Hava Filtresi içine yağ çekiyor ?
Reklamlar
-
Evet beyler sorunum, hava fıltresı ıcıne yag cekıyor motor yag havalandırma borusundan yan sehpaya koydugumda şığ şıp damlıyor sanırım içi yarıya kadar yağ dolu cunku motorda yağ azalmış... Bunu neden yapar bu boruyu tıkamalımıyım?? Motorum Seger 125 cc ''cg''
[B]Her motorcu birgün asfaltı tadacaktır [/B]:wiinkk:
Ne manita ayrılığı ne de kavgası, hiç biri şanzıman indirme kadar yakmıyor canımı :cherry:
[B][I]İletişim= http://www.facebook.com/Down.Corporation[/I][/B]
Reklamlar
-
eğer sistemi ybr ninki gibiyse tahminimce hava filtresi tıkanmış hava çekemediği için yağ çekiyor olabilir çok az bi ihtimal.. hava filtresinin kapağını aç,filtresini sök, içini iyice temizle, filtreyi geri takmadan hava filtresi kapağını kapa tekrar.. biraz çalıştır bi dene bakalm yine içine yağ çekecekmi filtre?
-
Aynı zamanda egzozdan duman atıyor mu? Segmanlar kaçırıyor olabilir.
-
tmm suan uygun degılım en kısa surede denıycem tesekkur ederım.. ama koca hava fıltre gırısıde tıkanmaz kii.
[B]Her motorcu birgün asfaltı tadacaktır [/B]:wiinkk:
Ne manita ayrılığı ne de kavgası, hiç biri şanzıman indirme kadar yakmıyor canımı :cherry:
[B][I]İletişim= http://www.facebook.com/Down.Corporation[/I][/B]
-
eğer içerisindeki filtre pislikten tıkanacak dereceye gelmişse tıkanır.
-
Filtre tıkanır ama 10 seneye zor tıkanır...bence yağını fazla koymuş olabilirsin biraz eksilt bak bakalım filtreden yağ atıcakmı diye
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
-
sen motora yüklenirsen filtren de tıkalı ise filtre kutusunun içine yağ toplar..filtreni temizle ve sakin kullan motorunu en fazla bir kaç damla yağ olacak hava filtresi kutusunda.. kendin de göreceksin..
-
castrol power 1 10 50 yağ kullan çok sıkıştırıyorsun demekki motoru
-
motoru zorlamıyorum, aksine 1 haftadır cok sakın kullanıyorum.. Yagıda 1 hafta once degıstı. baya eksıltıgını gorunce yag ekledım castrol 10/40 4 t. yarın sokup bakıcam.
[B]Her motorcu birgün asfaltı tadacaktır [/B]:wiinkk:
Ne manita ayrılığı ne de kavgası, hiç biri şanzıman indirme kadar yakmıyor canımı :cherry:
[B][I]İletişim= http://www.facebook.com/Down.Corporation[/I][/B]
-
seger arkadaşım nedir senin bu motordan çektiğin? Emme sübabın çok sıkı tahminen.veya arızalı. Ateşleme yaptığında sübabın ya tam kapanmıyor yada kapanıyor ama kaçırıyor. Çaren sübab kontrolü. Bozuksa değişcek ayarı kaçıksa ayarlancek. Sevgiler.
-
Çektiriyo bize bişeyler işte yapcak bısey yok Subaplarda sorun var ama motor gıdısınde bısey yok calısma duzenıde ıyı ancak subap ne kadar duzgun ayarlanırsa ayarlansın ust kapagı subap dovuyor ses cıkarıyor. Ust kapagı 200 cc cift çıkışla degıstırmeyı planladım. ancak bu yagı cekme durumu subapla ne alaka ? onu anlamadım.
[B]Her motorcu birgün asfaltı tadacaktır [/B]:wiinkk:
Ne manita ayrılığı ne de kavgası, hiç biri şanzıman indirme kadar yakmıyor canımı :cherry:
[B][I]İletişim= http://www.facebook.com/Down.Corporation[/I][/B]
-
vardır herhal seger arkadaşım bi alakası bilmiyom aklıma önce orası geldi. Bi soru sorcam. Bizim motorlarda bi yağ taşıntı borusu vardır. Genelde marş motorunun arkasında,marş motoru yoksa marş motorunun olduğu yerin biraz arkasında. Bu hortumun ucu nereye gidiyo? Aşağımı verilmiş yoksa biyeremi bağlı?
-
Hava fıltresıne baglı ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:27 ----------
inzell adlı üyeden alıntı
Aynı zamanda egzozdan duman atıyor mu? Segmanlar kaçırıyor olabilir.
Evet atıyor ama oncedende atıyordu arada öyle
[B]Her motorcu birgün asfaltı tadacaktır [/B]:wiinkk:
Ne manita ayrılığı ne de kavgası, hiç biri şanzıman indirme kadar yakmıyor canımı :cherry:
[B][I]İletişim= http://www.facebook.com/Down.Corporation[/I][/B]
-
tamam fazla yağı fazla devirden hava filitresine atıyo. Hava filitresinden sök aşağı ver ucunu. Al sana çözüm.
-
apartmanın bodrumu bıdaha yağ gotursun abi.. Önceden atmıyordu neden atıyo ona takıldı benım kafam onu bende yapabılırım ya
[B]Her motorcu birgün asfaltı tadacaktır [/B]:wiinkk:
Ne manita ayrılığı ne de kavgası, hiç biri şanzıman indirme kadar yakmıyor canımı :cherry:
[B][I]İletişim= http://www.facebook.com/Down.Corporation[/I][/B]
-
çok devirli kullanıyosun demi? Muhtemelen kesiciye falan sokuyosun?
-
Krank kutusu bildiğiniz gibi contalarla kapatılmış sızdırmaz bir kutu. İçeride dişliler yağ içinde çalışıyor.Ayrıca krank kutusu üstten piston ile bağlantılı.Piston, segmanlar ve silindir gömleğindeki yağ tabakası sayesinde gazı bile sızdırmayan devasa bir şırınga gibi.Şırınganın içindeki lastikli çubuğu düşünün.Ucunu kapatırsanız itmek zorlaşır ve içinde hava sıkışır.Bu itiş ve çekişler sırasında, her ne kadar krank kutusu silindir hacmi ile karşılaştırıldığında 10 kattan daha fazla bir hacme sahipse de yine de içeride bir miktar basınç değişikliği olmakta.Bu basınç farkı contaları patlatıp bir yerlerden sızıntı yapmasın diye genelde krank kutusunun üstünden bir yere havalandırma deliği açılır.Bu havalandırma deliğinden toz ve su girmemesi için en güzeli ucuna bir hortum takıp hava filtresine sokmak.Ayrıca tek amaç tozdan sudan korumak da değil gibime geliyor.Pistonun emişine de bir faydası olabilir.
Motor yağmurlu havalarda kullanıldığında hava filtresinden emilen su bu hortum içinde yağ ile karışıp mayonez gibi bir şey oluyor ve hortumu tıkıyor.Motorun çekişi düşüyor, hava emişi zorlaşıyor.O hortum mutlaka temiz ve hava filtresine takılı olmalı.Krank kutusunda fazla yağ varsa yada motor çok sıkıştırılırsa da bu hortumdan filtre kutusuna yağ gidiyor.
