2006 Model Suzuki GSX600F motosikletimin lastiklerini değiştirdim ancak kafama takılan bir soru oldu.
Fabrika çıkışı 150/70 ZR 17 olan lastiği 160/60 ZR 17 lastikle değiştirdim.
Şimdi bu lastiğe uygulanması gereken basınç ne olmalıdır?
2006 Model Suzuki GSX600F motosikletimin lastiklerini değiştirdim ancak kafama takılan bir soru oldu.
Fabrika çıkışı 150/70 ZR 17 olan lastiği 160/60 ZR 17 lastikle değiştirdim.
Şimdi bu lastiğe uygulanması gereken basınç ne olmalıdır?
2004 Gümüş BurgmAN400 - O artık yok >>> 2006 GSX600F Çirkin Kral - O da artık yok >>2007 MAJESTY 400 >> 2023 DL800 SE
Çakma Vstrom
benim motosiklet lastiği ile aynı ebat. motosiklet ağırlıklarını da dikkate aldığımız zaman 29-31 psi arası sizin motosikletiniz için de uygun olur sanırım.
eskiden (cahiliye dönemi ) göz kararı ayarlardım lastik havalarını. biraz sürüşe yansımasına biraz da ezdiğimde (kamyoncular bunu çekiçleyerek yapıyorlar sanırım ) verdiği tepkiye bakarak hava basıncını ayarlardım. olurdu
temel taşları şu ulu sıra dağlar olan tapınaklarda en sofu müminlerin, en bilgin mollaların bilmediği ve onların hakikat, erdem ve onur üzerine verdikleri tüm vaazları aşan dualar öğrenelim.
benim motorun lastiklerinde hava basıncı yazıyor ön:32 arka 36psı demiş ona göre yaptım lastik kenarında yazması lazım gidişi hatta motorun sesi
bile değişti düşük yada yüksek randımansız olur...
ben kafama göre psi yapıyorum iyi oluyor
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
özür dilerim yanlış yazmışım. 160/60 zr 17 için motosikletinizin ağırlığını da dikkate aldığımız zaman 2,50 bar ideal basınç değeri olacaktır. (1 bar = 14,50326 psi)
temel taşları şu ulu sıra dağlar olan tapınaklarda en sofu müminlerin, en bilgin mollaların bilmediği ve onların hakikat, erdem ve onur üzerine verdikleri tüm vaazları aşan dualar öğrenelim.
Haklısınız bende internette araştırdığım sonuçlara göre 2.5 bar olması gerektiğini gördüm. Bir çok insan lastik basınçlarının önemini anlayamıyor. Bir virajda lastik yüzünden düşmeyle düşmeme arasında psi'ların önemi çok fazla. Burgman'ım olduğu dönemde Çanakkale gezisinden dönüşte lastik basıncına bakmayıp gruptaki bazı arkadaşların senin lastik inik gibi duruyor demeleri üzerine lastiği biraz daha şişirip (bunu söyleyenlerden biri de bilinen bir suzuki servisi) yola çıktık. Otobanda gişelere az bir mesafe kala motorun arkasından öyle bir gümleme sesi geldiki motor patladı sandım bir anda oldu herşey. Arkadan bir toz bulutu gördüm ve grup içinden kendimi bir anda emniyet şeridine attım. Kazasız belasız durduk sonra bir baktım arka lastik tam ortadan kabak gibi açılmış ne bir kesik ne başka bir şey vardı lastikte üstelik 1-1.5 aylık bir lastik idi. Basıncın önemini orada anladım. Birde lastik alırken mutlaka motorunuzun yük ve hız endeksine uygun lastik seçin.
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...paylasimi.html
2004 Gümüş BurgmAN400 - O artık yok >>> 2006 GSX600F Çirkin Kral - O da artık yok >>2007 MAJESTY 400 >> 2023 DL800 SE
Çakma Vstrom
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)