Konjektör mü - Statör mü ?
-
Merhaba arkadaşlar.
Sorunum yaklaşık bir aydır var. İlk başta akünün şarj tutmadığından öldüğünü düşünmüştük. Fakat dün bir ustanın yanında tesadüfen elektrik üretimini ölçtürdük aküden. Takviyeyle falan uğraştık marş bastı. Sonra rölantide 10.4 gibi bir değer gördük cihazda. Tam olarak normal değerinin ne kadar olmasını açıkçası bilmiyorum. Konjektörün arızalı dedi. Ve bir aydır kickstartla çalıştırıyorum hiç elden marşla çalışcak kadar dolmadı akü ses bile gelmiyor motordan. Arıza sizce konjektörden midir yoksa sargıdan mıdır ? Yardımlarınız için teşekkürler.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
Reklamlar
-
Bunu anlamak için ya yeni bir konjektor takıp deneyeceksınız yada dolu akü takıp konjektör fişini çıkardıktan sonra motoru çalıştırıp altenatörün tüm fazlarındaki altenatif akım dğerini ölçmeniz lazım.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
2000 devir üzerinde yaklaşık 14 volt ölçmeniz lazım aküde.bir ölçü aleti ile sorunun nerede olduğunu anlarsınız.Bahsedildiği gibi alternatör ve konjektör uçlarından ölçüm yaparsanız sorunun nerede olduğunu anlarsınız.Alternatörü ölçerken ölçü aletini ac konumuna almayı unutmayın.
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
-
Denizli İl Temsilcisi
sevgili ev arkadaşım konjektötrün 10 tl statörün 15 tl :D al geç işte ya 2 sinide yenilemiş oluruz hem :D
-
acayüp adlı üyeden alıntı
Bunu anlamak için ya yeni bir konjektor takıp deneyeceksınız yada dolu akü takıp konjektör fişini çıkardıktan sonra motoru çalıştırıp altenatörün tüm fazlarındaki altenatif akım dğerini ölçmeniz lazım.
ergün1968 adlı üyeden alıntı
2000 devir üzerinde yaklaşık 14 volt ölçmeniz lazım aküde.bir ölçü aleti ile sorunun nerede olduğunu anlarsınız.Bahsedildiği gibi alternatör ve konjektör uçlarından ölçüm yaparsanız sorunun nerede olduğunu anlarsınız.Alternatörü ölçerken ölçü aletini ac konumuna almayı unutmayın.
Ya usta ölçüm yaptı baktı aküyü falan söküp ölçtü benim elektronik bilgim çok yetersiz açıkçası ne yapacağımı anlamadım yapabilecek malzemem de yok Kıbrıs'ta olduğum için parça alıp deneyemiyorum 5 liralık parçaya 30 tl istiyorlar malum öğrencilik :( Sanırım kesin bi sonuç alamazsam Türkiye'den Statör ve konjektör alıp geleceğim.
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
-
O zaman işin zor arkadaşım bir bilene danışman gerekecek
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
-
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
-
Dostum bunu yaşamış birisi olarak , statör 60 tl , konjector 15 - 20 tl . Türkiyeden sipariş at kargo ile gelsın . Degıstır konjectoru calıstır 30 sanıye sonra aküye bağlı iken ölç 12v gelirse gaz verdıgın 14v kontector bırak ustunde kalsın :D yoksa statörü bir zahmet değiştiriver .
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
Denizli İl Temsilcisi
Blackeagletr adlı üyeden alıntı
Evet farkındayım
Sıfır konjektör ve statörün toplam fiyatı ustaya vereceğim ücretten daha düşük olacağı için bunu tercih ediyorum
1. olarak diyelim mki sarın yandı dün baktığımda senin motora ölçü aletiyle elektirik veriyodu ama az veriyodu ya bu meret bozulursa hiç vermez çünkü mm alet bence senin sorunun direk konjektör ama bu adada hiç bi şeye güvenemiyorum
-
TÜRKlere karşı küçümser gözle baakn bir ara sankı rumlar beslıyor adayı neyse
valla bende konjecor dedım ama statör cıktı bende kı , statörde neden yanar motora ledler sısler lambalar döşer pavyon gıbı yaparsan nereye elektrık uretecegını sasırır ve cosss , fazla akım uretmesıde ıyı degıl 12 v akü 14 v ureten ( durdugu yerde ) akünü kabartır ve öldürür
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
Denizli İl Temsilcisi
kardeşimle az önce aşağı indik depoyu söktük koltuğu çıkardık konjektöre ulaştık baktık inceledik bişey anlamadık herşeyi güzelce yerine taktık ve marşa bastık fakat motor birden son devire dayandı kendi kendine kulağımızı gaz teline dayadık karbürötörün içinden tel sesi gibi hart hurt kart diye gaz açtıkca ses geliyor çalışan motosikleti bozmanın huzuru içerisinde sıcacık huzur dolu uykumuza geri dönmenin zaferini tatmak istiyoruz kktc mt ailesinden sevgilerle :D
-
BLACK_ICE adlı üyeden alıntı
kardeşimle az önce aşağı indik depoyu söktük koltuğu çıkardık konjektöre ulaştık baktık inceledik bişey anlamadık herşeyi güzelce yerine taktık ve marşa bastık fakat motor birden son devire dayandı kendi kendine kulağımızı gaz teline dayadık karbürötörün içinden tel sesi gibi hart hurt kart diye gaz açtıkca ses geliyor çalışan motosikleti bozmanın huzuru içerisinde sıcacık huzur dolu uykumuza geri dönmenin zaferini tatmak istiyoruz kktc mt ailesinden sevgilerle :D
konjector grı ıcıne 5-6 tane kablogren metal bır parca , motor bozukdegıl fişek arızası var karburatörün ustunde kı vıdalı yerı ac çıkar ve gorduklerını burda anlat
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
bu sorun benimde başımdan geçti, benim sorunum statördenmiş..
usta ölçtü, rakamları hatırlamıyorum ama 'statör yanmış, yoksa bu devirde oranı uçurması lazımdı' dedi, statörü değiştirdi, 'bikaç gün kullan, eğer dengesizlik olursa konjektörde değişmesi lazm' dedi, ama sorun çıkmadı..
kolay gelsin..
-
Karbüratör olayını hallettik şu anda.
Sanırım bilen biri tarafından ölçüm yapılmadan sorunun statörden mi konjektörden mi olduğu anlaşılması çok zor. En iyisi Türkiyeye gidince 10 TL ye konjektör 18 TL ye statör almak
2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125
-
arkadaşlar statör normal rölantide 38 volt verir gaza yüklenincede bu değer 78 voltlara kadar çıkar AC olarak tabii konjektördeki referans uçtan gelen kablo ile bu değer 12 volt Dc sabit tutulur ama sistem aküyü şarj ederken 13,8- 14 volt arası şarj etmektedir yani siz bir ölçü aleti alıp elinize statörün 4lü soketini söküp motorunuzun şase rengi yeşil ise ki - uçtur eksi ucu yeşile ve artı ucu diğer iki kablodan birine değdirdiğinizde ölçü aleti AC kademesinde ve 100 volt ustü bir kademede iken rölantide 38 volt AC gaz verdiğinizdede 78volt civarı AC ölüçüm yapmanız lazın bunu gördüğünüzde soketi yerine takın statörde sorun yok geçelim konjektöre konjektördeki renk kodlaması şöyle
kırmızı + 12 volt çıkış,yeşil -12volt çıkış ,beyaz ve sarı statörden gelip konjektöre giren kablolar siyah yada pembe kontrol ucu renkler marka ve modele göre değişim göstere bilir ama sadece kırmızı ve yesil herzaman sabit renktir.kolay gelsin
-Motor eroin gibidir, satsan bile, bıraktım desen bile, inleyen her Racing sesinde krize girersin...! ;))
-
05 Temmuz 2012, 00:56
#16
ihtiyar bizim statorten 5 kablo çıkıyor..biri boş müşürünün yeşil kablosu..biri kırmızı biri beyaz 2li su geçirmez sokette..boş müşürünün de içinde bulunduğu diğer 3lu sokettekıler ne kablosu? ve nereye gider?
-
Buna bir cevap gelse çok iyi olurmuş o boş kablo ne işe yarar acaba bende de cgl125 var ayak marşında ile ateşleme oluyor fakat elmarsinda ateşleme yapmıyor ustanın biri stator dedi değiştirdim fakat durum aynı konnektoru de değiştirecek bakalim
-
motosikletinizde devir saati varsa 5000 devirde ölçüm yapın devir saati yoksa orta gazlarda ölçüm yapın. farlar açıkken 13 voltun altında 14.6 voltun üstünde değerler olmaması lazım. Bu voltaj aralıklarında voltaj yoksa konjektör arızalıdır. 13 voltun altındsaysa aküyü şarj etmez 14.6 voltun üzerindeyse aküyü yüksek voltajdan dolayı bozar. HER AKÜ DEĞİŞİMİNDEN ÖNCE MUTLAKA ÖLÇÜM YAPILMALIDIR. ustanız unutsa bile mutlaka hatırlatın. könjektörünüz arızalısıysa yeni aküyüde çöpe atarsınız. akünüzü tam şarj ettikten sonra 2-3 saat aracınızı çalıştırmadan bekleyin ve ölçüm yapın. akünüzün 12 voltun altında olmaması gerekir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)