Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

LPG Zararlımı Değilmi tartışma platformu ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Nisan 2012
    LPG Zararlımı Değilmi tartışma platformu ?
    İsteyen bu konu ile ilgili bilgilerini burada paylaşabilir ...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Bu topic kilitlenir
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  3. #3
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Neye zaralımı ?
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  4. #4
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Kanunen LPG taktırıp ruhsata işletebiliyorsanız sorun yok.

    Ama bu kanunen mümkün değilse paylaşılan bilgiler sakıncalı olabilir.

    Daha önce bu konu üzerine açılan topicler kilitlendi.
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  5. #5
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    iyi bir sey olsaydi , otomotiv firmalari direk lpg li arac uretirlerdi. Donusume hazir araclari buna dahil etmiyorum o bir donem Fiat in taksicilere yaptigi bir kiyakti. Direk LPG li araci hic bir ciddi otomotivci tavsiye etmiyor. Devlet OTV den bindirince biz kendimizi LPG ile kandiriyoruz. Hakkimizi arayip Benzini ucuza alsak bu sacma ve tehlikeli seylere ihtiyacimiz kalmaz. LPG patladiginda , 1/400 genisler.
    piyanist_irf, mata ve aquarist4 bunu beğendiler.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  6. #6
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    daha önce 10larca başlık açılıp 1000lerce mesaj yazıldı biraz arasan bulman çok da zor olmaz
    kymco agility 50 5700km >> honda cbx 250 2100km >> honda cb 125 ..?
    Demirden korksak motora binmezdik..

  7. #7
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi bir sey olsaydi , otomotiv firmalari direk lpg li arac uretirlerdi. Donusume hazir araclari buna dahil etmiyorum o bir donem Fiat in taksicilere yaptigi bir kiyakti. Direk LPG li araci hic bir ciddi otomotivci tavsiye etmiyor. Devlet OTV den bindirince biz kendimizi LPG ile kandiriyoruz. Hakkimizi arayip Benzini ucuza alsak bu sacma ve tehlikeli seylere ihtiyacimiz kalmaz. LPG patladiginda , 1/400 genisler.
    burada yanlışın var dostum.Dacia'nında fabrika çıkışı lpg li araçları mevcut.ayrıca benzin lpg'den daha yanıcıdır vs...
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  8. #8
    Süvarİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    TvS_ApAChE
    değil değil lpg iyidir. ama en büyük kazığı lpgden yiyoruz. lpg %50 bütan ve %50 propantan oluşur. son derece ucuz ve kolay elde edilen bir gazdır. mazot benzine oranla 3-4 kat kolay elde edilir. lpg ise mazota göre kat kat kolay elde edilir. yani benzin 5 tl ise lpg nin 1 tl nin altında olması lazım. ama devlet baba 3 kuruşa 5 köfte vermiyor. 5 kuruşa 1 köfte veriyor. alın yeyin bişe olmaz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:11 ----------

    aslında lpg daha güçlüdür. ısıl değeri benzinden yüksektir. 1.7 lt benzinden elde edilecek enerji 1 lt lpg den elde edilebilir. yalnız lpg ortam sıcaklığında gaz haline dönüştüğü için çok seyrek moleküler yapıya sahiptir. istenilen verimlilikte kullanılamamaktadır. fakat hava soğutmalı bir motorda bile fazla ısıyı hissettirecektir. fln fln ama kötü bi sonuç çıkmaz kullanmada.
    ..::Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü::..

    ..::Mağlubiyet; kimine göre galibiyetden bir adım öte::..

  9. #9

    Üyelik
    30 Ocak 2012
    Şehir
    Kocaeli/İzmit
    Motosikleti
    Honda CBR 250
    azi karar, cogu zarardir

  10. #10
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    LGP, petrolün rafine edilme esnasında, rafinasyon kazanından çıkan buhardır yani imalatın firesidir yani bedavadır.
    Rafinerileri görenler bilir uzun bacalardan alev çıkar, işte o gaz LPG dir.
    Havadan ağır olduğu için yere çöküp yangın ve zehirlenme tehlikesi oluşmasın diye baca ağzında yakılır.
    Ana maliyeti sıkıştırıp depolamak ve nakletmektir.
    Asıl yaygınlaşması 1970 başlarında dünyada yaşanan petrol krizi neticesinde olmuştur.

