Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda Cbr250R - Akü Problemi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Mart 2012
    Şehir
    Ankara - Çayyolu
    Motosikleti
    honda cbr250r
    Öncelikle herkese merhaba. Uzun süredir dışarıdan takip ettiğim Motosiklet.net forumlarına üye olmam ne yazık ki motorumda yaşadığım problem vasıtasıyla oldu.

    Ankara'da yaşıyorum. Bir tatlı su motorcusu olarak 3-4 aydır kullanamadığım 2011 model cbr250r motorumla 2 hafta önce sezona start verdik. Kış boyunca her hafta 10-15dk 3000-5000rpm arası akü boşalmasını önleme amaçlı çalıştırdığım için 2 hafta önce de motoru sorunsuz bir şekilde çalıştırıp kullanmıştım. Haftasonundan haftasonuna kullanmayı da sürdürüyordum.

    Ta ki, bu sabah ufak bir haftasonu turu için kontağı çevirdiğimde hiçbir elektriksel tepki alamadım. Motoru kullanmadığım zamanlarda üzerine naylon çadır çekiyorum. Bu açıdan herhangi birinin oynamış olma olasılığı düşük gibi. Koltuğu sökerek marş motoru bağlantılarına, sigortalara tek tek baktım. Herhangi bir sorun görünmüyor.

    Geriye bir tek akünün boşalmış olma olasılığı kalıyor. Efe Honda teknik servis yetkilisi ile telefonda görüşmemiz sonrası onların tespiti de bu yönde oldu. (Bu arada Efe Honda'dan aldığım henüz garanti süresi dolmamış motoruma, yine Efe Honda'nın motoru servise götürecek uygun aracı olmadığı ve yoğunluktan dolayı mobil servise çıkamadıkları için herhangi bir servis/acil yardım hizmeti de alamıyorum. Servis çalışanları bireysel olarak ellerinden gelen yardımı göstermeye çalışıyor olsalar da, şimdiye kadar kurumsal anlamda Efe Honda'nın satış sonrası ve teknik servis olarak memnun olanını duyamadım. Garanti süresince karşılaşılan problemlere yardım alamayacaksak ne diye gidip 0km motorlara o kadar para veriyoruz ki? ) Elimde multimetre olmadığı için akünün durumunu ölçemiyorum. Bir akü 1 hafta içinde bırakın marşa basmayı, göstergelerde hafif bir kıpırtı dahi yaptıramayacak kadar nasıl boşalabilir, onu da anlamıyorum.

    Motosiklet.net bünyesinde bu motorla benzer bir problem yaşayan ya da hızlı çözüm için tavsiyesi olan var mıdır?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    HaydarBıçak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul - Ümraniye
    Motosikleti
    cbr125r
    binlerce fikir vardır belki ama en kısa yoldan motoru vurdurarak çalıştır yarım saat kadar gez gel akü toparlanırsa ne ala

    toparlanmazsa aküyü söküp elektrikçiye götür şarj etsinler o da olmazsa vurdurarak çalıştırıp servise götür
    mterayes26 bunu beğendi.
    İkincilik kaybedenler içindir...

  3. #3

    Üyelik
    31 Mart 2012
    Şehir
    Ankara - Çayyolu
    Motosikleti
    honda cbr250r
    Alıntı HaydarBıçak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    binlerce fikir vardır belki ama en kısa yoldan motoru vurdurarak çalıştır yarım saat kadar gez gel akü toparlanırsa ne ala

    toparlanmazsa aküyü söküp elektrikçiye götür şarj etsinler o da olmazsa vurdurarak çalıştırıp servise götür
    Kontağı açtığımda göstergelerde hafif bir kıpırtı görsem dediğinizi yaparım; ama düşününce, akü dışında kontağın bozulmuş olma olasılığı da yok değil. Kontak devreyi tamamlamıyorsa, daha 3000km'deki motoru vurdurarak çalıştırmayı deneyerek başka masraflar çıkarmak da istemiyorum.

  4. #4
    jiro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2008
    Motosikleti
    çin malı cross 150, skyteam bubbly 50cc
    bende multımetre var 15 tl ye aldım. Al bı tane akuyu kontrol et sorun kontak mı aku mu kafan netlessın. Hem sonrada lazım olur.maltepe paz. Vardır.

  5. #5
    handsome3272 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2011
    Motosikleti
    Mondial 100 MFH 2010
    multimetre şart yaa her yerde bulunuyor artık japon pazarı gibi yerler 5-10 liraya işini görebilecek biişi bulursun

  6. #6

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    akü tamamen bitmiş vurdur biraz uğraşırsın çalıştır gi sarj ettır olmazsa gotur aküyü değiştirsınler

    m.m cihazıda 5 tl ne 15 tl si
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    KabrÎstanbuL
    Motosikleti
    uçuyor..
    honda efeyı ara ağzına geleni say arkadaşım..gelip baksinlar o motora..böyle sorumsuzluk mu olur arkadaş..? koskoca ankaranın koskoca honda 3s şubesi..ne demek mobil servisleri yok..? ayıptır yahu bunlar herkese böyle yapıyor..
    mterayes26 bunu beğendi.

  8. #8
    handsome3272 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2011
    Motosikleti
    Mondial 100 MFH 2010
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akü tamamen bitmiş vurdur biraz uğraşırsın çalıştır gi sarj ettır olmazsa gotur aküyü değiştirsınler

    m.m cihazıda 5 tl ne 15 tl si
    Bizim buralarda 5 liraya var kardeş adi ama işini görücek şekilde

  9. #9

    Üyelik
    31 Mart 2012
    Şehir
    Ankara - Çayyolu
    Motosikleti
    honda cbr250r
    Efe Honda teknik servisten Serkan Bey'ı alıp benim motorun olduğu otoparka geldik. Yanımızda getirdiğimiz yedek aküyü bağlayınca alet normale döndü.

    İşin garip yanı, çıkardığımız orjinal Honda aküsünü şarja bağlayınca, herhangi bir problem yok, akü şarj tutuyor.

    Daha 3500km'deki motor alternatör mü yedi, ya da kablolarda bir kısadevre olup aküyü bitiriyor anlayamadım.

    Dün hem 4000km bakımının yapılması hem de bu sorunla ilgili incelenmesi için motoru Efe Honda'ya bıraktım. Birazdan almaya gidecem, bakalım sorunun kaynağı nerdenmiş....

  10. #10
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı czengin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle herkese merhaba. Uzun süredir dışarıdan takip ettiğim Motosiklet.net forumlarına üye olmam ne yazık ki motorumda yaşadığım problem vasıtasıyla oldu.

    Ankara'da yaşıyorum. Bir tatlı su motorcusu olarak 3-4 aydır kullanamadığım 2011 model cbr250r motorumla 2 hafta önce sezona start verdik. Kış boyunca her hafta 10-15dk 3000-5000rpm arası akü boşalmasını önleme amaçlı çalıştırdığım için 2 hafta önce de motoru sorunsuz bir şekilde çalıştırıp kullanmıştım. Haftasonundan haftasonuna kullanmayı da sürdürüyordum.

    Ta ki, bu sabah ufak bir haftasonu turu için kontağı çevirdiğimde hiçbir elektriksel tepki alamadım. Motoru kullanmadığım zamanlarda üzerine naylon çadır çekiyorum. Bu açıdan herhangi birinin oynamış olma olasılığı düşük gibi. Koltuğu sökerek marş motoru bağlantılarına, sigortalara tek tek baktım. Herhangi bir sorun görünmüyor.

    Geriye bir tek akünün boşalmış olma olasılığı kalıyor. Efe Honda teknik servis yetkilisi ile telefonda görüşmemiz sonrası onların tespiti de bu yönde oldu. (Bu arada Efe Honda'dan aldığım henüz garanti süresi dolmamış motoruma, yine Efe Honda'nın motoru servise götürecek uygun aracı olmadığı ve yoğunluktan dolayı mobil servise çıkamadıkları için herhangi bir servis/acil yardım hizmeti de alamıyorum. Servis çalışanları bireysel olarak ellerinden gelen yardımı göstermeye çalışıyor olsalar da, şimdiye kadar kurumsal anlamda Efe Honda'nın satış sonrası ve teknik servis olarak memnun olanını duyamadım. Garanti süresince karşılaşılan problemlere yardım alamayacaksak ne diye gidip 0km motorlara o kadar para veriyoruz ki? ) Elimde multimetre olmadığı için akünün durumunu ölçemiyorum. Bir akü 1 hafta içinde bırakın marşa basmayı, göstergelerde hafif bir kıpırtı dahi yaptıramayacak kadar nasıl boşalabilir, onu da anlamıyorum.

    Motosiklet.net bünyesinde bu motorla benzer bir problem yaşayan ya da hızlı çözüm için tavsiyesi olan var mıdır?
    gostergeler hıc oynamıyor dıyosun buda benım cok tuhafıma geldı. akunun o kadar bıtmesı cok sacma gıbı duruyor. motoru 2. vıtesde kontak acıkken vurdurmayı denermısın her hangı bır hırıltı sesı duyacakmısın cok mrk edıyorum. bırde cbr 250r da gaz kolu uzerınde stop tusu varsa acmayı unutma derım. sanırım senın konjektordede sorun olabılır dıyede dusunmuyor degılım.

  11. #11
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    motorun aküsünü sökmeyin. garantisi olan motoru ellemeyin. bence vurdurmayın da yazık...

  12. #12
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorun aküsünü sökmeyin. garantisi olan motoru ellemeyin. bence vurdurmayın da yazık...
    sureklı vurdurursa dedıgın dogru ama bır kereden bır sey olmaz.

  13. #13

    Üyelik
    20 Mart 2008
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan 150c
    merhabalar

    Sorunun başka bir akü takılınca düzeldiğini söylemiştiniz.
    Akünün ömrünün bittiğini söylesem abartmış olur muyum bilmiyorum ama bu tür olaylarla bazen karşı karşıya kalabiliyoruz.Firmalar çok kaliteli bilinen firmalar bile olsa..
    Aküsünü tam şarj edip sonra motora taktığınızda elektronik aksam çalışıyor mu? Yalnız marşa basmayı denemeyin önce tam şarjdayken sadece park lambaları gibi düşük akım çeken kısımları deneyin.
    Bu arada bir 20 yıllık motor sürücüsü kadar tecrübem yok. Daha motor üzerinde 5000 km.ye yeni yaklaştım sayılır ama elektronik bilgim biraz var. benimkisi yalnızca bir fikir hatam varsa düzeltin lütfen..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)