Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Akü Şarj !

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Arkadaşlar ; motosiklet park halindeyken , uzun süre lambaları yaktık.. "Akü zayıfladı." diyelim.
    Ama akü , motoru çalıştırmaya yetiyor.
    Daha sonra motoru çalıştırıp , akünün dolması için arka tekerleğin ve zincir aksamının dönmesi mi lazım , yoksa sadece park halinde motor çalışsa yeterli olur mu??
    (Motorun markası : Kanuni Hussar)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    dex_cooler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    emin değilim ama mantık yürütelim.. Zincirle alakası olsaydı, beygir gücünün bir kısmı hem tekerleğe hem dinamoya giderdi. Böylelikle motorda çekiş zayıflardı.. Ayrı bir kayış yardımıyla gayet sade bir şekide dinamoya bağlanmış olması lazım şarj için.. Bilmiyorum böyle mi sadece mantık.

  3. #3

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Ewet zaten benim de kafama takılan mesele orada!
    Arka tekerin yanında büyük şişkin siyah bir blok var!
    Bu bloğun içinde zincir + dinamo olduğunu söyleyenler var!...Kesin değil???

  4. #4
    rider89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2005
    Şehir
    Evimm
    Motosikleti
    Hussar125
    Bisikleti örnek alırsak...Tekere dinamo bağlayıp tekeri ne kadar fazla döndürsek lamba o kadar fazla yanar..Kısacası gaz vermen gerekiyo
    0 Rh (+)
    06 - 09

  5. #5

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Hayır , HUSSAR larda AKÜ ve diğer elektrik aksamı mevcut...
    Gaz versende , vermesen de aynı voltajda yanmaya devam eder...

  6. #6
    crazy_devil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2005
    Şehir
    DENIZLI
    Motosikleti
    MONDIAL MCT 250
    Tekerin dönmesine gerek yok.Park halindeyken,çalışır vaziyette bırakırsan akü şarj eder - diye düşünüyorum.

  7. #7
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    sen motora bindikçe akü şarj olur. dert etme.

  8. #8
    sinan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2004
    motosikletinde konjektör(regülatör) diye bir parça vardır bu parça dinamodan gelen akımı sabitlemek ve akü şarj olduğunda akımı kesmek için vardır yani sen binmesende akım sabit olduğu için durum değişmiyecektir diye düşünüyorum.

  9. #9
    gureli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2005
    arkadaşlar akü şarzı normal olarak motor çalıştığı sürece olur tekerin deönmesine gerek kalmaması lazım. bende ybr 125 var ve bazı nedenlerden dolayı 20 gündür çalıştıramadım marşa bastığımda akü zayıflamış motoru zor çeviriyordu tabii havalar da soğuk gidiyor bildiğimiz saç kurutma makinası (fön) ile aküyü biraz ısıttım tekrar marşa bastım biraz zorda olsa aldı cikle açık olmasına rağmen on saniye sonra tekrar stop etti tabii tekrar bastım ve hemen aldı çok az bir gaz verdim gaz verirken stop etti marş derken çalıştı ve motoru ısıttım bu arada on dakika kadar moturu çalışır bıraktım cikle açık olarak tabii yüksek devirde çalışıyordu ama teker dönmüyor ve hafif gaz verdikten sonra stop ettim iki gün sonra tekrar marşa bastığımda tek marşta çalıştı demek oluyorki tekerin dönmesine gerek yok . ayrıca teknelerden de bilirim volvo penta diye bir motor var çok eski bir motor marş şarz ayni dinamoda ilk bastığında marş yapıyor motor çalıştıktan sonra şarza devam ediyor fazla teknik bilgim yok bunuda eklemek isterim nasıl olur bilemem )

  10. #10
    dex_cooler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    bende öyle düşünüyorum gureli. Çünkü sarj etmek için tekerin dönmesi gerekseydi çok saçma olurdu. Bi 50 metre gidip geleyim akü şarj olsun mu diyeceğiz Şimdi hatırladımda, motora arkadan bakacak olursak, tekerleğin sol tarafında zincir sağ tarafında eksoz yer alır genellikle. Motorun eksoz çıkışının hemen altında kapalı bir kutu icinde dinamo olması lazım. Bizim burda bir usta sökmüştü o kısmı bobin düzeneği( dinamo) vardı. Yani zincirle alakasız bir yerde.

  11. #11

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Manual Vitesli Motorlarda , BOŞ viteste devirli olarak çalıştırırsanız AKÜyü doldurur...

    Ama ben scooter için merak ediyorum.Acaba hangi yöntem geçerli??

  12. #12
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Akü sadece motoru çalıştırmaya yaramıyo biliyosunuz, ateşlemede de elektirik kullanılıyo, yani motor çalıştığı sürece aküye ihtiyaç var. Haliyle çalıştığı andan itibaren şarj olmaya başlar akü. Durduğu yerde de şarj olur.
    Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk

  13. #13
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    12 Volt olarak bildiğimiz akü tam dolu iken 12,6 volttur, araç rölantide çalıştığında yaklaşık olarak 13,2 volt ile şarj olur. Tam gaz çalıştırıldığında yaklaşık olarak 13,8 / 14,4 volt arasında şarj olur. Ama bunları ezberlemeye veya hesaplamaya gerek yok. Çünkü konjektör bu hesaplamaları sizin yerinize yapıyor ve akü tam kapasite şarj olduğunda dinamodan gelen elektiriği kesiyor (dinamo hala döner, akü şarj olsada olmasada) Yani günümüzdeki tüm motorlarda dinamo ve konjektör vardır.
    Yani özetle şunu söyleyebilirim ; eğer araç uzun süredir yatıyor ise ve şarj olsun diye çalıştırmış iseniz, vede tekrar aracı yatıracaksanız akü şarj olana kadar rölantide bekleyin. (Akünün dolduğunu gözle elle anlayamayız bir ölçü aleti lazım)


    Ewet zaten benim de kafama takılan mesele orada!
    Arka tekerin yanında büyük şişkin siyah bir blok var!
    Bu bloğun içinde zincir + dinamo olduğunu söyleyenler var!...
    Valla Viper söyleyen iyi sıkmış Çünkü orada zincirde yok dinamoda, hatta scooter larda zincir hiç yok kayış var
    Scooter ların çalışma prensibi ile ilgili çok verimli bir başlığımız var. Aha burda :

    http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=4350
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  14. #14

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    "Eyong" verdiğin bilgiler için teşekkürler...

    Benim gibi bir güncelci , öyle güzel başlıkları neden göremez anlayamadım?

  15. #15

    Üyelik
    15 Mayıs 2005
    En iyisi onceden akuyu sokup sarj ettrimek.2-3 saat surer en fazla.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler