Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motosiklet römorkuna süspansiyon ve disk firen için fikir yardımınızı bekliyorum

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Çokoprens abim.Sorma bir fotoğraf sevdasına araştırma yaptım uzun uzun.Bir de vizeler var bu ara.Ders çalışmak lazım.Topu topu 2 gün okula gidiyorum.Bari o dersleri geçeyim diye çalışıyorum.Bu arada şu alet bitince güzel bir fırın boya.
    Bak aparat nedemiş?Damper diyor.Adamın aklına girmeyin bak yapar.Şimdi şöyle yapsak diye başlar cümleye hepimiz dumur oluruz.Abi yakın takipteyim.Şu römorku bitirinceartık kaynak makinesi,aletler vs. hep yanında taşırsın.Hatta seyyar atölye yaparız.Sonra buluşmalarda sana güzin abla gibi danışırız.''İrfan bey motırıma bakarmısınız?''
    Abim şakası bir yana.Kolay gelsin.Tebrik ediyorum.Alkışlıyorum seni
    piyanist_irf ve eray_uluyazı bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    bu gün ayaklandı kerata hatta motora bağlayıp test bile ettim yalnız puntolu olduğu için sadece çalışma mantığına ve gidişine baktım müsait zamanda tam kaynak işlemine başlayacağım , amörtüsörlerin açıları ve oturtulması uğraştırdı bayağı , geriye firen kaliperleri kaldı arkadaşlar vaktim yok hemen bir kaç resim atıp ben zıbarıyorum çok geç kaldım
















    daha bir sürü eksiği var ince ayar gerektiren yerleri aklıma yatmayan bazı yerler var oraları koparıp daha güzel bir şekilde dizayn etmeyi düşünüyorum şimdilik bu kadar kendinize iyi bakın.

    bu arada damper olayına gerek yok bıraktığımda kendi otomatik arkaya kalkıyor
    eray_uluyazı bunu beğendi.
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  3. #43
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    cidden çarşı pazar için çok iyi olmuş irfan abi birde aklıma takıldı (konuda daha önce bahsettiyseniz kaçırmışım kusuruma bakmayın ) bu romörk ün frenleri için gidona ayrı bir manet mi yapacaksınız yoksa arka yada ön frene bütünleşik mi olacak?

    örneğin arka frene bastığınızda hem motosikletin arka freni hemde romörk ün arka freni tutmaya başlayacak? Eğer öyleyse bu frenlerin ince ayarı olması gerekmez mi yani frenlerin aynı oranda frenleme yapması gerekir diye düşünüyorum. Yoksa romörk fazla frenlerse motoru biri arkadan tutarcasına durmaya başlar yada römork motosikleti arkadan iter gibi durmaya çalışır

    Bu sorunu nasıl aşmayı planlıyorsunuz?

  4. #44
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı safakk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cidden çarşı pazar için çok iyi olmuş irfan abi birde aklıma takıldı (konuda daha önce bahsettiyseniz kaçırmışım kusuruma bakmayın ) bu romörk ün frenleri için gidona ayrı bir manet mi yapacaksınız yoksa arka yada ön frene bütünleşik mi olacak?

    örneğin arka frene bastığınızda hem motosikletin arka freni hemde romörk ün arka freni tutmaya başlayacak? Eğer öyleyse bu frenlerin ince ayarı olması gerekmez mi yani frenlerin aynı oranda frenleme yapması gerekir diye düşünüyorum. Yoksa romörk fazla frenlerse motoru biri arkadan tutarcasına durmaya başlar yada römork motosikleti arkadan iter gibi durmaya çalışır

    Bu sorunu nasıl aşmayı planlıyorsunuz?
    arka fren pedalına ön fren manetini 90 derece ve mafsallı olacak şekilde motorun uygun yerine kaynatır.

    ---------- Post added at 01:22 ---------- Previous post was at 00:56 ----------



    hatta römorkun tekerinin kendi kendine kontra yapabilmesi için motora bağlanan kısım 360 derece olmasa da olduğu kadar mafsallı yapılırsa hayabusaya bile takılır gibime geliyor

    ---------- Post added at 01:31 ---------- Previous post was at 01:22 ----------

    abi alt kısmın bağlantılarını aşağı yukarı mafsallı yapıp, tekerleri dışarı doğru 5-10 cm kadar yana açıp, amortisörler tam dik değil de alt kısmı dışarıya eğimli olsaydı;

    tek teker çukura düştüğünde amortisör yere dik konuma yaklaşıp dengeni bozmazdı ve yoluna daha rahat devam ederdin.

    önceki başlıkta tek tekerlekle yapmanı önerdiğimi hatırlıyorum. 2 tekerli römork bana sakat geliyor.

    şu anki römorkun en önemli sorunu bence bağlantı demiri 360 derece mafsallı mı?

    römorkun tek tekeri çukura girince bağlantı demiri sabit kalmıyor değil mi? bu da çok önemli bir sorun.

    eğer yukarıda dediğimi yaparsan bu sorun ortadan kalkar gibi.

    aslında en güzel sistem tek tekerli sistem. virajlarda motorla beraber yatacağından denge kaybı kendiliğinden sona erer. amortisörü de tek bile olsa öne ve yanlara yatık şekilde olan 2 amortisör her yönden gelen darbeleri güzelce emer. çukurlarda da denge kaybı oluşmaz. malzemenin koyulacağı kısım da amortisörler sayesinde sabit kalır, içindeki malzemeler kırılmaz

  5. #45
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı safakk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cidden çarşı pazar için çok iyi olmuş irfan abi birde aklıma takıldı (konuda daha önce bahsettiyseniz kaçırmışım kusuruma bakmayın ) bu romörk ün frenleri için gidona ayrı bir manet mi yapacaksınız yoksa arka yada ön frene bütünleşik mi olacak?

    örneğin arka frene bastığınızda hem motosikletin arka freni hemde romörk ün arka freni tutmaya başlayacak? Eğer öyleyse bu frenlerin ince ayarı olması gerekmez mi yani frenlerin aynı oranda frenleme yapması gerekir diye düşünüyorum. Yoksa romörk fazla frenlerse motoru biri arkadan tutarcasına durmaya başlar yada römork motosikleti arkadan iter gibi durmaya çalışır

    Bu sorunu nasıl aşmayı planlıyorsunuz?
    şafakcım daha önceden zaten römorkun ön bağlantı kolunda sustalı bir sistem mevcuttu ve fireni ben ön taraftan ne kadar sıkarsam arkada kendine ve yükün durumuna göre o kadar tutuyordu yine aynı mantıkla aynı sistemi kullanmayı düşünüyorum , firen sisteminin motosikletle bir bağlantısı olmayacak,

    boşken römork hafif olduğunda itebildiği kadar tutacak, doluyken yüklü durumlarda ben önden firene bastığımda ,firenin basma hızına, bağlı olarak römork fireni tepki veriyor , tabi yükte varsa , ne kadar ağırlık o kadar itme kuvveti ve o kadar firenleme sanırım anlatabildim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:57 ----------

    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka fren pedalına ön fren manetini 90 derece ve mafsallı olacak şekilde motorun uygun yerine kaynatır.

    ---------- Post added at 01:22 ---------- Previous post was at 00:56 ----------

    http://img850.imageshack.us/img850/6315/romork.jpg

    hatta römorkun tekerinin kendi kendine kontra yapabilmesi için motora bağlanan kısım 360 derece olmasa da olduğu kadar mafsallı yapılırsa hayabusaya bile takılır gibime geliyor

    ---------- Post added at 01:31 ---------- Previous post was at 01:22 ----------

    abi alt kısmın bağlantılarını aşağı yukarı mafsallı yapıp, tekerleri dışarı doğru 5-10 cm kadar yana açıp, amortisörler tam dik değil de alt kısmı dışarıya eğimli olsaydı;

    tek teker çukura düştüğünde amortisör yere dik konuma yaklaşıp dengeni bozmazdı ve yoluna daha rahat devam ederdin.

    önceki başlıkta tek tekerlekle yapmanı önerdiğimi hatırlıyorum. 2 tekerli römork bana sakat geliyor.

    şu anki römorkun en önemli sorunu bence bağlantı demiri 360 derece mafsallı mı?

    römorkun tek tekeri çukura girince bağlantı demiri sabit kalmıyor değil mi? bu da çok önemli bir sorun.

    eğer yukarıda dediğimi yaparsan bu sorun ortadan kalkar gibi.

    aslında en güzel sistem tek tekerli sistem. virajlarda motorla beraber yatacağından denge kaybı kendiliğinden sona erer. amortisörü de tek bile olsa öne ve yanlara yatık şekilde olan 2 amortisör her yönden gelen darbeleri güzelce emer. çukurlarda da denge kaybı oluşmaz. malzemenin koyulacağı kısım da amortisörler sayesinde sabit kalır, içindeki malzemeler kırılmaz
    römork bağlantı kolunda mercedes taksiden çıkma süspansiyon kolu var yol alırken sağa sola esneme dönme yapıyor ayrıca firen için 10 cm kadar ileri geri oynuyor , bakalım kullandıkça açıklarını göreceğiz

    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  6. #46
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şafakcım daha önceden zaten römorkun ön bağlantı kolunda sustalı bir sistem mevcuttu ve fireni ben ön taraftan ne kadar sıkarsam arkada kendine ve yükün durumuna göre o kadar tutuyordu yine aynı mantıkla aynı sistemi kullanmayı düşünüyorum , firen sisteminin motosikletle bir bağlantısı olmayacak,

    boşken römork hafif olduğunda itebildiği kadar tutacak, doluyken yüklü durumlarda ben önden firene bastığımda ,firenin basma hızına, bağlı olarak römork fireni tepki veriyor , tabi yükte varsa , ne kadar ağırlık o kadar itme kuvveti ve o kadar firenleme sanırım anlatabildim
    Yani ekstra bir manet/pedal olmayacak yükün ağırlığına ve ivmesine göre motosiklet fren yaptıkça romörk kendi kendine fren yapacak doğru mu anladım eğer sistem böyle birşeyse çok dahiyane bir fikir

    ---------- Post added at 09:12 ---------- Previous post was at 09:09 ----------

    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka fren pedalına ön fren manetini 90 derece ve mafsallı olacak şekilde motorun uygun yerine kaynatır.

    ---------- Post added at 01:22 ---------- Previous post was at 00:56 ----------



    ---------- Post added at 01:31 ---------- Previous post was at 01:22 ----------

    İrfan abi gerekli açıklamayı yapmış. Anladığım kadarıyla güzel de bir sistem olmuş.

  7. #47
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı safakk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani ekstra bir manet/pedal olmayacak yükün ağırlığına ve ivmesine göre motosiklet fren yaptıkça romörk kendi kendine fren yapacak doğru mu anladım eğer sistem böyle birşeyse çok dahiyane bir fikir

    ---------- Post added at 09:12 ---------- Previous post was at 09:09 ----------



    İrfan abi gerekli açıklamayı yapmış. Anladığım kadarıyla güzel de bir sistem olmuş.

    neyse çocuklar ben kaçar şimdilik iş beni bekler öperim gıdışınızdan
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  8. #48
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    hepinize günaydın arkadaşlar

    gerekli düzenlemeleri ve hesaplamaları yapıp askı sisteminin kaynağını bitirdikten sonra sıra disk firen kaliperlerini uygun aparat yapma koşulu ile diske yerleştirmeye ve bağlantı parçalarını yapmaya geldi , elimde 1 cm e 3 cm lama var ve işin zor kısmını düşünüp nereye ve nasıl yapacağım kısmı oluşturuyor öyleki , kaliper çarpık durmamalı yoksa diskin sağlıklı dönmesini engelleyecek ve stabil firen tutmayacaktır , hatta basıncın uygulandığı balata ile diğer karşıdaki sabit balataların diske eşit aralıklarla konuşlanması gerekiyor , zaten zurna da burada zırtlıyor

    yavaş ve düşünerek yapmak gerek aynı zamandada römorkun tüm ayükünü çekeceği için sağlam olmalı bunun için yine aynı alzemeden faydalanmak mantıklı olan olacak inşallah firenlerden sonra , hidrolik kutucukları ve menetlerin yerleştirilmesi var

    işte resimler























    aslında bunlarla uğraşırken kullandığım cbf ye de arkaya disk firen olurmu diye düşünmedim neğil neden olmasın ama gerek varmı şu an için tartışılır
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  9. #49
    aparat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2008
    Şehir
    ist/ümraniye
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Elin çok yavaş usta,ne bu yahu kaç gündür bir römorku bitiremedin.kesecem yövmiyenden haberin ola
    eray_uluyazı bunu beğendi.
    ...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
    Drift Religion

  10. #50
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı aparat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elin çok yavaş usta,ne bu yahu kaç gündür bir römorku bitiremedin.kesecem yövmiyenden haberin ola

    günaydın cem abi valla sorma abi yahuuu danper dedin kamyonu düşündük sonrasında ne geldi başıma dersin kamyoncu bir arkadaş muayeneden geçememiş , tenteli kamyonunda 8 ila 6 cm yükseklik var satandardı 4 m olacakmış bundan sebep onay vermemişler

    aslında kasada tentede sıkıntı yoktu ölçüleri doğruydu lakin alt makas gurubunda bir anormallik var onun yapamayacağımız için tente yüksekliği ile oynadık ve yerden 4 mt reye ayarladık

    dolayısıyla ne desen haklısın dün pek uğraşamadım ama bu gün sağlam girecem inşallah
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  11. #51
    aparat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2008
    Şehir
    ist/ümraniye
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    günaydın cem abi valla sorma abi yahuuu danper dedin kamyonu düşündük sonrasında ne geldi başıma dersin kamyoncu bir arkadaş muayeneden geçememiş , tenteli kamyonunda 8 ila 6 cm yükseklik var satandardı 4 m olacakmış bundan sebep onay vermemişler

    aslında kasada tentede sıkıntı yoktu ölçüleri doğruydu lakin alt makas gurubunda bir anormallik var onun yapamayacağımız için tente yüksekliği ile oynadık ve yerden 4 mt reye ayarladık

    dolayısıyla ne desen haklısın dün pek uğraşamadım ama bu gün sağlam girecem inşallah
    başınıza iş almışsınız.tekerlerin havasını indirseymiş tamam o zaman takipdeyim haberin ola
    eray_uluyazı bunu beğendi.
    ...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
    Drift Religion

  12. #52
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbf150,(bayan isimlerine inat) CaBBaR VT750 Shadow
    LEn sabah sabah gördümde aklıma geldi
    sen hani bunu yaptığında tekerleğine iskambilkağıdı bağlayıp sesli video koyacaktın?
    hadi bakalım telli tekerleklerde gitti artık hepten olmaz
    çok bozuldum,fena oldum
    yok bundan sonra sana fikir mikir..

