Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Sbk 2008

    REKLAM ALANI
  1. #1
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Evet arkadaşlar,
    Milli gururumuz Kenan Sofuoğlu bu yıl SBK da devler arenasına çıkacak.
    Birkaç yıl içerisinde çok büyük başarılara imza atacağına gönülden inandığım sporcumuzun katılımı dolayısıyla bundan böyle SBK da gündemimizde yer alacak.
    Aşağıda yarış tarihleri, pistler, pilotlar ve geçen yıl alınan sonuçlarla ilgili bir doküman hazırladım.

    Amacım hem SBK yarışlarını hiç bilmeyenler için biraz anlatmak, hem de Kenan’a olan desteğimizi bir araya toplamaktır.
    Dağınık yerlerde tebrik ya da destek mesajlarımızın bir işe yaramadığı ortadadır.
    Bu nedenle bu sezon SBK’yı buradan takip edelim.
    Kenan’a desteğimizi buradan verelim.
    Sözümüzü burada söyleyelim.
    Belki desteğimiz o şekilde yerini bulur ve anlam kazanır.

    Gelelim SBK’ya
    Öncelikle SüperBike nedir?
    Tam detaylarını bilen arkadaşlar buraya eklerlerse iyi olur.
    Çünkü benim verebileceğim bilgiler, kafamda eskiden kalmış bilgiler.
    Değişmiş olabilir.
    O yüzden yamuluyorsam düzeltin.
    SüperBike firmaların yollarda gördüğünüz yarış motosikletlerinin belli bir sınıfa kadar katılabildikleri ve üzerinde izin verilen modifiyeleri yapabildikleri bir motosiklet yarış organizasyonudur.
    Bu yarışa 2-3 ve 4 silindirli olmak üzere, en az 750cc ve en çok 1000cc yarış motosikletleri katılabilir.(İki silindirlilerde alt sınır 800cc idi bir zamanlar)
    Motosikletlerin, motor blokları aynı kalmak şartıyla üzerlerinde modifikasyonlar yapılabilir. Aklımda ön takıma dokunmanın yasak olduğu kalmış. Ne dereceye kadar doğru kalmış bilmiyorum.
    MotoGp de kullanılan teknolojiler bu sınıfta kullanılamaz.

    Neyse bilgisi olan arkadaşlar ekledikçe ben de buraya yeni bilgileri monte ederim.
    Şimdi gelelim yarışa…
    Önce Yarış Takvimini verelim:




    Sezonun ilk yarışı Losail pistinde.
    Bu pistte en iyi tur zamanı Avustralyalı pilot Troy Corser’e ait (1’58.402)
    Geçen yıl bu pistte yapılan ilk yarışı Max Biaggi (Suzuki GSX-R 1000) , 2.yarışı J.TOSELAND (HONDA CBR 1000RR)kazandı.
    Yarış içerisinde en yüksek hıza ise M.BIAGGI ulaştı.(SUZUKI GSXR-1000 K7- 310,7 km/h)

    *************
    İkinci Yarış Phillip Island pistinde.
    Bu pistte en iyi tur zamanı yine Avustralyalı pilot Troy Corser’e ait (1’31.826)
    Geçen yıl bu pistte yapılan ilk yarışı Avustralyalı Troy Bayliss (Ducati 999 F07), 2. yarşı yine J.TOSELAND (HONDA CBR 1000RR)kazandı.
    Yarış içerisinde en yüksek hıza ise T.BAYLISS ulaştı.(DUCATI 999F07- 311,6 km/h)
    *************************
    Üçüncü Yarış Valencia pistinde.
    Bu pistte en iyi tur zamanı Avustralyalı sürücü T.BAYLISS’e ait. (1’34.599)
    Geçen yıl bu pistte yapılan ilk yarışı Team Sterilgarda'dan İspanyol Ruben XAUS (Ducati 999 F07), 2. yarışı da Ten-Kate'den James TOSELAND(Honda CBR 1000RR) kazandı.
    Yarış içerisinde en yüksek hıza ise üç sürücü birden ulaşmayı başardı.
    Bu sürücüler:
    R.XAUS DUCATİ
    M.BIAGGI SUZUKI
    R LACONI KAWASAKI
    En yüksek hız (292,7 km/h)

    *********************
    Dördüncü yarış Assen pistinde.
    Bu pistte en iyi tur zamanı J.TOSSELAND’a ait (1’38,603)
    Geçen yıl ki ilk yarışı James TOSELAND (CBR 1000RR), 2. yarışı T.BAYLISS (DUCATI 999 F07) KAZANDI. Yarış içerisinde en yüksek hıza L.LANZI (DUCATI) (287,5km/h) ulaştı.

    *******************
    Beşinci yarış Monza pistinde.
    Bu pistte en iyi tur zamanı N.HAGA’ya ait.(1’44.941)
    Geçen yılki iki yarışı da yine N.HAGA (YAMAHA YZF R1)kazandı.
    Yarışta en yüksek hıza ise M.FABRIZIO(HONDA CBR 1000 RR) ulaştı.( 322,7 km/h)

    ****************************
    Altıncı yarış Salt Lake City pistinde.
    Bu pistte bu yıl ilk defa SBK düzenlenecek.

    ***********************
    Yedinci yarış için henüz elimde bilgi yok ne yazıkki.


    *********************************
    Sekizinci yarış, Misano pistinde.
    Bu pistte en iyi tur zamanı T.CORSER’e ait.(1’34.948)
    Geçen yılki her iki yarışı da T.BAYLISS(DUCATI) kazandı.
    En yüksek hıza ise, J.TOSELAND 8HONDA CBR 1000 RR) ulaştı.(254,3km/h)

    *******************
    Dokuzuncu yarış, Brno pistinde.
    Bu pistte en hızlı tur zamanı N.HAGA’ya ait.(1’59.603)
    Geçen yıl yapılan ilk yarışı James TOSELAND (CBR 1000RR), ikinici yarışı M.BIAGGI(SUZUKI GSXR1000K7) kazandı.
    En yüksek hıza, J.TOSELAND ulaştı.(287.2km/h)

    **************************
    Onuncu yarış,Brands Hatch pistinde.
    Bu pistte en iyi tur zamanına T.BAYLISS(DUCATI) imza attı. (1’25.449)
    Geçen yıl yapılan yarışta J.TOSELAND(HONDA) kendi evinde her iki yarışı da kazanırken, yarış içerisinde en yüksek hıza N.HAGA (YAMAHA) ulaştı. (274,2km/h)

    ************
    Onbirinci yarış, için henüz elimde bilgi yok.

    *************************
    Onikinci yarış Donington Park pistinde.
    Bu pistte en iyi tur zamanı T.BAYLISS’e ait. (1’30.370)
    Geçen yılki ilk yarışı James TOSELAND (CBR 1000RR), ikinci yarışı N.HAGA(YAMAHA) kazandı.
    En yüksek hıza, M.BIAGGI ulaştı.(266,2km/h)

    ***************
    Onüçüncü yarış Vallelunga pistinde.
    Bu pistte en iyi tur zamanı T.BAYLISS’e ait.1’35,890)
    Geçen yıl bu pistte yapılan ilk yarışı Max BIAGGI, ikinci yarışı T.BAYLISS (DUCATI) kazandı.
    En yüksek hıza, M.BIAGGI(SUZUKI) ulaştı.(280km/h)

    ***************************
    Ondördüncü yarış Magny Cours pistinde.
    Bu pistte en iyi tur zamanı J.TOSSELAND’a ait.(1’38.501)
    Geçen yılki heriki yarışı N.HAGA (YAMAHA) kazandı.
    En yüksek hıza ise F.NIETO (KAWASAKI ZX10R) ulaştı. (291,1km/h)

    *********************
    Sezonun onbeşinci ve son yarışı Portimao pistinde. Bu pist yarış takvimine bu yıl dahil edildi.


    Diğer bilgilere ulaştıkça paylaşmaya devam edeceğim.

    Yarışlar başlayınca sonuçları ve yorumları da yine burada tartışırız.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    emeğine sağlık..hemen çalalım yüksek müsade ile...abi yoruma kadar harf harf alıntı olurmu oluyo işte...emek ırgızı çok...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  3. #3
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    emeğine sağlık..hemen çalalım yüksek müsade ile...abi yoruma kadar harf harf alıntı olurmu oluyo işte...emek ırgızı çok...
    Huleyn!!!

    Neyi çaldın?
    Nereye aşırdın iki dakkada?

    Kırarım boynuzunu...

    Mesajını da değiştirmişsin.

  4. #4
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Superbike testleri de başladı. Phillip Island da yapılan teste Hannspree Ten Kate Honda takımı dışındaki tüm takımlar katıldı. En iyi zaman Ducati ile yarışan Troy Bayliss den geldi.



    1. Troy Bayliss AUS Ducati Xerox 1098R 1min 32.5 secs
    2. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF R1 1min 32.8 secs
    3. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki GSXR1000 1min 32.9 secs
    4. Fonsi Nieto SPA Alstare Suzuki GSXR1000 1min 33.2 secs
    5. Troy Corser AUS Yamaha Motor Italia YZF R1 1min 33.4 secs
    6. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1098R 1min 33.4 secs
    7. Ruben Xaus SPA Sterilgarda Go Eleven 1098R 1min 33.5 secs
    8. Max Biaggi ITA Sterilgarda Go Eleven 1098R 1min 33.5 secs
    9. Regis Laconi ITA PSG-1 Kawasaki Corse ZX10R 1min 34.0 secs
    10. Max Neukirchner GER Alstare Suzuki GSXR1000 1min 35.5 secs
    11. Makoto Tamada JPN PSG-1 Kawasaki Corse ZX10R 1min 35.8 secs

  5. #5
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    You Tube da şöyle bir video var.
    Hayırdır inşallah.



    Aman diyeyim Kenan kendine dikkat et....

  6. #6
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Alıntı patriote adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    You Tube da şöyle bir video var.
    Hayırdır inşallah.

    Aman diyeyim Kenan kendine dikkat et....
    Katar testi kasım ayının sonunda yapıldı. İlk gün test sonuçlarında Kenan'ın ismi listede vardı. Diğer günler ismi geçmedi.


    1. Troy Corser AUS Yamaha Motor Italia YZF R1 1min 58.6 secs
    2. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF R1 1min 59.2 secs
    3. Troy Bayliss AUS Ducati Xerox 1098R 1min 59.5 secs
    4. Carlos Checa SPA Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1min 59.5 secs
    5. Fonsi Nieto SPA Alstare Suzuki GSXR1000 1min 59.6 secs
    6. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1098R 2min 0.1 secs
    7. Kenan Sofuoglu TUR Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 2min 0.3 secs
    8. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki GSXR1000 2min 0.9 secs

  7. #7
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Test sonuçları, geçen yıl ki yarış derecelerinin biraz altında.
    Tabii mevsim durumunu da göz önünde bulundurmak lazım.
    Gerçi kalbim tüm pilotların formsuz olmasını diliyor ama.

  8. #8
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Hmm Kenan için yeni kasa 1000RR'la kaza yaptı diyorlardı, meğer 1000RR eski kasaymış video için teşekkürler.

    Yeni bir motora geçti ve limitlerinin üzerinde kullanıyor, ilk antremanında yıllardır kullananların bazılarından dahi iyi tur zamanları yapmış, ufak tefek kazalar olması çok normal.

    Yeni kasa 1000RR'la pist performansı geçenlerde forumda verildi, ağzım açık izledim, tek kelimeyle muhteşem...

    Geçen seneki yarış bilgilerine bakınca SBK'da Honda'nın pekte iyi sonuçlar almadığı görülüyor.

    Bu bir bakıma sevindirici, eğer Kenan zoru başarırsa Honda için vazgeçilmezin de vazgeçilmezi olacak.

    Ben Kenan'dan çok ümitliyim, bir an önce SBK'nin tozunu alıp MotoGp ye geçmesini bekliyorum.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  9. #9
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Geçen yılki sonuçları yazmayı unutmuşum.
    Geçen yıl Tosseland (Honda CBR 100RR) şampiyon oldu arkadaşlar.
    Hem SuperBike hem de Kenan sayesinde SuperSport kategorisinde çifte şampiyonluk sevinvini yaşadılar.

    Sıralama şöyle.

    1. Toseland HONDA CBR 1000RR
    2. Haga YAMAHA YZF R1
    3. Biaggi SUZUKI GSXR1000 K7
    4. Bayliss DUCATI 999 F07
    5. Corser YAMAHA YZF R1
    6. Xaus DUCATI 999 F06
    7. Lanzi DUCATI 999 F07
    8. Rolfo HONDA CBR 1000RR
    9. Neukirchner SUZUKI GSXR1000 K6
    10. Laconi KAWASAKI ZX10R



    Geçen yıl SBK da hangi markalar kaç motosikletle yarıştı diye merak ediyorsanız onu da vereyim.

    • Ducati 7
    • Suzuki 3
    • Yamaha 3
    • Honda 6
    • Kawasaki 3


    Şunu da eklemem lazım.
    Bazı pilotlar tüm yarışlara katılmadığı gibi yarışları tamamlayamayan pilot sayısı da bir hayli fazla.

  10. #10
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Patriot hocam peki ilk başlıkta verilen bilgiler geçen senenin değil mi?

    Honda sadece 3 yarış kazanıp şampiyon mu olmuş?

    Ducati neden 4 yarış kazanıp şampiyon olamamış

    Şu puanlama işlerini hiç anlamıyorum
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  11. #11
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Patriote'nin gözünden ufak bir detay kaçmış.Superbike'da yarış haftasonları 1 değil 2 yarış yapılıyor.Yarışlara başlama sırası Cumartesi günleri atılan "superpole" turlarıyla belirleniyor.Yani Cumartesi günü superpole'de 1. cebi aldıysanız ilk yarıştaki dereceniz ne olursa olsun 2. yarışa yine ilk sıradan başlıyorsunuz.

    Sanırım 2005 sezonunun sonuna kadar bir haftasonunda kazanan/kürsüye çıkanlar için kupalar o haftasonu yapılan 2 yarışta kazanılan toplam puana göre veriliyordu.Yani siz ilk yarış 1. , 2. yarışta 4. olduysanız ve bir başka pilot her iki yarışta da 2. olduysa daha fazla puan topladığından 1.'lik kupasını o götürüyordu.Bu ne zaman değişti bilmiyorum ama artık yarış haftasonu yapılan 2 yarış için de ayrı kupa veriliyor ve ayrı podyum seromonisi yapılıyor.Gerçi ilk yarışın podyumunda şampanyaya fazla dadanmıyorlar, malum aynı tulumları 2. yarışta da kullanıyorlar
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  12. #12
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Patriote'nin gözünden ufak bir detay kaçmış.Superbike'da yarış haftasonları 1 değil 2 yarış yapılıyor.Yarışlara başlama sırası Cumartesi günleri atılan "superpole" turlarıyla belirleniyor.Yani Cumartesi günü superpole'de 1. cebi aldıysanız ilk yarıştaki dereceniz ne olursa olsun 2. yarışa yine ilk sıradan başlıyorsunuz.

    Sanırım 2005 sezonunun sonuna kadar bir haftasonunda kazanan/kürsüye çıkanlar için kupalar o haftasonu yapılan 2 yarışta kazanılan toplam puana göre veriliyordu.Yani siz ilk yarış 1. , 2. yarışta 4. olduysanız ve bir başka pilot her iki yarışta da 2. olduya daha fazla puan topladığından 1.'lik kupasını o götürüyordu.Bu ne zaman değişti bilmiyorum ama artık yarış haftasonu yapılan 2 yarış için de ayrı kupa veriliyor ve ayrı podyum seromonisi yapılıyor.Gerçi ilk yarışın podyumunda şampanyaya fazla dananmıyorlar, malum aynı tulumları 2. yarışta da kullanıyorlar

    Shireker tam sopalıksın.

    Yazsana bildiklerini şuraya hepimiz sebeplenelim.

    Aslında dediğin gibi değil.Gözümden kaçmadı.
    Çünkü SBK resmi sitesinde en iyi zamanlar ayrıca bir de super pole olarak veriliyor.
    Fakat detaylara takılmak istemedim ve yazıyı bir an önce bitirmek istedim.
    Zamanım kısıtlı olunca böyle şeyler oluyor.

    Benim vermek istediğim şey kısıtlıda olsa biraz bilgi ve yarışa dikkat çekmekti.
    Eminim sezon sonunda bir çok arkadaşımız bu işin profesyoneli olacak.
    Bizde burda tatlı tatlı tartışacağız.

  13. #13
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Resmi sitede "results" bölümüne gelip pistlerin yanında yazan "results" kısmına tıkladığınızda o pistteki sadece 2. yarışın sonuçları gözüküyor.Hemen sağ üsttten 1. yarışın sonuçlarını da görebiliyoruz.

    Evet haklısın, bu sene Kenan'ın yarışacak olması ilgiyi çok arttıracak.

    Başka bir başlıkta yazdığım mesaj.Aynen alıyorum buraya.

    Alıntı alper_satriani adlı üyeden alıntı Mesajı göster





    Alıntı jesse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    James Toseland'in "hadi arkadaşlar halaya kalkıyoruz" gibi bir duruşu olmuş gerçekten güzel bir kare
    Evet fotoğraf çok güzel (ve komik) ama Toseland'in o yarışın geri kalanında gösterdiği azim anlatmaya değer.Pist Silverstonde'du, ve (görüldüğü gibi) çok ıslaktı.Zaten Kenan'ın 2007 boyunca bitiremediği tek yarıştır, ilk virajda düşmüştü malesef.Toseland'a geri dönelim: O düşüşten sonra Toseland motoruna koştu, yerden kaldırıp bindi, kırıldığı/büküldüğü için sürüşünü etkileyen parçaları mütemadiyen yumruklayarak düzeltti olabildiğince, ve elinden geldiğince hızlı sürerek 8. oldu.O yarışta 8.'likle gelen 8 puanı alamasaydı sezon sonunda şampiyon olamayacaktı.Çünkü şampiyonluğu sadece 2 puan farkla kazandı.O yarışta düşüp/devam edip aldığı 8.'lik de sezon boyunca yaptığı en kötü derecedir.Neden şampiyon olduğunu da açıklıyor zaten.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  14. #14
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Patriote'nin gözünden ufak bir detay kaçmış.Superbike'da yarış haftasonları 1 değil 2 yarış yapılıyor.Yarışlara başlama sırası Cumartesi günleri atılan "superpole" turlarıyla belirleniyor.Yani Cumartesi günü superpole'de 1. cebi aldıysanız ilk yarıştaki dereceniz ne olursa olsun 2. yarışa yine ilk sıradan başlıyorsunuz.

    Sanırım 2005 sezonunun sonuna kadar bir haftasonunda kazanan/kürsüye çıkanlar için kupalar o haftasonu yapılan 2 yarışta kazanılan toplam puana göre veriliyordu.Yani siz ilk yarış 1. , 2. yarışta 4. olduysanız ve bir başka pilot her iki yarışta da 2. olduysa daha fazla puan topladığından 1.'lik kupasını o götürüyordu.Bu ne zaman değişti bilmiyorum ama artık yarış haftasonu yapılan 2 yarış için de ayrı kupa veriliyor ve ayrı podyum seromonisi yapılıyor.Gerçi ilk yarışın podyumunda şampanyaya fazla dananmıyorlar, malum aynı tulumları 2. yarışta da kullanıyorlar
    Teşekkürler, sayende baya bilgi sahibi oldum

    Peki bir şey daha, Honda 6 motorla yarışıyor, bunlardan herhangi birisinin aldığı puan Hondaya marka puanı olarak mı yazılıyor?

    Bu yarışta da F1 gibi pilotlardan ayrı olarak marka şampiyonluğu gibi bir şey var mı?

    Aslında şunun için tam olarak anlamak istiyorum F1 de takım arkadaşı 1. biticekken gelen uyarıyla gaz keser ve birinciliği şumiye verirdi, Kenan'dan böyle istekler olabilir mi?
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  15. #15
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Evet o mesajını okumuştum.

    Bir noktaya daha dikkat çekmek istiyorum.

    Bu nokta da şu.

    Hepimiz milli ve manevi duygularla Kenan'ın başarılı olmasını istiyoruz.

    Ama motosiklet yarışları gazla kazanılacak yarışlar değil.

    Bizim vereceğimiz destek Kenan'a kuvvet verir.
    Ama vereceğimiz gaz, bir çok yarışı bitirememesine neden olabilir.

    Kenan çok hırslı, azimli ve başarılı bir pilot.
    Bu hırsını SBK ya taşıyacak.
    Fakat karşısındaki rakipler çok güçlü.
    Bir de onun karakterinde bir pilot olan Biaggi var.
    Kenan'ı bu yıl şampiyonluğun en güçlü adayı gibi lanse etmenin ona yarar değil zarar getireceğini düşünüyorum.
    Eğer Kenan'ı bir gün MotoGp de görmek istiyorsak, onu doğru yönlendirmemiz gerek.
    Bırakalım pişsin.
    Bu işler gerçekten kolay değil.
    Gaz verip çocuğu harcamayalım....

    ********

    Aye aynı anda mesaj yazmışız.
    Aslında soruna cevapta vermemişim özür dilerim.
    Shireker baya iyi bilgiler eklemiş.
    Benim ilk yazımda verdiğim, önümüzdeki yıl yarış yapılacak olan pistlerde alınmış olan sonuçlar.
    Yani tüm sonuçlar değil.
    Tüm sonuçları yapabilirsem bir ara veririm.

    Birde katılan motosikletleri verdim ama hepsi aynı motosiklet ya da aynı takıma ait değil.
    Sanırım bunu da detaylandırmam gerekecek.

  16. #16
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler, sayende baya bilgi sahibi oldum

    Peki bir şey daha, Honda 6 motorla yarışıyor, bunlardan herhangi birisinin aldığı puan Hondaya marka puanı olarak mı yazılıyor?

    Bu yarışta da F1 gibi pilotlardan ayrı olarak marka şampiyonluğu gibi bir şey var mı?

    Aslında şunun için tam olarak anlamak istiyorum F1 de takım arkadaşı 1. biticekken gelen uyarıyla gaz keser ve birinciliği şumiye verirdi, Kenan'dan böyle istekler olabilir mi?
    Bildiğim kadarıyla Superbike'da sadece pilotlar ve takımlar şampiyonası var.Yani Ten-Kate Honda veya Xerox Ducati gibi takımlar adına yazılıyor puanlar.Ama motoGP'de bunlara ek olarak senin bahsettiğin "üreticiler" şampiyonası var.

    Takım puanlarına da açıklık getireyim: Motosiklet yarışlarında otomobil yarışlarının aksine her iki pilotun aldığı puanlar değil, daha iyi dereceyi yapan pilotun puanı yazılır.Sanırım motoGP'deki üreticiler şampiyonası için de geçerli bu.Örnek verirsek: MotoGP'de Yamaha 4 motorla (2 ayrı takım) yarışıyor, bunun avantajı diğer üçü bitiremesse kalan yarışçı sayesinde yine de puan almak olabilir.

    Gaz kesme hadisesine gelirsek:Bu zaten 2006 sezonunda Kenan'dan istendi, eğer Kenan İmola pistindeki yarışta Charpentier'ye yol vermeseydi o sezon şampiyon olamayacaktı Charpentier.Gerçi bu durumdan pek hoşnut olduğu söylenemezdi, zira yol verirken çizmesiyle geçmesi gerektiği yeri göstermişti takım arkadaşına

    Kenan ilk sezonunda da şampiyon olabilirdi ama sezonun ilk yarısında 4 yarışı bitiremedi.12 yarışlık bir sezonda bu telafisi çok zor puan kayıpları demek.Hatta yanılmıyorsam Ten-Kate "biz bu adamı niye yarıştırıyoruz yahu" diye hayıflanmıştı.Ama sezonun 2. yarısında çok büyük ilerleme kaydetti ve en çok puan toplayan pilot oldu.Eğer bitiremediği 4 yarışın üçünden 4.'lük alabilseydi ilk seferde şampiyonluğu alırdı.Yine de hiç yarış tecrübesi olmadığı bir kategoride ilk sezonunda 3. ikinci sezonunda şampiyonluğa ulaşmak -dahası - Avrupa'da yarıştığı hiçbir şampiyonada ilk 3'ün dışında kalmamak sıradışı bir başarı.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  17. #17
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Patriot

    Rica ederim hocam, ellerinize sağlık, yazılarınızın devamını dört gözle bekliyorum.

    Shrieker

    Özellikle birinci gelenin puan'ının takımına yazılması konusunda aydınlattığın için teşekkür ederim, bu konuda çok ciddi bir takipçi olduğun belli, ellerine sağlık.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  18. #18
    tororosso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    drz 400
    bu takvimde Türkiyenin olmasını çok isterdim
    malesef yetkililer bugüne kadar olduğu gibi yıne destek olamamışlar
    kenan sofuoğlu arkadaşımıza başarılar diliyorum ,
    şubat ı sabırsızlıkla heyecanla bekliyorum
    gooooo kenan gooo

  19. #19
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Ecclestone ve superbike yönetimi Türkiye'yeden 5 milyon Euro gibi fahiş biri miktar talep ettiler bu sezon İstanbul Park'da yarış yapılabilmesi için.Motosiklet Federasyonu da Çorlu'da yeni bir pist inşa edileceği ve 2008 Superbike takvimine girileceğinden bahsetmişti, sonra sesleri sedaları çıkmadı.Olmayan pisti nasıl takvime sokuyorlarsa artık...Sanırsam İstanbul Park'ın işletme haklarını gasp eden Ecclestone'un Superbike için fahiş bir fiyat istemesi ihtimaline karşı blöf yaptılar.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  20. #20
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Superbike yarışlarının neden ülkemizde yapılmadığını başka bir topicte tartışmıştık.
    Oraya yazdığım şeyleri buraya da alayım.
    Alıntı patriote adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kenan son yarışını Fransa'nın Magny Cours pistinde yaptı.
    Benim evime 10 dakika mesafedeki ve zaman zaman antreman yaptığım bu piste sık sık giderim.
    Yarış günü de doğal olarak oradaydım.
    Yarış sırasında başka şehirlerden motosiklet kulübümüze üye olan misafirlerim geldi.
    Onları karşılamak için dışarı çıktığımda bu görüntüleri çektim.

    Aşağıda bizim Kenan'ın destekçilerinin olduğu tribün.

    Dikkat ederseniz, bayrağımız nazlı nazlı dalgalanıyor.



    Aynı bölgenin uzak plan çekimi.



    Öndeki motorlardan, bayrağımızın göründüğü tribüne kadar olan arazi otopark.
    O otoparkta park edecek yer kalmamış ve motosikletler dışarıda.
    Ama daha bitmedi.



    Yukarıda gördüğünüz yol yaklaşık 400 metre sonra bir başka girişe bağlanıyor.
    Bu yolun sağ ve solu da gördüğünüz gibi motosiklet dolu.
    Ama biz sağ tarafa dikkat edelim.

    Aynı yolun sağı.
    Burası da bir otopark.



    Böyle bir tartışma açılabileceği aklıma gelmediği için fazla fotoğraf çekmedim.
    Ama bir havaalanı kadar büyük bir park ve hınca hınç doluydu.

    Şimdi anlatabildim mi bu organizasyon neden elimizden kaçtı?
    Şimdi Fransa'da yapılan motosiklet yarışlarına 50bin civarında motosiklet geliyor.
    Bir o kadar da otomobil veya başka araçla seyirci geliyor.

    Bu rakamlar hemen hemen tüm yarışlarda üç aşağı beş yukarı aynı.
    Sadece MotoGp de biraz daha artıyor.

    Böyle potansiyel olan yer varken, 3-5bin biletli seyircinin geldiği bir yarışı kimse düzenlemek istemez.

    O kadar seyirciye ne sponsorlar elini taşın altına koyar, ne de medya...

    Daha önce defalarca yazdım ama kendim söyleyip kendim dinliyorum.

    Motosikletle ilgili yayınları takip edin arkadaşlar.
    Dergileri alın, yayınları seyredin, yarışlara gidin.
    Potansiyelinizi gösterin bak neler oluyor.

    Futbol gazetesi bir milyon basılırken, motosiklet dergisi yüzbin satmak için bir tarafını yırtarsa,
    bırakın bu spora sponsor bulmayı, dergilere reklam bile alamaz hale gelirler.

    İyi kötü demeden bu yayınlara destek verirseniz, daha iyisini yapabilecek olanları da yüreklendirmiş olursunuz.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler