bir usta hem cahilliğinden hem de kötü niyetinden dolayı beni çok madur etti. Motoru ilk aldığım zaman ön silindirim düzgün çalışmıyordu. Tek silindirle bir şekilde ustaya götürdüm, teslim ettim. Ertesi gün beni aradı, çok masraf var gel yüz yüze konuşalım dedi. Gittiğimde bazı parçaları çöpe atmıştı. Bu durumdan hoşlanmadığım için adamın çöpünü karıştırarak parçaları çıkardım. Çıkan parçalar; K&N hava filtresi (tertemiz ve çok az kullanılmış) 4 tane NGK buji.
    Açıklama olarak dedi ki; hava filtreni de bujilerini de taklit adi çin malı takmışlar, bunlar hiç duyulmamış markalar. Orjinallerini alacağız, orjinalleri ise bujinin tanesinin fiyatı 210 TL ama ben 190'a alırım dedi, (toplam 760 TL buji, ve bu motorlara iridyum buji şart dedi, iridyumsuz çalışmaz vs) hava filtresi ise 200 tl civarında dedi. Bunun karbüratör diyaframının değişmesi lazım, antifriz + yağ + yağ filtresi: İşçilik hariç 1700-1800 TL yi buluyor dedi. Parça fiyatlarına itiraz ettim tabi, arabada bile böyle diil vs. Adam da sen ne sandın lüks motor almışsın, bu motor işinde bu böyle dedi vs. Ödemem topla dedim, bir türlü toplamıyor adam. Ben bana gelen motoru tertemiz yapmadan göndermem, yok adım lekelenir vs diyo Neyse ya sabır, ertesi gün gittim kendim taktım bujiyi filtreyi. Motoru kaçırdım getirdim garajıma. Bu ilk darbeyi böyle kazasız atlattık.

    Sonracııma ustanın; bu motorlar iridyum buji olmadan çalışmaz sözünü ciddiye alıp (ne kadar cahil olduğunu bilmiyordum) Ben de NGK'nın web sitesine girip 6 tane iridyum buji aldım 4 ünü taktım 2si yedek olsun dedim. O gündür bu gündür önceki sayfalarda yazdığım gibi motorda bir tekleme, zor çalışma aküyü bitirme gibi garip sorunlar ortaya çıktı. Ön silindire giden buji kablolarından birinin içinde temassızlık tespit edip kesip biçip tamir ettim. Aküyü şarj edince ilk basışta canavar gibi çalışıyor. Fakat motoru durdurup tekrar deneyince akü tam dolu olmasına rağmen bir daha çalışmıyor. marş motoru dönüyor dönüyor tık yok. Hasbel kader çalışırsa da bazen ön silindir tek çalışıyor bazen arka silindir tek çalışıyor. 19 Mayıs buluşmasına da yine tekledi motor, yok benzin mi bitiyor yok herhalde boğulmuş şimdi çalışır derken tek silindirle tekleye tekleye gitmeye çalıştım ve sonra yolun yarısından geri döndüm. Geceleyin bujileri kontrol ettim öndekiler kapkara, zımparaladım, aküyü şarj ettim. Ertesi gün tekrar taktım, tek basışta çalıştı, sonra bir daha çalışmadı yine.

    Neyse araştırdım internetten; iridyum nasıl bir madendir, nedir bu alet; Meğerse iridyum bakır ve nikelden kat be kat daha sert ve yoğun bir metalmiş, doğru elektrik bağlantısıyla ve karbüratör vs değişimiyle ancak yüksek performans veriyormuş. İridyum bujinin tırnak aralığı da normale göre daha aralıklı olduğu için ve daha yoğun bir metal olduğu için benim bujilerde elektrik atlamıyormuş bile. Düzgün performans için Akü, Bobinler, elektrik kabloları değişmeliymiş ve bunlar çok iyi ayarlanmalı imiş. Yüksek elektrik üreten bir bobinde ise silindir başına punta bile atabilecek elektrik üretiyormuşmuş. Bu doğru sargıyı vs Türkiye'de yapacak usta olduğunu sanmıyorum bile. Bu yüzden bunların hepsi birbirine uyumlu kit olarak satılıyor yurt dışında. Yoksa standart sargıyla aküyle kabloyla bujide kıvılcım zar zor çıkıyor, Olur da bir şekilde çalışırsa da illa ki diğer silindirdekiler benzinle ıslanarak boğuluyor. Motor tekliyor falan. Ya da iki silindiri de boğmadan çalıştırdık diyelim, yüksek devirlerde yine doğru ateşlemeye buji yetişemediği için, 750 cclik koca motor 110 km'den sonra gitmiyor bile. Bugün yine full aküyle denedim çalışmadı, çalıştıracam derken aküyü de bitirdim. Sinirlendim yine söktüm bujileri, baktım ki bujiler sırılsıklam, damla damla benzin akıyor bujilerden. Akü de bitik. Arabadan takviye çektim, iridyum bujiler yerine de cbf 150 bujisi taktım. Motor tabiri caizse at gibi oldu, her bastığımda çalışıyor artık. Hemde marş motoru bir tur bile dönmeden. Parmağımı marş butonuna yaklaştırırken bile çalışacak neredeyse. Motorun modeline asıl uyumlu bujiler gelince acaba nasıl coşacak motor.

    Aradım NGK buji market'i bunları anlattım, Telefondaki beyin ismi Yakup Korsan. Dedi ki Abicim sen elindeki o yedek 2 iridyum bujiyi gönder ben sana 10 adet standart Honda Shadow bujisi göndereyim dedi. Taa 6 ay önce aldığım bujileri daha ben teklif bile etmeden iade ve değiştirme yaparım dedi. Mühim olan sen motorunun keyfini sür aslanım diyerek kapattı. Gönderdim valla bujileri, yarın öbür gün doğru bujiler gelir. Böyle esnaflar da kalmış valla. Buradan kendisine teşekkür ediyorum ve ngkbujimarket.com u herkese tavsiye ediyorum. Önceki alışverişimde de bujilerin yanında bi ton hediye gönderdiler. Web sitelerinde de motorunuzun modelini aratarak doğru bujileri bulabiliyorsunuz.

    Sonuç olarak; İridyum buji kullanacak arkadaşlara, ya da bu konuda gaza getirilmiş arkadaşlara tavsiye, sakın ateşleme sistemini komple elden geçirmeden böyle işlere girmeyin. Bir sonuç alamadığınız gibi motorunuz da doğru düzgün çalışmaz. Motorunuzun markasına uygun iridyum buji bile olsa, doğru ateşleme sistemi olmadan verim alamadığınız gibi motorcu değil usta olur çıkarsınız. Zaten bir tek buji değiştirmeyle motorun gücü artacak olsaydı, tüm fabrika çıkışı araçlara üretici firmalar standart olarak iridyum buji takar 100 beygirlik motoru 130 beygir diye daha pahalıya satardı. Gidin kullanma klavuzunda yazan buji kodu neyse, standardını alın.
    figodayi bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    iyi yırtmışın adam seni iyi yolacakmış

  3. #3
    allpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2007
    Şehir
    Bartın
    Motosikleti
    Hero xpulse 200
    olur olmaz yerlere motosikletinizi teslim ederseniz, örnekte görüldüğü üzere tatsız maceralar yaşamanız kaçınılmazdır. hadi geçmiş olsun.

  4. #4
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Geçmiş olsun .. Hondaya içim acı vallahi.. kaç paralık motor ya ,pes doğrusu...
    İridyum buji olayına gelirsek ; benim kıytırık ybrde bile var ama hiç sıkıntı yaşamadım.. on numara ateşleme yapıyor.. jiklesiz çalışıyor yani... tekleme falan da yok..
    bana göre sizin tesisatı elden geçirmeniz lazım.. yanlış anlaşılmasın perf. için takmadım iridyumu, ateşlemesi daha iyi olsun kaliteli olsun sağlam olsun muhabbetinden dolayı taktım

  5. #5
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    hey dostum cehennemden gelen bujiler konusuna yazmıştım ben bunu. Boşuna yazmamışım demekki. Konuyu güncelledim.

  6. #6
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    yazdıklarınızda haklısınız komple set en iyisi maa iridyum buji değişimi de faydalı. mondial 150 zcmde eski bujisiyle sabahları zor çalışırken sadece iridyum buji takarak tek marşta çalışmasını sağlamıştım. otomatik jikle derseniz öncesinde de sonrasında da vardı.

    yamaha ybrm tek marşta çalışmıyor, hatta jiklesiz çalışmıyor.

    komple set olarak da takmak iyi olurdu ama ben Türkiye'de ybr için komple kit bulamadım ama ilk fırsatta bujimi iridyum olanla değişeceğim.

  7. #7
    novablue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VFR 800 A
    Yok motorumun basina kotu birseyler gelmeden cozdum olayi. İridium buji sorunu yuksek cc li be dusuk devirli motorlarda ortaya cikiyor. Ben bu konuyu aylardir yabanci kaynaklardan arastiriyorum, sizin sisteminiz bujiyi ateslemeye yetmese bile kurtariyor olabilir fakat metalurji sitelerinde elektrik gecirgenligi yariya yakin diyorlar. Sisteminizi degistirseniz kimbilir ortaya ne cikacak. Performans farki yoktur sadece duzgun calisiyordur. Tek bir degiskeni degistirerek motor verimi artama oyle olsaydi piyasa 150 beygirden asagi araba olmazdi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:43 ----------

    Adem80 senin konunu da okudum, okudugumda guncel degil diye yeni baslik actim. Sonuna kadar haklisin yazdiklarinda.

  8. #8
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    konu eski konuydu. Hortlayınca yazıverdim bende iriyum buji tek başına hiç bi işe yaramaz. Daha kötü sonuçlarda çıkabilir. Sizdeki örnek gibi. Suçlu o usta. Ördek adam. Anlamıyon madem ne mokuma usta oldun? Arada tek tükte (ateşleme sistemine bağlı olarak) uygunluk gösterdiği olmuştur. Ama istisnalar kaideyi bozmaz.

  9. #9
    novablue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VFR 800 A
    Abi uygunluk gosterebilir, ama dedigin gibi performans artisi olsa tum arac ureticileri ayakta mi uyuyor di mi?

    Merak edenler bu basligi da okusunlar:
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...n-bujiler.html

  10. #10
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    ben ilk taktığımda hiç bi performans alamadım. Eskisiyle aynıydı. Sonra öteki işleri yapınca hissedilir bi artış aldım.

  11. #11

    Üyelik
    05 Aralık 2011
    Şehir
    antalya/muratpaşa
    ne biçim ustaymış okurken asabım bozuldu...gidip dövesim geldi...neyse geçmiş olsun....atlatmışsın...
    tekerin düz bassın...

  12. #12
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı allpower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olur olmaz yerlere motosikletinizi teslim ederseniz, örnekte görüldüğü üzere tatsız maceralar yaşamanız kaçınılmazdır. hadi geçmiş olsun.
    Allah razdı olsun iyi ki söylediniz.

  13. #13
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    Süper olmuş tam da almayı düşünüyordummmm !!!!

  14. #14
    waffenSS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM duke 390
    o değilde shadow da 2 buji var hocam yoksa senin ki 750 magna mı?
    hak etmeyene merhamet kendine yapacağın en büyük ihanettir.!

  15. #15
    novablue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VFR 800 A
    Vt 750 shadow c/c4 lerde 4 buji vardır. Silindir başına 2 buji. Sanırım 2000 öncesi shadowlardan bahsediyorsun. Sence motorumun markasını bilemeyecek gibi mi duruyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:15 ----------

    Gerçekten yanılıyormuşum ya. Baktım ki 8 aydır uğraştığım motor magnaymış, satın alırken de farketmemişim. ruhsata da bakmamışım. Deponun üzerindeki kocaman magna yazısını da kullanma klavuzundaki yazıları da hayal gücümün etkisiyle shadow okuyormuşum şimdiye kadar. Üzüldüm şimdi.

  16. #16
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konu eski konuydu. Hortlayınca yazıverdim bende iriyum buji tek başına hiç bi işe yaramaz. Daha kötü sonuçlarda çıkabilir. Sizdeki örnek gibi. Suçlu o usta. Ördek adam. Anlamıyon madem ne mokuma usta oldun? Arada tek tükte (ateşleme sistemine bağlı olarak) uygunluk gösterdiği olmuştur. Ama istisnalar kaideyi bozmaz.
    İridium buji tek başına işe yaramaz denmesi yanlış, uzun ömürlüdür iridyum buji normalinden pahalıdır, daha iyi yanma yapar %5-15....

    Bobin değişmesi vs. yanlış herhangi birşeyi değiştirmeniz gerekmez iridyum takınca.

    ---------- Post added at 10:45 ---------- Previous post was at 10:39 ----------

    Alıntı novablue adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi uygunluk gosterebilir, ama dedigin gibi performans artisi olsa tum arac ureticileri ayakta mi uyuyor di mi?

    Merak edenler bu basligi da okusunlar:
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...n-bujiler.html
    Uygunluk göstermesi vs. yanlış tespit bunlar, yukarıda yazdım normalinden daha uzun ömürlüdür daha pahalıdır.Bu yüzden her üretici bu bujiyi motoruna takmaz.Standartını takar olması gereken böyledir çünkü iridium bujiler yeni icat edilmiştir.Boschun ''lytitrum'' diyede bujisi vardır platinyumla iridyum karışımı, bunlar bujinin yapısında kullanılan elementlerdir.iridyum platinyumdan sonra türemiştir.

    iridyumun ateşmele anındaki şaseye elektriklenmesi ark atlaması küçük bir noktaya yapılır diğer standart gibi sağlı sollu başıboş gezinmeli kıvılcımlanmaz.Buda düzgün ve zamanında yanma sağlar.

    Aksini ispat edenler buyursunlar efendim
    pinkkuvars ve Syanur bunu beğendiler.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  17. #17

    Üyelik
    04 Şubat 2014
    Motosikleti
    kawasaki en500
    Arkadaşlar 99 model en500 e ngk iridyum buji taktım 6bin km sora olan durum motor benzin bitiyor gibi olup stop ediyor.silindirin teki calismadi arkadaşımızin dedigi dogru bencede servis klavuzunda iridyum gecmiyor bende iridyumu uzun omurlu olur diye dusunerek tanesine 40 tl bayilmistim gerek yok arkadaslar orjinden sasmayalim paylasimi acan arkadasa bizi bilgilendirdigi içinçokteşekkürederim tekerinize tas degmesin...

  18. #18
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı Eristavi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar 99 model en500 e ngk iridyum buji taktım 6bin km sora olan durum motor benzin bitiyor gibi olup stop ediyor.silindirin teki calismadi arkadaşımızin dedigi dogru bencede servis klavuzunda iridyum gecmiyor bende iridyumu uzun omurlu olur diye dusunerek tanesine 40 tl bayilmistim gerek yok arkadaslar orjinden sasmayalim paylasimi acan arkadasa bizi bilgilendirdigi içinçokteşekkürederim tekerinize tas degmesin...
    Sizin sorununuzun bujiyle alakalı olduğunu nereden biliyorsunuz?

    Yukarıda yazdım standart bujiler erken eskir erir elektrotları iridiumlar geç eskir erir elektrotları, iridium gezmeden direkt kıvılcım çıkartır normaller ateşleme sayısına oranla gezinme atlama yaparlar.

    İridiumdan öncede yarışlarda ve/veya performans için kullanılan ''elektrotu'' NİKEL - ALTIN PALADYUM - PLATİNYUM malzemelerinden üretilmiş buji çeşitleride mevcuttur, bunlardan kimse bahsetmez iridyumu yeni duyunca millet takınca motoru bozuyor zannediyor...

    İridyum olanların elektrotu iridyum maddesinden üretilmiştir lpg li motorlarda kullanılan LASER İRİDİUM buji tipide vardır bununda kıvılcım topraklama ucunda platinium malzemesi vardır.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  19. #19
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı novablue adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İridyum bujinin tırnak aralığı da normale göre daha aralıklı olduğu için ve daha yoğun bir metal olduğu için benim bujilerde elektrik atlamıyormuş bile.

    Düzgün performans için Akü, Bobinler, elektrik kabloları değişmeliymiş ve bunlar çok iyi ayarlanmalı imiş.
    İlk kısım için söyleyeceğim, yok öyle bişey. Tırnak aralıkları NGK nın sitesinde belirtili, olması gerekenden daha az yada fazla değildir. Tabi doğru koddaki bujiyi aldıysanız. Ayrıca iridyumda kullanılan malzeme elektriğin geçişini zorlaştıran bir malzeme değildir. Daha yoğun vs, diye akımı zorlaştıması söz konusu değil. Ne yazık ki yanlış bilgilendirmeler bunlar.

    2.kısım için ise fab. çıkışlı iridyum bujili modeller var. Ne aküsü başka ne de çok yüksek voltaj üreteden ateşleme sistemleri var. Bunlar şehir efsanesi bana göre. Daha değişik bir akü nasıl olabilir ki zaten, nedir amperi mi daha yüksek olacak, yoksa 12V yerine 24V akü mü kullanmalıyız O akü değişmesi gerek diyen ustalara sormak lazım, nasıl bir akü almamız gerek diye. Piyasada iridyuma uygun gizli özel aküler var da bizim mi haberimiz yok ?

    İridyum bujilerin ekstra güç sağladığına ben inanmıyorum. Ama normal bujilere göre daha zor eskiyor, özelliğini kaybetmesi daha zor yani kısacası daha uzun ömürlü ve NGK nın iddiasına göre ateşleme anında şaşırması, atlaması, zamanlamayı kaydırması ihtimali daha düşük.

    "İridyum malzeme bu, buna çok güçlü ateşleme sistemi lazım yoksa ateşleme yapamaz motor" diye bir mantık yok. Ben 250 lik çinli motorumda da kullanıyorum, 400 lük DRZ'de de. Hiç bir sorun yaşamadım.

    Konu başlığında dikkatimi çeken neden hep aynı silindirin arıza verdiği oldu.

    Not: eklemeyi unutmadan; piyasada DID markası gibi çok sayıda NGK çakması sahte ürün var. Küçük motor dükkanlarında satılıyor, soruyorsun, orjinali gibi iridyum yada düz buji veriyor. Genelde %75 fiyatına veya aynı fiyata. NGK nın sitesinde var, orjinali ile sahtesini nasıl ayırırsınız diye. Gerçi yakında o farkları da hallederler ya. Yani demem o ki, gidip herhangi bir yerden iridyum NGK buji aldım, taktım, şöyle oldu böyle oldu demeden önce orjinalini aldığımıza emin olalım. Konu sahibi arkdaşımız direk NGK bayisinden almış mesela
    bassturbin bunu beğendi.

  20. #20
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    orjinal ile çin piyasada çok, philips marka s2 ampul aldım 1.5 tl meğerse çin malıymış 1 hafta da patladı bu sefer orjinal bulduk 5 tl kıştan beri kullanıyorum hala sıkıntı yok


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)