bence crutchlow şampiyon olur..
bence crutchlow şampiyon olur..
Kenan ile Cal Crutchlow arasındaki puan farkı 47'ye Laverty'le ise 43'e yükseldi, geriye altı yarış ve Kenan'ın alabileceği 150 puan kaldı.
Ne diyorsunuz arkadaşlar, böyle iyi performans yakalamış bir ikiliyi Kenan altedebilecek mi? Bu yarışta düşmesi Kenan açısından hiç iyi olmadı.
Sıradaki yarış Donnington Park'ta ve bu ikilinin evi sayılan bir pist. Ama Kenan şampiyon olduğu sene burada yarış kazanmıştı.
Not: Yarış gelecek hafta Pazar günü.
İkinci startta Kenan'ın yarışa girmesine izin vermediler, neden bilmiyorum. Tamam düşmüştü ama o tur kırmızı bayrak çekildi, bu da 2. start için başlangıç pozisyonu olarak 1 tur önce çizgiden geçtikleri sıralamayı almaları demek. Kenan'da o turda çizgiyi geçtikten sonra düştüğünden 2. starta girme hakkı vardı bence. Düşüşü öyle motora aşırı zarar verecek kadar kötü de değildi ama belki motorla alakalı bir durumdur ,düzeltemedilerse girememiş olabilir.
Denediği geçiş hamlesiyle ilgili birşeyler yazmak istiyorum. Kenan gerekeni yaptı, cesur davrandı. O'nu düştü diye suçlayamayız. Çünkü aynı A.B.D.'de olduğu gibi gerekeni yaptı. Orada 1. oldu "ooo süper pilot!" , burada düştü "oo çok kötü pilot" diye bir olay yok. Sonuçta bu sporun içinde hep bir "x faktörü" var.
Şampiyonaya gelirsek. Crutchlow 160, LAverty 146, Kenan'da 108 puanda. Geriye 6 yarış kaldı. Açık konuşmak gerekirse Kenan'ın 52 puanlık farkı kapatması çok zor. Ama imkansız değil. Bu sporun içinde herşey var. Motosiklet şampiyonalarında en iyi pilot bile sezon içinde en az bir şanssızlık yaşar. Kenan bu sezonki şanssızlığını burada yaşadı. Crutchlow ve Laverty'nin ise yarışlarda düşmelerine defalarca ramak kalmasına rağmen hep son anlarda toparladılar. Onların da en az bir yarıştan puansız ayrılacaklarını düşünüyorum. Şu anda Kenan'a göre çok daha iyi bir durumdalar puanları itibariyle, ancak hiçbir şey bitmiş değil.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Shrieker söylediklerine katılıyorum zaten kimse Kenanı suclamıyor, niye düştüde demiyoruz.. ancak seninde sölediğin gibi aradaki puan farkını kapatması cok zor..
Crutchlow ve Laverty, puanlamadan tam olarak anlamam ama kenanın ikisini yakalamak icin sanırım en kötü 2 kere düşmeleri lazım.. Cunku adamlar hep ilk üçte Sezonun sonuna gittikce yaklaşıldığını ve bu sebepten iki pilotunda daha temkinli olacagını varsayarsak, şampiyonluk gercekten zor..
Ancak nolursa olsun son yarıs son finise kadar Kenana inancımız tam, inş. bir ilke daha imza atarda ülkemize şampiyon olarak döner..
Superbike'ın ilk yarışı gerçekten çok zevkliydi. 2 kez dünya şampiyonu olmuş ve çok deneyimli olan Troy Corser daha ısınma turunda düştü ve yarışa katılamadı. Sağ omuzunda sakatlık var, bir de üstüne düşünce çok da iyi olmadı. Yağmur lastikleri ile başlayan yarış daha sonra sürücülerin yarışa başladıkları motorları üzerinde geçiş veya slick lastik bulunan motorlar ile değiştirmesi ile devam etti. Ruben Xaus bu lastik değişimi yüzünden lastik değiştirmeyerek avantaj kazandı ve uzun süre birinci gitti ancak Ben Spies kuru pist lastiklerini geçer geçmez 1.55 olan zamanını 1.44 e indirerek 2 tur sonra Xaus'u geçti ve kafaya yerleşti. Ondan sonra da zaten kimse onu tutamadı.. İkinci yarışı izleyemedim, Spies 9. olmuş. Pek iyi olmadı bu toplam puan için. Haga bu son yarışlarda hiç iyi performans sergilemiyor. Benim Superbike'taki favori yarışçım Ben Spies ve ne olursa olsun Haga'yı yakalayacak ve geçecek diyorum. Puan farkını sezonun sonlarına doğru eşitleyecek olması sezon sonu yarışlarını çok daha zevkli kılacak.
Kenan yarışa çok iyi başladı, çok kısa süre içerisinde de üçüncülüğe doğru adım atıyorken düştü. Eğer şampiyonluğa oynuyorsan yarışta düşmeyeceksin ve mutlaka yarışı tamamlayıp az da olsa puanını alacaksın. Kenan'ın kırmızı bayraktan sonraki yarışta yer almamasının tek nedeni var, motorunun hasar görmesi. Aksi durumda yarışa girebilir ve 4. sıradan start alabilirdi. Yarışlarda bu tip durumlarda yedek motor kullanılamıyor. Bu düşüş Kenan'ın şampiyon olma şansını çok fazla azalttı. Şu anda Cal Cruthlow ile arasında 52 puan var ki bunu kapaması çok zor. Benim Supersport'ta bu seneki favorim Eugene Laverty. Ne olursa olsun şampyionluk için herşeyi yapacak.
Son durum şu şekilde :
SUPERBIKE
1. Noriyuki Haga - 292
2. Ben Spies - 244
3. Michel Fabrizio - 237
4. Jonathan Rea - 167
5. Max Biaggi - 135
SUPERSPORT
1. Cal Crutchlow - 160
2. Eugene Laverty - 146
3. Kenan Sofuoglu - 108
4. Joan Lascorz - 86
5. Anthony West - 75
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Arkadaşlar bu "göz değdi", yok "nazar", yok "ben rüyamda gördüm" hadiselerini hiç sevmem ama 2 gece önce rüyamda Kenan'ın yarışta düştüğünü görmüştüm. Hatta uyanınca içimden "oh rüyaymış" dediğimi çok net hatırlıyorum... Bugün Babalar Günüydü ve Babam'la birlikte oturup seyrettik yarışı. Yarış başladıktan 1-2 tur sonra söyledim "böyle böyle gördüm rüyamda, inşallah düşmez" diye... Şampiyonada öndeki pilotları yakalama şansı çok büyük darbe aldı Zannedersem kendisinin birşeyi yok, tek tesellimiz bu diyelim...
Superbike'a gelirsek. Spies bu haftasonu yine çok çok iyiydi. Bu sezon ilk defa pol pozisyounu alamadı, fakat ilk yarışta kuru zemin lastikleri takılı motora geçtikten sonra inanılmaz bir tırmanış sergiledi. Büyük ihtimalle 2. yarışı da kazanıp Haga'yla puan farkını iyice kapatacaktı. Ancak 2. yarışın ilk turunda yaşadığı bir debriyaj arızası yarışını mahvetti. Ama yine de 9.'luğa tırmanmayı başardı sonlara doğru.
Kendisi ne demiş bir de ona bakalım.
"İlk turun sonlarına doğru debriyaj kaçırmaya başladı. Debriyajın tamamen kızardığını düşündüm. Kesinlikle hızlanamıyordum. Debriyaj o kadar kötü kaçırıyordu ki, viraj çıkışlarında motora dadılık yapmak zorunda kalıyordum. Sornaki bir sürü tur boyunca farklı birçok ayar deneyerek sorunu gidermeye çalıştım. Aynı anda hem motorla uğraşmak hem de yarışmaya çalışmak çok zordu. Nakano ve Kagayama'yı yakaladığımda onları bir türlü geçip gidemedim. Debriyaj viraj çıkışlarında hep sıyırıyordu. Sürüş stilimi değiştirerek virajlara çok geç fren yaparak girmeyi denedim ama bu da işe yaramadı."
"Sonlara doğru debriyaj düzelince iyi turlar yapabildim. Bitime iki veya üç tur kala en iyi turumu attım. Keşke debriyaj biraz daha erken düzelseydi. Bundan çok daha iyi bir sonuç almış olabilirdim".
"Şampiyonada farkı 5 puan daha kapatmış olmak yeterli değil. Arızalar sebebiyle çok puan kaybettik. Bu, sinir bozucu. Ne zaman bir momentum yakalasam ve şampiyonada başa güreşecek bir duruma geliyor gibi olsam başıma böyle bir arıza geliyor. Şimdi tek yapabileceğim şey Donnington'da tekrar sıfırdan başlamak."
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Ten Kate takiminin hazirladigi motosikletler, bu gune kadar hep sampiyonanin en buyuk favorisiydi.
Dogal olarak her takim asama kaydetti.
Ten Kate de oyle.
Fakat Ten Kate'nin kaydettigi asama için kullanilan lastikler yetersiz.
Motosikletlerin yaris içerisindeki durumuna baktigimda, yerle olan temasta buyuk sorunlar oldugu hissine kapiliyorum.
Lastik degistirme gibi bir luksun olmadigi bu yaris organizasyonunda Ten Kate takimi suspansiyon degisikligine gitmek zorunda;
Bunu yapmazlarsa, bu sezon onlar için kabus olacak.
Gerçi yaparlarsa bir artisi olup olmayacagi da belli degil.
Ama en azindan denemis olurlar.
Kenan dusuyor kalkiyor ama bir gun kalkamayabilir.
Yani tehlikeli isler bunlar.
Sampiyonaya gelince.
Kenan'in isi sansa kaldi.
Kalan tum yarislari birinci bitirse dahi sampiyon olma sansi yok.
Matematiksel olarak sansi var tabi.
Fakat bunun gerçeklesebilmesi için, onundeki iki yarisçinin da en azindan iki yarisi puansiz kapatmasi gerekiyor.
Pilotlarin gosterdigi performansa bakarak, insanlarin dunyasinda bunun imkansiz oldugu soylemek, çok da kehanet sayilmaz.
Ben Kenan'in bu sezon sampiyon olmasini gerçekten çok istiyordum ama mantiken dusundugunuzde onun orada bile olmasi yeterli.
Yani bizim beklentilerimizi, sampiyon olarak kendisi yukseltti.
Eger onceki sezon sampiyon olmasa, orada yarisan bir Turk var diye gurur duyacaktik.
Fakat yarisan Turk sampiyon olunca çita yukseldi.
Bu nedenle bu gun varilan sonuç bir hayal kirikligi gibi algilanacaktir.
Fakat boyle olmamali.
Ulkemizde ne alt yapisi ne de ust yapisi olmayan bir spor dalinda, dunya çapinda bir organizasyonda, bir pilotumuz var.
Bu bizim ya da federsyonun degil, Kenan'in bireysel basarisidir.
Bu nedenle sonuç ne olursa olsun, Kenan bizim kalbimizdeki yerini koruyacak ve gelecek için yesertmeye çalistigimiz umutlarin tek koprusu olmaya devam edecektir.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Kenan Sofuoğlu şampiyon olsa da olmasa da 600'lük motorların dünyadaki en iyi 5 pilotundan biri ,belki de en iyisi.Bana göre performansı kendiyle değil,tamamen Ten Kate ile ilgili.
WSBK yarışında pilotlar motor değiştirirken Carlos Checa ve Jonathan Rea pite girip 2. motorlarına bindiklerinde ikisi de 2. motorlarını çalıştıramadılar.Özellikle Checa bağırıp çağırdı etrafındakilere ki Checa gibi bir pilotu ben bu kadar sinirli görmemiştim.Bu resmen bir utanç ,sen içerde 2. motoru hazır hale getiremiyorsan nasıl bir mekanikerin,nasıl teknisyenlerin var? ben pek anlayamadım.
Yamaha da son iki sene içinde çok büyük bir atılım yaptı.Önce MotoGp'de Ducati'nin 800 cc avantajlarını yok etti,sonrada diğer şampiyonalarda da Honda üstünlüğü yavaş yavaş yok olmaya başladı.Bana göre Crutchlow'un Yamahasıyla Kenan'ın Honda'sı arasında çok büyük bir performans farkı var.Umarım seneye Kenan Moto 2'de yarışır da ,dünyanın en büyük organizasyonunda O'nu gururla izleriz.Ben bir de okuldan yetişen MotoGp sürücüleri ile ,çekirdekten yetişen sürücüler arasındaki rekabetin ne düzeyde olacağını çok merak ediyorum.Bir çeşit mektepli -alaylı çatışması yaşanacak.
Kenan yine yarış kazanacaktır WSS'ta.Artık şampiyonluk şansı çok büyük bir şansa kaldı.
Long Live Mustaine !!!!
Donington Park Başlangıç Sıralaması
1 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R6 1'31.701
2 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 1'32.222
3 26 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R 1'32.481
4 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 1'32.818
5 8 Aitchison M. (AUS) Honda CBR600RR 1'32.846
6 24 McCoy G. (AUS) Triumph Daytona 675 1'32.879
7 55 Roccoli M. (ITA) Honda CBR600RR 1'33.062
8 21 Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 1'33.120
9 13 West A. (AUS) Honda CBR600RR 1'33.143
10 99 Foret F. (FRA) Yamaha YZF R6 1'33.182
11 51 Pirro M. (ITA) Yamaha YZF R6 1'33.283
12 69 Nannelli G. (ITA) Triumph Daytona 675 1'33.365
13 117 Praia M. (POR) Honda CBR600RR 1'33.455
14 9 Dell'Omo D. (ITA) Honda CBR600RR 1'33.476
15 1 Pitt A. (AUS) Honda CBR600RR 1'33.544
16 6 Kennaugh H. (RSA) Yamaha YZF R6 1'33.590
17 77 Veneman B. (NED) Honda CBR600RR 1'33.833
18 25 Laverty M. (GBR) Honda CBR600RR 1'34.009
19 28 Vos A. (NED) Honda CBR600RR 1'34.020
20 4 Westmorland J. (GBR) Triumph Daytona 675 1'34.102
21 127 Harms R. (DEN) Honda CBR600RR 1'34.220
22 105 Vizziello G. (ITA) Honda CBR600RR 1'34.301
23 101 Coghlan K. (GBR) Yamaha YZF R6 1'34.489
24 96 Smrz M. (CZE) Triumph Daytona 675 1'34.659
25 30 Günther J. (GER) Honda CBR600RR 1'34.851
26 22 Muresan R. (ROU) Triumph Daytona 675 1'35.051
27 7 Vostárek P. (CZE) Honda CBR600RR 1'35.609
28 40 Gentile F. (ITA) Honda CBR600RR 1'36.155
29 88 Guerra Y. (ESP) Yamaha YZF R6 1'36.273
Patron;
sen su dereceleri bir kontrol etsen.
Pitt ne yapmis diye merak ettim.
Adam 1min 32.544s derece ile yarisa 15. siradan basliyor.
Kenan ise 1min 32.818s derece ile 3. siradan.
Nasil oluyor bu is?
Tek abukluk o da degil.
Bakarsan gorursun.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Uuups
1 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R6 1'31.701
2 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 1'32.222
3 26 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R 1'32.481
4 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 1'32.818
5 8 Aitchison M. (AUS) Honda CBR600RR 1'32.846
6 24 McCoy G. (AUS) Triumph Daytona 675 1'32.879
7 55 Roccoli M. (ITA) Honda CBR600RR 1'33.062
8 21 Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 1'33.120
9 13 West A. (AUS) Honda CBR600RR 1'33.143
10 99 Foret F. (FRA) Yamaha YZF R6 1'33.182
11 51 Pirro M. (ITA) Yamaha YZF R6 1'33.283
12 69 Nannelli G. (ITA) Triumph Daytona 675 1'33.365
13 117 Praia M. (POR) Honda CBR600RR 1'33.455
14 9 Dell'Omo D. (ITA) Honda CBR600RR 1'33.476
15 1 Pitt A. (AUS) Honda CBR600RR 1'33.544
16 6 Kennaugh H. (RSA) Yamaha YZF R6 1'33.590
17 77 Veneman B. (NED) Honda CBR600RR 1'33.833
18 25 Laverty M. (GBR) Honda CBR600RR 1'34.009
19 28 Vos A. (NED) Honda CBR600RR 1'34.020
20 4 Westmorland J. (GBR) Triumph Daytona 675 1'34.102
21 127 Harms R. (DEN) Honda CBR600RR 1'34.220
22 105 Vizziello G. (ITA) Honda CBR600RR 1'34.301
23 101 Coghlan K. (GBR) Yamaha YZF R6 1'34.489
24 96 Smrz M. (CZE) Triumph Daytona 675 1'34.659
25 30 Günther J. (GER) Honda CBR600RR 1'34.851
26 22 Muresan R. (ROU) Triumph Daytona 675 1'35.051
27 7 Vostárek P. (CZE) Honda CBR600RR 1'35.609
28 40 Gentile F. (ITA) Honda CBR600RR 1'36.155
29 88 Guerra Y. (ESP) Yamaha YZF R6 1'36.273
Güncellendi.
Supersport yarışı TR saati ile galiba 13:00 da başlıyor.
Donington Superbike - Superpole
1 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 1'29.846
2 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 1'30.080
3 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 1'30.535
4 56 Nakano S. (JPN) Aprilia RSV4 Factory 1'30.671
5 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 1'30.734
6 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 1'31.023
7 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 1'31.342
8 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 1'34.797
9 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 1'30.159
10 66 Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 1'30.229
11 121 Hopkins J. (USA) Honda CBR1000RR 1'30.272
12 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 1'30.387
13 36 Lavilla G. (ESP) Ducati 1098R 1'30.612
14 27 Ellison J. (GBR) Yamaha YZF R1 1'30.816
15 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 1'30.916
16 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 1'31.120
17 22 Camier L. (GBR) Yamaha YZF R1 1'31.176
18 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 1'31.215
19 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098R 1'31.217
20 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 1'31.260
21 99 Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1'31.874
22 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 1'31.887
23 25 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R 1'32.183
24 14 Lagrive M. (FRA) Honda CBR1000RR 1'32.243
25 2 Hacking J. (USA) Kawasaki ZX 10R 1'32.245
26 117 Andrews S. (GBR) Kawasaki ZX 10R 1'32.343
27 53 Polita A. (ITA) Suzuki GSX-R 1000 K9 1'32.584
28 79 Young B. (USA) Suzuki GSX-R 1000 K9 1'32.735
29 94 Checa D. (ESP) Yamaha YZF R1 1'32.811
30 88 Resch R. (AUT) Suzuki GSX-R 1000 K9 1'33.374
31 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR 1'33.408
Crutchlow uçuyor bu haftasonu... Ama antrenmanlarda düşüp ayak bileğindeki bir kemiği kırmış. Üstüne sıralama seansının ilk başlarında tekrar ağır bir kaza geçirmiş. Bunlara rağmen sıralama turlarında yarım saniyeden fazla bir farkla 1. sırayı almayı başarmış.
Kenan'sa takım arkadaşına kıyasla çok iyi bir yerde. Dördüncülüğü alarak ilk çizgiden iyi kötü bir yer kapmayı başarmış kendine. Takım arkadaşı Andrew Pitt ise 15. Kenan bu sezon şampiyon olamasa bile Pitt'in yanında değeri açıkça ortaya çıktı
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
2009 model 600RR ile ilgili gerçekten bir sorun var herhalde. Ya da her yarışta birşeyler denemek için motorun her yeriyle oynuyorlar. Ten Kate takımı bu yarışta rezaletti. Ne Kenan'ın ne Pitt'in motoru iyiydi. Motorlar bariz yürümüyordu. Yarışta beni en çok üzen şey favori yarışçım Eugene Laverty'nin düşmesiydi. Düşmesine rağmen 14.lükten tek tek rakiplerini geçerek 5.liğe tırmandı. Birkaç tur daha olsa Kenan'ı da geçerdi. Laverty gerçekten süper bir adam. Cal Crutchlow'un kendi ülkesinde yarışı kazanması beni pek şaşırtmadı. Ama Laverty düşmeseydi kesinlikle bu yarışı alırdı. Şampiyonada Crutchlow'un bir kez puan alamaması Laverty'i şampiyon yapar. Bence bu sene Laverty şampiyon olacak. Tabi SBK'da tek favorim Spies !!!
Donington Park Supersport Race
1. Cal Crutchlow
2. Joan Lascorz
3. Garry McCoy
4. Kenan Sofuoğlu
5. Eugene Laverty
2009 RIDERS STANDINGS Supersport
1. Cal Crutchlow - 185
2. Eugene Laverty - 157
3. Kenan Sofuoğlu - 121
4. Joan Lascorz - 106
5. Andrew Pitt - 79
Adamım Ben Spies Donington Park'ta duble yaptı. İkinci yarışta Haga'nın düşmesiyle, Haga ile Spies arasındaki puan farkı 14 oldu. Haga kötü düştü, motorun altında kaldı yuvarlanırken, umuyorum durumu iyidir. Ben sezon başından beri diyorum Spies uçuyor ve kimse tutamıyor (coq bu lafım sana ). İlk yarışta Max Biaggi arkasına yapıştı biraz zorladı ama ikinci yarışta bayağı bir fark koydu ve çok rahat bir şekilde ikinci yarışı aldı. Gerçekten çok hızlıydı. Biaggi ve Haga'nın düşmesi iyi olmadı aslında, Spies koptu gitti ve çekişmeli bir mücadele izleyemedik. Bugünün yıldızı Leon Haslam'dı, bir ara Fabrizio'ya geçilmesine rağmen ikinciliği Fabrizio'ya kaptırmadı.
Donington Park Superbike Race1
1. Ben Spies
2. Max Biaggi
3. Noriyuki Haga
4. Leon Haslam
5. Shane Byrne
Donington Park Superbike Race2
1. Ben Spies
2. Leon Haslam
3. Michel Fabrizio
4. Shane Byrne
5. Tom Sykes
2009 RIDERS STANDINGS Superbike
1. Noriyuki Haga, Ducati - 308
2. Ben Spies, Yamaha - 294
3. Michel Fabrizio, Ducati - 257
4. Jonathan Rea, Honda - 177
5. Leon Haslam, Honda - 167
6. Max Biaggi, Aprilia - 155
7. Tom Sykes, Yamaha - 141
8. Jakub Smrz, Ducati - 115
9. Carlos Checa, Honda - 114
10. Shane Byrne, Ducati - 113
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Crutchlow şampiyonluk eşiğinden bir ayağını geçirmeyi başardı. Geriye 5 yarış var ve 2. olan Laverty'yle arasında 28 puan fark var. Artık bütün yarışları 2. bitirse bile Dünya Şampiyonu olacak. Bu büyük bir psikolojik avantaj.
