Büyükşehir belediyesi burayada mı uğramış? içler acısı bir halde pist. yamalı pist mi olurmuş? normal cadde gibi.
Büyükşehir belediyesi burayada mı uğramış? içler acısı bir halde pist. yamalı pist mi olurmuş? normal cadde gibi.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
walla yazıklar olsun
bi tabir vardır bilirsiniz deveye sormuşlar neden boynun eğri nerem doğru ki demiş
bizim türkiyemizinde durumu budur bence
ne işe el atsak hep bişi çıkıyor
pistin halini görüyorsunuz ve burda yarışa izin veriyorsunuz allah korusun biri ölünce mi aklınıza gelicek önlem almak
yazıklar olsun yetkililere ceplerini parayla doldurmayı biliyorlar ama iş yapmaya geldi mi hiçbirini bulamıyosunuz nedense
ben bu sayfanın linkini bazı gazeteci yazarlara yollucam bakalım sonuç çıkacak mı
motosiklet kullanmak şeytanla kumar oynamaya benzer ,hep sen kazanırsın ama o kazandığında oyun biter
Yaşasın İstanbul Park'ı işletmeyi yüzüne gözüne bulaştırıp sonra da ele peşkeş çeken yobaz zihniyet !!!
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Sitemizden yarışa katılan arkadaşlar!!!
pistin bu halini biliyor iseniz hayatınızı niye sirke atıyorsunuz. Sizler bu pistlerde yarışmaya devam ederseniz ve bizler oturacak yeri olmayan güneşin altında yarış seyretmeye kalkarsak ve de 2 kere 5+5 YTL vermeye devam ettiğimiz sürece bunlar bizi daha çok kullanırlar
bu durumu protesto etmek için ne lazımsa yapmamız lazım geldiğine inanıyorum.
bordürü, asfaltı düzgün olmayan duvarları olan, motosiklet yarışmaya elverişli olmayan bu pistin, motosiklet yarışacak olana kadar öncelikle yarışan arkadaşların protesto yürüyüşü için ayrı bir topic açarak gerçekleştirmenizi istiyorum.
Yapılacak desteğide sitemizde ki üyelerin vermesini diliyorum.
Diğer motosiklet sitelirinden de destek alarak bu işi sonuna kadar götürmeliyiz diyorum.
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR
Arkadaşlar önemli olan zoru başarmak..
Ducatista:)
Boy;
Topu bana paslamışsın ama ne diyeceğimi bilmiyorum.
Ben o piste para vermem doğrusu.
Yalnız bişeyler yazmak istiyorum.
Sanıyorum Türkiye'de motosikleti spor olarak yapan arkadaşlarımız ile Federasyon arasında bir kopukluk var.
Orada hangi akla hizmetle yarış düzenleniyor? Ben anlamadım.
Herhangi bir yarış organizasyonu yapılırken, kontrolör görevlendirilir ve bu görevliler pisti inceleyerek, gerekli düzeltmeleri pist işletmecisinden talep ederler.
Düzeltme işlemleri bittikten sonra görevliler düzenlemeleri tekrar incelerler ve onay verilirse yarışlar yapılır.
Tamam ben biraz fazla fantazi yapıyorum ama,
O pistte yarışacak arkadaşlar daha önce pisti gezmiyorlarmı?
En azından ısınma turu atmıyorlarmı?
Pistin halini gören, pilot ve takımlar, yarıştan çekilirler.
Bir daha da kimse böyle saçma sapan organizasyonlar düzenlemeye kalkmaz.
Boy burada özel bir pist sigorta sistemi var.
Antreman yapacağım zaman, ya da yarış günleri, motosikletimi sigortalattırırım.
Eğer pistte, pist hatası yüzünden başıma bir iş gelirse, (ki geldi) sigorta şirketim, o pist işletmecisini doğduğuna pişman eder. Ben ilgilenmem bile.
Şu sıralar burada yağmur dinmek bilmedi.
Havalar açılınca 3-4 pist günüm olacak. Şu an motorum serviste. Motoru hazırlayabilirsem bir de yarışım var.
Bolca fotoğraf çeker buraya eklerim.
Karşılaştırmanızı ona göre yaparsınız.
Fakat bu konuda en iyi yaptırım, yarışmamaktır.
Pilotların çıkmadığı bir pist ya derhal düzeltilecek, ya da kapanacaktır.
Bence takımlar nezlinde bir girişim yapılmalı.
Bu arada eski fotoğraflardan bişeyler buldum.
Örneğin burası pist değil, piste gidiyoruz ve yol üzerinde herhangi bir cadde. Asfalta dikiz.
Pist değil, pistin kenarı.
Benim sık sık antreman yaptığım pist.
Fotoğrafları eski makinamla hanım çekti. Pek net değil kusura bakmayın.
Ferrari deneyimim. Harika bir gündü..
Antreman yapıyoruz..
Antreman pistine giriş.
Pistte nasıl hareket edeceğimiz konusunda katı kurallar var. Bu kurallar anlatılırken.
Virajda dizimle asfaltı kontrol ediyorum.
Karşıda Magny Cours pisti. Sağ tarafta görülen yer ise Porche firmasına ait antreman pisti.
Bendeniz cıbırla pistte. Öndekileri yakalama umudu kalmayınca, hanıma poz veriyorum..
Yeni fotoğrafları pisti anlayabileceğiniz şekilde kendim çekerim. Sanırım daha yararlı olur.
Benim pist fotoğrafları hep başkaları tarafından çekildiğinden istediğim gibi değil.
Bu ülkede herşey ayrı marifet gerektiriyor, hele hele motorcu olmak ! O üstün bir marifet gerektiriyor..
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
@ennginn
Engin abi, iş sadece pistin kötü durumunu protesto etmekle bitmiyor. Mesela patriote arkadaşımız piste girerken o güne özel motorunu sigorta yaptırabiliyor. Biz motorumuzu normal trafikte kullanmak için bile kasko yaptıramıyoruz. Bu memleketteki zihniyet bir garip. Supersport motosikletler daha çok kaza yapıyor diye ya kasko yapmıyorlar ya da motorun nerdeyse dörtte biri kadar para istiyorlar. Halbuki bunu çok basit şekilde önlemek mümkün. Yurtdışındaki sistemi uygulayacaksın. İnsanlar adam gibi motor kullanana kadar altlarına büyük hacimli motor vermeyeceksin. Motor satarken ehliyetsiz olana satmayacaksın, hatta ehliyette belli bir süre deneyim arayacaksın. Bu problemlerin çözümü inanılmaz basit. Ancak bizim memlekette insanlar bazı problemlere saçma sapan çözüm üretmeye çalışıyorlar. patriote arkadaşımız yine bir yazısında çok ufak paralara tulum kiraladığını, motorunu çok ucuza piste götürebildiğini söylemişti. Ben motorumu piste götürmek için ne kadar çaba sarfedip, 3 kez binerek gitmek zorunda kaldığımı biliyorsunuz. Sizin bahsettiğiniz 5 YTL haracı biz yarışçılardan bile aldılar. Kimse de buna itiraz edip bu olayın sorumlusu kişiyi bulup şikayetini dile getirmedi, bazıları itiraz edip vermedi ama bu azınlık. Türk insanı çarpık yapı içinde yaşamayı, eğri sisteme uyup sistem adamı olmayı benimsemiş. Sokakta birini döveni görüp yoluna devam ediyor. Devlet dairelerinde koyun misali çoğunluk ne yapıyorsa ona uyuyor.Sitemizden yarışa katılan arkadaşlar!!! pistin bu halini biliyor iseniz hayatınızı niye sirke atıyorsunuz. Sizler bu pistlerde yarışmaya devam ederseniz ve bizler oturacak yeri olmayan güneşin altında yarış seyretmeye kalkarsak ve de 2 kere 5+5 YTL vermeye devam ettiğimiz sürece bunlar bizi daha çok kullanırlar bu durumu protesto etmek için ne lazımsa yapmamız lazım geldiğine inanıyorum.
Benim bu şartlarda neden yarıştığıma gelince... Ben bu yarış olayına kafayı çok kötü takmıştım. Yaşım da geldi geçiyor, bu saatten sonra yurtdışındaki yarışlara katılma şansım da yok. Ne olursa olsun bir şekilde bu pist havasını solumak istedim çünkü motorumla pistte aldığım zevk caddede aldığım zevkle karşılaştırılamaz. Keşke yurtdışındaki imkanlara sahip olabilseydik. Dediğiniz gibi seyirciler için bile doğru düzgün yer yok, insanlar ayakta güneş altında yanarak izliyorlar yarışı. Üstelik izlenebilecek iki yer var, biri de pist alanı dışarısında. Pistin en güzel yerlerinde ise ne oturacak yer var, ne de oralardan izleme imkanınız var.
Bu dileğiniz dilek olmak dışında öteye gitmez. Yarışa girmeden önce birçok yakın arkadaşım yarış sezonu boyunca gelip bana destek vereceklerini söyleseler de kimse gelmedi. Birkaç kişi bir kez geldi, gelenlere tekrar teşekkür ediyorum. Bu sitedeki insanlar yemek, içmek, eğlenmek olsun koşa koşa giderler. Geçen Şile gezisinde tahminimce 80-90 kişi vardı. Yarışa gelen bir elin parmağını geçmez. O yüzden protestoymuş, gruplaşmaymış... Ben o olaylara inanmıyorum!Yapılacak desteğide sitemizde ki üyelerin vermesini diliyorum. Diğer motosiklet sitelirinden de destek alarak bu işi sonuna kadar götürmeliyiz diyorum.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
@ boy
sizleri vede öfkenizi cok iyi anlayabiliyorum. TR deki pist miktari cok az
ve bunlarda bozuk. Istanbul parkina da kimseyi cikartmiyorlar. Gercekten
kizilacak durum.
Avrupayi bazi arkadaslar cok abartiyorlar bildiginiz yada düsündügünüz kadar iyi degil artik. iyiydi önceleri ama artik degil.
Ben herzaman dedigim eskiden Türkiye duruyordu Avrupa hizla ilerliyordu
simdi Türkiye hizla ilerlemeye basladi ama Avrupa durdu !!
Pistlere geri gelince, kalite bakimindan gercekten cok güzel, asfalt
ve korumalar harika. Ama piste cikmak cok pahalli.
Misal Bir gün yani 4-5 sefer 20'ser dakika 160 ile 180 Euro.
Yarislarda seyirci olarak bir pazar bileti 65 Euro ! ayrica pit alanina cikmak isterseniz 35 Euro ekstra ödemek gerekiyor !!!
Almanya icin konusuyorum bazi ülkelerde bu farkli olabilir ama sanmiyorum.
Sigorta isine de bir iki kelime söylemek istiyorum ve kücük yazilanlari iyi okunmasini tercih ediyorum. Misal almanyada piste cikmadan önce
imza atilmasi gerekiyor. Bu imza ile herhangi bir sey oldugunda
ama kaza ama pist hatasi, ama baska pilot yada pist yüzünden bir sakatlanma yada ölüm. Pist yetkililerini vede Pist sahibine sorumluluk yüklenemiyor. Kisacasi piste cikan biri birsey oldugunda kendinden sorumludur ve kimseyi sucluyamiyor.
Ama kendini vede kendi motorunuzu sigortalayabiliyorsunuz o oluyor
ama sadece kendi sarariniz v motorunuz icin.
Pist veya bir yaris organisasyonunu suclayamiyor onlardan bir istekte bulunamiyorsunuz.
Genede pist olayinda sizin durumunuz daha kötü cünkü cok bozuk, burda yollar körfez pistinden daha güzel ve kaliteli.
Yamalar beni sasirtti bitumen ile yamalamislar. Bu madde cok kaygan hele hele yagmurda sanki buz gibi.
Bizim ülkemizde hayallerin peşinden koşan insanlar çok zorlanıyorlar bir şey leri başarmak için bizlerinde destek olması gerekli ben böle düşünüyorum
Arkadaşlar pist imk ya aittir.Yani pist için TMF nin yapacağı kısıtlıdır.TMF pisti kiralamaktadır.Cuma antreman için toplanan para da direk pist yetkililerine gitmektedir.TMF 2003 de tosfedden ayrılmış yeni yeni kendini toplamaya başlamıştır.ilk olarak drag pistini yapmıştır.inşallah kendi yarış pistimizin olmasını da isteriz ama bu kadar genç bir federasyondan hemen olmasını beklemek biraz haksızlıktır.
Bu pist asfalt tutmaz diyorlar ortadaki göl ve hemen yanındaki deniz alttan su alıyor ve bataklık tarzı bir zemini varmış organizasyona gelince zaten söylenecek pek birşey yok.Eline aldığı mikrofondan trafik polisi edasıyla bas bas bağıran bir direktör vs.Ambulansında ne soğutucu var ne de başka birşey.Kaza sonrasında en temel ihtiyaç olan soğutucu coca cola buzdolabın sayesinde temin ediliyor. Ne kendi sınırlarımı zorlarım bu pistte ne de başka birşey ... Türkiye'de işte bu yüzden yarışçı çıkmıyor.Yarışçıları da ayrı konu ya neyse..
[I][B]Öldüğünde beyin yoktu demiyorlar da kask yoktu diyorlar ya işte bu anlayış farkı bizi bu hale getiren..[/B][/I]
Boy;
sana sabır dilemekten başka bir şey gelmiyor elimden.
Aytunç;
Bir kaç kez Almanya'ya geldim.
Dediğin gibi Almanya durmuş.
Ama bu Almanya için geçerli.
Avrupa hızla ilerlemeye devam ediyor.
Fransa'da altta küçük yazılar olan poliçeler yasaktır.
Bu şekilde yazılmış anlaşmalarda öyle...
Kişi her zaman en uç ayrıntıya kadar aydınlatılır.
Bunun dışındaki anlaşmazlıklarda beyan esastır.
Dediğin şekilde imza isteyen pist sahipleri oluyor.
Fakat biz gitmiyoruz.
Pek de canlı oldukları söylenemez.
Benim yaşadığım şehrin etrafında 3 yarış pisti var.
Bir de bir arkadaşımız sayesinde yararlanabildiğimiz bir karting pisti var.
Bir hayli tatmin edici.
Hiç birinde herhangi bir şey imzalamayız.
Sadece standartlara uymayan bir motosiklet ve ekipman kullanıyorsak ve kullanmakta ısrarcıysak, imzalatırlar.
Yani sigorta olayı Almanya gibi değil.
Bırak pisti,
Benim evin önünde herhangi biri kayıp düşerse başımı yakarlar.
Biz her kar yağdığında sabah erkenden kalkar evin önünü temizleriz.
Birisi düşüpte başımıza bela olmasın diye.
Pist ücretleri dediğin gibi yüksek.
Bu konuyu da Motosiklet Kulübümüz sayesinde minimum seviyede halledebiliyoruz.
Saati 17 eurodan antreman yapabildiğim günler oldu.
Ödediğim en yüksek ücretse 500 euro civarındadır.
Onuda 3 tam gün için ödedim.
Türkiye'nin ilerlediğini yönetenlerden başka birisinin iddia etmesi ilginç geldi bana.
Her yıl gittiğimde daha da geri kalmış bir ülke buluyorum ne yazık ki.
Heleki son yıllarda...
Fakat Almanya ile kıyaslarsan gerçekten Türkiye ilerliyor gibi duruyor.
Diğer Avrupa ülkeleri ile kıyaslarsan;
daha çooook yolumuz var.
Geçen yıl izinde daha yeni yapılmış ve Avrupa standartlarında görünen bir yolda işaret levhaları nedeniyle az daha ölüyorduk.
Durumdan şüphelenip,
"oğlum frene bas, Türkiye'desin"
demeseydim ölmüştük.
Bilenler için yolu da tarif edeyim.
Ben Bursa'lıyım.
Bursa terminalden önce İzmir bağlantısı yapmışlar.
Kestirme olmuş.
O yola girdik.
Hanım Fransa'ya mı geldik? dedi.
O kadar güzel görünüyor yol...
Fakat bir süre sonra bitti.
Evet,
Hiçbir işaret levhası vesaire yok.
Adamlar yolu yapmış,
bir kaç tabela koymuşlar.
Sonra yol bitiyor.
Sonra ufacık bir sağa dönüş ve tali yoldan devam.
Siyasetçinin birisi şov yapacak diye trafik kurbanı olacaktık az daha....
Bu ağustos sonu izine gideceğim.
Yine o yolu kullanacağım.
Bakalım geçen yıl ki gibi mi?
Yama ya da çukur içerisinde bulacağımdan eminim ama!!
Allah'tan umut kesilmez..
Körfez pistinin haline bakın.
Geçen yıl Manheim tarafına gittim.
Otobanda yol yapım çalışmaları vardı.
Otobanın enkaz hali Körfez pistinden daha güzeldi.
Kısacası Türkiye'nin ilerlediği konusunda ben ne yazık ki karamsarım.
Göstergeler de düşüncelerimi doğruluyor ne yazık ki...
Arkadaşlarımız da boşuna ağlamıyorlar sanırım...
**************
Diğer arkadaşların da yorumları var.
Altı suymuş vesaire gibi.
Körfez pistini bilmediğim için yorum yapamayacağım.
Fakat yapılırken, bu işin mühendislik kısmının atlanıldığı anlaşılıyor.
Ya da teknik destek sıfır....
@patriote
İşin mühendislik kısmının atlandığı belli, virajlarda doğru dürüst içe veya dışa eğim yok. Altı su meselesine gelince, kardeşim bunu yapmadan önce düşünecektin bu detayı. Asfalt tutmama diye bir olay yok, yarış pistlerinin altına önce beton döşüyorlar, onun üzerine asfalt dökülüyor. Bu asfalt da normal yolda kullanılan asfalttan farklı bir asfalt. Yapmak istendikten sonra en iyi şekilde yapılır. Bu yaz tatilinde umuyorum pisti adam ederler.Diğer arkadaşların da yorumları var. Altı suymuş vesaire gibi. Körfez pistini bilmediğim için yorum yapamayacağım. Fakat yapılırken, bu işin mühendislik kısmının atlanıldığı anlaşılıyor. Ya da teknik destek sıfır....
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Yaz tatilinde, tam yarış mevsiminde edeceklerine kışın adam etseleri ya?
İki ay boyunca yarış yok, pisti adam edeceklerini söylemişlerdi ama geçen gün arkadaşım antreman için gitmiş. Eskisinden beter diyor!
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Buraya bir kaç pist fotoğrafı asmak için söz vermiştim.
Unuttum gitti.
Magny Cours pistinden bir kaç fotoğraf asayım bari...
Pole Pozisyonundayım.(İnşallah ayağımı koyduğum yerde, Ekim ayında Kenan'ın motorunun ön lastiği olacak.)
Bu pozisyona geniş açı bakalım.
Tribünden nasıl görünüyor?
Starttan sonraki ilk viraj.
Güzel bir viraj çıkışı ve düzlük.
Düzlüğün devamı.
Pistin yüzeyini daha net gösterelim de, kullanılan lastikler hakkında tahminde bulunabilin.
Güzel pistmiş, keşke bu pistlerde yarışma şansımız olsaydı...
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)