250cc Katagorisi Tarihmi Oluyor ?
Reklamlar
-
600cc MotoGP kategorisinin kuralları şekilleniyor
13.09.2007
GP'de 2010 yılından itibaren 250cc kategorisinin yerini dört zamanlı 600cc dört silindirlilerin alması düşünülüyor. Teknik kuralların kabaca belirlenmesiyle yeni kategoriye bir adım daha yaklaşıldı. Yeni kategori sadece dört zamanlı standart dört silindirlileri kapsayacak ve bu motorlara devir sınırlaması getirilecek. Şasi tasarımının prototip bazlı olacağı konuşuluyorsa da henüz bu konuda kesinleşmiş bir şey yok.
Küçük cc'leri domine eden Aprilia ve KTM gibi fabrikaları yakından ilgilendiren bu gelişme özellikle HRC (Honda Racing Corporation) ve Dorna tarafından desteklenmekte.
Taslak halindeki kurallar şöyle;
MOTOR:
Dört zamanlı maksimum 600cc hacminde motorlar
Maksimum dört silindir
Devir sınırlandırması
Oval pistonlar, değişken süpap zamanlaması ve pneumatic süpap işletimine ise izin verilmeyecek.
EMİŞ ve YAKIT SİSTEMİ:
Gaz kelebeği çapı sınırlandırması
Enjeksiyon tipi sınırlaması
Yakıt tipi: Standart kurşunsuz benzin
VİTES KUTUSU:
Altı ileri şanzıman
Vites oranları belirli sınırlar içerisinde değiştirilebilecek.
ELEKTRONİK:
Her motor elektronik devir sınırlandırmasına sahip olacak.
ŞASİ:
Tasarım ve konstruksiyon konularında bir sınırlama bulunmayacak.
AĞIRLIK:
Bir ve iki silindir için henüz belli değil.
Üç silindir için henüz belli değil.
Dört silindir için minimum ağırlık 155kg.
DİĞER:
Karbon frenlere ve jantlara izin verilmeyecek. Her takım sürücü başına bir motosiklet ve sınırlı sayıda hazır motor ile yarışacak.
Alıntıdır. Saygılarımla....
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
Reklamlar
-
ilginç...enteresan...
bence kaldırılmamalı.
Kadın;15 inde Ceren,20 sinde Ceylan ,25 inde Avcı nın kendisidir.:bounce:
-
Aslında bence kaldırılmamalı en çekişmeli yarışlar 250cc katagorisinde oluyor ayrıca 600cc lik motorlarada bayağı bir sınırlama var şahsen 250cc kalkmamasını isterim..
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
Bu kadar sınırlandırma yapacaklarına standart bir motor üretilsin her pilot onu kullansın
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
bence doğru karar artık iki zamanlı motorlar çok rabet gormuyordu
-
bencede kaldırılsınn
-
şu süreçte kaldırılmasını saçma buluyorum
bence çok keyifli ve çekişmeli geçiyor.
HİÇBİRŞEYİN DEĞİŞMEYECEĞİNE İNANLAR APTAL,
HİÇBİRŞEYİN DEĞİŞTİRİLEMEYECEĞİNE İNANANLAR KORKAK,
DEĞİŞİMLERDEN FAYDASI OLMAYACAĞINA İNANANLAR İSE ALÇAKTIR.
-
Superbike yeterince güzel zaten...
-
250 cc kategorisi izlemesi en keyifli olanlardan biri çok daha fazla çekişmeli geçiyo abi kaldırılmasın
-
evet bencede kaldırılmamalı 125cc den dırek 600 e gecmek cok sacma
-
250cc kategorisinin kaldırılmasını istemem fakat yarışlarda standart üretime yakın motosikletlerin kullanılması üreticileri standartları yükseltmeleri konusunda zorlayıcı bir etken olabilir.Çünkü yarışlardaki başarı firmalar için en büyük reklam oluyor.
-
Sanırım 2zamanlı aletleri tamamen ortadan kaldırmayı hedefliyorlar...ÇEvre kirliliği olarka düşünüldüğünde ii bir gelişme.Zaten standart bir 600cc 2silindirli makina 250cc'de yarışan uçuk 2zamanlılarla ort aynı güç ve son süratlarde....Yane categori atlamada problem yaşayacaklarını sanmıyorum....
-
Cbr 125 Hastası
Slm Kardes Bende Cbr125 Hastasıyım Buyuk Motorlara Gucumuz Yetmıyo Ama Cbr125 Tam Olarak Bır Efsane Bende 150cc Suzukı Apeche Var Surat 140 Ama Motorda Oynama Yapılsa 160 Der
-
kaldırılmaz büyük ihtimal
-
Konu hakkında henüz bir gelişme yok, sanırım 2010 yılında kesinliğe kavuşacaktır.
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler