Lpg takmak isteyenlere aylık akbil tavsiye edilir...
canını seven bır ınsan lpg lı bır motor kullanacagını hıc sanmıyorum. adam sagına soluna bakmadan yola atlıyor allah muhafaza gelıp carpsa cantanın kırılıp tupun yere sıddetlı bır sekılde yola dustugunu dusunmek bıle ıstemıyorum. . .
bende düşünmek istemem. sonra işin yoksa dur düşen tankı git yerden al tekrar montaj et. uzun iş...
yaa arkadaş elli kere söyledik 90 km hızla kaza yaptım kalkıp(ALLAH'IN İZNİ İLE) motorun yanına gittiğimde hala çalışıyordu benzin döküldüğü yerde kalıyor lpg rüzgarında etkisiyle dağılır gider....
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:50 ----------
yav bazı eski kamyonetlerde görüyordum (200 dodge) hava filtresi falan hiçbirşey yok o şekilde lpg ile muntazam çalışıyorlardı...ama lpg girişini nereden yaptıklarını bir türlü hatırlıyamıyorum...
sizde lpg li motora binmezsinz olr gider
yamaha isim li arkadaş ben aldesanın vakumzuz şoklama bobini olmayan sulu regilatörünü buldum oldukça küçük benim motordaki lavatonun susuz regilatörü takılı yağmurlu günlerde eksozun soğmasın dan dolayı biraz sorun yaşıyorum aldesanın sulu regilatörünün çalışma mantıgı biraz degişik vakum olmadıgından dolayı regilatörün girişinde valf bobini var kontak açılınca direk gaza yol veriyor tecrüben varsa bu tip regilatörlerde bunu benim motora uygulamada nasıl bir yol izlemeliyim
Biz binmeyiz diye bişey yok yanımda düşsen ve patlasa motosikletin bana ve yakındakilere zarar vermeyecekmi? Hem kendiniz gebericeksiniz hemde bizim mi gebertmeye çalışıyosunuz?
havaya uçmak istiyorsunuz heralde...
bu ölçüler dikkat edersen mm yani borular için ve regülatorun kendisi oldukca büyük. hedefin regülatoru hariçinde henüz kibar küçük regülator görmedim. o da vakumlu değil bobinli ve jiklesi yok. hedef marka regülatorum arıza yapdıgında aldesan gelesiye bir süre mim gaz kullandım. sorun yaşamadım ama aldesanın daha ekonomik oldugunu duyduğumdan siparişi vermiştim. ve aldesa gelir gelmez vakumluda oldugundan onu taktım.
gaza basınca stop ediyor diye yakındıgınız olay bendede bir süredir baş gösterdi. tahminim regülator bozuldu bozulaçak. çünkü hiç bir ayarı ile oynamadan, hiç bir değişiklik yapmadan benim motorumda aynı yaramazlıkları yapmaya başladı.
çok yogun bir dönemde olmasam tarmir ettigim hedef regülatoru. yada sağlamken söktüğüm mim gaz regülatoru takıp. stop etme ve bogulma olayının regülatorden mi yoksa başka bir yerden mi kaynaklandıgını deneyeceğim ama bu sıralar epey sıkışıgım. inşallah ilk fırsatta dener ve çözümü burada paylaşırım. belki senin sorunda benzerdir ve sorununu çözersin.
benzinin 5 liraya dayandığı şu günlerde korkutsada ürkütsede LPG kelimesini sıkça duyar olduk , insanların gözü kararmaya başladı , böyle giderse , patlayan lpg den olmasa ölümümüz yapılan zamlardan olacak sanırım
bana kalınca bir ip verin kendimi asacağım
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
herşeyden önce eksoz ısıtma olayını unutun. evet şu an işe yarıyordur ama risk teşkil ediyor. bunun en kısa zamanda eksozsuz çözümünü bulalım.
şu an benimki eksozdan falan ısıtılmıyor. vede çalışıyor.bol bol paslaşıp mükemleşleştire biliriz. ( benimkinde eksoz takviyeli ısıtma kışın eksi derecelere düştüğünde vede uzun yolda kontrollü bir şekilde işliyor. ama hava o kadar soguk oluyorki inan o esnade insan kendisini bile eksozla ısıtmak istiyor. )
dostum bobinli tip kullacaksan yakıt seçici anahtarla kullanmalısın. böylece hem tankın hemde regülatorun bobinine elektirik bujide ateşleme başladıgında gelir ve gaza yol verir. eyer direk kontak olursa güvenlik bakımından istenilen standartı tutturamazsın. yada bir röle ile bujide ateşlemeyi başladıgında bobinlere elektirik yollayacak bir kaplolama yapman gerek. bende yakıt seçici anahtar var. her ne kadar benzini elimle açıp kapatsamda lpg ye yol verme işlemini bu anahtarla yapıyorum. böylece kontağı açık bile unutsam lpg hattı kapalı oluyor.
OOoooOOO ustaların ustası da gelmiş, saygılar sizi her zaman izler ve yaptıklarınıza şapka çıkarırım. ayakta alkışlarım. velhasıl sizi çok severim.
sizde şu lpg olayına el atsanız da karşılaştığımız küçük problemlerimizi çözseniz ne güzel olur.
size ip değilde bir davet yolluyorum. bekleriz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:11 ----------
kamyonlara karşı alınmış bir önlem, olur da bizi ezer de öldürürse, patlayarak intikamımızı alsın diye.
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
bantla kapatmak veya buna ihtiyaç olması sorun oldugunu gösteriyor.
regülator lpg yi belli basınçta salmıyor tıpkı rüzgarın bardaktaki suyu savurması gibi yakıt hattından geçen havanın debisiyle benzini çektiği gibi lpg yide çekmesine olanak veriyor.
yani benzinde şamandıra ve memenin yaptıgı görevi yapıyor.
regülatorler dedantör gibi görev yapmıyor yani. regülatorun giriş hattında kaç bar lpg olursa olsun, çıkış hattında havanın mikserden geçişinden dolayı mini bir vakum oluşur bu vakum oluşunca regülator lpg ye yol verir. yani sağlıklı bir regülator. 1013 mb altındaki her basınç değerinde lpg ye yol verir ve hava yakıt hattından geçen hava lpg yi süpürür ( çeker ). bantladıgınızda hava yakıt hattında olması gerekenden fazla vakum oluşur buda daha fazla lpg çekilmesine sebep olur. bun engellemek içinde lpg ayarı kısılır derken bir kısır döngü oluşur.
emiş manifoltunda bir patlak çatlak gibi sorunlar yoksa. regülator uyumlu olmaya bilir. sağlıklı bir regülatorde benzinde geçerli olan ayarlar aynen korunur, yani havanın geçdiği filtre ve hava miktarı aynı olmalı. regülatorunuz de iki adet ayar vidası varsa lpg ayar vidası ile rolanti ayar vidalarını karıştırmışsanız aynı sorunu yaşarsınız.
reğülatorun ayar vidaları tamamen kapalı iken, ve regülatore lpg geliyorken vidalardan birini yavaş yavaş gevşetin, TttttttssSSSs diye çok hafif de olsa ses geliyorsa o rolanti ayar vidasıdır.
o tamamen kapalı iken diğer vidayı kullanarak motorunuza lpg ayarı yapın.
lpg girişini karbüratorle emme manifoltuna verdiğimizde yukarıda anlatmaya çalıştıgım olayın katmerlisi oluyor. kelebek yada karburatör pistonu tamamen kapandıgından muazam bir vakum oluşur ve bol patırtılı alevli ( gece güzel gözükür ) eksozunuz olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:37 ----------
Allah razı olsun ustam ellerinize sağlık. şapkadan tavşan çıksa da kabuluz tavuk çıksa da kabulüz. elpet onlarda bir işe yarar.
benim yan çantalar hava yastığı ile otomobil tamponu gibi oldu arkadaşlar. geçenlerde sol arkadan bi kamyon resmen biçti beni. sağlı sollu park olan dar bir yolda bi ısuzu kamyoneti geçerken birden yola fırladı. aynaya bakmadan daldı yola sağolsun. ben dengemi zar zor toplayıp durduğumda adam elinde telefonla aşağı indi... "birşey oldu mu kardeşim?" diye telaşlanınca sinirim geçti.
olayın sebebi belli, telefonla konuşurken yola atladı. yoksa xenonla 12w power led sisler görülmeyecek gibi değil ki...
çanta kesin kırılmıştır dedim ama sadece az bir yerin boyası kalkmış . bir de kalın demirden yaptırdığım arka koruma demiri eğilmişti.
kısaca ben tankı takarsam gayet sağlam yerde olacak . aynı çantadan bir tane daha arka çamurluğu çıkardığım yere altına gene koruma demiri yaptırdıktan sonra takacağım. böylece bir steyşın toros kadar bagajım olacak.
çantalarını biliyorum. onlar kırılmaz. seninkine benzer bişiler bende düşünüyorum. fotosunu paylaşırım yaparsam. ama seninkinden daha güzelini yaparsam sende benimkinden takarsın olurmu.
hho sistemini denemek istiyorum ben bilen deneyen varmı. sudan ucuz diyeceğim ama sudan biraz pahalı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)