Rx 135 Karter Yağı yardım
Reklamlar
-
01 Haziran 2012, 19:25
#21
TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı
hehehehehehhe ulan varya ne adamsınız.. benim ne iş yaptığımı ne mezunu olduğumu biliyormusun.... tanıyormusun beni.... tanımadan konuşma.. sen bana hiç bir mz in kitabında şanzumana 90 numara yağ koyun ibaresi gösteremezsin... önce öğren sonra uslubunu düzelt öyle gel...
sen benim ne mezunu olduğumu biliyormusun ? şu relantiyle şanzuman yağı arasındaki ilşkiyi anlatda anlayalım.sana jawanın mzin kitabını yazarım genç.
relantiyi o şanzuman yağındaki yağ niye bozar.anlat yahu. relanti artı şanzuman artı 90 numara yağ..hadi acıkla neden relantiyi bozarmış şanzumana konan o yağ.
kaçıncı soruşum oldu bu acep ? jawa mz diyosan koymaya başlayalımmı buraya resim.kim daha çok ellemiş jawayla mzi.bir sen koyacaksın bir ben kabul ediyormusun.kimn arşivi büyükmüş görelimmi ?
Reklamlar
-
01 Haziran 2012, 19:26
#22
birde söylemeden edemeyeceğim,
@frentisec relanti değil o rolanti rolanti.
ramazan abinin söylediği doğru bence bizim mz e de 20 50 koyuyoruz. yazın çok sıcak havalarda uzun mesafe kullanırken 90 numara koymuştuk, malum adana sıcak. eylül ün ortalarında tekrar 20 50 ye geçtik, motor daha çok rahatlıyor. ancak bölge sıcaksa ve kullanılan mesafe +10 kmlerde ise 90 daha uygun olacaktır. mz kullanan arkadaş için yazdım
-
01 Haziran 2012, 19:45
#23
şükür biriside çıkıp yanlış söylüyorsun doğrusu bu dememişti rölanti doğrusu.relanti yanlış.
ramazan abin yanlış biliyor.kaç tane mz yapmışta sokağa çıkarmış.adanada hava sıcakta aynı adanada bizde biniyoruz o mz e niye birşey olmuyor..mzleri otobanda koşturuyoruz niye birşey olmuyor. ayrıca rölanti ayarı ile 90 numara yağın ilşikisini anlatsın bizede anlayalım ramço ustamız.
-
01 Haziran 2012, 21:36
#24
yamaha rx i bilmem....
hiç binmedim...yagını felan bilmem...
ama jawa kullandım...ankara da kışın 20-50
yazın ise 90 numara yağ kullanırdım...
konyalı bir usta antalya-mugla civarlarında yazları 120 numara yağ kullandıgını söylemişti...
jawa ve mz motorları eski teknoloji ile üretilmiştir...
kamyon şanzumanları ön görülerek yani ağır yük altında çalışması esas alınarak üretildiği için özellikle de yaz ayları 90 numara yağ kullanılır...
-
02 Haziran 2012, 11:02
#25
ferhatkars adlı üyeden alıntı
yamaha rx i bilmem....
hiç binmedim...yagını felan bilmem...
ama jawa kullandım...ankara da kışın 20-50
yazın ise 90 numara yağ kullanırdım...
konyalı bir usta antalya-mugla civarlarında yazları 120 numara yağ kullandıgını söylemişti...
jawa ve mz motorları eski teknoloji ile üretilmiştir...
kamyon şanzumanları ön görülerek yani ağır yük altında çalışması esas alınarak üretildiği için özellikle de yaz ayları 90 numara yağ kullanılır...
jawalar mzler ağır yük kaldırmak için yapılmamıştır..sokakta günlük hayatta ulaşım için üretilmişlerdir..Türkiye'de köy ve kırsal yaşam alanında yaşayanlar bu motorları yüke vurmuşlardır.bilginize.Jawanın sepet bağlanan modellerinin şanzumanları diğer düz jawalara göre farklıdır.bunun sebebi kalkışta yan sepette de insan bulunacağı ve sepetin ağırlığını kaldırsın diye yapılmıştır. doktor frantisec janecek ilk 1922 yılında jawayı yapmış fakat patenli jawayı 1929 yılında üretmiştir..benim nickimde o yüzden frantisectir.
jawa mz hakkında konuşmak isteyen varsa buyursun konuşalım.