-
jawa adlı üyeden alıntı
Krank kutusu bildiğiniz gibi contalarla kapatılmış sızdırmaz bir kutu. İçeride dişliler yağ içinde çalışıyor.Ayrıca krank kutusu üstten piston ile bağlantılı.Piston, segmanlar ve silindir gömleğindeki yağ tabakası sayesinde gazı bile sızdırmayan devasa bir şırınga gibi.Şırınganın içindeki lastikli çubuğu düşünün.Ucunu kapatırsanız itmek zorlaşır ve içinde hava sıkışır.Bu itiş ve çekişler sırasında, her ne kadar krank kutusu silindir hacmi ile karşılaştırıldığında 10 kattan daha fazla bir hacme sahipse de yine de içeride bir miktar basınç değişikliği olmakta.Bu basınç farkı contaları patlatıp bir yerlerden sızıntı yapmasın diye genelde krank kutusunun üstünden bir yere havalandırma deliği açılır.Bu havalandırma deliğinden toz ve su girmemesi için en güzeli ucuna bir hortum takıp hava filtresine sokmak.Ayrıca tek amaç tozdan sudan korumak da değil gibime geliyor.Pistonun emişine de bir faydası olabilir.
Motor yağmurlu havalarda kullanıldığında hava filtresinden emilen su bu hortum içinde yağ ile karışıp mayonez gibi bir şey oluyor ve hortumu tıkıyor.Motorun çekişi düşüyor, hava emişi zorlaşıyor.O hortum mutlaka temiz ve hava filtresine takılı olmalı.Krank kutusunda fazla yağ varsa yada motor çok sıkıştırılırsa da bu hortumdan filtre kutusuna yağ gidiyor.
akıllı mantıklı adamları seviyorum arkadaş bravo sana
-
benim honda mühendısleri bunu düşünememiş herhalde. Benimki boşa aşağı verilmiş. Bugüne kadarda bi sıkıntı yapmadı. 96 titan.
-
jawa adlı üyeden alıntı
Krank kutusu bildiğiniz gibi contalarla kapatılmış sızdırmaz bir kutu. İçeride dişliler yağ içinde çalışıyor.Ayrıca krank kutusu üstten piston ile bağlantılı.Piston, segmanlar ve silindir gömleğindeki yağ tabakası sayesinde gazı bile sızdırmayan devasa bir şırınga gibi.Şırınganın içindeki lastikli çubuğu düşünün.Ucunu kapatırsanız itmek zorlaşır ve içinde hava sıkışır.Bu itiş ve çekişler sırasında, her ne kadar krank kutusu silindir hacmi ile karşılaştırıldığında 10 kattan daha fazla bir hacme sahipse de yine de içeride bir miktar basınç değişikliği olmakta.Bu basınç farkı contaları patlatıp bir yerlerden sızıntı yapmasın diye genelde krank kutusunun üstünden bir yere havalandırma deliği açılır.Bu havalandırma deliğinden toz ve su girmemesi için en güzeli ucuna bir hortum takıp hava filtresine sokmak.Ayrıca tek amaç tozdan sudan korumak da değil gibime geliyor.Pistonun emişine de bir faydası olabilir.
Motor yağmurlu havalarda kullanıldığında hava filtresinden emilen su bu hortum içinde yağ ile karışıp mayonez gibi bir şey oluyor ve hortumu tıkıyor.Motorun çekişi düşüyor, hava emişi zorlaşıyor.O hortum mutlaka temiz ve hava filtresine takılı olmalı.Krank kutusunda fazla yağ varsa yada motor çok sıkıştırılırsa da bu hortumdan filtre kutusuna yağ gidiyor.
Kardeş bak bi önce herkezin dediğini bi unut.. Benim dediklerimi yap..
geçenlerde yağ ekledim diyosun içindeki yağı boşaltmadanmı ekledin yağı ?
Eğer öyle yaptıysan motorun yağını boşalt 1 Litreden fazla ise boşaltarak 1 Litreye düşür ve yeniden koy..
Sonra hava filtresi kutusunu aç içindeki yağı temizle ve filtreyi çıkar.. Hava filtre kutusunu geri tak (filtresiz).
Sonra 2 tur at bi daha aç ve bak içinde yağ varmı.. Motorun yağ yakıyosa karbiratörün havayla karışık yağ çektiği içindir..
Eğer dediklerim işe yaramazsa jawa arkadaşımızın teorisi üzerine yoğunlaş..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)