Burayı arada sırada canlandırmak gerek.
Yarışçımız Kenan Sofuoğlu geçen hafta Bruno pistinde 26. sırada başladığı iki yarışı da 10. sırada bitirmeyi başardı.
Kenan sezon başından beri sıralama turlarında başarısız.
Sanıyorum kalifiye lastiklerini doğru kullanma konusunda sıkıntısı var.
Umarım en kısa zamanda aşar.
Her ne kadar SBK'ya SS şampiyonu olarak gelmiş olsada henüz ilk sezonu. Yani alışma devresinde. Yine de sezonu bana göre oldukça başarılı geçiriyor.
Pilotumuz genel sıralamada şu anda 44 puanla 16. sırada.
Bu küçümsenecek bir başarı değil.
Kenan'ın 3. motoru kullandığını unutmayalım.
Ayrıca diğer takımlar fabrika motorlarıyla yarışırken Honda bayii motoruyla yarışıyor.
Bu da kullanılan malzeme açısından çok büyük bir fark yaratıyor.
Buna rağmen Kenan puan almayı başarıyor.
Bu sezon bir de podyum yaparsa, tadından yenmeyecek...
Kenan'ın bir sonraki yarışı bu hafta sonu İngiltere de.. (3 ağustos 2008)
Geçen yılki 2 yarışı da Toseland (İngiliz) kazanmıştı....
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Brands Hatch Kenan için kuşkusuz iyi anılara sahip bir pist.Hem 2006'da hem de geçen sene 2. geldi.Aynı zamanda geçen seneki 2.'lik şampiyonluğunu garantiledi.Brno'daki iki iyi sonuçtan sonra hiç olmadığımız kadar umutlu giriyoruz bu haftasonuna.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Merak eden olursa diye yazıyorum.
Pazar günü TRT3 den yarışları seyredebilirsiniz.
Yayın saat 13h00 da başlıyor.
İkinci yarış, 20H30 da... (TR saati)
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Superbike şampiyonasının 21 yıllık tarihindeki 501. yarış olan İngiltere Brands Hatch'deki ilk yarışa Kenan Sofuoğlu 16. sıradan başladı, 13. sırada bitirdi. 3 Puan alarak 47 puana yükseldi. Şampiyonanın genel sıralamasında 15. sırada bulunan Muggeridge'nin 17 puan gerisinde şu anda.
Bakalım ikinci yarışta geçen hafta olduğu gibi ilk 10'a girebilecek mi?
Birinci, Kiyonari , ikinci Bayliss, üçüncü ise Max Biaggi oldu. Bitiş çizgisinden bu üçlü neredeyse yanan geçti. Max Biaggi son 8 turda aradaki 5 saniyelik farkı her turda daha fazla kapattı. Kiyonari ilk kez birinci olmuş oldu.
1 23 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 36'18.607 (152,933 kph)
2 21 Bayliss T. (AUS) Ducati 1098 F08 0.137
3 3 Biaggi M. (ITA) Ducati 1098 RS 08 0.180
4 34 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R1000 5.733
5 10 Nieto F. (ESP) Suzuki GSX-R1000 6.499
6 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 6.984
7 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R1000 8.300
8 11 Corser T. (AUS) Yamaha YZF-R1 10.732
9 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098 RS 08 16.547
10 44 Rolfo R. (ITA) Honda CBR1000RR 16.569
11 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098 RS 08 18.366
12 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098 F08 22.308
13 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR1000RR 26.788
14 36 Lavilla G. (ESP) Honda CBR1000RR 26.856
15 9 Walker C. (GBR) Honda CBR1000RR 32.877
16 31 Muggeridge K. (AUS) Honda CBR1000RR 38.329
17 94 Checa D. (ESP) Yamaha YZF-R1 46.868
18 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX-10R 48.417
19 41 Haga N. (JPN) Yamaha YZF-R1 58.986
20 13 Iannuzzo V. (ITA) Kawasaki ZX-10R 1'06.028
21 22 Morelli L. (ITA) Honda CBR1000RR 1'09.376
22 43 Pridmore J. (USA) Honda CBR1000RR 1'09.475
23 73 Zaiser C. (AUT) Yamaha YZF-R1 1'22.214
RET 55 Laconi R. (FRA) Kawasaki ZX-10R
RET 86 Badovini A. (ITA) Kawasaki ZX-10R
RET 194 Gimbert S. (FRA) Yamaha YZF-R1
RET 66 Sykes T. (GBR) Suzuki GSX-R1000
RET 17 Palmer T. (GBR) Yamaha YZF-R1
RET 88 Aoyama S. (JPN) Honda CBR1000RR
Kiyonari yarışın başından beri kazanmaya çok istekliydi.
Bana göre ilk üçdeki isimlerden hangisi kazansa hakkettiğini düşünüyorum.
Çünkü Bayliss ve Kiyoneri baştan sona kazanmak için çekiştiler.
Biaggi ise son 6 turda inanılmaz şeyler yapıp hedefe ortak oldu.
Güzel bir yarıştı.
Bakalım 2. yarış nasıl geçecek...
************************************************** ***************
2. yarışta aynı birincisi gibi nefes kesiciydi.
Sadece ilk yarışta HONDA-DUCATI kapışmasında aktörler değişti.
Bu kez HONDA-YAMAHA kapışması vardı.
Her ikisinde de HONDA finişi ilk gören motosiklet oldu.
Ben SBK da bu yılın şampiyonunun muhtemelen DUCATI olacağını düşünüyorum.
Fakat hiç bir yarış tutkunun gözünde gerçek şampiyon olarak değer bulamayacak.
Neden?
Bu yıl SBK da adalet var mı? sorusunun en çok sorulduğu yıl olarak tarihe geçecek.
Çünkü Ducati, diğer tüm markalardan daha büyük bir motor hacmiyle yarışıyor.
Bu adaletsizliktir.
Ducati'nin nasıl olup da 999cc den büyük bir motor hacmini SBK kurallarına uydurduğu sezon başından beri en çok tartışılan konulardan biri.
Tabii organizasyon İtalyan işi olunca böyle şeyler mümkün olabiliyor.
Neyse...
Dedikoduyu bırakacak olursak, çok zevkli iki yarış izledik bugün.
Kaçıranlar, ne kaçırdıklarını bilmiyorlar.
Milli gururumuz Kenan, ilk yarışındaki performansını 2. yarışta maalesef gösteremedi ve yarışı 17. sırada ve puansız bitirdi. Fakat bu durum sıralamadaki yerini değiştirmedi.
Sporcumuz hala 16. sıradaki yerini koruyor.
Bana göre sevindirici bir gelişme ise Kenan'ın sıralama turlarında gösterdiği performans.
Kenan bu gün SuperPole'u kıl payı kaçırdı.
Bir dahaki yarışta Kenan'ı ilk 10 da görürseniz şaşırmayın.
SBK eylüle kadar tatile girdi.
Biz de biraz tatil yapalım...
Bu arada Kenan artık oralarda yarışmadığı için ilgi alanımızdan çıkan Süper Sport yarışlarında ilk 3 sıra yine Honda'nındı.
CBR 600 RR SS yarışlarının başladığı günden beri henüz geçilemedi.
Adamlar başlangıç tarihinden bu yana şampiyonluğu kimseye kaptırmadılar.
Daha önce de yazmıştım.
Super Sport da Honda'nın yarışması yasaklanmazsa yarışların tadı kaçacak.
Şampiyonun zaten belli olduğu bir yarışı seyretmek kimseye zevk vermiyor.
Kawasaki'nin ön taraflara sarkacağı günleri hasretle beklemekteyim....
Tabii burada da yüksek hacimli motosiklet yarıştıran bir marka var.
Triumph!!!!
Neyseki nefesleri henüz Japonlarla mücadele etmeye yetmiyor.
Ama bu gözle görünen adaletsizliği örtmeye de yetmiyor....
Benim bu haftayla ilgili görüşlerim bunlardır.
Eylülde yine bu topicte görüşmek dileğiyle hoşça kalın.
Şimdi reklamlar....
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Coq, yazınızda tabi ki İtalyan demişsiniz Triumph için. Ben Triumph Britanya motosikleti sanıyordum, İtalyanlar mı satın aldı?
Kenan'ın sitesinde güncellenen hiçbir bilgi yok, ne bir sıralama ne bir puan durumu. Tüm bilgiler 2007 yılına ait. Kenan'la ilgili bilgi almak için saçma sapan sitelere girmek zorunda kalıyoruz. Resmi sitesi olcak bi de...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)