Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

cbr 125 akü şarj sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Ağustos 2011
    arkadaşlar merhaba
    cbr 125 imdeki akü durduk durmadık yerde boşalacak kadar kötü değildi 1 aya yakın kullanmadıgımda bile 2-3 denemede çalıştırmıştım. geçen 2 gun kullanmadım çalışmadı motor marşa bastıgımda ses bile gelmedi en ufak. heralde sigorta atmıştır dedim hicbiri atmamış. 2 gunde boşalması için kısa devre falan yapmış olabilirmi diye düşündüm bir kaç kez başıma geldi çünkü ama niye sigortalar atmamış, ki zaten işin garibi çalışmazken elektrik yokken kısa devre niye oluyo. neyse arkadaşlar birisine sordum oksitlenme yada akü boşalmıştır yada bitmiştir dedi. vurdurarak çalıştırdım çalıştı fakat tamamen boşaldıgı için ve sadece 500 metre falan gittigim için marştan ses getirecek kadar bile şarj olmadı. giderken dikkat ediyorum yavaş yavaş ışıklar azcık yanmaya başladı devir gostergesi çalışmıyodu uzunları yakında oda çalışmaya basladı ama böyle devir bir artıyo sonra sıfıra düşüyo gösteriyo birden. benim aklıa birtek az şarj ettigim için akünün gücü yetmedi diye düşündüm sizcede oylemidir acaba? 10 15 km gitsen şarj olur dedilerde o kadar gidip tekrar biterse tamamen bitmiş demektir degilmi yeni akü yolu gözükür yani. yardımcı olursanız sevinirim arkadaşlar sagolun şimdiden


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    19 Ağustos 2011
    arkadaşlar bana yardım edebilecek biri yokmu acaba?

  3. #3
    kemboo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova-Muğla/Dalaman
    Motosikleti
    ybr>wolf>mt-07>xmax>inazuma>tenere660
    aküyü çıkartıp inceledin mi hiç?
    Gökyüzünün güzelliğini görmeyenler, kuşların neden uçtuğunu asla bilemeyecekler

  4. #4

    Üyelik
    19 Ağustos 2011
    aküde bir sıkıntı yok görünürde

  5. #5
    mavibereli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2012
    merhaba arkadasim..... bir defa... 500 metre gitmeyle akü şarj olmaz öncelikle jel akü'lerde bakın gerekmesse dahi yinede akü'nün kutup başları temizlenir sulu akü'lerde suyuna bakılır bunlar benim tavsiyem gelelim senin sorununa akü'nün bitmesi illede motorda kısa devre var olacağı anlamına gelmez birincisi akü'nün kutup başlarında oksit varmi akü'nün taban kisminda çatlak varmi asit kaçırıyormu öncelikle bunları kontrol et akü'n kurumu sulu .mu ona göre sana cevab verebilirim .... Büyük ihtimalle akü'n ölü.dür ... . . . Yenisi lazim olabilir.. .

  6. #6

    Üyelik
    19 Ağustos 2011
    arkadaşlar şimdi ben soruna daha çok yaklaştım. motorun kontak açıkken ama motor çalışmıyorken baktım ses geliyor flaşörün oldugu yerden ama açınca anladımki gelen ses röleden geliyormuş. motoru çalıştırınca o ses kesiliyo. kontak açılınca ses yapmaya başlıyor dedimya ben arkasına şole bir iki hafifçe vurunca geçiyo(sanırım içindeki anahtar diger tarafa geçmiyo takılıyo oda ses yapıyo içini tam bilmedigim için boyle bi tahmin yuruttum) bi tanıdık onlarda buji gibi meme yapabiliyo dedi( meme yapma tabiri dogru olmayabilir röle için belki ama) açabiliyorsan bi aç temizle dedi olmazsa yenisini alırsın dedi. ben röle fiyatlarına baktımda 50-70 tl falan dogrumu bilmiyorum ama pek durumum yok açıkçası alabilmek için yada hepsini geçtim hala aküde sıkıntı olabilirmi? son bi soru daha rölede sıkıntı olması akünün şarj olmamasına neden olurmu?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)