Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

XT 125 R Çok Yakıyor :(

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Arkadaşlar bir depo benzin (10 lt ) ile 260 km yi zor yapıyorum . Neden bu kadar çok yakar ki 125 cc bir motor. Devrinde kullanmaya çalışıp fazlada zorlamıyorum motoru. Hatta şehir içi gezdiğim için 4-5. viteslere nadiren geçiyorum. . 7000 - 7500 devirden öteye sıkıştırmıyorum . Bu kadar çok yakmasının sebebi nedendir ? Karbürator ayarı bozulmuşsa bu kadar fark eder mi tüketim. Emsalleri 320 - 350 yi zorluyormuş.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Karbüratör ayarı en büyük sebeptir bence. Önce onu yaptır bir, çok basit bişey zaten, kendin de yapabilirsin...Biraz fazla yakıyor alet
    #sürenadam

  3. #3
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Umarım sorun onla çözülür. NAsıl yapılıyor bi bakayım netten . Yüzümüze gözümüze bulaştırmayız inş. Çok hassasmış bu modelin ayarı. Eyvallah dostum

  4. #4
    xawa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Ktm Duke 690
    bende 2066 model xt 125 x vardı 6 litreyle 269 km yaptım sen ya çok sıkıştırıyorsun yada bak bakayım katalizatör duruyormu motorda.

  5. #5
    mrtt7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2011
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    MT09
    karbüratör manifoldunda sorun olabilir.

  6. #6
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    hava filtresinede bakın derim tıkanık veya kirli ise baya hava rahat geçemediğinden de fazla yakar bence genel bir bakım yaptırın motorunuza düzelecektir bence

  7. #7
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Sıkıştırmakla olacak iş değil bu, topu topu 125cc. Zaten söylemiş nasıl kullandığını, aradaki fark bariz fazla. Katalizör de olabilir, hava filtresi tıkanmış da olabilir...
    #sürenadam

  8. #8
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Hava filitresini temizledim bu depoyu fullemeden ama katalizör nedir nerdedir bilmem :D Umarım genel bir bakım ile düzelir ama bu kadar fark olması beni korkutuyor genel bir bakım kesmiycek sanırım. Daha alalı 3 ay olmadı 16300 km de motor.2000 km yapmamışımdır . Sanırım dediğiniz gibi karbürator -manifold - buji - katalizör sorun bunlardan biriyle yada hepsiyle alakalı ki bu kadar çok yakıyor. En iyisi kendim hiç bulaşmadan en yakın zamanda bir ustaya götüreyim .

    İlginize teşekkür ederim arkadaşlar.

  9. #9
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Büyük olasılıkla sorun karbüratörde. Hava filtreni ve karbüratörünü temizlet öncelikle, sorun devam ederse düşünmek gerek daha fazla.

  10. #10
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    önerim:
    0-jikle konumunu kontrol et, bazen çok düşük konumda da olsa takılı kalıyor ve yakıtı artırıyor.
    1-bujiye bak, tırnak aralığına ve sağlığına bak gerekiyorsa değiştir.
    2-hava filtresine bak, kirliyse değiştir. filtre kutusunun deliklerine bak, birşeyler denk gelip tıkamış olabilir, ve filtre kutusuyla karb. arasındaki boğaza bak yırtık var mı...
    3-frenlere bak, fazla sürtme varsa balataları temizle...
    4-karbüratör temizliği yapman gerekebilir, ayarlarıyla oynamadan önce bence bir temizle ve dene.
    5-çok kalın yağ, inik lastikler ve zincir gergileri düzgün ayarlanmamış arka tekerlek te yakıt tüketimine ciddi derecede etki eder. bunları kontrol et...

    yazdıklarımı sırayla yapman bütçenin yararına olacaktır... yazdıklarımı genel motosiklet deneyimlerime göre yazdım, xt sahibi değilim. ancak kardeşinden 2.5 senedir kullanmaktayım (ybr 125)
    Ahmanamra bunu beğendi.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  11. #11
    xawa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Ktm Duke 690
    hava filtresi yağlı süngerli filtre egzozdan gelen gazı tekrar karbüratöre yolluyor yani dışardan hava almıyor o yüzden bu ihtimal olamaz.ama eğer katalizatör iptali yapılmışsa alt devirlerde performans düşer ve yakıt fazla yakar.

  12. #12
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    VAlla performansta bi düşüş yaşamadım şimdiye dek. Eski sahibinide aradım katalizör hakkında bi bilgiye sahip değil herhalde iptal edilmemiştir. Zinciri 2 hafta önce gerdim.Lastiklerin havalarda iyi. Ben en iyisi komple bir bakıma sokayım benim yiyeceğim naneler değil sanırım karbürator falan.Ama hakkatten evlat acısı gibi koyuyormuş adama ilk motorunun arızaları vs

  13. #13
    xawa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Ktm Duke 690
    katalizötör egzoz borusunu takip et motor koruma sacının kısmında şişkin bir bölüm varmı egzoz borusunun devamında .

  14. #14
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Tamam akşam gidince bakayım ona . Yoksa yeni bir ekzozmu almam gerekecek katalizör ekletmek yetecekmi ?

  15. #15
    xawa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Ktm Duke 690
    egzoz tüpü ayrı parca .eğer yoksa sana egzoz borusu lazım olur veya içini boşaltmış olabilirler.benzini kaç oktan alıyorsun.

  16. #16
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    O dediğin kısım var motorda. Benzini genelde 95 alıyorum BP den. Bu akşamda şöyle bi çalıştırayım dedim jikle ile bile zor çalıştı. Isındıktan sonra rölantide bıraktım 5 dk olmadan stop ediyor. Gaz verip bırakıyorum stop ediyor. Herhalde son yolculukta karburatör ayarları bozuldu ya. Bu arada yardımların için teşekkür ederim XAWA

  17. #17
    umt123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2012
    Şehir
    Bursa/Osmangazi
    Motosikleti
    Honda CG125
    Sübap ayarına da bi baktır istersen.
    4 teker beden'i ; 2 teker ise ruh'u taşır ;)

  18. #18
    xawa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Ktm Duke 690
    rolanti sorunu bendede vardı 97 oktan kullandım düzeldi performanssı daha iyi oldu ve 95 oktana göre daha az tüketiyordu.

  19. #19
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    omu cok yakıyo o zaman motora hiç binmiyelim biz ya arkadaşımda var dalga geciyo benle abi bi haftadır aynı benzinle biniyom diye:D onlarda rolanti sorunu oluyo yüksek calısıyo karbüratörü temizlet bujini orj ngk al hava filtrene fln bak cok yakması benzin karışımındanda olabilir yada motorumu sıkıştırıyosun acaba acemiysen yani yanlıs anlama yeni aldıysan normal zamanla devrine alışırsın en nihayetinde 125 lik:S
    Ahmanamra bunu beğendi.
    Motosiklet mucidi

  20. #20
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Evet benzindende olabilir belki, ilk zamanlar 97 alıyordum bu kadar yakmıyordu. Dün akşam motoru dağattım grenajlar sele filan hava filitresi karbüratör oralarda delik filan varmı diye. Allaha şükür yok ama karbüratör girişindeki borunun kelepçe biraz kaymış onu düzelttim. Rölanti olması gerekenden düşük bakayım dedim vidasını bulamadım Kurcalamadımda karışım ayarlarını bozarım şimdi diye. Ama stop etme olayı kalktı. Şimdi 97 ile fulleyip bitirene kadar gezicem duruma göre haftaya bakıma bırakıcam. Önlerdende şıkır şıkır ses geliyor zaten rulmanlarla alakalıda sıkıntı var sanırım. Daha büyük sıkıntılar doğurmadan çıkartayım aradan .


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)