    Basınç altında sıvılaşan LPG gaz haline dönüşürken çevresinden ısı alır ve bu çevresinde soğuma ya da donma meydana getirir.
    Havadan ağır olduğu için oksijeni bertaraf eder.
    Bildiğiniz üzere yanma işlemi için ısı, yanıcı madde ve oksijene ihtiyaç vardır.
    Sıvı LPG serbest kaldığı an donar yani yanmayı sağlayan ısıyı soğurur, ağırlığı sebebiyle oksijeni defeder.
    Artık elimizde sadece yanıcı madde vardır ve bu sürede yanma olmaz.
    Gazın döküldüğü alanın nispeten uzağında oluşan yakıt buharı hava karışımı yeterli ısı varsa yanabilir.
    Serbest kalan sıvı gaza dönüştükçe soğuma devam ettiğinden ancak güçlü bir ateş ya da yangın söz konusuysa gaza dönüşen LPG alev alır parlar.

    Gelelim aradaki farklara,
    Benzin buharı sıcaktır LPG buharına göre, ne zaman serbest kalış anında.
    O yüzden LPG li aracın ilk çalışmada yani soğuk startta benzinle çalışması daha kolaydır.

    Devamını yazacağım ama biraz kafayı toplayayım, kopyala yapıştır yapmadığım için biraz mola siz devam edin.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  11. #11
    BIYIKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Ayrıca yandıktan sonra egzozdan çıkan halinin çevreyi daha az kirlettiğini biliyorum, yanlış değilse!

    Faydalı bir konu takipteyim!
    Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

  12. #12
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    Alıntı BIYIKLI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayrıca yandıktan sonra egzozdan çıkan halinin çevreyi daha az kirlettiğini biliyorum, yanlış değilse!

    Faydalı bir konu takipteyim!
    çok doğru söylüyosun.gelişmiş ülkelerde çevreye daha az zarar verdiği için lpg li araçlara daha çok rabet vardır...
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  13. #13
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    LGP, petrolün rafine edilme esnasında, rafinasyon kazanından çıkan buhardır yani imalatın firesidir yani bedavadır.
    Rafinerileri görenler bilir uzun bacalardan alev çıkar, işte o gaz LPG dir.
    Havadan ağır olduğu için yere çöküp yangın ve zehirlenme tehlikesi oluşmasın diye baca ağzında yakılır.
    Ana maliyeti sıkıştırıp depolamak ve nakletmektir.
    Asıl yaygınlaşması 1970 başlarında dünyada yaşanan petrol krizi neticesinde olmuştur.

    Basınç altında sıvılaşan LPG gaz haline dönüşürken çevresinden ısı alır ve bu çevresinde soğuma ya da donma meydana getirir.
    Havadan ağır olduğu için oksijeni bertaraf eder.
    Bildiğiniz üzere yanma işlemi için ısı, yanıcı madde ve oksijene ihtiyaç vardır.
    Sıvı LPG serbest kaldığı an donar yani yanmayı sağlayan ısıyı soğurur, ağırlığı sebebiyle oksijeni defeder.
    Artık elimizde sadece yanıcı madde vardır ve bu sürede yanma olmaz.
    Gazın döküldüğü alanın nispeten uzağında oluşan yakıt buharı hava karışımı yeterli ısı varsa yanabilir.
    Serbest kalan sıvı gaza dönüştükçe soğuma devam ettiğinden ancak güçlü bir ateş ya da yangın söz konusuysa gaza dönüşen LPG alev alır parlar.

    Gelelim aradaki farklara,
    Benzin buharı sıcaktır LPG buharına göre, ne zaman serbest kalış anında.
    O yüzden LPG li aracın ilk çalışmada yani soğuk startta benzinle çalışması daha kolaydır.

    Devamını yazacağım ama biraz kafayı toplayayım, kopyala yapıştır yapmadığım için biraz mola siz devam edin.
    hocam mola biraz uzun sürmüş...
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  14. #14
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA

    lpg iyidir

    Alıntı Süvarİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    değil değil lpg iyidir. ama en büyük kazığı lpgden yiyoruz. lpg %50 bütan ve %50 propantan oluşur. son derece ucuz ve kolay elde edilen bir gazdır. mazot benzine oranla 3-4 kat kolay elde edilir. lpg ise mazota göre kat kat kolay elde edilir. yani benzin 5 tl ise lpg nin 1 tl nin altında olması lazım. ama devlet baba 3 kuruşa 5 köfte vermiyor. 5 kuruşa 1 köfte veriyor. alın yeyin bişe olmaz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:11 ----------

    aslında lpg daha güçlüdür. ısıl değeri benzinden yüksektir. 1.7 lt benzinden elde edilecek enerji 1 lt lpg den elde edilebilir. yalnız lpg ortam sıcaklığında gaz haline dönüştüğü için çok seyrek moleküler yapıya sahiptir. istenilen verimlilikte kullanılamamaktadır. fakat hava soğutmalı bir motorda bile fazla ısıyı hissettirecektir. fln fln ama kötü bi sonuç çıkmaz kullanmada.
    süvari bazı bilgileri ters söylemişin lpg karışım gaz dogrudur ancak bütan ve propan ayrıca metan gazıda mevcuttur esas patlayan odur oranları firmalara göre farklıdır standart değildir benzin ısı değeri 12000 kclh lpg9000 kclh dir dogalgaz 7000 kclh civarlarındadır ve bunlar kaliteye karışıma göre değişebilir.

    lpg nin iyiliği temiz yakıt oluşudur havayı az kirletir ve karbon oranı yandığında çok düşüktür motoru yıpratmaz yagı bozmaz benzine göre %20 daha fazla kullanırız aynı gücü almak için lpg fiatı %50 ucuz olduğu için yaklaşık %30 civarında tasarruf edilir.Buna amortisman ve yag vs ilave edilirsi bu orana biraz daha artabilir.

  15. #15
    yasin_942 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    SYM Wolf SB250Ni
    Toplu taşımada bile kullanılıyor. ortama daha az carbon salıyor. yanlış anlamayın ama bir motor buluğumu mu yoksa çevre mi? derseniz çevre derim.
    YZFR 125 2011-2012 16.000 KM / SYM WOLF SB250Ni 2012-....

  16. #16
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    ingiltere de kraliçenin makam aracı lpg ile çalışıyor diye okumuştum. dünyada daha çok çevreye duyarlılık amacıyla kullanılıyor olsada bizde ekonomik sebeplerle tercih ediliyor. italya başta olmak üzere lpg kitleri üretip dünyaya sunuyor. marka ve model bazında ürünler geliştiriyor ki bu ürünler gayet lüks araçlarıda kapsıyor ve ekonomik sorunu bulunmayan insanlarda kullanabiliyor. bizim memlekette ise koca 4x4 araca, lüks otomobiline lpg taktırana pinti muamelesi yapılıyor, arabayı alacak parayı bulup yakıt koyacak parayı bulamadımı diye eleştiriliyor. ister ekonomik ister çevre duyarlılığıyla takılmış olsun lpg benzinden ucuzdur ve daha az havayı kirletir.

    buraya kadar lpg iyi hoş fakat araç motorları lpg ye göre dizayn edilmediği için lpg uygulandıktan bir müddet sonra sıkıntılar baş gösteriyor. emisyon değerleri benzin için ayarlı olduğundan lpg nin emisyon değerleri arıza olarak algılanıp motor servis ışığı yanıp duruyor. motor iç malzemesi, lpg nin çalışma sıcaklığına uyumlu olmadığı için malzeme özelliğini kaybedip araçta performans kayıplarına, daha ilerleyen düzeyde motor açılarak parça değişimi gibi maliyetli işlemlere sebep olabiliyor. lpg ısısı sadece mekanik değil elektrik tertibatındada sorun açabiliyor. montaj esnasında zaten montajı yapan ustalar genelde aracın kablo donanımı özensizce dağıtıp kablo bağlantılarını yapıyor ve özensizce tekrar geri sarıyor (otomotiv sektöründeyin, bugüne kadar 2-3 tane harici düzgün lpg montajı görmedim.) kaput altı ısıda lpg li araçlarda normalden daha yüksek oluyor ve plastik aksam normalden daha erken kuruyup bozuluyor. bu plastiklere fiş ve soketler dahil olduğu için lpg kendisiyle alakalı olmayan arızalarada yol açabiliyor. kısaca lpg monte edilmiş araç sorunlar çıkarıyor. baştada dediğim gibi bunun sebebi lpg kitinin aracın orjinal yakıt tertibatı olmaması, montajı esnasında özensiz ve kötü işçilikten dolayı aracın hırpalanmış olması. lpg gazının aracın orjinal yakıtı olmaması sebebiyle motorun iç metal parçalarında malzeme bozulmalarına yol açmasıdır.
    peki lpg böyle sorunlu ise kullanılmamalımıdır veya kullanmak akıllıcamıdır. bunu cevabı eğer yaptığınız tasarruf ekonomik olarak başınıza açılacak masrafları karşılıyor ve size para kalıyorsa mantıklı, diğer türlüsü mantıklı değil. şöyleki aracınıza lpg sistemi taktıracaksınız ve bunun bir montaj maliyeti olacak. siz bu montaj maliyetini ne zaman yakıttan geri kazanacaksınız ve size değecek oranda karı olacakmı. arıza durumunda oluşacak masraflarda olacak ve sizin lpg den ettiğiniz tasarruf o masraflarıda kurtaracakmı. bence lpg takılacak aracın mekanik parça ve işçilik fiyatlarıda göz önüne alınmalı ve aracın lpg ile ne kadar uyumu olduğu lpg uygulanmadan evvel araştırılmalı. örnek vermek gerekirse bir müşteri hatırlıyorum. nissan x-trail. lpg takıldıktan 20.000 km kadar sonra tekleme şikayetiyle gelmişti. supab ların yanmış olduğu ve silindir kapağının sökülmesi gerektiği ortaya çıktı. subap tanesi 120 tl den 16 adedi nerdeyse 2.000 tl civarı sırf subaplar tutuyordu. 500 tl kapak contası, kapak rektefiyesi, yağı suyu antifrizi ve işçiliği ile 3000 tl üzeri bir masraf. buna en iyi ihtimal 2.000 tl ye lpg yi taktırmış olduğunu düşünürsek araç sahibine lpg işi 5000 tl ye mal olmuş oldu. burda durum şudurki o model araç lpg ye hassas ve parça maliyeti yüksek. yani lpg ile kullanmak mantıklı değil. bunun yanında honda da çalıştığım süre içinde ise honda nın lpg ile uyumlu olduğunu gördüm. misal demin örneğini verdiğim x-trail ayarındaki honda modeli olan crv lpg takıldıktan sonra 100.000 km yol yapmış olanlarını gördüm. onlarda lpg kaynaklı irili ufaklı sorunlar yaşasalarda deminki örnekteki gibi kısa sürede okadar ağır masraflı problemler yaşamıyorlardı. özetlersek lpg takılacak aracın parçası ucuz vede lpg ye mümkün mertebe uyum sağlayıp tamir masrafı minimumda tutulabiliyorsa takılabilir, yok hem parça pahalı hemde kısa ömürlü olursa takılması mantıklı değildir. (burada nissan ı kötüleyip honda yı övmek değil niyetim, yaşadığım örnektir. yoksa nissan favori markamdır)
    nezamanki araçlar tasarım aşamasında orjinal yakıt tertibatı, malzeme kalitesi vs ile üretilir ise ozaman asıl lpg li araç harici araca binmek enayilik olur.

    yeri gelmişken belirteyim. markalar piyasaya orjinal lpg takıyoruz diyerek reklam yapıp mallarını satmaya çalışıyorlar fakat bildiğim kadarıyla hiç biri tasarım aşamasında, motorun üretimi aşamasında, lpg ye uyumlu malzemeden imal edilmiş, yani lpg benzin gibi aracın olması gereken orjinal yakıtı olarak üretilmiyor. (eskiden volvo nun böyle lpg ile çalışan araç ürettiğini hatırlıyorum) anlaştıkları lpg kiti üreticileri tarafından kendi araç modellerine uygun fiş, soket, enjektör bağlantılı kitleri imal ettirip araçlara monte edilerek müşteriye sunuluyor. markaya göre lpg takılan araca 100.000 km yada daha uzun km ler garanti verilerek müşteri korunuyor. fakat sonuçta sanayi köşesinde lpg takılmış ve arızalara müsait herhangi bir araçtan farkı kalmayan 0 km araçlar satılmış oluyor. ben daha müşteriye teslim edilmeden, araç henüz sıfır olarak serviste iken arıza lambaları yakan araçlarla uğraştığımı biliyorum. bunda ne var diyebilirsiniz. maksadım orjinal denilerek sanki fabrika ortamında araç monte edilirken lpg ile üretilmiş havası yaratılıp müşterinin yanlış yönderilmesidir. adabıyla dürüslüğüyle adam akıllı müşteriye montajın nasıl yapılacağını anlatan satıcılara diyeceğimiz yoktur tabi.

  17. #17
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    lpg zararlı değildir faydalıdır. çünkü ekonomiktir. eknomik olarak ulaşımı sağlarken de ciddi miktarda devlete vergisini veriyorsun. 500 bir motosikletle bugünün fiyatı ile 2,40 liradan aldığın 12 liralık yakıtla 95- 100 km yol yapa biliyorsun.

  18. #18

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    çevreyi daha az kirletir.
    cebe daha az dokunur.
    gerekli tedbirler alındığında güvenlidir.

    bu gün benim aracımdaki lavato normal tip otogaz sisteminde bile en ucuzunu seçmiş olmamıza rağmen kaza anında emniyetli gaz boşaltma valfine kadar var. tank sağlamlığına zaten bakanlık karar veriyor ve ona göre belgelerini sunuyor. gerekli belgeler olduktan sonra tehlikeli olacağını düşünmüyorum.
    araçta performans düşüklüğü oluyor karbüratörün ekonomi devresinden dolayı, arabamı almadan önce motorda kullanmıştım ( gerekli bilgilerin büyük bir kısmını yamyamaha serdar abiden öğrendim, kendisine burdan bir kez daha teşekkür ediyorum ) performans düşüklüğü yaşamadım. ruhsata işletmekte mümkün ancak astarı kumaşını geçtiği için işletmiyor kimse, ne varki doğulu ülkelerin büyük kısmı motorlara lpg takıyorlar petrol sıkıntısı olduğu için.

    aynı zamanda avrupada üretilen benzinli araçların %70i fabrika çıkışlı lpgli, devlet aracına lpg koyandan daha az vergi alıyor ve lpgye teşvik ediyor vs.
    firmaların tavsiye etmemesinin nedeni benzine göre kuru bir yakıt olduğundna motoru benzine göre daha fazla yıpratır. bu yıpratma aşırı bir fark değildir. örneğin benzinle 300.000 gidecek bir araç lpg takıldı diye 150.000 e felan düşmez. %20 civarında daha fazla yıpratır lpg, kullanıma göre artabilir veya azabilir. tabiki bende toyota olsam ürettiğim araç benzinle daha fazla ömüre sahip olsa lpgyi tavsiye etmem, çıkar meselesi.

    ve kesinlikle katılıyorm, daha önce milyon defa paylaşıldı, bu topik sırf açılmak için açılmış. sadece motosiklet.net üzerinde bile rahatlıkla yeterli derecede bilgilere ulaşılabilir...
    yamyamaha bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)