Laverty müthişti. Düştükten sonra kalkıp 25. sıradan 5.'liğe kadar yükseldi. Eğer düşmeseydi sonuna kadar zorlayıp Crutchlow'un sakatlığını kendi lehine kullanabilir, yarışı kazanabilirdi. Laverty düştükten 1-2 tur sonra Crutchlow aynı yerde (melbourne virajı çıkışı) neredeyse motordan uçuyordu (highside). Böyle anları yarışlarda çok kere yaşadı, hep son anlarda direkten döndü. Bence yeteneğin yanında çok da şanslı bir adam.
"Laverty ve Crutchlow sezon sonuna kadar en az bir yarışta düşecekler" iddiamın ilk etabı tuttu. Ama Laverty düşmesine rağmen kalkıp "bu da sana kapak olsun" kıvamında bir performansla 5. oldu Crutchlow ise yine direkten döndü. Fakat o konudaki iddiam hala devam ediyor Sezon sonuna kadar O'nun da bir yarışta düşeceğini düşünüyorum.
Kenan ve Ten Kate için artık yapacak birşey yok. Bence motordan çok lastiklerle ilgili bir problem var. Ten Kate bu sezona geçen yılın motorlarıyla başlayıp ilk yarışı yine kazanınca, birileri Pirelli'nin kulağını çekip " şunlarla biraz uğraşalım, 2008 motoruyla böylelerse, 2009 model gelince iyice tadı kaçacak olayın" diye telkinde bulunmuş olabilir
Yine de Kenan çifte Dünya Şampiyonu takım arkadaşı Andrew Pitt'in 25 saniye önünde bitirdi yarışı. Bu büyük bir fark. Kenan'ın ne kadar zorladığının ve kendini ne kadar geliştirdiğinin göstergesidir bence.
Ben Spies o tanıdık performanslarından birini gösterdi yine. Artık o kadar alıştık ki...Adam ilk sezonunu bitirmeden fenomen olmayı başardı. Bırakın çaylak sezonunu, Superbike tarihinde bu adamın yakaladığı zafer/yarış oranına ulaşmış başka bir yarışçı yok. Şampiyonluğu sonuna kadar hakediyor. Ancak Şampiyonluk en çok hakedene değil, sezon boyunca en çok puanı toplayan yarışçının kazandığı ünvan olduğundan, Haga'yla o arasındaki 14 puan farkı da kapatması gerekiyor Böyle devam ederse yapamaması için bir neden yok.
Haga'ysa sezon başında O'na yapıştırdığım "istikrarsız" damgasını -en azından sezon ortasına kadar- haksız çıkardı. Fakat çok ilginç bir şekilde muhafazakar davranıp puanları toplayacağına zorlayıp boş yere düştü. Eğer istikrarlı puanlar almaya devam etseydi Ben Spies üzerindeki psikolojik üstünlüğünü devam ettirebilir, Spies'in başka bir yarışta tekrar çok zorlayıp hata yapmasına katkıda bulunabilirdi. Artık sadece 14 puanlık bir avantajı var. Kendi arkasındaki rüzgarı -kendi elleriyle- Spies'e hediye etmiş oldu. Bu arada kazada motor üzerine düştü. İyi olduğunu sanmıyorum ama umarım kırığı çıkığı yoktur da gelecek yarışa kadar toparlayabilir kendisini.
Yarışın benim için ilginç anlarından biri, geçen hafta Misano 2. yarışında kariyerinin ilk Dünya Superbike zaferini elde eden Rea'nın, yarışın başlarında son viraj goddard'da düştükten sonra kayarken motor stop etmesin diye debriyajı (dolayısıyla motoru ) bırakmaması oldu. Durup motoru ayağa kaldırınca, bir yarış hakemi kapanan ayaklığı açtı ve vites kolunun da yerinde ve sağlam olduğunu görünce devam etti yarışa
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Haga'nin dusmesi iyi olmus.
Hiç olmazsa bundan sonraki yarislara asilir.
Daha oncede yazmistim.
Haga puan farki yapinca yarislara asilmaz,2-3.luk mucadelesi yapar diye.
Aynen de onu yapiyor.
Fakat 2. yarista puan alamayinca isler degisti.
Artik yarislara asilmama luksu yok.
Daha zevkli yarislar izleyecegiz demek bu.
600cc de Honda'lar kotu demek Laverty'in altindakinin de bir Honda oldugu dusunulurse biraz haksizlik olur..
Bence bu yil Ten Kate takimi kotu.
Ben de sezon basinda da yazdigim gibi bu sezon Laverty'i sampiyonlugun guçlu adaylarindan biri olarak goruyorum.
Su an dezavantajli bir konumda da olsa,Kenan'in da bundan sonraki tum yarislarda podyuma asilacagini dusundugumden, bu kargasanin Laverty'e yarayabilecegini saniyorum.
Baska topige de yazmistim.
Eger Kenan sampiyon olamiyorsa, kimin oldugu beni pek enterese etmiyor.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Haga bugünkü yarışta Troy Bayliss'in 2007'de düşüp serçe parmağını kaybettiği virajda kaza yaptı. İşin ilginci Bayliss ve Haga'nın kazalarının oluş şekli aynıydı: High side. Taklalar atan motoru yerde sürüklenen Haga'yı malesef 3-4 kez tepeledi. Diğer yaralarının yanında Haga'nın omurgasındaki omurlardan birinde çatlak tespit edilmiş 1 ay sonraki Brno yarışına yetişip yetişemeyeceği şüpheliymiş şu an. Şahsi fikrimi sorarsanız, benim bildiğim Haga bu yarışa çıkacaktır. Umarım en kısa sürede tamamen iyileşir de, yine sakat sakat yarışmak zorunda kalmaz
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Yarışı hem tv'den hem de wsbk'nin resmi sitesinden eş zamanlı takip ettim. Her turda Kenan'ın tur zamanlarını Crutchlow ve Lascorz ile karşılaştırdım, genelde bu ikilinin 1 saniye gerisinde kaldı, zaman zaman 2 saniyelik bir fark bile oldu. Zaten 22 turluk yarışı da Crutchlow'un 22 saniye kadar gerisinde tamamladı.
Kenan yarışın başında çok iyi çıkış yapıyor, ama sezon başından beri ilk tur tamamlanmadan genelde bu 1.liğini kaybediyor. Bu yarışta ise ilk viraja birinci girdi çıkarken dördüncüydü.
Laverty yarış dışı kaldığında çok tehlikeli bir durum oluştu aslında. Laverty asfaltta motoruyla yatarken, Kenan az kalsın motoruna çarpıyordu, iyi kurtardı, ama bu Kenan'ı yavaşlattı. Daha sonra yaklaşık olarak 7 tane daha motor Laverty'yi sıyırdı geçti. Bence büyük tehlike atlatıldı. Laverty yarışa 20 küsür sıradan devam etti sanırım ama büyük bir azimle yarışı 5. bitirdi.
SORU: İKİNCİ Superbike yarışını izleyemedim, Max Biaggi neden bu kadar gerilerde kaldı motoruda soru mu yaşadı?
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Bilgilendirdiğin için teşekkürler shrieker.
Haga'nın omur sakatlığının çok önceki başka bir kazada aldığı bir yara olduğu anlaşılmış. Asıl sorun sağ kolundaki çatlakmış. Platin takacaklarmış koluna. Brno'ya yetişme ihtimali varmış.
Geçen sezon Nurburgring yarışından 2 hafta önce düşüp köprücük kemiğini kırmıştı. Ama o pistte sakatlıktan geri döner dönmez çifte zafer kazanmıştı
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)