Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Hava Filtresi içine yağ çekiyor ?

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    02 Eylül 2011
    Şehir
    Balıkesir/Susurluk
    Motosikleti
    Seger 125- 16 Ybrlerin Bir no'lu düşmanı ;)
    yarın bakıcam teşekkur ederım
    [B]Her motorcu birgün asfaltı tadacaktır [/B]:wiinkk:
    Ne manita ayrılığı ne de kavgası, hiç biri şanzıman indirme kadar yakmıyor canımı :cherry:
    [B][I]İletişim= http://www.facebook.com/Down.Corporation[/I][/B]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Eray Dinç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Şehir
    İzmir Buca
    Motosikleti
    Skygo SG 250-4
    Arkadaşlar, Selam.
    Siteyi sürekli takip ediyorum ama konulara fazla dahil olamıyorum.
    Bu konuda birkaç şey ilave etmek isterim.

    Bahsettiğiniz boru karter havalandırmadır. En iyi bilgiyi jawa nickli arkadaş vermiş ama biraz ilave ister. Bildiğiniz gibi motor ne kadar iyi durumda olursa olsun, sekmanlardan (http://tr.wikipedia.org/wiki/Piston_sekman%C4%B1) (ya da segman) bir miktar gaz aşağıya kartere kaçar. İşte karterin içinde biriken bu gazların dışarı atılması için karterin ürerine bir havalandırma konur. Eski motorlarda bu havalandırma genelde motordan direkt aşağıya verilirdi ama yeni nesil motorlarda genelde araya bir kısıtlayıcı konularak hava filitresine bağlanır ve bu sekmanlardan kaçan yanmış ya da yanmamış gazlar hava filitresinin içinden tekrar motora gönderilerek egzozdan dışarı atılır. (daha ince detaylar var ama onlara girmiyorum).

    Şimdi gelelim Seger125 nickli arkadaşımızın problemine. Bence sekmanları çok aşınmış ve anormal kompresyon kaçağı vardır. Egzozdan gelen yağ yakma dumanı da onun belirtisidir. Problemin oradan olduğunu belirlemek çok basittir. Hava filitresine giden karter havalandırma borusu çıkarılıp boru dışarıya verilir. Motoru çalıştırıp biraz gaz verdiğinizde normal şartlarda borudan sadece biraz hava çıkmalıdır. Borudan yağ yakan ekzoz gazı gibi yağlı beyaz dumanlar geliyorsa sekmanların durumu çok kötüdür. Sekmanları değiştirmekten ya da komple motor yapmaktan başka çözüm yoktur.

    Karter havalandırma borusu çıkarıldığında borudan anormal yanmış gaz gelmiyorsa problemi hava filitresinde aramak lazımdır. Aşırı tıkalı bir filitre ve karter havalandırma borusu üzerinde sınırlandırıcı bir sibop yoksa, hava filitresindeki tıkanıklıktan dolayı oluşan aşırı vakumla karterdeki yağ yukarı çekilebilir ve hava filitresinde havayla karışan yağ, iki zamanli motor gibi ekzozdan beyaz duman çıkmasına sebep olabilir.

    Bunları denedikten sonra sonucu yazarsanız arızayı başka yerlerde de arayabiliriz.

    Bir de fazla ön tekerlek kaldırıyorsanız yağ karterden hava filitresine akar!!!!!!! ,,.

    Sağlıcakla kalın.
    krd, halilemre ve Thesinner83 bunu beğendiler.
    Herkeze Sağlıklı, Mutlu, Kazasız günler dilerim.

  3. #23

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı jawa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Krank kutusu bildiğiniz gibi contalarla kapatılmış sızdırmaz bir kutu. İçeride dişliler yağ içinde çalışıyor.Ayrıca krank kutusu üstten piston ile bağlantılı.Piston, segmanlar ve silindir gömleğindeki yağ tabakası sayesinde gazı bile sızdırmayan devasa bir şırınga gibi.Şırınganın içindeki lastikli çubuğu düşünün.Ucunu kapatırsanız itmek zorlaşır ve içinde hava sıkışır.Bu itiş ve çekişler sırasında, her ne kadar krank kutusu silindir hacmi ile karşılaştırıldığında 10 kattan daha fazla bir hacme sahipse de yine de içeride bir miktar basınç değişikliği olmakta.Bu basınç farkı contaları patlatıp bir yerlerden sızıntı yapmasın diye genelde krank kutusunun üstünden bir yere havalandırma deliği açılır.Bu havalandırma deliğinden toz ve su girmemesi için en güzeli ucuna bir hortum takıp hava filtresine sokmak.Ayrıca tek amaç tozdan sudan korumak da değil gibime geliyor.Pistonun emişine de bir faydası olabilir.

    Motor yağmurlu havalarda kullanıldığında hava filtresinden emilen su bu hortum içinde yağ ile karışıp mayonez gibi bir şey oluyor ve hortumu tıkıyor.Motorun çekişi düşüyor, hava emişi zorlaşıyor.O hortum mutlaka temiz ve hava filtresine takılı olmalı.Krank kutusunda fazla yağ varsa yada motor çok sıkıştırılırsa da bu hortumdan filtre kutusuna yağ gidiyor.
    böyle boşkonusmayan adamları çok sevıyorum

    subablar yandı gaydlar patladı motor inecek tövbeee yaaa ( sana degıl yanlıs anlama )
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)