Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motor kilitlenmesi

    REKLAM ALANI
  1. #21
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    pistonun durumu iyi ise ve üst silindir başlığını çıkardıktan sonra krank rahat rahat dönüyor ise bir sıkıntı yoktur başka muhtemelen.

    ama zincirin kopması ile subaplar falan biraz hasar almıştır heralde
    !?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    drumstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    aydın/didim
    Motosikleti
    xtreme max "250"
    iyi yine ucuz kurtulmuşsun. bu yağa bakma olayının tamircilikle pek bi alakası yok galiba. tamirci olmamıza rağmen 3-4 ay 150lik scooter'a yağsız binmişliğim vardır benim de allahtan kitlenmedi

  3. #23
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    volanı bir sökebilsem. Daha volanın önündeki somunu bile sökemedim.
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  4. #24
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı shi_bumi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    volanı bir sökebilsem. Daha volanın önündeki somunu bile sökemedim.
    anca çektirme ile sökülür o. diğer türlü sökülemez diye biliyorum.

  5. #25

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    herkes 300 kmde bir bak diyorda ben yağ seviyesine sadece yağ değişiminde çıkan yağdan bakıyorum. 0.9 litre alıyor her yağ değişiminde 0.85 gibi bir yağ dışarı çıkıyor. araya gidenleri eksiltme değil motorun içinde kalan olarak bakıyorum. çünkü yağ değiştikten sonra bir miktar yağı dışarı atıyor. 4000 kmde bir değiştiriyorum yağı. tüm motorlarla yaptığım km 40.000 oldu daha motor kitletemedim :D
    biraz şans işi galiba. shi_bimu arkadşaım kolay gelsin sanada. bildiğim kadarıyla zincir kopmuşsa ya çok deforme olmuş yada gergi gitmiştir. zincirle beraber gergiyide değiştirmeni tavsiye ederim. tabi başka hiç bir yere zarar vermediyse

  6. #26
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Gergide hasar almış onuda değiştireceğim. Aktarma kayışı da kopmak üzereymiş nedense. O da değişecek.

    Volanın önündeki somunu sökerken krankın dönmesini nasıl engelliyoruz. Şu an krank her iki yöne de serbestçe dönüyor ve somunu çıkarmak neredeyse imkansız.

    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  7. #27
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    havalı tabancan yoksa işin zor...
    ya bi yerleri ezer kırarsın,yada yamultursun..malzemeler kaliteli değil biliyorsun...
    o somunu sökmek için taş motoru anahtarına benzer ama daha büyük bir sabitleme aparatı var...onunla dönmeyi engellemelisin..ya uyduracaksın yada bi lastikçide 3 saniyede söktüreceksin,aynı şekilde sıktıracaksın...bu da önemli........
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  8. #28
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı shi_bumi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Baba yadigarı çinli 150 cc bir scooter (jinding) ile yaklaşık 500 km.lik kısa bir tur sonrası eve varmaya 3-5 km. kala motor birden stop etti. Sağa çekip bir kaç defa marşa bastım. Marş motoru döndürdü ama motor çalışmadı. Bu 2-3 denemeden sonra ise şimdi marşa basıyorum ama motordan bir klik sesi geliyor ama dönmüyor. İşin kötüsü ayak marşı da motoru döndürmüyor. Sanırım motoru kitledim. Motoru yaklaşık 200 km. 80-90 km aralığında kullandım. Herşey iyi gidiyordu. Tam be " vay be 150 cc bir çinli bile keyif veriyor" derken şu başıma gelene bakın Galiba yıllardır hayalini kurup bir türlü fırsat bulamadığım motor açma işine artık girebileceğim. Ama önce teşhisi doğru koymak lazım. Tarif ettiğim semptonlar ile daha önce karşılaşan var mıdır merak ediyorum.
    tabi alıştın gt 650 ye
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  9. #29
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Nerdeeee nefis GT650'm.....
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  10. #30
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    havalı tabancan yoksa işin zor...
    ya bi yerleri ezer kırarsın,yada yamultursun..malzemeler kaliteli değil biliyorsun...
    o somunu sökmek için taş motoru anahtarına benzer ama daha büyük bir sabitleme aparatı var...onunla dönmeyi engellemelisin..ya uyduracaksın yada bi lastikçide 3 saniyede söktüreceksin,aynı şekilde sıktıracaksın...bu da önemli........
    Havalı tabanca ile hakikaten saniyesinde söküldü.

    Çektirme ile volanı da söktüm.

    Yeni problemin resmi aşağıda.



    Kırmızı ile işaretli somunu çıkartamıyorum bu sefer de.

    Silindir ile piston iyi durumda görünüyor.



    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  11. #31
    aparat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2008
    Şehir
    ist/ümraniye
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı shi_bumi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Havalı tabanca ile hakikaten saniyesinde söküldü.

    Çektirme ile volanı da söktüm.

    Yeni problemin resmi aşağıda.

    http://img833.imageshack.us/img833/1...toraf0001t.jpg

    Kırmızı ile işaretli somunu çıkartamıyorum bu sefer de.

    Silindir ile piston iyi durumda görünüyor.

    http://img854.imageshack.us/img854/3...oraf0002kf.jpg

    http://img269.imageshack.us/img269/9...toraf0003q.jpg

    ya çekiç ve keski yardımıyla ki bu kara düzen ...yada onun için olan özel tırnaklı lokma ucu ve havalı tabanca ile...
    ...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
    Drift Religion

  12. #32
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Normal somunlar gibi saat istikametinin tersine mi çıkar (yani sola doğru) yoksa saat istikametine mi ? Gece gece gürültü olacak diye çok hızlı vuramadım ama sağlam bir tornavida ve çekiç yardımıyla çıkarmaya çalışıyorum. Yerinden kımıldamadı namussuz...
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen

  13. #33
    aparat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2008
    Şehir
    ist/ümraniye
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı shi_bumi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normal somunlar gibi saat istikametinin tersine mi çıkar (yani sola doğru) yoksa saat istikametine mi ? Gece gece gürültü olacak diye çok hızlı vuramadım ama sağlam bir tornavida ve çekiç yardımıyla çıkarmaya çalışıyorum. Yerinden kımıldamadı namussuz...
    gündüzün şerri gecenin hayrından iyidir sen o işi sabaha bırak ters diş olmaması lazım,ama tırnaklı lokma ucunu bulup havalı tabanca ile sökersen daha kolay olur ...
    ...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
    Drift Religion

  14. #34
    shi_bumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Aprilia Caponord
    Alet işler el övünür derler ya. Resmen doğru. Havalı tabanca ile 2 dakikada söktüm herşeyi. Volandan sonraki önceki resimlerde verdiğim somun ters yöne sökülüyor bilginize. O somun sökülür sökülmez her şey ortaya çıktı. Krankı söktüm kolayca. Bir problem görünmüyordu. Motoru tekrar birleştirmek için tüm yüzeyleri conta kalıntılarından temizleyerek iyice zımparaladım. 4 liraya aldığım conta setiyle motoru tekrar birleştirmeye başladım. Egzantrik zincirini 15 liraya aldım taktım. Sente ayarını kendimce milimetrik olarak yaptım. Yarın subap ayarı yapıp geri kalan parçaları birleştireceğim. Hafta başı ilk marşa basılır herhalde.
    "I'm not sure whether I'm an actor who races or a racer who acts." Steve McQueen


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)