subap ayarından sonraki hava ayarı..
Reklamlar
-
Teflon bant, vidanın etrafından gelen havayı kesiyor, o yüzden hava filitren temiz olmalı ki rahat hava çekebilsin. Vidayı dibine kadar sıkarsan havayı kesiyor, benim karbüratörde 3,5 tur gevşek durumda. Ama benzin sarfiyatı hala fazla. Bir ay önce karbüratör kelepçesi gevşekmiş,hava aldığı için çok az benzin yakıyordu. Şimdi orayı sağlamlaştırdım, çekiş çok arttı ama benzin de çok yakıyor. Benim karbüratörde var bir terslik çözemedim. 45 tlye Mikuni karbüratör görmüştüm onu alıp deneyeceğim galiba...
Reklamlar
-
teo kardeş seni karburatör ve hava ayarı uzmanı ilan ediyorum kaç aydır bi ayar tutturamadın yahu şu karburatörüne
-
-
teo kardeş var bi mokluk ama nerde? Sübaplar çok şıkırıyo diye tamamen sıkma bak. Şişer kalır motor.
-
yok yok, şöyle azıcık yoklayacağım, bira kutusundan sentil yapmışlar ben de öyle yapacağım... tabii önce bi contasını alayım da...
-
neyin contasını alcan teo? Külbütör kapağını sökcen, ayar yapcan, kapağın oturan yerlerini silip geri takcan, hiç yapmadınmı?
-
Teo23 adlı üyeden alıntı
Teflon bant, vidanın etrafından gelen havayı kesiyor, o yüzden hava filitren temiz olmalı ki rahat hava çekebilsin. Vidayı dibine kadar sıkarsan havayı kesiyor, benim karbüratörde 3,5 tur gevşek durumda. Ama benzin sarfiyatı hala fazla. Bir ay önce karbüratör kelepçesi gevşekmiş,hava aldığı için çok az benzin yakıyordu. Şimdi orayı sağlamlaştırdım, çekiş çok arttı ama benzin de çok yakıyor. Benim karbüratörde var bir terslik çözemedim. 45 tlye Mikuni karbüratör görmüştüm onu alıp deneyeceğim galiba...
şuanda bi sıkıntı yok gibi saat gibi maşallah ama hava filtrem pis kahverengi olmuş iyice ve şekilde değiştirmiş gidip almak zor geliyor ama biraz fazla yakıyo gibi geldi bana çok olmasa da farkettim dün biraz belki psikolojikte olabilir
Aşk tutkuyu ortaya çıkarmasaydı.O 2 tekerin üzerinde gitmezdim !!!!
-
Arkadaş yok jilet ile yok bira kutusu ile yok başka bişey ile sübap ayarı yapmak amma moda oldu ya. Alın size sentil çakıları işte;
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=...sacat=0&_clu=2
Madem sübap ayarına girişceksiniz, 3 kuruşa çakı alsanız daha iyi olmaz mı?
-
-
Ya PC'de trojan virüs Allah ne verdiyse mevcut, bir sentil çakısı için kredi kartını kaptırmayalım sonra... Ya Adem girişeceğim de sonra oralardan yağ atmasın, yağlı motor çok gıcık gözüküyor... BMW'ye çok ayar yapmıştım, orjinal conta olmadığı için kapağı ters çevirip kalemle çizersin, ona göre conta kesersin. Hazırı varken uğraşmayalım be arkadaş...
-
teo benim titanların üst kapaklarında yuvalı lastik conta var. 40 kere sök,tak bişey olmaz. Silindir contası değil yani bikere sökünce değiştirmek istemez. Senin motorda nasıl conta var bilmem. Bmw nin kini bilmem üst kapakta nasıl conta var. Cg titanlarınki böyle. Söküp takmayla bişey olmaz.
-
Oo tamam o zaman bendeki de öyledir. Açıkcası BMW ile çok uğraşmıştım her seferinde conta kesmek işkence, yağda kaçırabiliyor. Haftasonu hemen söküp bir ayar çekeyim... ;)
-
teo senin motorun ne? Veya cg tipi iteceklimi?
-
MZ 98 125lik 4 zamanlı. Sizin Titanların aynısı diyorlar, parça filan herşey birebirmiş. Aynı fabrikadan alınmış sanırsam, şu resime bir baksana;
-
üst kapakta(külbütör kapağı deniyo sanırsam) sağda 2, solda 1 vida var. O vidaları sakın iki ağız anahtarla açmaya kalkma yalama edersin çok sıkıdır. Sağlam bi lokma takımıyla aç.açılırken ilk dönmede çıt diye ses gelir korkma. Kapağı açtın, 10 numara anahtarla sübap vidalarını gevşettin. Ha bu ara buji sökük olacak motoru rahat çevirebilmek için. Sübaplardaki boşluğu bulana kadar ayak pedalına elle bas. Boşluğu buldun. Sentil veya neyle ayar yapacaksan sok arasına, üstten pense veya kargaburunla çevir. Arada sentil varken sıktıktan sonra sentili çıkarmadan ve kargaburun vs bırakmayarak, sabit tutarak vidayı sık,sentili çek. Elle bi kontrol et. Sonra üst kapağın oturacağı yerleri,alt,üst sil ve tak . İşlem tamam. Bi çalıştır,deneme yap.
-
Eyvallah, bak Adem ne aklıma geldi. Şimdi sübap ayarını yapınca hava ayarını tekrar yapmak gerekecek... Ee bir iki ay da onunla uğraşırsam Eylül gelir motor sezonunu kapatırız ufaktan...
-
dediklerin en fazla bikaç saatini alır teo
-
Ya sorma benim hava ayar vidasında var bi zıkkım! Sonuna kadar sıktıkça devir yükseliyor, azalması lazım aslında... Enteresan gevşettikçe düşüyor da düşüyor. Ben de 3,5 tur gevşettim bastım derby'i sabitledim. Mikuni'yi alacağım, sıfır olsun bir de onda bakalım nasıl?
-
ke-hin japan al 22 mm veya lippo 22 mm orjinal cg karburatörleridir. Ayar yapması basittir. Kolay kolay arızada vermezler.
-
Benim ki Kei-hin zaten... Dur bakalım yarın az daha kurcalayacağım, orjinal japon ne de olsa... Mutlaka sorun çözülecektir...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)