  13. #53
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı ZIPPIRMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    LEn sabah sabah gördümde aklıma geldi
    sen hani bunu yaptığında tekerleğine iskambilkağıdı bağlayıp sesli video koyacaktın?
    hadi bakalım telli tekerleklerde gitti artık hepten olmaz
    çok bozuldum,fena oldum
    yok bundan sonra sana fikir mikir..
    farketmez gürol abi hem bu sistemle hemde diğer sistemle olacak bu iş yani 4 vida söküp tekrar eski tekerleri takmak mümkün hayal olmadı yani bu gün sen aradığında firen sistemini bitirdim yarın kaynak işi var yine

    daha sonra firen sistemini bitirdikten sonra şöyle bir boyarım sonrada istirahat çok yoruldum hava ısınınca uykusuz çekilmiyor abi


    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  14. #54
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    İrfan abi Senin meslek ne nerden geliyo bu el becerisi süper işler çıkarıyosun Kolay Gelsin...
    piyanist_irf bunu beğendi.

  15. #55
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı babaduru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İrfan abi Senin meslek ne nerden geliyo bu el becerisi süper işler çıkarıyosun Kolay Gelsin...

    benim meslek hamur işi kardeşim elimizin hamuruyla bişeyler yapmaya çalışıyoruz vesselam
    aparat bunu beğendi.
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  16. #56
    aparat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2008
    Şehir
    ist/ümraniye
    Motosikleti
    honda cbf 150
    iki çıvata kaynattın yoruldum falan diyorsun,iyice işi asmaya başladın
    ...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
    Drift Religion

  17. #57
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Abi super olmus emegine saglik yanliz bisey tavsiye edicem telden girdigim icin konunun tamamini okuyamadim fakat kaynaklarda argon kaynagi kullanirsaniz cok daha saglam olur eger oyle yaptiysaniz kusura bakmayin telden okumak cok zor oluyor elinize saglik tekrardan
    piyanist_irf bunu beğendi.

  18. #58
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı M.balibey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi super olmus emegine saglik yanliz bisey tavsiye edicem telden girdigim icin konunun tamamini okuyamadim fakat kaynaklarda argon kaynagi kullanirsaniz cok daha saglam olur eger oyle yaptiysaniz kusura bakmayin telden okumak cok zor oluyor elinize saglik tekrardan

    tesekkur ederim burada argon kaynagi bulunmaz ama celik elektrot kullandim bazik olandan atacagini sanmiyorum zaten toplamda 70-80 kg. yuk tasiyacak keske argonumuz olsada kullansak ))

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:15 ----------

    Alıntı aparat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iki çıvata kaynattın yoruldum falan diyorsun,iyice işi asmaya başladın
    valla sorma cem abi. fien merkezleriyle ugrastim bu gun birinin keceleri bozuk cikti degisecegim yalniz bir taraf bitti digerini degistigimde boyayacagim dedigin gibi yavas ve. tembel tembel ilerliyor is havalarda isininca mayisiyor insan )
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  19. #59
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tesekkur ederim burada argon kaynagi bulunmaz ama celik elektrot kullandim bazik olandan atacagini sanmiyorum zaten toplamda 70-80 kg. yuk tasiyacak keske argonumuz olsada kullansak ))

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:15 ----------



    valla sorma cem abi. fien merkezleriyle ugrastim bu gun birinin keceleri bozuk cikti degisecegim yalniz bir taraf bitti digerini degistigimde boyayacagim dedigin gibi yavas ve. tembel tembel ilerliyor is havalarda isininca mayisiyor insan )


















    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  20. #60
    aparat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2008
    Şehir
    ist/ümraniye
    Motosikleti
    honda cbf 150
    Alıntı piyanist_irf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    valla sorma cem abi. fien merkezleriyle ugrastim bu gun birinin keceleri bozuk cikti degisecegim yalniz bir taraf bitti digerini degistigimde boyayacagim dedigin gibi yavas ve. tembel tembel ilerliyor is havalarda isininca mayisiyor insan )
    İrfanım mucidim.allah kolaylık versin ben burada hernekadar işin makarasında olsamda cidden işin zor. iş merkezin keçesine kalsın yapamazsan gelir ben değiştiririm
    piyanist_irf bunu beğendi.
    ...kağıttan gemilerle okyanusları geçemezssin...
    Drift Religion


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)