Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

250cc Katagorisi Tarihmi Oluyor ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    600cc MotoGP kategorisinin kuralları şekilleniyor

    13.09.2007



    GP'de 2010 yılından itibaren 250cc kategorisinin yerini dört zamanlı 600cc dört silindirlilerin alması düşünülüyor. Teknik kuralların kabaca belirlenmesiyle yeni kategoriye bir adım daha yaklaşıldı. Yeni kategori sadece dört zamanlı standart dört silindirlileri kapsayacak ve bu motorlara devir sınırlaması getirilecek. Şasi tasarımının prototip bazlı olacağı konuşuluyorsa da henüz bu konuda kesinleşmiş bir şey yok.

    Küçük cc'leri domine eden Aprilia ve KTM gibi fabrikaları yakından ilgilendiren bu gelişme özellikle HRC (Honda Racing Corporation) ve Dorna tarafından desteklenmekte.

    Taslak halindeki kurallar şöyle;

    MOTOR:
    Dört zamanlı maksimum 600cc hacminde motorlar
    Maksimum dört silindir
    Devir sınırlandırması
    Oval pistonlar, değişken süpap zamanlaması ve pneumatic süpap işletimine ise izin verilmeyecek.

    EMİŞ ve YAKIT SİSTEMİ:
    Gaz kelebeği çapı sınırlandırması
    Enjeksiyon tipi sınırlaması
    Yakıt tipi: Standart kurşunsuz benzin

    VİTES KUTUSU:
    Altı ileri şanzıman
    Vites oranları belirli sınırlar içerisinde değiştirilebilecek.

    ELEKTRONİK:
    Her motor elektronik devir sınırlandırmasına sahip olacak.

    ŞASİ:
    Tasarım ve konstruksiyon konularında bir sınırlama bulunmayacak.

    AĞIRLIK:
    Bir ve iki silindir için henüz belli değil.
    Üç silindir için henüz belli değil.
    Dört silindir için minimum ağırlık 155kg.

    DİĞER:
    Karbon frenlere ve jantlara izin verilmeyecek. Her takım sürücü başına bir motosiklet ve sınırlı sayıda hazır motor ile yarışacak.


    Alıntıdır. Saygılarımla....
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    11 Temmuz 2007
    Şehir
    Edirne/Keşan
    Motosikleti
    07'Transalp , 151 RS.
    ilginç...enteresan...

    bence kaldırılmamalı.
    Kadın;15 inde Ceren,20 sinde Ceylan ,25 inde Avcı nın kendisidir.:bounce:

  3. #3
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Aslında bence kaldırılmamalı en çekişmeli yarışlar 250cc katagorisinde oluyor ayrıca 600cc lik motorlarada bayağı bir sınırlama var şahsen 250cc kalkmamasını isterim..
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.

  4. #4
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Bu kadar sınırlandırma yapacaklarına standart bir motor üretilsin her pilot onu kullansın
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  5. #5
    belo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2006
    Şehir
    İZMİR/Karşıyaka
    Motosikleti
    MONDİAL DRİFT L
    bence doğru karar artık iki zamanlı motorlar çok rabet gormuyordu

  6. #6
    koray gfb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda dylan - CBR 250R
    bencede kaldırılsınn

  7. #7

    Üyelik
    19 Temmuz 2007
    şu süreçte kaldırılmasını saçma buluyorum
    bence çok keyifli ve çekişmeli geçiyor.
    HİÇBİRŞEYİN DEĞİŞMEYECEĞİNE İNANLAR APTAL,
    HİÇBİRŞEYİN DEĞİŞTİRİLEMEYECEĞİNE İNANANLAR KORKAK,
    DEĞİŞİMLERDEN FAYDASI OLMAYACAĞINA İNANANLAR İSE ALÇAKTIR.

  8. #8
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Superbike yeterince güzel zaten...
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  9. #9

    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul - Beyoğlu
    Motosikleti
    tabanvay
    250 cc kategorisi izlemesi en keyifli olanlardan biri çok daha fazla çekişmeli geçiyo abi kaldırılmasın

  10. #10
    celıl ybr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2008
    Şehir
    İstanbul Ümraniye
    Motosikleti
    Honda Ses Dylan (07)
    evet bencede kaldırılmamalı 125cc den dırek 600 e gecmek cok sacma

  11. #11

    Üyelik
    17 Mart 2007
    Şehir
    REALİTE
    250cc kategorisinin kaldırılmasını istemem fakat yarışlarda standart üretime yakın motosikletlerin kullanılması üreticileri standartları yükseltmeleri konusunda zorlayıcı bir etken olabilir.Çünkü yarışlardaki başarı firmalar için en büyük reklam oluyor.

  12. #12
    ultraukala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR600RR06
    Sanırım 2zamanlı aletleri tamamen ortadan kaldırmayı hedefliyorlar...ÇEvre kirliliği olarka düşünüldüğünde ii bir gelişme.Zaten standart bir 600cc 2silindirli makina 250cc'de yarışan uçuk 2zamanlılarla ort aynı güç ve son süratlarde....Yane categori atlamada problem yaşayacaklarını sanmıyorum....
    AKIN FİDAN

  13. #13

    Üyelik
    10 Şubat 2008
    Şehir
    G ANTEP
    Motosikleti
    150CC APECHE TVS SUZUKI 2008

    Cbr 125 Hastası

    Slm Kardes Bende Cbr125 Hastasıyım Buyuk Motorlara Gucumuz Yetmıyo Ama Cbr125 Tam Olarak Bır Efsane Bende 150cc Suzukı Apeche Var Surat 140 Ama Motorda Oynama Yapılsa 160 Der

  14. #14
    mertka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Honda CBR 125R'dı
    kaldırılmaz büyük ihtimal

  15. #15
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Konu hakkında henüz bir gelişme yok, sanırım 2010 yılında kesinliğe kavuşacaktır.
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler