Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
17. sayfa BirinciBirinci ... 71516171819 ... SonuncuSonuncu

2009 Wsbk , Wss , Takvim, Pistler, Takımlar Ve Kenan Sofuoglu

    REKLAM ALANI
  1. #321
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Ayrıca stilinde ne varmış anlamadım? Stili süper bence









    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #322

    Üyelik
    10 Mart 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Ben Spies 11. galibiyetini alarak, WSBK'de en fazla galibiyete sahip 16. kişi oldu. İlk sezonda rekor üstüne rekor. Sezson bitene kadar ilk 10'a girer.

  3. #323
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ne varmis surus stilinde deyince, ne yok ki diyesi geliyor insanin.
    Spies'in en dikkat çekici yonu, agirlik merkezini çok asagiya alarak surus yapmasi.
    Bunu yaptiginiz zaman hizli tur zamanlarina imza atarsiniz, fakat hata yapma riskiniz artar.
    Yani limitleri zorlamaya basladiginiz da motosikleti kontrol etmeniz neredeyse imkansiz hale gelir.
    Ozellikle on tarafin pilottan bagimsiz hale gelme ihtimali var.
    Tabii motosikletin ayarlarini pilota gore yapiyorsun.
    Bu da dezavantaji bir nebze olsun kaldirir ama limit belli.

    Spies'in en onemli ozelligi sanirim cesareti.
    Inanilmaz gozu kara bir pilot ve hizli.
    Hatirlarsaniz, Haga onun gibiydi.
    Yillardir SBK'nin en hizli en gozu kara pilotudur Haga
    Ama hiç sampiyon olamadi.

    Bu yil bir sakinlik, bir dinginlik var uzerinde.
    Daha once de defalarca yazdigim gibi puan almak için yarisiyor.
    Bu yil çok yaklastigi sampiyonlugu bir aptalliga kurban etmek istemiyor.
    Tabi boyle olunca, biz alistigimiz Haga yerine baska bir adami seyrediyoruz gibi oluyor.
    Fakat puan dengesi riske girerse balatalari siyirir diye tahmin ediyorum.
    Iste o zaman nasil sonuçlar ortaya çikar bilinmez ama seyretmesi çok zevkli olacagi kesin.



    Bu sezon Spies'in one çikmasinin bir diger nedeni de Honda'larin sampiyonluk yarisina katilamamasidir.
    Sezon basindan bu yana one sarkamayan Hondalar Haga ve Spies'in ekmegine yag surduler.
    Tabii Biaggi ve Fabrizio ikilisini de unutmamak lazim.
    Bunlar birbirleriyle yarisiyorlar.
    Eger gurubun onundeyseler, onde
    arkasindaysalar, arkada yarisiyorlar.
    Adamlarda yaris kazanmak degil de birbirlerini dislemek amaci var gibi geliyor bana.

    Bigun saglam kapisacaklar ama bakalim ne zaman olacak.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #324
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    Abicim herkesin kendine has bir sürüşü vardır. Spies AMA Superbike şampiyonluğundan gelen ve ilk senesinde Dünya Superbike Şampiyonası'nda kafaya oturmuş biri. Bence tekniği konusunda bu tür eleştriler yapmak haddimizi bilmemek olur. Kenan için süper bir yarışçı diyoruz ama unutmayın ki Superbike'taki ilk senesinde ne yapabildiğini gördük. Spies'ın en beğendiğim özelliği bu konudaki hırsı ve çabası, çok da yetenekli biri ayrıca. Beni en çok etkileyen olay da hayatında Avustralya'ya hiç gitmemiş biri olarak, Avustralya'da yarışı Haga'nın önünde birinci olarak bitirmesiydi. Kim bilir Haga orada kaç kez yarışmıştır. Ben Spies hakkında yaptığın eleştrilere pek katılamayacağım. Haga puan için yarışıyor olsa da bu sezonun şampiyonu ne olursa olsun Ben Spies olacak. Çünkü şampiyon olmayı Haga'dan daha çok istiyor.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  5. #325
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Surus stili asagi yukari belirli kriterlere dayanir.
    Fakat herhangi bir pilot, bu kriterlerin disinda suruyor diye bu yanlistir diyemeyiz.
    Sonuçta surekli gelistirilen bir seydir.
    Ama riskli davranis sekillerini biliriz.

    Benim yorumum bu çerçevededir.

    Spies risk aliyor.
    Bazen sorunsuz yaris bitiriyor.
    Bazen de bitiremiyor.
    Genel istatistiklerine baktigimiz da aldigi riske degip degmedigini çikarmak da mumkun degil.
    Bir çok pilot, butun yaris kariyeri boyunca, bu adamin dustugu kadar dusmuyor.

    Ama adam liderin ensesinde.
    O nedenle bu surus stili yanlis kanisina varmak için istatistikler de yeterli doneyi vermiyor.

    Isin ilginç tarafi bu sene Haga'da dusuyor.
    Ustelik bu sezon çok daha akilli ve temkinli yarislar çikarmasina ragmen dusuyor.

    Yani bu sezon enteresan bir sezon.
    Spies'in surus stili enteresan bir stil.

    Mesela Haga bu sekilde devam ederse, sampiyon olur diyebiliyorum.
    Ama Spies için ayni seyi soyleyemiyorum.
    Adamin sezon sonunu gorebilecegine bile emin degilim.


    Yani daha once de yazdigim gibi,Spies iyi pilot.
    Ama henuz guvenimi kazanmis degil.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  6. #326
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    fotolardan gordugum kadarıyla bir şey sormak istiyorum;
    ben spies viraj alırken içerideki ayagına (saga virajda sag ayak sola virajda sol ayak) gereginden fazla kuvvet uyguluyor mu? bir fotosunda uyguluyor gibi duruyor diger bir fotosunda normal duruyor...

  7. #327
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Nemrut
    fotolardan gordugum kadarıyla bir şey sormak istiyorum; ben spies viraj alırken içerideki ayagına (saga virajda sag ayak sola virajda sol ayak) gereginden fazla kuvvet uyguluyor mu? bir fotosunda uyguluyor gibi duruyor diger bir fotosunda normal duruyor
    Hakkı, viraj tekniğinde viraj yönündeki ayağa ve bacağa kesinlikle yük binmemeli, eğer yük biniyorsa bir süre sonra bacağın ağrımaya başlar. Ben hala bazen farkında olmadan bacağıma yükleniyorum, eskiden kalan kötü bir özellik herhalde. Bu stili oturttuğun zaman pistte ne kadar dönersen dön yorulmuyorsun, dizimi yere değdirecem diye kasarsan ister istemez bacağına yük bindirip kendini sakatlarsın. Sağ dizimdeki menisküs yırtığının arada ağrıması da bundan dolayı. Bir sonraki pist organizasyonundaki sürüş stilim sarkmasız olacak. Spies'ın bacağa abandığını da hiç sanmıyorum, bu heriflerin teknikleri mükemmel çünkü.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  8. #328
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı boy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @Nemrut

    Hakkı, viraj tekniğinde viraj yönündeki ayağa ve bacağa kesinlikle yük binmemeli, eğer yük biniyorsa bir süre sonra bacağın ağrımaya başlar. Ben hala bazen farkında olmadan bacağıma yükleniyorum, eskiden kalan kötü bir özellik herhalde. Bu stili oturttuğun zaman pistte ne kadar dönersen dön yorulmuyorsun, dizimi yere değdirecem diye kasarsan ister istemez bacağına yük bindirip kendini sakatlarsın. Sağ dizimdeki menisküs yırtığının arada ağrıması da bundan dolayı. Bir sonraki pist organizasyonundaki sürüş stilim sarkmasız olacak. Spies'ın bacağa abandığını da hiç sanmıyorum, bu heriflerin teknikleri mükemmel çünkü.
    Rahmetli Sinan'da ayni seyi soylerdi.
    Ama yanlis.

    Içerideki pege basacaksin.
    Eger bu nedenle ayagin yoruluyorsa, bir anormali var demektir.
    Ya da fizik yapin veya oturus seklin veya pozisyonun, veya peglerin yeri, vs. vs. uygun degildir.
    Hatta belki kullandigin motosiklet uygun degildir.

    Ornegin benim Ducati ile basim hos degildir bu konuda.
    Bir sure sonra ayagima kramp giriyor.
    Baska hiçbir motosiklette yasamadigim bir sey.


    Mukemmel teknik isteyen, Rossi'yi izlesin.
    Adamin her seyi kitabina uygundur.
    Ne eksik ne fazla.
    Bir de o ayagini salak salak savurmasa!!
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  9. #329
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    benim bildigim viraj içindeki ayaga ne sıfır yük ne de maximum yük uygulanır. motosikletin üzerinde dengeli bir biçimde pozisyonunuzu değiştirecek kadar ve pozisyonunuzu değiştirirken motosikletin stabilitesini en az şekilde etkilyecek derecede yük uygulanır.

  10. #330
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Nemrut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim bildigim viraj içindeki ayaga ne sıfır yük ne de maximum yük uygulanır. motosikletin üzerinde dengeli bir biçimde pozisyonunuzu değiştirecek kadar ve pozisyonunuzu değiştirirken motosikletin stabilitesini en az şekilde etkilyecek derecede yük uygulanır.
    Viraj donmek için ugrasiyorsun,dusmek için degil.
    Yani abanin gibi anlam çikmasin bundan.


    Spies'in stilinin enteresanligi burada basliyor zaten.
    Yani kendi agirligini iyice içeriye veriyor.
    Bu da motosikleti daha az yatirmasini sagliyor.
    Digerlerinden daha az yatan motosiklet, tabii ki digerlerinden daha az hiz kaybediyor.
    Ve daha fazla hiz yapma olanagi sagliyor.
    Digerleri gaz koluyla oynarken o istifini bozmadan basip gidiyor.

    Avantaj;
    virajda daha hizli.
    Dezavantaj;
    kontrolu kaybetme tehlikesi.


    Spies'in Haga'ya karsi da buyuk bir dezavantaji var.
    Haga çok degisken çizgiler kullaniyor ve diger tum pilotlardan daha dar viraj donebiliyor.

    Aslinda ben motosikletlerin uzerinde bir konturle tespit yapilip, yaris sonunda hangi pilot kaç kilometre yol yapmis, veri olarak yayinlansin isterim.

    Haga eminim diger pilotlardan bir kaç yuz metre daha az yol yapiyordur.

    Simdi aklima geldi.
    Spies, sarkarken de yatiyor.
    Bu yuzden motosiklet uzerindeki durusu bize alisilmadik geliyor.
    Yoksa surus stilinde virajlar disinda bir anormallik yok.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  11. #331
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @coq
    Içerideki pege basacaksin.
    Eger bu nedenle ayagin yoruluyorsa, bir anormali var demektir.
    Abicim ben pege basmayın, ayağınızı kaldırın mı dedim? Hang-off (asılma, sarkma) tekniğinde pege tabi ki basacaksın ama ağırlığını vermeyeceksin. Aksi taktirde zaten ağırlık merkezini dışarı çekememiş olursun. Eğitimde de dedikleri şey vücudu ters taraftaki dizinle depodan tutacaksın. O yüzden kaydırmaz parçalar yapıştırılıyor depo yüzeyine. Bunu Knee To Knee denen pozisyon değiştirmede de görebilirsiniz. Dizlerin ve ayakların pozisyonlarına dikkat edin.

    Knee To Knee Part 1

    Knee To Knee Part 2

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:10 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:58 PM ----------

    Ayrıca motosiklet üzerinde vücut pozisyonu değiştirmek için de dizler kullanılır, pege basan ayaklar değil. Bu tekniğin adı da "Hip Flick" tekniğidir. Sağa virajdan sonra sol viraj varken henüz motosiklet tam olarak dikelmemişken kıçınızı sola atıp sol viraj için pozisyonunuzu önceden alırsınız. Bu kıç atma işini de depoya değen dizler ile yaparsınız. Kısacası peglere her durumda çok hafif basıyorsunuz, ağırlığınızı vermiyorsunuz.

    Hip Flick Tekniği
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  12. #332
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Ulem ayagim agriyor dedin ya.

    Ben de ayagin niye agriyor yazdim.

    Ducati'ye binince benim de agriyor.

    Ps:simdi yazdigin seyi bir daha okudum.
    Yuk binmemeli yazmissin.
    Ben baska bir tarafimla anlamisim.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  13. #333
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @coq
    Ps:simdi yazdigin seyi bir daha okudum.
    Yuk binmemeli yazmissin.
    Ben baska bir tarafimla anlamisim.
    Hangi tarafınla anlamışsın? Hehehehhehe
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  14. #334
    mczaga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2005
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    henüz yok.
    Arkadaşlar sorulmuş ve söylenmiştir ama Ben WSS'yi izlemek istiyorum Evde ne kablolu nede uydu var nasıl izlerim?
    3.18 tl olan benzinin 2 tl'si vergi

  15. #335

    Üyelik
    10 Mart 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Digiturk'te Eurosport 2 veriyor yarışları. Oradan izleyebilrisin. Kabloluda hangi eurosport var bilmiyorum.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:12 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:11 PM ----------

    Ortalık sessiz sakinken ortaya bir soru atayım. Gelecek yıl KTM veya Aprillia superbike'ta yarışacak mı??

  16. #336
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Emrah81 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    [/COLOR]Ortalık sessiz sakinken ortaya bir soru atayım. Gelecek yıl KTM veya Aprillia superbike'ta yarışacak mı??
    Ben de bir bilgi yok.
    Tek bildigim,1190 modelini yaristirabilmek için yasal sinirda urettiler ve muhtemelen SBK'yi hedefliyorlar.
    Almanya'ya baglanip, oradaki muhabirimizden su anki durumu ogrenmek lazim.
    Su an bildigim kadariyla bir tek orada yarisiyorlar ve ben parlak bir sonuç duymadim su ana kadar.


    Aprillia tabii ki devam edecektir.
    Su an SBK'nin en iyi çikis yapan motosikletine sahipler.
    Seneye ortaligi toza dumana katacaklar.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  17. #337

    Üyelik
    10 Mart 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Superstock 1000 klasmanında iki adet KTM var. Birini İspanyol diğerini de İtalyan bir yarışçı kullanıyor. Ama Üretici puan sıralamasında gözükmüyorlar, ilginç.

  18. #338

    Üyelik
    10 Mart 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Dünya Supersport şampiyonasında ikinci sırada bulunan İrlandalı Laverty Almanya Nurburging pistinde daha önce yarışmadığı için takımı kendisini pisti öğrenmesi için Almanya'ya erken götürmüş.

    Laverty "Bu pist çok zor bir pist, Allah yardımcımız olsun" diye açıklamış.

    Kenan da sanırım bu pistte daha önce yarışmadı. Umarım başarılı olur.

  19. #339
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Kenan umre donusu Hollanda'da form tutmaya basladi.
    Muhtemelen bugun Almanya'ya geçecek.
    Bu hafta ilginç bir hafta olacak.

    Alıntı Emrah81 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Kenan da sanırım bu pistte daha önce yarışmadı. Umarım başarılı olur.
    Kenan SBK dan once Almanya'da bir çok yarisa katildi.
    Tam emin degilim ama muhtemelen pisti çok iyi taniyor.

    Bu hafta sonu Kenan'dan umutluyuz tabi ki her zaman oldugu gibi.
    Fakat tum gozler, SBK yarisinda Spies ve Haga uzerinde olacak.
    Yaptigi kazanin ardindan iyi bir tedavi donemi geçirme imkani bulan Haga ve hemen ensesindeki Spies'in mucadelesine her yarista biraz daha artan performansi ile Biaggi de katilacak.
    Fakat unutulmamasi gereken bir baska takim var.
    Ilk kez kendi seyircisi onune çikacak olan, yani evinde yarisan BMW.....

    Honda için de bir iki sey soylemek gerekiyor.
    Daha dogrusu Ten Kate için.
    Son yarista istedikleri zaman yarisa asilabilecek ve hatta kazanabilecek guçte olduklarini gorduk.

    Benim su ana kadar yaptiklari islere bakinca anladigim sey su.
    Ten Kate bu yil sampiyonluk falan istemiyor.
    Ne SS ne de SBK kategorisinde yapabilecekleri bisey de kalmadi zaten.
    Bundan sonra canlari ne zaman isterse, o zaman yaris kazanacaklar.
    Bunu yapacak guçleri var ama yapmiyorlar.
    Keyifleri bilir.
    Fakat bu hafta sonu Kenan sorunsuz kazanirsa, bu gorusumden iyice emin olacagim.

    Cuma gunu yaptiklari setup la pistte harika is çikarip, pazar gunu yarista ayni ayari yapmayan bir takima hiç guvenim yok açikçasi.


    Kenan tum bu olumsuzluklara ragmen elinden geleni yapiyor.
    Bu yarista da yapacak.
    Sonuç ne olursa olsun kalbimiz Kenan'la birlikte.
    Heyecanla hafta sonunu bekliyorum.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  20. #340

    Üyelik
    10 Mart 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Peki Kenan Moto2'ye geçecek mi herhangi bir açıklama var mı?
    Laverty Moto2'deyim diye açıklamış.

    Kenan'ın sitesi hala 2007 yılını gösteriyor, çok acı bir durum.

    2008 yılında superbike'ta yarışırken hiçbir güncelleme yoktu. Şimdi de site sanırım iptal olmuş.

    Eğer kendileri yapmayacaksa en azından millete izin versinler resmi bir site bu işi kotarabilecek insanlar tarafından yapılsın, Kenan'ın durumunu öğrenmek için Avrupa sitelerinde arama delisi olmak zorunda kalmayalım.

    Gerçi Coq daha önce bu konudan bahsetmişti ve Kenan'ın yeterince bu konuya eğilmediğini söylemişti.

    Aşağıdaki iki siteye bir göz atın isterseniz, Kenan'ın rakipleri neler yapıyor.

    http://www.calcrutchlow.com/index.asp

    http://eugenelaverty.com/


17. sayfa BirinciBirinci ... 71516171819 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)

Bu Konudaki Etiketler