Debriyaj Balatasının Bittiği Nasıl Anlaşılır
Reklamlar
-
Merhaba Arkadaşlar ;
İstanbulun tanındık ustalarından biri motora bir oturdu. Bir iki debriyaj sıktı gaz verdi dükkanın içinde. Debriyaj balatan bitik dedi. Yağ + Yağ Filtresi + Debriyaj Balatası + İşçilik 400 lira dedi Cok dedi. Motorum 50 000.de. Debriyaj Balatasının Bittiği Nasıl Anlaşılır? Bende bi bakmak istiyorum.
Stay Rude, Stay Rebel , Stay Sharp ON TWO WHEELS
Reklamlar
-
kardeş motoru 2 veya3 al frene bas gaz ver motor ıstop edrse bıse yok ama calısmaya devam ederse bıtıyo veya bıtmek uzere
-
Ara gazla vites küçültme esnasında gazı biraz fazla aç, debriyajı bıraktığın an motor tatlı bi şekilde ileri atılırsa debriyajın kaçırmadığını düşünüyorum
-
sen motoru yeni mi aldın?
ilk kez mi kullanıyorsun?
Bunlar varsa belki senin kullanırken anlayamamış olman mümkün ama uzun süredir aynı motoru kullanıyorsan bunu senin de farketmen gerekirdi.
-
400 liraya sıfır motor yapıyolar be 150 cclik
-
50binde ise motor balatalarin bitmiştır..motorun çekmemeye başlar..yokuşta durursan motoru kaldıramazsın gaz verirsin ama zorlanır kalkışta
-
delileoo adlı üyeden alıntı
50binde ise motor balatalarin bitmiştır..motorun çekmemeye başlar..yokuşta durursan motoru kaldıramazsın gaz verirsin ama zorlanır kalkışta
Km nin 50.000 olması tek başına balata bitirmeye yeterli değildir,
Aralarda değişmiş olabilir,Hatta hiç değişmeden 50.000 km gidip,60-70-80 bin görme ihtimali bile olabilirb.
Ben ustanın dürüstlüğü noktasında şüpheye düşerim böyle bir durumda.
-
ben orjinal balatalarla 60 bin km yi devirdim. 96 titan.
-
ortalama olarak 50 bin km orijinal balataların ömrü olduğu için bitmiştir diyebilirim..bitmemisse bile ayarsız debriyaj ile gezilmesı durumunda balatalar yanabiliyor..en iyisi anlayan bir motor kullanıcısı arkadaşa yahut başka ustalara da göstermek olacaktır
-
adem80 adlı üyeden alıntı
ben orjinal balatalarla 60 bin km yi devirdim. 96 titan.
adem senin motor da or bi yer var mı ki
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
O ustanin ustune otur, bir kac kicini tekmele, senin ustaligin bitmis para goz olmussun de iscilik masraf hic bir sey seni tamir etmez de cik git.
Ne ise gelelim konuya, motorunun debriyaj balatasi 100 tl + filtre 30 tl + yeni yag 35 tl + conta 5 tl + iscilik 40-50 tl : Gercek ucret 220 tl civari dir.
Kalan 180 ise kendini usta zanedip ac gozluluk yapmanin bedelini senden isteyen hokbazlarin istedigi ucrettir.
Bu islem kasmadan bir saat kadar surer.
Bu arada azicik bilgin var ise , kendin bile degisrebilirsin.
Ustanin adinida desifre ette millet ac gozlu ustamizi tanisin.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
F54 adlı üyeden alıntı
adem senin motor da or bi yer var mı ki
benim titanda yok, yok dostum
-
-
yav fiyatta ucmus takıcagı devriyaj balatası italy marka 240 tl ise o ayrı konu ki sanmam onu taksın devriyaj sıyırıyosa zaten dib gaz abandıgında motor oldugu yerde bagırırda gitmezse sıyırıyodur işte onu motorcunun degil senin söylemen gerekir demekki sende yolunucak kaz sıcaklıgını almış :D 600 demedigine dua et
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:09 ----------
saintofdream adlı üyeden alıntı
Ok tavsiyelerinizi yarın deniyeceğim. Motosiklet ustaları konusuna gelince motosikletle bi 15000 ni devirene kadar o kadar cok kazıklandımki artık ne yaptıracaksam önce foruma yazıyorum. 15000 den sonra kendime cok güzel melek gibi usta buldum oda dükkanı kapatmış işini hakkıyla yapan adamı bu alemde barındırmazlar. O beni kazıklamaya çalışan ustanın kapısınında önünde en az 20 tane motor vardı bekleyen. Suzuki bayii adında insanları sömürüyorlar. O bayi kelimesi sadece bir suzuki yazısıından ibaret. Size bir anımdan bahsedeceğim ama bu debriyaj balatası ustası değil başka bir suzuki bayi hakkında.
Karaköyde benzinliğin yanındaki ata motordu sanırsam. Sağ sinyalim bazen çalışıyor bazen çalışmıyordu. Motoru benzin deposuna kadar hatta ve hatta farın içini bile açtılar heryerini söktüler sadece motosikletin elektronik beynini aramak için. (Bunu yapan 15 yaşındaki cocuk usta dokunmuyor bile kim bilir garibe 500 lira maaş verip kandırıordur ) .Tamam buldular değiştirdiler selenin altında
) .Ve sorun devam ediyor. Sonra başka bir usta çağırdılar . Sağına soluna baktı bir şekilde kablolarla oynadı sorun bir şekilde çözüldü . Ama taktıgınız parçagı sökün ve eski benim parçayı takın geri dedim olmaz dediler sorun buydu dediler. 100 liraya konjeköre 50 lirada işçlik aldılar. Verdiler motoru tamam gidioz. Tabi motorun vidalarını sıkamadıkları için tırrr tırr ses cıkartıor geri döndüm . Sonraki haftada
ismail ustaya delta motora gittim suzuki bayi diye oda senin ön teker göbek bilyelerin bozuk dedi onlarıda yapamadı üstüne üstlük fren batalarımı yağladı . Neyse cıktık yola. Uzun yolda balatalar dağ yollarında ısınınca carrr carrr ötmeye başladı frenler bu dikkatimi dagıttı kaza yaptım.... Sonra dönüştete sinyal bozuldu yine eskisi gibi oldu
İzmirden bursaya sinyalsiz geldim .... Anlayacağınız ben gittiğim hiç bir suzuki bayinden kazıklanmadan cıkamadım. Bu arada sinirlendim hatırlayınca o balatacı kazıkcıda
yücel motor bilginize ...
ASlında forumda kazıkçı servisler hakkında bir bilgi merkezi kursak hiç fena olmaz ..
kazıkcı dolandırıcı ückagıtcı motorcular diye baslık acın en az 5 tane teşir edim gültepe ve caglayan yokusta var bi kac tane ya malesef alayı öyle ben motorumu kendim tamir ediyorum herşeyini cünkü kazıklanmaktan bıktım eger sorun cok büyükse cözemezsem kazıklanmaya razı olup bile bile kazıklanıyorum başka care yok bura türkiye
-
100 balata 20 yağ fitreyede20 de 30 işçilik 170 lira en fazla gel çekmece sefa köye doğru
-
bir ara bu tarz servisleri kara listeye alalım gibisinden konu falan açıldı.
ama tabiki de haklı olarak buna muhalefet eden arkadaşlar da oldu.
2006 yılıydı sanırım. aslında bulup konuyu hortlatmak lazım. ama ben hortlatamam bir sürü tecrübe puanım oluyor. ( aradım bulsaydım horlataçaktım o ayrı konu )
ama bir taraftan bu tür servislerinde faydası olmuyor değil. sayelerinde ustalık öğrendik motoru söke taka. ve işini hakkıyla yapan servislerin kıymeti daha bir artıyor. adam olsunlar canımı yesinler.
yakınlarda olsaydın kendin sökmek isteseydin yardımcı bile olurdum.
-
sakinseytan adlı üyeden alıntı
yav fiyatta ucmus takıcagı devriyaj balatası italy marka 240 tl ise o ayrı konu ki sanmam onu taksın devriyaj sıyırıyosa zaten dib gaz abandıgında motor oldugu yerde bagırırda gitmezse sıyırıyodur işte onu motorcunun degil senin söylemen gerekir demekki sende yolunucak kaz sıcaklıgını almış :D 600 demedigine dua et
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:09 ----------
kazıkcı dolandırıcı ückagıtcı motorcular diye baslık acın en az 5 tane teşir edim gültepe ve caglayan yokusta var bi kac tane ya malesef alayı öyle ben motorumu kendim tamir ediyorum herşeyini cünkü kazıklanmaktan bıktım eger sorun cok büyükse cözemezsem kazıklanmaya razı olup bile bile kazıklanıyorum başka care yok bura türkiye
gül tepoede var bitane..adama yag degisimi için gittim castrol power 1 10 40 dedim tamam dedi..adam yagı bosalttı yagı bulamadı dıasarda aradı bulamadı..elinde castrol magnetic var..
ozaman çıkan yagı geri koy demeye kalmadan çıkan yagıda gitti yag biriktirdigi bidona döktü..eee şimdi napçaz yagıda döktük diyo birde sşerrr.....z.
magnetic koydu ...
tabi bende hemen degiştimm..
çaglayan yokusunda var bi tane motorcu..kaplin lastigi aldım 5 lira .iyi hoş gel gelelim takmaya 20 lira para istiyo..
neymis arka tekeri sökmek 20 lira yuh be dedim yuhhhhhhh...
-
arkadaşlar 45 kilo ardçılı kullanımda 2. viteste gaza yüklendiğimde çekiş bi anda kesilip bi anda kavrama yapıyor gibi oluoyor. çekiş düzeliyor atılıyor motor ileriye. debriyaj vurmak gibi hani. debriyaj balatasından olduğunu düşünüyorum bi fikriniz var mı?
-
Yüksek vites düşük hızdayken ani gaz aç. Motor bağırıyor ve gitmiyorsa debriyaj
-
MotorKafa adlı üyeden alıntı
Yüksek vites düşük hızdayken ani gaz aç. Motor bağırıyor ve gitmiyorsa debriyaj
deniyim onuda ama olanı daha iyi şöyle anlatayım;
normal vites normal hızda gazı ani olarak açıyorum hızlanıyor bi ara boşluğa dönüyor devir yükseliyor (debriyaj yarım sıkıp bırakmış gibi) sonra tekrar uzuyor..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)