Türkiye'de nasıl yarışçı olabilirim?
Reklamlar
-
Reklamlar
-
boy emegin icin tesekkürler..Ellerine saglik..
Benim bu yazidan cikarttiklarim su..
Türkiyede yarisci olamassin normal sartlar altinda..
Ya cok cok zengin olucaksin yada cok ama cok yetenekli..
Millet benzin parasindan sikayet ederken sen bir yaris lastigi 600-650 euro diyorsun..
Onuda birkere kullanabiliyorsun..
Ben yarisci olmaktan vazgeciyorum...
Nedenide lastiklerimi birkereden fazla kullanabilmek icin..
Hayatin icin bir saniyeni harca.
Hayatini bir saniye icin harcama.
-
Mehmet eline sağlık, oldukça faydalı bir yazı olmuş.
Ben gerek senin yazdıklarından, gerekse İlkay'ın yaptığı alıntıdan bir kez daha şu sonucu çıkartıyorum :
Türkiye'de yarışçı olunmaz!
Acı ama maalesef durum böyle bence; görünen köy kılavuz istemez..
-
yarıscı olabımek ıcın 3 sey lazım
1 . zaman sorununun olmaması
2. kabılıyetlı olman sart
3. ne kadar paran oldugundan senın dahı haberın olmayacak
bu 3 şık sen de mevcutsa evt sen artık 1 adet yarıscısın
KIMSEYE MUHTAC OLMADAN YASA GERISI HIKAYE
YOLLARDA BIR YERLERDE KARSILASMAK UZRE :cat:
-
@kerem999
Sesinizi duyurmak istiyosanız her televızyon kanalına çıkmak eylem yapın ses getiricek şekilde
Sen Türkiye Şampiyonası kapsamında yapılan yarışların hiçbir kanalda yayınlandığını gördün mü? İnsanlar dünya kadar para harcıyorlar, riski bile bile hayatlarını tehlikeye atıyorlar, ülkenin diğer bir ucundan kalkıp başarılı olsalar da hiçbir getirisi olmayan bir yarış için zamanlarını harcıyorlar ve bu kadar emeğe rağmen yarışlar hiçbir kanalda yayınlanmıyor. Bu da TMF'nin ana görevlerinden biridir bence. Bir konu hakkında reklam yapmazsan ülkendeki insanları bu konu hakkında bilgilendirmezsen bu iş olmaz. Bizim insanımızın sporla ve özellikle de motor sporlarıyla hiç alakası yok. Varsa yoksa evlilik programları, yarışma programları ve futbol.. Hal böyle olunca da bu bozuk düzeni hiçbir medya ortamında dile getiremezsin, kimse seni dinlemez. Dediğim gibi tek çözüm TMF kadrosunun yenilenmesi, ülke için yararlı işler yapacak canavar bir kadro oluşturulması. Önce dişteki çürüğü temizleyeceksin, sonra dolgu yapacaksın!
@remzi_39
Benim bu yazidan cikarttiklarim su..
Türkiyede yarisci olamassin normal sartlar altinda..
Ya cok cok zengin olucaksin yada cok ama cok yetenekli..
Millet benzin parasindan sikayet ederken sen bir yaris lastigi 600-650 euro diyorsun..
Ülkemizde yarışmaya çalışan insanlar imkanları dahilinde yapıyorlar bu işi. Sonuçta bu iş gönül işi, bir tutku. Hal böyle olunca da insanlar zengin olmasalar da bu işi yapmak için çok fazla çaba sarfediyorlar. Normalde bir yarış sezonunda hakkıyla yarışabilmen için 100.000 TL civarında para gerekiyor. Yedek motordan tutun, onlarca takım lastik, git gel masrafı, yarış parası, antreman parası, yeme içme, v.s. çok fazla gider var. Çok yetenekli olmak da bir yere kadar, ancak orta halli bir sponsor bulmanızı sağlıyor. İşte görüyorsunuz Kenan Türkiye'de birşey yapamayacağını anlayınca yurtdışına açıldı. Adını duyurmuş bazı yarışçılar artık balkan ve doğu avrupa şampiyonalarına katılıyorlar.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
Toplam olarak;
30.000-35,000 TL motoru modifiyeli bir motorsiklet,
300 TL ambulans ve doktor ücreti,
180 TL lisans,
500 TL kask,
pistte çalışma ücreti alıyorlarmı bilemiyorum,
ve katılım ücreti.
yarış eğitmeni
tekerlek setleri,
takım arkadaşları,
ortalama 40bin TL ye falan profesyonel yarışçı olunabiliyor.
En önemlisi cesaret,serilik ve hafif kilo
-
coq adlı üyeden alıntı
Milli motosikletçi Kenan Sofuoğlu, 2010 Dünya Supersport Şampiyonası'nın ilk yarışı öncesinde Türkiye Motosiklet Federasyonu'nun maddi sıkıntı nedeniyle lisansını çıkartamadığını belirterek, "Lisansımı kendi imkanımla son anda çıkardım. Lisansım olmadan şampiyonanın ilk yarışına çıkamayacaktım" dedi.
Şampiyonanın 28 Şubat'ta Avustralya'da yapılacak ilk yarışı için Hollanda'ya giden Sofuoğlu, dünya şampiyonluğunu yeniden Türkiye'ye getirmek istediğini söyledi.
Memleketi Sakarya'da antrenman sırasında sol ayak bileğini kırarak sezona şanssız bir şekilde başlayan Sofuoğlu, ilk yarışa az bir zaman kala sağlığına tamamen kavuştu. Şampiyona öncesi İstanbul'da antremanlarını yapan Sofuoğlu, ilk yarış için bugün Hollanda'ya gitti.
İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nda babası tarafından uğurlanan Sofuoğlu, Cihan Haber Ajansı muhabirine yaptığı açıklamada, ilk yarışa tamamen hazır olduğunu ifade etti. Özellikle son bir haftada çok iyi antremanlar yaptığını kaydeden Sofuoğlu, şunları söyledi;
"Ayağımın iyileşmesi açısından çok iyi bir hafta geçirdim. 20 Şubat'ta test yarışlarım, 28 Şubat'ta ise ilk yarışım var .Elimden gelen her şeyi yaptım. Yağmur çamur demeden antremanlarımı tamamladım. Sakatlığımı atlattım çok şükür. İnşallah güzel bir sezon başlıyor."
Hollanda'dan takımıyla birlikte Avustralya'ya geçeceğini belirten Sofuoğlu, bu sezonun kendisi için diğer sezonlardan çok daha önemli olduğunu vurguladı. Sezonun büyük bir bölümünü yurt dışında geçireceğini dile getiren Sofuoğlu, "İnşallah 2010 yılında Türkiye'ye dünya şampiyonu olarak dönmek istiyorum. Belli zamanlarda Türkiye'ye gelecem, ama daha çok yurt dışında kalacam. Daha iyi adapte olmak istiyorum. Bu sezon benim için her sezondan çok daha önemli" diye konuştu.
LİSANS SORUNUMU SON ANDA AŞTIM
Şampiyonanın başlamasına az bir zaman kala lisansıyla ilgili sıkıntı yaşadığını anlatan Sofuoğlu, federasyondan kaynaklanan sıkıntılardan dolayı lisansını son anda çıkarttığını ifade etti.
