Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kanuni seyhan 125 t yardım lütfen.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ergunerbaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Motosikleti
    XT 660 Z Tenere
    Merabalar adım ergun aranıza yeni katıldım diyebilirim.21 yaşındayım ve kanuni seyhan 125 t motorum var bu benim 3.motorum ve 18.000 km de 2.el aldım gerçekten çok temiz sıkıntıya gelirsek buji,hava filtresi değişti karbüratör temizlendi ayarlandı subap ayarı ona keza yapıldı fakat şöyle bi şey var çalıştırıyorum rölantide çalışırken ara ara minik kesiklikler yapıyo ve stop ediyo ısınınca problem yok ayrıca vites aralarında falan bi tekleme vs hiç bi şey yok 4.vites son devir ama 5'e atıyorum tabiri caizse yemiyo ve bayılıyo motor biraz uzun oldu sanki ilgilenen abilerime şimdiden teşekkür ederim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    öncelikle hoş geldin kardeş...
    ben de kanuni racer200 kullanıyordum...
    motorun belli bir çalışma sıcaklıgı var...o sıcaklıga gelene kadar saçmalayıp durur...onu sorun olarak görme...
    yazın ortasında bıle 2-3 saatlıgıne park edip geri calıstırıdıgımda bıle motor ısınana kadar beklerdım yada mırın kırın ede ede gıderdım...

    5 de yememe sorunu debriyaj balata takımı desek diğer viteslerde sorun yokmus...
    5. vites de en son kaç km hız yapıyorki....ona göre cvp verelim...

  3. #3
    ergunerbaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Motosikleti
    XT 660 Z Tenere
    Hoş bulduk abi ilgilendiğin için teşekkür ederim.bi yakınımda kt 125 var iki kişi olmasına rağmen ona anca bi kaç metre yaklaşabiliyorum o tek olunca resmen fark atıyo max 95 km diyebilirim. ayrıca rölanti ısınınca yükselme gösteriyo atıyorum ilk beş dk 1.600 devir 2 km yol yapıyorum 2.200 oluyo şaştım kaldım

  4. #4
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    rölantiyi motor sıcak iken ayarlayacaksın....soguk iken değil...
    dedimya motorun belli bir çalışma sıcaklıgı var....o sıcaklığa ulaşınca sorunun kalmaz...
    aslında 95km hız da iyi denebilir....
    vites araların kısa ise ön dişliyi 1 diş büyütebilirsin...
    daha ıyı olsun istiyorsan kaliteli debriyaj balatası takabilirsin...
    ben ybr 125 lerin balatasını takmıstım....kendım söktum götürdüm parçacıya birebir aynısını almıstım...
    senınki belki farklıdır o yüzden yanlış yönlendirmiş olmayım...

  5. #5
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    güzel kardeşim sen kanuni den bahsediyorsun bende ybr var sabahları hava 20 derece olsa dahi jikle açmadan yola çıkamıyorsun
    hele kışın her çalıştırmada jikle çekmen gerekiyor
    yani sende birkaç dakika jikle çeksen bence sorun kalmaz
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  6. #6
    ergunerbaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Motosikleti
    XT 660 Z Tenere
    Abi balata canavar 4. İle 5.vites arası biraz uzun gibi şayet 5 deyince zaten dört istiyo

  7. #7

    Üyelik
    07 Mart 2012
    Şehir
    ankara kızılay
    Motosikleti
    kanuni seyhan 125
    benim motorda 2003 seyhan 125 sabahları veya akşamları jikle açmadan çalışmıyor yaz kış aynı bi kaç dakka ısındıktan sonra kapatıyorum bi sorun olmuyor

  8. #8
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    jikle kullanmıyorum. Gerek duymuyorum. Tek pedal pata pata yola devam. Hava şartları etkilemez. Soğuk rolantesi neyse sıcak rolanteside o. Soğukken tekleme afallamada yapmaz.

  9. #9

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    bende motor uzun süre yatmadıkça jikle kullanmıyorum. sorununa gelirsek ;

    bence senin dişli oranınla oynanmış. bu yüzden motorun yavaş kalkıyor ve iki kişi çekişi zayıf 5ci vitese atınca çok bayılıyor o yüzden gaz yemiyor.
    şöyle anlatayım ; bir motorun son sürati 100 ise ön dişliyi bir boy büyütür 110 km yapar. 2 boy büyütür 120 yapar. ama bu böyle gitmez o zaman 200 yapsın diye 20 boy büyüteyim dersen motor bayılır. ve yüksek ihtimalle gücü yetmediğinden 70 80de takılıp hızlanamaz ya da çok çok az bir ivmeyle hızlanır. bir başka orjinal olduğundan min olan 125 kt ile dişli boylarını karşılaştırın hem arka hem ön. gerekirse değiştirin.

    soğukken sönme olayına da şanslısınız. motorlar soğukken hep söner. asıl sorun sıcakken sönen motorlar. zira sıcakken sönme problemi olan motorlar tıpkı soğuk motorların soğukken sönüp zor çalışması gbi sıcakken zor çalışır. 15 20 dk çalıştıktan sonra sönmüyorsa bir problem yok. bu arada rolanti çok yüksek. sıcakken 1.1 yapsanız yeterli olacaktır. ben tam 1.0a ayarladım soğukken 0.9 oluyor ısınınca 1.0

  10. #10
    ergunerbaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Motosikleti
    XT 660 Z Tenere
    Alıntı ygk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende motor uzun süre yatmadıkça jikle kullanmıyorum. sorununa gelirsek ;

    bence senin dişli oranınla oynanmış. bu yüzden motorun yavaş kalkıyor ve iki kişi çekişi zayıf 5ci vitese atınca çok bayılıyor o yüzden gaz yemiyor.
    şöyle anlatayım ; bir motorun son sürati 100 ise ön dişliyi bir boy büyütür 110 km yapar. 2 boy büyütür 120 yapar. ama bu böyle gitmez o zaman 200 yapsın diye 20 boy büyüteyim dersen motor bayılır. ve yüksek ihtimalle gücü yetmediğinden 70 80de takılıp hızlanamaz ya da çok çok az bir ivmeyle hızlanır. bir başka orjinal olduğundan min olan 125 kt ile dişli boylarını karşılaştırın hem arka hem ön. gerekirse değiştirin.

    soğukken sönme olayına da şanslısınız. motorlar soğukken hep söner. asıl sorun sıcakken sönen motorlar. zira sıcakken sönme problemi olan motorlar tıpkı soğuk motorların soğukken sönüp zor çalışması gbi sıcakken zor çalışır. 15 20 dk çalıştıktan sonra sönmüyorsa bir problem yok. bu arada rolanti çok yüksek. sıcakken 1.1 yapsanız yeterli olacaktır. ben tam 1.0a ayarladım soğukken 0.9 oluyor ısınınca 1.0
    abim bilgilerin için çok teşekkür ederim.bugün konuştum motoru aldığım kişiyle dişli konusunda orjinali dedi hiç oynamadım dedi motor sıcakken son gaz çektiğimde tekkeyıp duman atıyo egzostan hava ayarını her türlü denedik fakat değişme yok cdı den şüpheleniyoruz ustamla konuştum getir bakalım dedi hayırlısı bakalım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:27 ----------

    Alıntı yaqizak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motorda 2003 seyhan 125 sabahları veya akşamları jikle açmadan çalışmıyor yaz kış aynı bi kaç dakka ısındıktan sonra kapatıyorum bi sorun olmuyor
    benim motorda jikle problemi yok sizin kanuninin gidişi nasıl peki max hız iki kişi çekiş vs.. Benimki 2005 18.000 km.

  11. #11
    blt_59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Motosikleti
    motorsuz :(
    5 sene kullandım 125t yi ,bnm kide 2005 modeldi ilk çıkanlardan,motor olarak çok seri deil,agır devirli denen cinslerden,yani öyle kapışmaya çok müsait bi makina deil ne yaparsan yap,şimdiki ne marka olursa olsun 125 liklerle bir tutamassın,bn balatalarını dişli setlerini lastiklarini degiştirdim hiç fark göremedim,şimdiki motorum ondan daha seri ama onun yeri bi başka keyfi bi deişik,çok yol yaptım onunla korkmadan,iyi bi seçim yapmışsın inş bi problem çıkarmaz,aldıgın üzmeden kullanmışsa daha uzun seneler canını sıkmaz eminol..
    eger kask takmıyorsan koruyacak bir şeyin yok demektir

  12. #12
    ergunerbaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Motosikleti
    XT 660 Z Tenere
    Alıntı blt_59 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5 sene kullandım 125t yi ,bnm kide 2005 modeldi ilk çıkanlardan,motor olarak çok seri deil,agır devirli denen cinslerden,yani öyle kapışmaya çok müsait bi makina deil ne yaparsan yap,şimdiki ne marka olursa olsun 125 liklerle bir tutamassın,bn balatalarını dişli setlerini lastiklarini degiştirdim hiç fark göremedim,şimdiki motorum ondan daha seri ama onun yeri bi başka keyfi bi deişik,çok yol yaptım onunla korkmadan,iyi bi seçim yapmışsın inş bi problem çıkarmaz,aldıgın üzmeden kullanmışsa daha uzun seneler canını sıkmaz eminol..
    abi benim kanuni şasi itibari ile gerçekten çok temiz foto eklemeyi bilsem koyardımyağ yakma gibi bi sıkıntısı falan da yok neden böyle yapıyo anlamadım

  13. #13
    ergunerbaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Motosikleti
    XT 660 Z Tenere
    Bugün gittim tamirciye sizinlede paylaşmak istiyorum sıfır karbüratör ve cdı taktı yine aynı son gaz kesik kesik çalışıyor şimdi marş motoru tarafından yan kapağı söktü yağı boşalttı orda bi bobin var onu değiştircek merakla bekliyorum

  14. #14
    oguz3838 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2013
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    kanuni seyhan 125t
    Alıntı ergunerbaş adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi balatacavar 4. İle 5.vites arası birazun gibi şayet 5 deyince zaten dört istiyo
    Kardesim ayni sorun bendede var bi cozum bulabildiysen paylasirmisin...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)