Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

subap ayarından sonraki hava ayarı..

    REKLAM ALANI
  1. #1
    DALGIC_800 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2012
    Motosikleti
    Yamaha
    Selam arkadaşlar aranıza yeni katıldım diyemem uzun zamandır takip ediyorum en sonunda bu soruyu sormak zorunda kaldım olayı anlatıyorum..


    başlangıç olarak kanuni windy s 125 almıştım şuan 17 bin km'de ve aldıgımda sürekli stop etme durumu yaşıyordum .. usta subay ayarı istiyor dedi 30 tl bayıldık ona ve üst kapaktan çok da az olsa yağ kaçırmaya başladı daha önce bu yağ sızmıyordu ...ama sonuç aynı yine stop ediyor... sonra buradan öğrendiğim bilgilerle hava ve rölanti ayarını kendim yaptım tam istediğim gibi de birşey oldu işin açıkçası baya km yaptım ne sıcakken ne de soğukken rölantisi de çekişi süperdi ..


    yağ sızıntısı için biraz kullan gel demişti ve 1 hafta geçti üzerinden sızıntı devam ediyor.. ustaya motoru götüreceğim sırada debriyaja bastığım an motorun stop etmesi olayıyla karşılaştım bu sefer .. kapağı söktü ve sıvı conta sürdü acaba stop etmesi subapların sıkılığından olabilir mi dedim yok yok onlar çok iyi dedi ve kapağı kapattı.. sonuçta yine stop ediyor bu sefer rölantiyi çevirmeye başladı 4-5 bin lerde motor boşta bağırtırıyorduki hava ayar vidası ve pulu yere düştü pulunu görmemezlikten geldi sonra vidayı taktı ve bu sonuna kadar sıkılcak dedi zengim karışım olcak dedim sonuna kadar sıkılırsa bunun kuralı burda dedi ve sonuna kadar hava ayar vidasını sıktı ..tabi yere düşen puluda çaktırmadan cebime attım muhabbet sırasında ve tabiki bu hareketlerini görüncede bir daha onun önünde bile geçmeme kararını çoktan almıştım eve gidince de motorun hava ayarını kendi kafama göre hemen yaptım ama çok gevşek duruyor pulu takmadım pul şuan yanımda...

    Biraz uzun oldu arkadaşlar kusura bakmayın iyi anlaşılsın diye yazdım şimdi gelelim sorularıma


    1- subap ayarı sıvı contayla kapatıldığı halde yine yağ sızdırıyor eskisinden daha az ama sorun teşkil eder mi?

    2-hava ayar vidasını sonuna kadar sıktı ve sanırım zengin karışım oldu çünkü motor tabiri caizse yokuşta bile kafa atıyor ivlemenince ..

    3-hava ayar vidasını teflon bantla sarıp takmayı düşünüyorum fakat sadece pul ve ayar vidasının düştüğünü gördüm başka birşeylerde düşmüş olabilir mi?

    4- birde konu dışı olacak ama gaz kolunun orada bir civata-somun var gaz boşluğu ayarlamk için bu somun sürekli oynuyor ve oradan çıkıp demirin üzerinden kayıyor buna nasıl bir çözüm bulabilir? benim aklıma yine teflon bant geldi

    şimdiden teşekkürler arkadaşlar iyi akşamlar..
    Aşk tutkuyu ortaya çıkarmasaydı.O 2 tekerin üzerinde gitmezdim !!!!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    sıvı conta üst kapak takılırken birleşen yerler temizlenmeden silinmeden takılmış hava ayarı yapamamış yani senin usta ustanı değiştir hava ayar vidası nasıl düşüyor kendi kendine anlamadım. Hava ayar vidasının yenisi varsa onu tak. Veya al tak.veya gevşemeyecek bi şekilde artık teflon bant mı sararsın bilmem. Ayar yaptıktan sonra gevşemeyecek bi şekilde yap
    DALGIC_800 bunu beğendi.

  3. #3
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]

    İlk resimde gözüken puldan önce, en üstte, "o-ring" olması lazım, muhtemelen o da düşmüştür ve o olmadan hiç ayar tutmuyor (Hava sızıyor). Benim de yoktu, Tokai çakmağı parçalarsan, oradan siyah lastik conta alabilirsin ben onunla idare ediyorum şimdilik. Hava ayar vidasına ben de sarmıştım bişeyler ama ayar yaparken sorun oluyor. İkinci resimdeki iple bağladım... Yine bu forumda birisi silikon ile azıcık tutturmuş ayar yaptıktan sonra. Onu deneyeceğim. Tamircilerde karbüratör tamir kiti var ama onlar da hepsini çıkarıp vermiyorlar, hava ayar vidasına 5 tl vermiştim sadece. En güzeli internetten almak galiba
    DALGIC_800 bunu beğendi.

  4. #4
    delileoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://<a href="http://bit.ly/c25MCx...f6.jpg</a></a>
    http://<a href="http://bit.ly/c25MCx...jc.jpg</a></a>

    İlk resimde gözüken puldan önce, en üstte, "o-ring" olması lazım, muhtemelen o da düşmüştür ve o olmadan hiç ayar tutmuyor (Hava sızıyor). Benim de yoktu, Tokai çakmağı parçalarsan, oradan siyah lastik conta alabilirsin ben onunla idare ediyorum şimdilik. Hava ayar vidasına ben de sarmıştım bişeyler ama ayar yaparken sorun oluyor. İkinci resimdeki iple bağladım... Yine bu forumda birisi silikon ile azıcık tutturmuş ayar yaptıktan sonra. Onu deneyeceğim. Tamircilerde karbüratör tamir kiti var ama onlar da hepsini çıkarıp vermiyorlar, hava ayar vidasına 5 tl vermiştim sadece. En güzeli internetten almak galiba
    sana karbüratör parçası lazım mı arkadaşım conta yay vs eksik parçan var mı? ya da karbüratör tamir takımına ihtiyacın mı var?
    DALGIC_800 bunu beğendi.

  5. #5
    DALGIC_800 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2012
    Motosikleti
    Yamaha
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sıvı conta üst kapak takılırken birleşen yerler temizlenmeden silinmeden takılmış hava ayarı yapamamış yani senin usta ustanı değiştir hava ayar vidası nasıl düşüyor kendi kendine anlamadım. Hava ayar vidasının yenisi varsa onu tak. Veya al tak.veya gevşemeyecek bi şekilde artık teflon bant mı sararsın bilmem. Ayar yaptıktan sonra gevşemeyecek bi şekilde yap

    Adem abi baya temizledi ama sonuç yine aynı .. gerçi subab ayarında da sadece aç kapat yaptı gibi geldi bana kapağı .. subab ayarınını yaptıgınıda sanmıyorum çünkü daha önce şakırtı sesi gelmiyordu motordan o yapmak gerekiyor deyince yaptırdım ama binpişman oldum tabiki .. hava ayar vidasınıda rölantiyi yükseltti ve sürekli gazı açıp kapattı hava ayar vidası yere düştü puluda düştü ama oralı bile olmadılar .. ki bu adamlar sürekli gittiğim insanlar .. bir daha önünden geçmem artık sanırım karbiratör takımı alıp hem karbüratörü temizlemek hemde yeni vida takmak daha sağlıklı olcak galiba yinede teflon bantı bir denicem teşekkürler abi ilgin için iyi akşamlar..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:50 ----------

    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://<a href="http://bit.ly/c25MCx...f6.jpg</a></a>
    http://<a href="http://bit.ly/c25MCx...jc.jpg</a></a>

    İlk resimde gözüken puldan önce, en üstte, "o-ring" olması lazım, muhtemelen o da düşmüştür ve o olmadan hiç ayar tutmuyor (Hava sızıyor). Benim de yoktu, Tokai çakmağı parçalarsan, oradan siyah lastik conta alabilirsin ben onunla idare ediyorum şimdilik. Hava ayar vidasına ben de sarmıştım bişeyler ama ayar yaparken sorun oluyor. İkinci resimdeki iple bağladım... Yine bu forumda birisi silikon ile azıcık tutturmuş ayar yaptıktan sonra. Onu deneyeceğim. Tamircilerde karbüratör tamir kiti var ama onlar da hepsini çıkarıp vermiyorlar, hava ayar vidasına 5 tl vermiştim sadece. En güzeli internetten almak galiba
    o-ringin düştüğünü göremedim ama hava ayarını rölantideyken yapıyorum devir yükseliyor alçalıyor motorun sesi değişiyor birşey oluyor yani sanırm oring hayla duruyor yerinde vidayla oynadıkça hareketlenmelerde var silikonda mantıklı geldi bana önce teflon bant sarıp sıkıca bir ayar yapayım birde silikon yada sıvı conta kullanırsam çözüm olur galiba olmazsa tamir kiti alıp komple karbüratörüde temizlicez aklımız orda kalmıcak en azından teşekkürler dostum cevabın için iyi akşamlar.
    Aşk tutkuyu ortaya çıkarmasaydı.O 2 tekerin üzerinde gitmezdim !!!!

  6. #6
    delileoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı DALGIC_800 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar aranıza yeni katıldım diyemem uzun zamandır takip ediyorum en sonunda bu soruyu sormak zorunda kaldım olayı anlatıyorum..


    başlangıç olarak kanuni windy s 125 almıştım şuan 17 bin km'de ve aldıgımda sürekli stop etme durumu yaşıyordum .. usta subay ayarı istiyor dedi 30 tl bayıldık ona ve üst kapaktan çok da az olsa yağ kaçırmaya başladı daha önce bu yağ sızmıyordu ...ama sonuç aynı yine stop ediyor... sonra buradan öğrendiğim bilgilerle hava ve rölanti ayarını kendim yaptım tam istediğim gibi de birşey oldu işin açıkçası baya km yaptım ne sıcakken ne de soğukken rölantisi de çekişi süperdi ..


    yağ sızıntısı için biraz kullan gel demişti ve 1 hafta geçti üzerinden sızıntı devam ediyor.. ustaya motoru götüreceğim sırada debriyaja bastığım an motorun stop etmesi olayıyla karşılaştım bu sefer .. kapağı söktü ve sıvı conta sürdü acaba stop etmesi subapların sıkılığından olabilir mi dedim yok yok onlar çok iyi dedi ve kapağı kapattı.. sonuçta yine stop ediyor bu sefer rölantiyi çevirmeye başladı 4-5 bin lerde motor boşta bağırtırıyorduki hava ayar vidası ve pulu yere düştü pulunu görmemezlikten geldi sonra vidayı taktı ve bu sonuna kadar sıkılcak dedi zengim karışım olcak dedim sonuna kadar sıkılırsa bunun kuralı burda dedi ve sonuna kadar hava ayar vidasını sıktı ..tabi yere düşen puluda çaktırmadan cebime attım muhabbet sırasında ve tabiki bu hareketlerini görüncede bir daha onun önünde bile geçmeme kararını çoktan almıştım eve gidince de motorun hava ayarını kendi kafama göre hemen yaptım ama çok gevşek duruyor pulu takmadım pul şuan yanımda...

    Biraz uzun oldu arkadaşlar kusura bakmayın iyi anlaşılsın diye yazdım şimdi gelelim sorularıma


    1- subap ayarı sıvı contayla kapatıldığı halde yine yağ sızdırıyor eskisinden daha az ama sorun teşkil eder mi?

    2-hava ayar vidasını sonuna kadar sıktı ve sanırım zengin karışım oldu çünkü motor tabiri caizse yokuşta bile kafa atıyor ivlemenince ..

    3-hava ayar vidasını teflon bantla sarıp takmayı düşünüyorum fakat sadece pul ve ayar vidasının düştüğünü gördüm başka birşeylerde düşmüş olabilir mi?

    4- birde konu dışı olacak ama gaz kolunun orada bir civata-somun var gaz boşluğu ayarlamk için bu somun sürekli oynuyor ve oradan çıkıp demirin üzerinden kayıyor buna nasıl bir çözüm bulabilir? benim aklıma yine teflon bant geldi

    şimdiden teşekkürler arkadaşlar iyi akşamlar..
    üst kapaktan yağ kaçırmasi sorun yapmaz..üst kapak contasi al onu değiştir kesilir..hava ayar cıvatasina çakmak orıngı tak..cıvata gevsıyorsa ince bi teflon sar..tamamen kapatıp 2 2buçuk tur gevset hava ayarını öyle yap..
    DALGIC_800 bunu beğendi.

  7. #7
    DALGIC_800 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2012
    Motosikleti
    Yamaha
    Alıntı delileoo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üst kapaktan yağ kaçırmasi sorun yapmaz..üst kapak contasi al onu değiştir kesilir..hava ayar cıvatasina çakmak orıngı tak..cıvata gevsıyorsa ince bi teflon sar..tamamen kapatıp 2 2buçuk tur gevset hava ayarını öyle yap..

    Çok teşekkürler arkadaşım en azından kafamdaki fikirler oluştu şimdilik böyle gitsin yeni karbiratör alana kadar da sonra değiştiririm komple .. yarın ilk işim hava ayar vidasını çözmek olacak tekrardan teşekkürler iyi akşamlar
    Aşk tutkuyu ortaya çıkarmasaydı.O 2 tekerin üzerinde gitmezdim !!!!

  8. #8
    delileoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    hava ayar cıvatasi aynı resimdekı gibi cıvata pul yay ve oringten oluşuyor 4 parça yani bi ara bak belki oring içeriye sıkışıp kalabiliyor..eğer yayi basilmis ise ondan da gevser hava ayar vidası..yayi biraz uzatıp tak..hava ayarını da dediğim gibi yap..bi ara tamir takımı alıp komple değiştir zaten 5 lira hadi kargo ile 10 lira olsun..subaplarını da kendin bile yaparsın çok basit..bujiyi sök içeri bi tornavida sök pistonu ölü noktaya en tepeye getir yani subapların boşta olduğu noktaya getir sente ile subaplarıni ayarla..üst kapağa yeni contayi tak azıcık ince bi sıvı conta sür cıvatalarını çapraz olarak sık
    DALGIC_800 bunu beğendi.

  9. #9
    DALGIC_800 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2012
    Motosikleti
    Yamaha
    Alıntı delileoo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava ayar cıvatasi aynı resimdekı gibi cıvata pul yay ve oringten oluşuyor 4 parça yani bi ara bak belki oring içeriye sıkışıp kalabiliyor..eğer yayi basilmis ise ondan da gevser hava ayar vidası..yayi biraz uzatıp tak..hava ayarını da dediğim gibi yap..bi ara tamir takımı alıp komple değiştir zaten 5 lira hadi kargo ile 10 lira olsun..subaplarını da kendin bile yaparsın çok basit..bujiyi sök içeri bi tornavida sök pistonu ölü noktaya en tepeye getir yani subapların boşta olduğu noktaya getir sente ile subaplarıni ayarla..üst kapağa yeni contayi tak azıcık ince bi sıvı conta sür cıvatalarını çapraz olarak sık
    evet ilk düşenlerde vida ve pul oldu oring ve yay sanırım hayla içerde yayı bir şekilde çıkartıp uzatayım yarın ..subap ayarını da kendim yapıcam ilk baş bi niyetlendim ama karbürötörü söküp takmak bile gözümde büyüyünce onu yapmak baya kascaktı beni ama hava ayarını yaparken sesi dinlerken bile inanılmaz bir güzel oluyor ..herşey kendi istediğimiz gibi olunca inesi gelmiyor insanın motorun üstünden yavaş yavaş hepsini öğrenicem inş. zamanla teşekkürler kardeşim .
    Aşk tutkuyu ortaya çıkarmasaydı.O 2 tekerin üzerinde gitmezdim !!!!

  10. #10
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    dalgıç arkadaşım ben sübap ayarını yapmayı kendim öğrendim. Tek ayarla sorunsuz 5 yıl gittiğimi bilirim. Sıkı yaptım çekişten düştü,yokuşta bayıldı. Gevşek yapınca sübaplar şakırıyo, sübap kesme riski çoğalıyo. Tam ayar olacak. Cg tarzı için diyorum. Hafif gaz verdiğinde az bi şıkırtı olacak. Daha fazla sıkarsan motor uzun yolda rampalarda kızınca şişer. Biraz daha gaz kolunu çevirince şıkırtı ses kesilecek. Bu işi çözmen lazım. Yanlız bu ayar cg tarzı,itecekli motorlar için. Ybr tarzı ekzantriklileri hic ellemedim bu güne kadar. 0.8 milim bilmem sente fasa fiso. 10 yıldır 1 kere bile sübap kesmedi motorum. Nedense hep tamircilere yaptıranlarınki kesti

  11. #11
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    dagıç, supap ayarını kendim yapıyorum... al bi santil (nam-ı diğer filler) çakısı, bak keyfine... üst kapak için de sıvı contaları sıyır, kendi contasından al.

    cg 125 için kaç mm ise ona göre yap. kulakla yapılan kara düzen supap ayarı loto oynamak gibidir bu işin mühendisliği var...
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  12. #12
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    ben ayarımı, sentilsiz yaparım. Beceremeyenler sentil çakısı kullansın. Kimseyede lafım yok. Ben karadüzen, toto oynarım sübaplarımla. 80 bin km hiç sorun yaşamadım. Yeni nesil motorların adiliğinden kaynaklanır o milimetrik hesaplar. Ben yanlış hesap yapmam.yapamayanlarada lafım yok.

  13. #13
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Evet Delileo lazım bir kit. Alacağım netten ama evde duramıyorum, kim teslim alacak sorun orada... Dalgıç, eğer yay içerideyse o-ring de yerindedir, aman dikkatli yavaş çıkar, ama takarken resimdeki sırada tak. Çünkü yay düşmeden pul düşmemeliydi... Sübap konusunda Adem'e katılıyorum, eğer pekçok kez uğraşırsan, hem el alışır hem de motorun gidiişinden anlarsın. Ama tabii ki yine de en iyisi sentildir. Çünkü her metalin ısıya verdiği tepki farklıdır, Samuray kılıcıyla, Bursa çakısı bir olmaz... Ustalarımız her motora aynı ayarı çektikleri için olmuyor. [IMG][/IMG] Bu honda Titan cg 125 için

    püff İspanyolcayı da söktük çat pat Adem sende Titanın kullanım kılavuzu var mı? Türkçe ya da İngilizce?

  14. #14
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    yok be kardeşim. Kullanma klavuzu benim. Soracağın bişey varsa bana sor

  15. #15
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    ;) Benim marş motoru bağlı değil de, onu bağlamak istiyorum. Ama Marş rölesini filan sökmüş atmışlar. Marş düğmesinden gelen kablo koltuğun altında ucu boşta bekliyor. Bir kaç şema indirdim internetten ama daha marş motorunun çalışıp çalışmadığını bile bilmiyorum. Marş motorunun hemen üstünde civata ve somun olan yere akünün artı ucunu değdirdiğimde ark yaptı, bi an bi hareket olur gibi oldu ama tıs. sonrasında aküden çok elektrik çekti tırstım açıkcası. Bir de meşhur beyini! filan yakarım diye korktum. Galiba tamirciye bırakacağım, hiç istemesemde... Bu konuda var mı bilgin?

  16. #16
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    benimki 96 model. Onda marş motoru yok. 2005 marş motorlu ama daha onu hiç söküp ellemedim. 2005 zaten 1 yıl duracak bende. Sonra kayınçoma vercem. Benimkinin ciğerini bilirim ama yeni model marşlı modelleri pek ellemedim bu güne kadar. Yeni modellerin orjinal beyni 700 tl civarında. Ona göre. Dikkat et.

  17. #17
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Aman diyeyim, en iyisi sağlam bi ustaya götürmek... Ben motoru zaten almışım 430 tlye (420 muayene borcu var ama hala ödemedim nasılsa...) Bu arada aklıma gelmişken ekleyeyim, biryerlerden almıştım ama neresi bilemiyorum şimdi, En iyi hava-benzin ayarı için güzel bir anlatım:
    "Rölanti Karışım Ayarı: Motor devri katalog değerine ayarlandıktan sonra, karışım ayar vidası zengin karışım oluşturacak şekilde sola doğru yavaş yavaş döndürülür. Bu işleme
    motor sarsıntılı çalışana kadar devam edilir. Daha sonra karışım ayar vidası bu kez de fakir karışım oluşturacak şekilde sağa doğru yavaş yavaş döndürülür. Motorun dönmesi hızlanır, sarsıntısı azalır. Döndürme işlemine motor, en yüksek devre ulasana kadar devam edilir. Motor devri, tekrar katalogda belirtilen devire yeniden ayarlanır. Devirde olan değişikliğe bağlı olarak karışım ayan bozulur. Karışım ayar vidasından yavaş yavaş biraz sağa, biraz sola çevirerek motorun en yüksek çalışma devri bulunur. Bu iki vida ile gerekli ayarlama yaparak uygun devir ve uygun karışım elde edilir. Devrede bağlı olan egzoz gaz analiz cihazı rölanti ayarında en uygun durumun bulunmasını sağlar. Motora bir kaç kez yarım gaz verilir. Takometreden rölanti devrinde değişiklik olup olmadığına bakılır. Gerekiyorsa ayarlama işlemine devam edilir."

  18. #18
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    doğru hava ayarı aynen yazdığın gibi yapılır arkadaşım. Bende gene ayar yapacam 2 sine birden boş bi vakitte.

  19. #19
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Unutmadan ekleyeyim, Dalgıç yarın okur nasılsa... Teflon bant az da olsa benzinden erime yapıyor, parçalanıyor sağa sola takılıp kalıyor. Ben eskilerin su borularında kullandığı "Kendir"den daha iyi sonuç almıştım ama çok sararsan vida çok sertleşiyor, benzinden şişiyor, kargaburnuyla ancak dönüyor. Etkili bir ayar olmuyor. Bir de o-ring olmadan ayar yaparsan ayarladığını sanıyorsun, 500 metre sonra ayar yine kaçıyor. Yani yerinde olup olmadığından emin ol, benim gibi bir ay boşa uğraşma... Aslında yayı bir miktar uzatmak lazım en temizi ama çin işi, çok sert yapmışlar sünmüyor bir türlü ya yamulacak, ya da ezilecek. En güzeli en alt tarafa pul koymak, böylece yayın boyu uzayacaktır...

  20. #20
    DALGIC_800 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2012
    Motosikleti
    Yamaha
    arkadaşlar herkese tek tek teşekkür ederim bu kadar ilgi duyacak ve yardımları dokunacak arkadaşları görmek gerçekten çok güzel ...


    Teo kardeşim hava ayar vidasını çıkarttım pulu üzerine taktım ve teflonu vidaya sıkıca sardım ...tabi vidayı takmadan önce vida ucuyla içeriye biraz sürttürdüm ve sanırım yay içerde kıtır kıtır bi ses geldi dişlinin sesi ve genişliği bu şekilde olamaz en azından daha sonra vidayı taktım ve motor ısındıktan sonra başladım ayar yapmaya tam istediğim gibi bir ayar tutturdum tıkır tıkır maşallah .. Hemen 30 kmlik bir yol yaptım ve motorda tık yok sıcakken de soğukkende stop etme durumu kalktı ve sesi net .. titreşimde bariz bir şekilde azaldı .. fakat çekişten sanki biraz düştü daha öncede böyle olmuştu ve hava ayar vidasını biraz daha sola doğru açmıştım düzelmişti şimdi yine aynısını yaptım yine düzeldi.. şuan en azından huzurluyum garajımda sağ salim durduğu için


    Fakat anlayamadığım bir şey var çekişten düşmesi acaba sibop ayarının biraz sıkı olmasından mı diye tahmin ettim ama emin olamadım..

    ve hava ayar vidasını sola doğru açınca benzin sarfiyatı azalıyor ve hava girmesi arttırılıyor ..motor çekişi normale dönüyor.. ben hava ayarını hep bu şekilde yapıyorum düz mantıkla ama doğruluğunu bilmiyorum..

    hava ayar vidasının tamamen kapatınca hava girmiyor ve benzin sarfiyatı oldukça artıyor, hava ayar vidasını açınca da havanın daha çok ve benzininde daha az girmesi sağlanıyor bu dogrumudur acaba subaplarla oynamayı pek istemiyorum bu aralar ..
    Aşk tutkuyu ortaya çıkarmasaydı.O 2 tekerin üzerinde gitmezdim !!!!


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)