Federasyonun maddi sıkıntılar nedeniyle lisansını çıkartamadığını ifade eden Sofuoğlu, şöyle konuştu;
"Federasyondan kaynaklanan sıkıntılardan dolayı lisansım son anda geldi. Böyle bir sıkıntı yaşadık, ama çözdük. Uzun bir dönemde Türkiye'ye geldiğimde federasyonla bu konuyu görüşeceğim. Federasyonun tek sporcusuyum. Böyle hatalar yapılması çok doğru değil. Lisansım son anda yetişti. Lisansım olmadan da ilk yarışıma çıkamıyordum. Bana daha önce söylemeleri gerekiyordu. Dünya şampiyonluğu için yarışan bir sporcunun lisansının son anda çıkması doğru değil. Olmaması gereken bir problemdi."
KENAN'DAN 800 EURO BORÇ ALIP LİSANSINI ÇIKARDIK
Türkiye Motosiklet Federasyonu Başkanı Süleyman Memnun da, Sofuoğlu'nun lisansını kendisinden 800 Euro borç alarak çıkarttıklarını söyledi.
Gençlik Spor Genel Müdürlüğü (GSGM) ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden alacakları 2 milyon TL civarındaki parayı tahsil edemedikleri için maddi sıkıntı yaşadıklarını kaydeden Memnun, "GSGM'den spor toto geliri olarak 470 bin lira alacağımız var. Geçen yıl Dünya Motokros Şampiyonası'nın 3. ayağını ilk kez Türkiye'de yaptık. Organizasyonda 1,5 milyon lira masraf yaptık. Bu organizasyonda İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden 1 milyon 600 bin lira alacağımız var. Alacaklarımız verilmediği için maddi sıkıntı yaşıyoruz. Bağlı bulunduğumuz Uluslararası Motosiklet Federasyonu'na (FİM) üyelik aidatımızı yatıramadık. Kenan'dan 800 Euro borç alarak lisansını çıkardık.'' ifadesini kullandı.
Motosikletteki özel tüketim vergisinin 2006 yılında yüzde 8'den yüzde 37'ye çıkartılmasıyla birlikte motosiklet sektörünün öldüğünü kaydeden Memnun, sözlerini şöyle sürdürdü;
"ÖTV artınca motosiklet satışı 400 bin adetten 70 bin adete düştü. Bir çok firma iflas etti, çoğuda sektörü bıraktı. ÖTV kararıyla iflaslar oldu. koç holding motosiklet sektörünü bıraktı. İflas eden firmalar kimseye sponsor olmuyorar. Kenan dünya şampiyonası için yarışıyor. Yarışlar yurt dışında olduğu için yerel firmalar ilgilenmiyorlar."
Federasyonun çaycısından isteselermiş 800 euro borç, ya da karşıda sandalyesinde oturan esnaftan.
-
walla sookakda geçe 11 de basılıyoruz 4 de bitiyo xD zaRBo geziYo
-
13 Aralık 2010, 18:46
#29
İşte Hayallerimi süsleyen tek şey .( Bir motor yarışçıcı olmak... Ama ne yazıkki imkan yetersizliği yüzünden başlamadan biticek bir hayal gibi gözüküyor ne kadar çabalasamda...
Şerbeti mayhoştur beyinleri bulandırır, tutsak eder.Lisanı umumi küfürdür lakin mahyalarda yanıp söner. Mekteb-i rüştiyesinde kalburüstü bi kaç fahiş mürebbiyelikeder.Lisanları hafi...[COLOR="Red"][B][B][/B][/B][/COLOR]
-
26 Haziran 2012, 10:56
#30
Bende çabalıyorum ama işimin de bir o kadar zor olduğunubiliyorum inşallah başarabiliriz .
-
Pist meselesine kafam takıldı :S İstanbul gibi bir şehirde fazla sayıda pist olmalı bence
[B][/B] [COLOR="#0000FF"][/COLOR] XXBATU76 '' GTR '':bestmt:
-
GTR adlı üyeden alıntı
Pist meselesine kafam takıldı :S İstanbul gibi bir şehirde fazla sayıda pist olmalı bence
Tayyip Yakında TOKİ 'ye satacaktır orayıda
Türkiyede YEŞİL ALAN kalmadı malesef,
ormanları dahi yakıyorlar sonra satıyorlar...
İşte Böyle bir yer TÜRKİYE...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
Bu ülkede yarıscı olmak istiyorsan..
Alıcan bi sahin sehirde makasa giricen ..Honda,Pejoya makas atıcan..ibreyi 200 e dayıcan..Yanlıcan.pati cekicen..
Tvlere cıkıcan..Adamlarda düşünücek..Bu aracla bunları yapıyorsa yarıscı olabilir. diyee baska sansın yok !!!
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
-
-
abi bizde senin yanına amerikaya gelip orada deneyelim şansımızı
-
kaska bittim =)
cok iyiymiş. utanmasam ver dicem
-
Tsubasa adlı üyeden alıntı
kaska bittim =)
cok iyiymiş. utanmasam ver dicem
Çoktan satıldı geç kaldın
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
-
boy adlı üyeden alıntı
Çoktan satıldı geç kaldın
cok rica edicem bi dahakine ben alabilirim?
-
Peki ya enduro yarışları ?
-
Arkadaşlar, zamanında forumdaki ilk ve tek yarışan kişi olduğumdan birçok arkadaştan yarışlarla ilgili bir sürü soru geliyordu. Senelerce foruma girmemiş olsam da bu başlığı okuyan ve ilgilenen birçok arkadaştan özel mesaj aldım. 2007-2012 seneleri arasında Türkiye Pist Şampiyonası'nda Superstock 1000 ve 600 sınıflarında yarıştım. İki kez de Doğu Avrupa Balkan Şampiyonası için Bulgaristan Pleven'deki pistte yarıştım. 2013 senesinde Amerika'ya yerleşme kararı aldım ve Amerika'nın Orlando şehrinde "2 Wheels Heaven" adında motosiklet servisi açtım. Fırsat buldukça pist günlerine (trackday) katılmaktayım. Size kısaca burada yarış ve pist durumları nasıl yürüyor anlatmak istedim.
Öncelikle burada çoğu kişi evde yaşıyor. Yani bizim genelde alışık olduğumuz apartman tarzı değil de, bahçe içinde tek katlı iki arabalık garajı olan kocaman evler. Apartmanda yaşayanlar da var ama genellikle öğrenciler ve kredi geçmişi iyi olmayıp ev alamayanlar. Evde yaşayan insanların genelinin garajında bir araba mekanikerinin ihtiyacı olan her türlü alet edevat var. O yüzden erkek olsun kadın olsun çoğu kişinin elinden araba motor tamir etmek geliyor. Bizim dükkana Honda CBR600F sahibi bir kız geldi, motorun solunda bulunan stator kapağından yağ aktığından internetten yeni kapak ve gasket sipariş edip kendisi tamir etmiş, şaşırdım. Hal böyleyken, bu insanların birçoğu da piste meraklı. Burada bizim ülkemize nazaran oldukça fazla pist var. Hey eyalette 15-20 tane pist var. Pistler hergün açık, genelde her pistin kendine göre bir takvimi var. Bazı tarihlerde belli yarışlar, bazı tarihlerde belli pist organizasyonları yapılmakta. Burada çok fazla motosiklet grupları da mevcut. Bu gruplar pist günleri organize ediyorlar. Motosiklet firmaları da pist günleri organize ediyorlar. Pist günlerinde genelde gruplar Novice (Acemi), Intermediate (Deneyimli) ve Expert (Pro) olmak üzere 3 gruba ayrılıyor. Her grubun pist süreleri (lap times) belli aralıkta. Gruba uymayan kişiden, çok hızlı veya yavaş, duruma göre grubunu değiştirmesi isteniyor. Sabah 9'da başlıyor akşam 6 gibi sonlanıyor. Sormak istediğiniz detaylar varsa, burada paylaşabilirsiniz. Lütfen PM atmayın, herkes takip edip faydalansın.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler