Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

subap ayarından sonraki hava ayarı..

    REKLAM ALANI
  1. #41
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    bak teo kardeş karburatörü komle sök, hava ayar vidasını komple sök, hava ayar vidasını söktüğün deliği iyice incele. Karburatörün hava girişi tarafında deliğin en altta küçük 2 tane delik göreceksin. Sanırsam biri hava ayar vidasına gider. O delik pıslik vs tıkamışsa hava ayar vidasını ne kadar çevirirsen çevir, pek işe yaramaz. O deliğe fren teli gibi ince bişey sok temizle sonra benzinle temizle ve üfle. Karburatörü topla,tak ayar yap. Bekliyorum cevabını.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Evet sağdaki hava ayar vidasına gidiyor, temizlemiştim güya ama basınçlı hava tutmadan temizlenmeyecek o anlaşıldı, zaten iki sene yatmış motor. Kesin o yüzden yapıyor... Üfleyerek nefes kuvvetiyle olmuyor... Nefesim kuvvetli değilmiş...

  3. #43
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    bende basınçlı hava olmadığından aklıma gelmemişti teo. İyi fikir

  4. #44
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Yabancı sitelerde pek teli tavsiye etmiyorlar, yumuşak pirinçten yapıldığı için çoğu yer, genişleme ihtimali var. Gazyağı ve basınçlı hava deneyeyim. Bisikletçilerdeki kompresör bile yeter

  5. #45
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    ya bende komrosör yok aklıma gelmedi. Basınçlı hava en iyisidir

  6. #46
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    teo 2005 titana bi hava ayar çektim 10 numara oldu. Önce bi sıktım hava ayarı, stop etti. Rolantiyi yükseltip bidaha çalıştırdım. Hava ayarı gevşetmeye başladım. Baya bi çok devirlendi. Sonra çevirdikçe vuruntulu çalışmaya başladı. Geri çevirerek tam deviri buldum. Rolantiyi düşürdüm. Aynı işlemi bidaha yaptım. Tam ayarında vuruntusuz ayarda bıraktım. 96 yıda yapayım dedim, motor soğuktu biraz bekledim,ısındı. Çevırıyom ceviriyom çok az bı fark oluyo devirde. Onuda tam devir bıraktım. Bakalım yakıtta bi faydası olacakmı teo kardeş.

  7. #47
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Olur olur mutlaka farkeder... Ya eski motorlarda naapsan bii yamukluk çıkıyor... Dur ben de bir resim ekliyeyim de sorunun kaynağını göstereyim... :D Eşşek kadar 26lık MZ karbüratörü için olan hava borusunu 19luk karbüratöre takmışlar, kelepçede çok sıkınca kesmiş lastiği... Namussuz delik ta arkada kalmış gevşeyince kelepçe farkedilmiyor. En yakın arkadaşım "Derby" sağolsun yapıştırdım bakalım, bir de elektrik bandı ile iyice saracağım. En sonunda hava ayarını yapacağım galiba... :D

    Bir santim pot yapmış. İnş artık bi arıza vermez... Bu filtreye uygun hortum bulamadım ankarada...

  8. #48
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    teo senin karburatör 19 lukmu???

  9. #49
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    yok ya yanlış yazmışım 26mm bu karbüratör, artık MZin ki kaçlıksa... keihin pd 19D modeli...

  10. #50
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    teo gene kafamı karıştırdın. Benim titanların 22 mm. Cgl lerin 20 mm. İnnovaların 18 lik, cbr 125 lerin 28 lik,şimdi seninki 26 lıkmı 19lukmu? 26 büyük,19 luk küçük gelir. En fazla 24 iyidir. Cg kopyasıysa 22 mm olması gerek. 26 olduğuna eminmisin?

  11. #51
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Motor bloğuna girişten iç kısımdan ölçtüm şimdi. Tam 26 mm. Ama niye PD19 demişler isminee anlamadım... :D bu japonlar ilginç adamlar vesselam. Şu mikuniyi alacağım kesin bu karbüratör hoşaf etti beni... 22 mm iyidir diyosun, ölçüp alayım...

  12. #52
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    dostum 22 lik olarak geçer. Ama 22 milim neresi hala çözemedim elime alıpta hiç ölçmedim bulabilirsen 22lik ke-hin japan karburatör al. Bulamazsan lippo çakma var kopyası. Ondan al. Senin motorda gaz yememe problemi varmı? Mesela kaç kilosun ve düzde sabit hızın nedir? Anlık olarak çıkan hız değil, tek kişi sabit hız. Ve motorun kaç kmde?

  13. #53
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Dediğim yerden ölçülüyor olması lazım. Gaz yememe vardı, o da bu hava filtresinin halt etmesi... Arada yokuşlarda gaz yemiyordu, ertesi gün canavar gibi oluyordu. Mesele bu hortumdanmış heralde... Aman bu karbüratör çok önemli... 100 kg'yum, düzde doksan km sabit hızda, az eğimde 100 km/s yapıyor, tabii boğulmazsa, boğulursa, 4. viteste 70'ten, 5. viteste 60'a kadar düşüyor sürat. Motor ağır aslında, 116 kg galiba. 125'lik için çok, ee bir de ben... Motor 32.000 kmye dayandı.

  14. #54
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Şubat 2012
    Motosikleti
    Yok
    Dikkatinizi çektimi ustalar ile ilgili şeyler yazanların hepsinde usta hata yapıyor 'yok onda bişi yoktur' , motorun hava kaçırıyo vs gibi kesin cümleler kullanıyolar hepte yanlış çıkıyor

  15. #55
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Ee bu yolda uğraşımız, ustalara gerek kalmasın diye... Ama el mahkum yine gidiliyor. Mümkün olduğunca basit, sağlam bir motor almak lazım. Benim bildiğim en iyi usta bu...

  16. #56
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    teo sen en iyisi 22 mm ke hin veya lippo al tak bitane.düzelir umarım. Motorun ağırlığı standart. Güç düşük biraz. Bana öyle geldi.


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)