Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Karbüratörden (Kei Hin) Benzin Akması ve Tamir Çalışması.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul / Silivri
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Herkese Merhaba. İsmim Taner. Şubat ayında aldığım motoru ehliyetsizlikten kullanamıyordum. Bu ay ehliyeti alınca ilk iş olası sorunlarını bulup değişmesi gerekenler için motoru bir servise göstermeye karar verip yola çıktım. Akşam dönüşte beylikdüzü tarafında motorda bir tuhaflık hissetmemle direk sağa yanaştım ki o sıra motor durdu. Biraz geç kalsam E5 ortasında kalacaktım. Hava filtresinin altından benzin damlıyordu hatta akıyordu da diyebiliriz. Hava filtresinin kapağını söktüğümde benzinin karbüratörden geldiğini gördüm. Saat 23,00 civarı. Silivri tarafında oturuyorum ne yapsak etsek vs. çekiciydi derken saat 02,00 eve getirdim motoru. Elim anahtar tutar ama motordan hayatta anlamam. Sonra karbüratörü kendim söküp becerebilirsem yapmaya karar verdim. Sonradan fark ettiğim eksilerim tecrübe olacaktır eminim.

    Evvela bahçemde yerim olmasına rağmen garaj olmayışı büyük eksiklik.
    Acele ederek planlamayı düzgün yapmadan yeterli alet edevat ayarlamadan başlamak sıkıntı yaratıyor.
    Neyse lafı fazla uzatmayayım.

    Bu motorum. Kawasaki VN800 1997.



    Hava filtresinin kapağını söküp filtreyi çıkarıyorum.



    Karbüratör hava girişinin normalde bu şekilde olması gerekiyor.



    Benzin vanasını açıyorum.



    Ve problem kendini göstermeye başlıyor.



    Benzin buradaki iki küçük deliğin olduğu yerden geliyor.(Sanırım sadece sağdakinden)




    Kapağı söküyorum.



    Malum litresi bilmem kaç tl olan sevgili benzinimizi heba etmeyelim.



    Sorunun sebeplerinden biri olabileceğini düşündüğüm depo içindeki pas. Tam istediğim gibi olmasa da temizledim. Karbüratör sorununu çözdüğümde onunla ilgili ayrı bir başlıkta konu açarım. Tavsiyem kezzap porçöz kullanmayın.



    Depomuzu da sökelim.






    Depoyu temizlemek için benzin vanasını da sökelim.


    Evde boş zamanlarda tembellikten oturup garaj yapmadığımız için yağmurda mola veriyoruz.


    Bu da alet edevat getiren çay çorba işlerine bakan çırak


    Karbüratöre ulaşmayı başardık.



    İlk defa böyle bir şey yapmanın verdiği korku ve kendi motorunu tamir edebilme ihtimalinin verdiği heyecanla içimden ulan ne halt ediyorum ben diyerek sökmeye başlıyorum.


    Telleri çıkarmam lazım ama buradaki yıldız başlı vida çok inatçı.


    Demokraside çareler tükenmez Bildiğin inşaatçı kerpeteni.


    Neden sökülmediği belli oldu. Sıkarken cıvataya sökülemez sıvı sürülmüş.


    Sonunda karbüratörü çıkardım. silindirlere ağzına kadar benzin dolmuş.

    Karbüratörü altında söküyorum. Şamandıra ve haznede ki birikmiş paslar ortaya çıkıyor.



    Şamandırayı sağlam mı diye kontrol ediyorum.


    Şamandırada ve yerinde gözle görünen bir sorun yok.
    Karbüratörün üst kapağını çıkarınca sanırım ismi Diyafram Vakum Contası olan parça ortaya çıkıyor.


    İncelediğimde kenar kısmında 2-3 milimetre büyüklüğünde bir yırtık gördüm. Eğer karbüratör de başka bir sorun yoksa ki sanırım yok, başımıza gelen mevzunun sebebi bu conta da ki yırtık.


    Karbüratörü iş yerine götürdüm. Sökmüşken adam akıllı temizlemek gerek.
    Sökerken çıkarılan parçalara ve yerlerine çok dikkat etmek gerekiyor. Ben şu an bir pul ve bir o-rıng arttırmış durumdayım elbet yerini bulucam ama inşallah gavur fazla takmış muhabbeti yapmak zorunda kalmam



    Şimdi mesele sorunu çözmek. Şu an bu vakum contasını araştırıyorum. İğnesiyle bitlikte satılıyor sanırım. Açıkçası nerede bulurum bilmiyorum. Yırtık çok büyük değil. Üzerine yama yapabilirim ama ne kadar götürür bilemem. Eğer contayı bulabilirsem o şekilde, bulamazsam yama yaparak yeni resimler eklerim.

    Karbüratör KEI HIN CRV (sanırım 36) bu contadan nerede bulabileceğimi bileniniz varsa ve yardımcı olursa sevinirim.

    Devamı contadan sonra...
    kemboo, yamyamaha ve brds bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    delileoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    yama randuman vermez..yama olsa bile yama sebebi ile esnekliğini kaybedeceği için düzgün çalışmaz..gidip yenisini almak lazım mümkünse orijinal alınız..iğnesi üzerinde satılmayabiliyor eski iğneyi takabilirsiniz..yırtık ve delik çekişi ve gaz yemeyi de etkiler..japon yedek parça satanların hepsine tek tek sormak lazım..biraz mesakkatli olacak bulmak..

  3. #3
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    sadece karbüratör temizleyen tamircilerde bazı parçalar bulunuyor ben zamanında ford granada ya aradım diyafram tabi yok başka aracın diyaframını taktı usta çapı aynı fakat mili farklı yerinden söküp bizim mile uydurdu çokta güzel oldu

  4. #4

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    benim motorumda keihin cvk karburator kullanıyor honda cmx
    defalarca sokup taktıgım ıcın artan parcalar konusunda yardımcı olabılırım
    contaları bulmak'mı? vakum contaları 50$ + naklıye ebay.com'da bulabılırsın
    yakın bır rakam'a ıkıncı el(cıkma karburator alabılırsın yedek'te durur)bende sılıvrıdeyım
    ınternet'ten servıs kıtapcıgınada bakabılırsın[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:53 ----------




    maxi97 bunu beğendi.

  5. #5
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    ben o parçayı japonla yapıştırmıştım, yaklaşık 20bin kmdir kullanıyorum, hiçbir sorun yok.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul / Silivri
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Parçayı Z-Moto dan sordum 420 tl dediler. Fiyat normalmi sizce. Kilometre teline 100 tl demişlerdi geçenlerde. Z-Moto müşteriyi ne gözle görüyor merak ediyorum. İş yerinde kuruduğunda sertleşmeyen silikon bir madde var. Onunla yama yaptım kuruma süresi 1 gün gibi. Sanırım iyi bir şey oldu. Akşam karbüratörü yerine taktım ama tam toparlayamadım yarım duruyor bittiğinde sonuçlarını yazarım.[COLOR="Silver"]

    ---------- Post added at 23:11 ---------- Previous post was at 23:09 ----------

    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motorumda keihin cvk karburator kullanıyor honda cmx
    defalarca sokup taktıgım ıcın artan parcalar konusunda yardımcı olabılırım
    contaları bulmak'mı? vakum contaları 50$ + naklıye ebay.com'da bulabılırsın
    yakın bır rakam'a ıkıncı el(cıkma karburator alabılırsın yedek'te durur)bende sılıvrıdeyım
    ınternet'ten servıs kıtapcıgınada bakabılırsın[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:53 ----------




    http://2.bp.blogspot.com/_TsstH_ZksZ...rb_diagram.jpg
    İnternetten indirdiğim kitapçık var. sen burada resmi ekleyene kadar aklıma gelmemişti. Çok faydası oldu teşekkürler.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul / Silivri
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Karbüratörü topladım fakat motoru bir türlü çalıştıramadım. Sök tak derken şamandırayı da kırmışım. Sonuç hüsran oldu malesef. Motoru B.çekmecede MotoStop a götürdüm. Şamandıra ve diyaframı bulursak bakıcaz artık.

  8. #8
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı tanertc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratörü topladım fakat motoru bir türlü çalıştıramadım. Sök tak derken şamandırayı da kırmışım. Sonuç hüsran oldu malesef. Motoru B.çekmecede MotoStop a götürdüm. Şamandıra ve diyaframı bulursak bakıcaz artık.
    ben de oleyyy yehu çalıştı sorun yok diyeceksiniz sandım...
    geçmiş olsun abicim yaa...ilk motorumda bende kendim uğraşarak bayagı bir masraf çıkarmıstım...
    aynı karbüratör benzin kaçagı vardı...şamandıra taşırıyordu...
    neyse saglık olsun abicim...öğrenmiş oldunuz...bir daha arızalanırsa...tamirciye gerek kalmaz...

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul / Silivri
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Sorunu hallettik. Kendim beceremedim malesef. Karbürator diyafram, şamandıra değişti. Ayrıyetten konjektör sargı vs. değiştirdik.

    http://www.youtube.com/watch?v=lcemvemotRM

  10. #10
    pinkkuvars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    SUZUKİ VOLUSİA VL800
    bu sene o lanet diyaframların yırtılma sorun verme senesi Taner çok geçmiş olsun Kendi motorumu gördüm birden ( ape hanger forever ) Maşallah Kazasız belasız bundan sonra.

    Ha bu arada ben daha açmadım tekrar diyafram için geçici olarak yerleştirdim bazıları 480 diyorlar bazıları 40**50 lira bu kadar pahalı bişey mi yahu ..Arkadaşlar ebay dan aldığım şey gelene kadar ben genelde çözümü üretiyorum keza ebay da sadece bir dükkan vl800 diyaframı satıyor.?

  11. #11
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    sökme ve bakım olayına girişmen güzel olmuş. işallah gerekli parçayı bulurda ağız tadı ile toplarsın. şamandırayı çıraktan uzak utmalıydın sanırım şamandırayı çırak dişledi. paylaşım için teşekürler.

  12. #12

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Bende de aynı sorun oldu motor yatarsa böyle sorun oluyormuş ustam öyle dedi . Isteyene gönderirim tabi elinde varsa eray DÜZCELI

  13. #13

    Üyelik
    03 Temmuz 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    motoran mtr 100
    benımde 100 luk bır motoran mtr 100 profılımdekı motor var bendede buna benzer bır sorun var benzın akmıyor ama şöle bı sorunum var hava fıltresı taktıgımda fıltde sankı benzıne batırılıp cıkartılmıs sekle gelıyor yol katettıkden sonra bı ümit faydası olur dıe sımdı dagıttım motorumu ve karburatorunu parcaladım suan benzıne yatırdım bırde benım karburotorum acayıp bısı yaa bana bu mobılet pejo karburatorlerıne andıran bı karburator gıbı geldı gercı çin malı normaldır dıe dusunuorum sımdı bu yaptıgım ısın bı yararı olurmu ıszce gazda kesıordu arada karburatorden gaz verınce yada seyır halınde gıderken tahmını 80-90 km/H karburatorden fıck fıck dıe ssesler duyuyorum sebeblerı nedır acaba yenı bı karburator degısımı ıle cozebılırmıyım?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)