piston segman degisimi teknik yardim
Reklamlar
-
motosikletimin 2006 model bir 150 cc cg kopyasi motor blogu olan (yuan 150 gy 3 a)cross motor alindigindan beri daha once hic motoruna ellenmemis ne subap nede baska ayar ben aldigim sadece hava filtresi yag filtresi yag degistirdim ve karburator ayari yapildi ama motor artik eski performansini vermiyor 80 ustune zor cikiyor o yuzden piston segman vs ucuz oldugu icin sifirlamak istiyorum motor orjinal 150 lilik piston var ben buna maks. kaclik piston takabilirim herhangi bir torna vs islemi yapmadan birde kendin degistirmek istiyorum kilavuz olucak bir site yada foto varmidir motosiklet.net var ama fotolar ucmus ondan pek birsey anlasilmiyor
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
Reklamlar
-
Yapmışken 333cc yap da şekil olsun
Şaka bir yana o performans düşüklüğünün henüz piston sekmandan ötürü olduğunu düşünmüyorum. Nekadar çinli de olsa, bu sürede kendini bukadar salmaz pistonlar. Ha ucuzdur değiştirirsin o ayrı. Ama bence önce bir sübap ayarı felan yaptır. Karb. ayarına yeniden baktır, buji felan değiştir... ??
-
Motosikletinin motoruna uygun conta seti almadan motoru açmak için anahtar değdirme bi kere İkincisi de kesin subab ayarı bozulmuşdur, subab ayarı bozulunca kompresyon düşüyor performans yüzde 20-30 azalıyor ayrıca sık sık stop ediyor motorlar.
-
hmm peki ben yapabilirmiyim subap ayarini sentel cakisida var conta da motora gore olan vakti zamaninda almistim lazim olur diye
aslinda elim yatkindir tamir vs isinde kac mm olmasi lazim onu bilmiyorum iste arti karburatorude temizlemek gecmiyor degil aklimdan ama ayar tutturamazsam diye korkuyorum birazda yoksa aman aman birsey olmasa gerek sonucta tek silindirli motor
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
-
berk_cglr adlı üyeden alıntı
hmm peki ben yapabilirmiyim subap ayarini sentel cakisida var conta da motora gore olan vakti zamaninda almistim lazim olur diye
Motorunun olması gereken subab aralıkları değerlerini biliyosan yaparsın, youtube'da da aratırsan videolar var "valve adjustment" diye arayacaksınız Motor adı/kodu valve adjustment
-
ingilizce vs var sorun olmaz o zaman bir arastiriyim bakiyim koduna unuttum suanda tam kodunu cunku
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
-
berk_cglr adlı üyeden alıntı
hmm peki ben yapabilirmiyim subap ayarini sentel cakisida var conta da motora gore olan vakti zamaninda almistim lazim olur diye
kendin yapabilirsin elin anahtar tutduktan sonra sorun yok önemli olan sibob ayarının kaç mm olduğunu bil yeter birde motoru senteye gtir öğle ayar yap
-
Yapabilirsin.(ki bence de en büyük şüpheli sübap ayarı. Tabi karb. ayarına da bir bak önce) Komple motoru sökmene gerek yok. Ancak sübap ayarı nasıl yapılır diye bir arat araştır. O ayar yapılırken pistonun felan nerede durması gerektiği, nelere dikkat etmen gerektiği anlatılır. Aksi taktirde bir cacığa benzemeyebilir. Tabi sübap aralığının kaç olması gerektiğini ilk olarak öğrenmen lazım, onu söylemiyorum bile Bu konuda da ustalar felan güvenme, bazıları bilebilir ancak bazıları da ezberlemiş 0,06-0,08 arası olacak vs, vs, diye, sanıyorlarki her motora aynı aralığı versek sorun olmaz.
Hadi kolay gelsin
-
Bir de emme ile egzoz subablarının subab aralıkları aynı olmaz, egzoz daha çok ısındığı için uzayıp arayı kapatıyormuş bu yüzden motor soğukken subab ayarı yapılır ve egzoz subab aralıkları daha fazla verilir.
-
internette bakiyorum bir yandan da emme 8 egzost 10 diyor tabi 0.08-0.10 yanlis olmasin motor kodu ve bilgileride buldum belki isine yarayan olursa doye yaziyim
CG150 (China Lifan) 162FMJ
149.4 cc 62mm 49.55
8 kW @ 9000 RPM
9.8 Nm @ 7500 RPM
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
-
tamandir basit ismis ilginiz icin cok tesekkur ederim hazir el atmisken debriyaj baski balatayida degistiricem simdide onu arastiriyorum mayis 25-26 si gibi hrpsini yaparim hemde fotografli olarak da anlatirim
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
-
Fotoğrafları atarsan yıldızlı pekiyi atarım ben de defterine. Bekliyoruz, kolay gelsin
---------- Post added at 16:41 ---------- Previous post was at 16:13 ----------
- Valve clearance should be checked when the engine is cold. Both the intake and exhaust valves must be checked and adjusted when the piston is at Top-Dead-Center (TDC) of the compression stroke.
- If you don t rotate the crankshaft about 10 times before measuring the valve clearance, there is no meaning of valve clearance.
Diyor benim manuel. Yani;
Motor soğuk olacak. Emme ve egzoz subapları kontrol edilirken piston en tepede olacak
Ayar yaparken krankı 10 kez çevirmediysen, yaptığın ayardan bir cacık olmaz.
-
Syanur adlı üyeden alıntı
Fotoğrafları atarsan yıldızlı pekiyi atarım ben de defterine. Bekliyoruz, kolay gelsin
---------- Post added at 16:41 ---------- Previous post was at 16:13 ----------
- Valve clearance should be checked when the engine is cold. Both the intake and exhaust valves must be checked and adjusted when the piston is at Top-Dead-Center (TDC) of the compression stroke.
- If you don t rotate the crankshaft about 10 times before measuring the valve clearance, there is no meaning of valve clearance.
Diyor benim manuel. Yani;
Motor soğuk olacak. Emme ve egzoz subapları kontrol edilirken piston en tepede olacak
Ayar yaparken krankı 10 kez çevirmediysen, yaptığın ayardan bir CACIK OLMAZ.
tam turkce ceviri super ama tam halk dili hehe
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
-
Ben twister parçaladım piston segmanı daha yeni aldım iş yoğunluğundan dolayı. 1 2 gün içindede toplarım motoru piston segman paramparça ve biyel kolu eğri ayrı yeten subaplarım pert hepsini değiştiriyorum hv.astsby.gunduz@hotmail.com bu mail adresinden ekle beni faceden gerekli yardımı yapabilirim.
-
cok sagolasin faceden ekliyorum o zaman hatta ekledim
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
-
berk_cglr adlı üyeden alıntı
internette bakiyorum bir yandan da emme 8 egzost 10 diyor tabi 0.08-0.10 yanlis olmasin motor kodu ve bilgileride buldum belki isine yarayan olursa doye yaziyim
CG150 (China Lifan) 162FMJ
149.4 cc 62mm 49.55
8 kW @ 9000 RPM
9.8 Nm @ 7500 RPM
Honda cg 125
8.1 kw güç
9.8 tork.
Hatta bazı yeni model 125 cc titanlar 12.5 hp
torkuda 10 dan fazla. Çinliler nasıl kopya yapıyo anlamyorum. 150 cc si japonun 125 cc sine denk. Çinlinin 150 cc kopyalarına aldanmamak lazım arkadaşlar.
-
adi 150 cc zaten normalinde honda titana 150 lilik piston taksan kafadan 15 bg gorur iste sanziman disli vs den dolayi sanirsam bg de oynama oluyor
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
-
adem80 adlı üyeden alıntı
Honda cg 125
8.1 kw güç
9.8 tork.
Hatta bazı yeni model 125 cc titanlar 12.5 hp
torkuda 10 dan fazla. Çinliler nasıl kopya yapıyo anlamyorum. 150 cc si japonun 125 cc sine denk. Çinlinin 150 cc kopyalarına aldanmamak lazım arkadaşlar.
Çinlinin hammaddesiyle japonunki bir mi tabiki çinli güçsüz olacak yoksa dağılır gider. Demin yeni aldığım yolcu basamak demirini motorun şasesine bağlamak için evimdeki döküntü odamda parça araştırıyodum elime bir çanak antenin sapı geçti üzerinde büyükçe bir kelepçe var ve civata bağlamak için bir sürü uygun delik var işimi görecek kesinlikle. Neyse konuya dönelim yıllardır elime almadığım bu çanak antenin civatalarına demir kalitesine bakıyorum benim çinli motorun malzeme kalitesine civata kalitesine 10 basar. 3 sene kışın yağmuru karı yiyen çanak anten demirinde bi gram pas yok civataları yeni gibi pırıl pırıl ve üzerinden kalite akıyor. Civatalarını elime alıp bakıyorum benim motorun orjinal civatalarındaki unufak olmadan çürümeden eser yok. Çinli motorlar kopyası oldukları japon malları kadar güçlü olamazlar çünkü malzeme kalitesi ve kalite kontrol diye bişey yok onlarda.
-
benim 150 cc titanlar beygir olarak 2 ye katlar bunları. Zaten cbf 150 lere 12.5 torkuna rağmen hertürlü geçiyorum. Tokatlıyom demedim ayıp olmasın diye
-
birde filler cakisi lazin 0.08 ve 0.10 olan
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)