devir artıyor ancak devre paralel olarak hız artmıyorsa da anlayabilirsin.
istanbulun tanıdık ustalarından biri baktıysa ve bitik dediyse doğrudur.usta gerekeni söylemiş.zaten 50.000 km ye gelen çoğu debriyaj bitik oluyor. şuan benim motorum 47.000 de oda bitik.yakında değiştiricem.motosiklet ilanlarını gezerken bazı kişiler debriyaj balatası yeni değişmiştir diye yazıyor çoğunun kilometresi 50.000km de.debriyaj balatası kilometrede önemli fakat yıl da önemli. 30.000km olur ama 15 yıllık olur makina debriyaj sertleşir.işini göremez.vites geçişlerinde ayağında hissedersin hafif sürtünme olur.
Aynı durum benim motorda da oluyor. Gazı ani açıyorsun devir yükseliyor ama hızlanma yok. Bi gün dedim ki benim debriyaj balataları tırtlamış. Gittim basın ekspresteki Anes Motora durumu anlattım. Usta "ooo senin balatalar bitmiş, komple değiştirmek lazım, hemen getir" dedi. Fiyat nekadar diye sordum, 8 balata 7 sac 600-650 TL dediler. Tabi yağ da değişecek filtre de değişecek. Onlara da 250 300 koy. 100 150 de işçilik alırız dediler. Etti 1000 küsür lira. Servisten koşarak uzaklaştım Sonra sağda solda soruşturdum. Benim balata seti 220 TL, yağ 60 TL, filtre 10 TL. Hepsini kendim alıp kendim değiştireceğim. 300 TL'ye halledilirken 1000 TL istemesi düşündürücü. Bir de böyle saf, pek işten anlamayan biri gibi görünürseniz iyice kanırtmaya çalışıyorlar.
Motosiklet orta sehpada ve birinci viteste, debriyaj çekili vaziyetteyken arka tekerin gayet güçlü şekilde dönmesi normal midir? Ayağımı sürtmeme rağmen arka teker durmuyor, frene basınca duruyor ama en ufak harekette yeniden dönmeye başlıyor. Aynı zamanda bunu bütün viteslerde yapıyor.
Benim motorda da aynı durum var ama ayağımla durdurabiliyorum, hatta ışıklarda bazen boşa atmaya erinip debriyaj çekili durduğumda hafiften gitmeye çalışıyor motor, eğer debriyaj teli düzgün ayarlıysa yapılabilecek pek bir şey yok gibi, debriyajı çekince balatalar ayrılsa bile güç aktarımı %100 kesilmiyor debriyaj sisteminin yapısı gereği. Debriyajı çektin sonuna kadar bırakır bırakmaz kavrıyorsa debriyaj ayarında sorun vardır, bunu düzeltmene rağmen bahsettiğin sorun düzelmiyorsa ona yapılabilecek pek bir şey yok sanırım. Hatta o bahsettiğin sorun vites düşürürken şanzımandan pat küt ses gelmesine bile neden olabilir.
Işıklarda beklerken ileriye falan gitmeye çalışmıyor, hatta az önce ışıkta beklerken üzerinden indim motor hafiflesin diye yine de hiç ileriye gitmedi bu iyi bir şey. Bir de ben erken kavramasını sevdiğim için baya yukarı almıştım debriyajı, dediğin gibi debriyajı bırakır bırakmaz hemen kavrıyordu. Şimdi biraz daha saldım, tekerin dönme olayı aynı ama vites geçişleri biraz rahatladı. Yine de için rahat etmedi..
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:59 ----------
Bu arada asıl mevzuyu söylemedim. Viteste ve debriyaj çekiliyken teker dönüyor dedim ya, fren ile tekeri durdurduğum zaman tekrar hareket etmiyor fakat debriyajı azıcık salınca ivmelenip yeniden dönmeye başlıyor. Sanırım debriyaj ayarı yapılsa sorun hallolacak?
Anlattığın duruma göre bir sorun yok, debriyajı biraz daha yukarıda(geç) kavrayacak şekilde ayarlayabilirsin. Vitesteyken debriyaja basınca güç aktarımı %100 kesilmiyor dediğim gibi ama sen frene bastığında balatalar tamamen serbest kalıyordur büyük ihtimalle o nedenle güç aktarımı tamamen kesilip teker duruyordur. Kısaca anlattığın durum gayet normal.
Merhaba, motor (rks-km 14000) orta sehpada boşta iken arka tekerlek hiç dönmüyor, ışıklarda beklerken atılma falan yapmiyor fakat 1 ve 2 de orta sehpada maneti sonuna kadar sıksam da tekerlek dönmeye devam ediyor, bildiğim kadarıyla araçların debrijayla kalkış yapması gibi yada yüksek cc motosikletin tabii..güç tamamen kesilmiyor, fakat bu dönmenin balata bitmesiyle ya da debrijaj ayarsizligiyla alakası olabilir mi.Ayrıca debriyaj manetinde bir cm boşluk var ve aşırı yumuşak. (Servis yağ değişiminde balata değişimi onermisti)Performansta hafif düşme var gibi..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)