yarın bakıcam teşekkur ederım
yarın bakıcam teşekkur ederım
[B]Her motorcu birgün asfaltı tadacaktır [/B]:wiinkk:
Ne manita ayrılığı ne de kavgası, hiç biri şanzıman indirme kadar yakmıyor canımı :cherry:
[B][I]İletişim= http://www.facebook.com/Down.Corporation[/I][/B]
Arkadaşlar, Selam.
Siteyi sürekli takip ediyorum ama konulara fazla dahil olamıyorum.
Bu konuda birkaç şey ilave etmek isterim.
Bahsettiğiniz boru karter havalandırmadır. En iyi bilgiyi jawa nickli arkadaş vermiş ama biraz ilave ister. Bildiğiniz gibi motor ne kadar iyi durumda olursa olsun, sekmanlardan (http://tr.wikipedia.org/wiki/Piston_sekman%C4%B1) (ya da segman) bir miktar gaz aşağıya kartere kaçar. İşte karterin içinde biriken bu gazların dışarı atılması için karterin ürerine bir havalandırma konur. Eski motorlarda bu havalandırma genelde motordan direkt aşağıya verilirdi ama yeni nesil motorlarda genelde araya bir kısıtlayıcı konularak hava filitresine bağlanır ve bu sekmanlardan kaçan yanmış ya da yanmamış gazlar hava filitresinin içinden tekrar motora gönderilerek egzozdan dışarı atılır. (daha ince detaylar var ama onlara girmiyorum).
Şimdi gelelim Seger125 nickli arkadaşımızın problemine. Bence sekmanları çok aşınmış ve anormal kompresyon kaçağı vardır. Egzozdan gelen yağ yakma dumanı da onun belirtisidir. Problemin oradan olduğunu belirlemek çok basittir. Hava filitresine giden karter havalandırma borusu çıkarılıp boru dışarıya verilir. Motoru çalıştırıp biraz gaz verdiğinizde normal şartlarda borudan sadece biraz hava çıkmalıdır. Borudan yağ yakan ekzoz gazı gibi yağlı beyaz dumanlar geliyorsa sekmanların durumu çok kötüdür. Sekmanları değiştirmekten ya da komple motor yapmaktan başka çözüm yoktur.
Karter havalandırma borusu çıkarıldığında borudan anormal yanmış gaz gelmiyorsa problemi hava filitresinde aramak lazımdır. Aşırı tıkalı bir filitre ve karter havalandırma borusu üzerinde sınırlandırıcı bir sibop yoksa, hava filitresindeki tıkanıklıktan dolayı oluşan aşırı vakumla karterdeki yağ yukarı çekilebilir ve hava filitresinde havayla karışan yağ, iki zamanli motor gibi ekzozdan beyaz duman çıkmasına sebep olabilir.
Bunları denedikten sonra sonucu yazarsanız arızayı başka yerlerde de arayabiliriz.
Bir de fazla ön tekerlek kaldırıyorsanız yağ karterden hava filitresine akar!!!!!!! ,,.
Sağlıcakla kalın.
Herkeze Sağlıklı, Mutlu, Kazasız günler dilerim.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)