-
02 Haziran 2012, 11:26
#26
frantisec adlı üyeden alıntı
sen benim ne mezunu olduğumu biliyormusun ? şu relantiyle şanzuman yağı arasındaki ilşkiyi anlatda anlayalım.sana jawanın mzin kitabını yazarım genç.
relantiyi o şanzuman yağındaki yağ niye bozar.anlat yahu. relanti artı şanzuman artı 90 numara yağ..hadi acıkla neden relantiyi bozarmış şanzumana konan o yağ.
kaçıncı soruşum oldu bu acep ? jawa mz diyosan koymaya başlayalımmı buraya resim.kim daha çok ellemiş jawayla mzi.bir sen koyacaksın bir ben kabul ediyormusun.kimn arşivi büyükmüş görelimmi ?
bak arkadaşım ıslak şanzuman nedir önce onu araştır.... sonrasında yoruma başla... ben sana senin anlayacağın dilde anlatayım.... araba şanzumanlarına 90 numara -120 numara-130 numara yağ konur... çünkü dişli bileşenleri sacede yağ içinde dönerek çalışırlar... viteş geçişleri baskı balata haricinde içindeki yağın durumu ile alakalıdır başka bir arıza söz konusu olmadığında... ama motosiklet motorları şanzuman ve kartel yağını ortak kullanır... yani hemi motorun yağlanması hemi dişli yağlanması hemi krank yağlanması görevini üstlenir.... kalın yağ motorun içinde krank ın harekini zorladığından dolayı motorda kasmalar soğukken yaşanacaktır.... bakın bunları test edildi ve denendi... ben 6 sene kuryelilk yaptım ve motor meslek lisesiyim ki bunu bilen zaten biliyor... neyse siz doksan numara koymaya devam edin bakalım... iyilik yaramaz... bu arada bu konuya açan arkadaşın motorundada 90 numara vardı abi sağol 20/50 ile sorun kalmadı diyor... milyon km tecrübem , okuduğuım okul , ve çalıştığım yetkili servislerde ben bunu öğrendim ama sen kimsin nesin sen daha biliyorsun he..... hehehehehehhehe
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
02 Haziran 2012, 11:31
#27
mühendisler bir motorun optimum çalışabileceği ortamı sağlamak için çalışırlar. ancak gerçek hayatta durum böyle değil. ben gidip frantisec janecek e diyemem motorumu kısa mesafelerde kullanıyorum ve bulunduğum yöre çok soğuk diye. adam motoru yapmış satışa çıkarmış onun görevi orda bitiyor. gerisi yetkili servisin işi.
motorun bulunduğu yöre soğuk ve gidilen mesafe kısa ise (10 - kmler ) 20 50 yağ daha uygun olacaktır. yöre sıcak ise veya gidilen mesafeler genellikle uzun ise 90 numara daha uygun olacaktır. mühendislik ile tecrübe ayrı şeyler. koşullar ayrı şeyler.
-
02 Haziran 2012, 11:39
#28
ygk adlı üyeden alıntı
mühendisler bir motorun optimum çalışabileceği ortamı sağlamak için çalışırlar. ancak gerçek hayatta durum böyle değil. ben gidip frantisec janecek e diyemem motorumu kısa mesafelerde kullanıyorum ve bulunduğum yöre çok soğuk diye. adam motoru yapmış satışa çıkarmış onun görevi orda bitiyor. gerisi yetkili servisin işi.
motorun bulunduğu yöre soğuk ve gidilen mesafe kısa ise (10 - kmler ) 20 50 yağ daha uygun olacaktır. yöre sıcak ise veya gidilen mesafeler genellikle uzun ise 90 numara daha uygun olacaktır. mühendislik ile tecrübe ayrı şeyler. koşullar ayrı şeyler.
bak ağzından bal damlamış............ bana böyle mantıklı şeyler söyleyin.. bizde uzun yolda ybr ye 20/50 atıyoruz..çünkü motor çok ısındığında yetersiz geliyor 10/40 uzun yolda....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
02 Haziran 2012, 12:21
#29
TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı
bak arkadaşım ıslak şanzuman nedir önce onu araştır.... sonrasında yoruma başla... ben sana senin anlayacağın dilde anlatayım.... araba şanzumanlarına 90 numara -120 numara-130 numara yağ konur... çünkü dişli bileşenleri sacede yağ içinde dönerek çalışırlar... viteş geçişleri baskı balata haricinde içindeki yağın durumu ile alakalıdır başka bir arıza söz konusu olmadığında... ama motosiklet motorları şanzuman ve kartel yağını ortak kullanır... yani hemi motorun yağlanması hemi dişli yağlanması hemi krank yağlanması görevini üstlenir.... kalın yağ motorun içinde krank ın harekini zorladığından dolayı motorda kasmalar soğukken yaşanacaktır.... bakın bunları test edildi ve denendi... ben 6 sene kuryelilk yaptım ve motor meslek lisesiyim ki bunu bilen zaten biliyor... neyse siz doksan numara koymaya devam edin bakalım... iyilik yaramaz... bu arada bu konuya açan arkadaşın motorundada 90 numara vardı abi sağol 20/50 ile sorun kalmadı diyor... milyon km tecrübem , okuduğuım okul , ve çalıştığım yetkili servislerde ben bunu öğrendim ama sen kimsin nesin sen daha biliyorsun he..... hehehehehehhehe
yaşın 25 27 moto kuryeliği mzle yaptın değilmi.sonra bir ara kamyoncuydun sonra motor meslek liselimi oldun ? ıslak şanzumanı kuru debriyajı banamı öğreteceksin genç
şu mz jawa hakkında bilgiçliğini ölçelim dedik fısss yoksun atlamışsın kaçmışsın.motosiklet motorlarının hepsi kartel yağını ve şanzuman yağını bir arada kullanmazlar.hayatında kuru debriyaj motosiklet görmedin sanırım.sallama burda ramço.mühendis şanzuman yağına 90 dediyse bildiği var ki 90 diyor.senin kasap ustalardan öğrendiğin cahilce bilgi birikimin yanlış.her motor 90 kullanmayabilir şanzumanına ama 90 kullanılması gerekene 20 50 diye yağ öneremezsin. ayrıca şu şanzumanın yağının rölantiyi niye etkilediğini yaz yahu.HADİ İKİMİZDE OKUDUĞUMUZ OKULLARIN DİPLOMALARINI BURAYA KOYALIM.Varmısın ramço cevap bekliyorum.senmi daha iyisin benmi çıkaracağız ortaya.senin hayatın kadar benim bu sektörde geçirdiğim zaman var.diplomalar konuşacak hadi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:15 ----------
ygk adlı üyeden alıntı
mühendisler bir motorun optimum çalışabileceği ortamı sağlamak için çalışırlar. ancak gerçek hayatta durum böyle değil. ben gidip frantisec janecek e diyemem motorumu kısa mesafelerde kullanıyorum ve bulunduğum yöre çok soğuk diye. adam motoru yapmış satışa çıkarmış onun görevi orda bitiyor. gerisi yetkili servisin işi.
motorun bulunduğu yöre soğuk ve gidilen mesafe kısa ise (10 - kmler ) 20 50 yağ daha uygun olacaktır. yöre sıcak ise veya gidilen mesafeler genellikle uzun ise 90 numara daha uygun olacaktır. mühendislik ile tecrübe ayrı şeyler. koşullar ayrı şeyler.
genç frantisec janeceke diyemezsinzaten 1940 larda vefat etti..yapılan motorlar fabrika çıkışlı motorlar.şanzuman yağına 90 koymuş.çünkü dişlilerin temasına en yatkın yağ numarası bu olduğu için.sıcağı soğu geç.zaten o şanzuman dönmeye başladığında ısınıyor.yağda bu yüzden orada var. Çek cumhuriyeti soğuk bir ülke yazında serin kışında buzluk.hava şartları böyle orda.
-
02 Haziran 2012, 14:46
#30
bende zaten arıyordum frantisec i buluo sorunumu anlatacaktım. vefat ettiğini öğrendiğim iyi oldu boşa zaman kaybetmemiş oldum teşekkürler
-
02 Haziran 2012, 14:59
#31
ygk adlı üyeden alıntı
bende zaten arıyordum frantisec i buluo sorunumu anlatacaktım. vefat ettiğini öğrendiğim iyi oldu boşa zaman kaybetmemiş oldum teşekkürler
aferin böyle ol işte.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)