çin malı falan dıyorsunuz ama dort dortluk motor ben ınanıyorum mondıal super motordur hız olarakta ybr ye bın ceker
çin malı falan dıyorsunuz ama dort dortluk motor ben ınanıyorum mondıal super motordur hız olarakta ybr ye bın ceker
gercekten guclu bir motor.2 kisi dik yokuslarda bile nerdeyse 3. vites istemiyor
Rüyaları gercekleştirmenin en iyi yolu UYANMAKTIR
vardır bu işte bişeyler yoksa mondialle cbr kıyaslanamaz bile,arkadaş aldı bu mondialden yokuş aşşağı gibi yerlerde nezaman maximum hız yapsa elektrik aksanı yanıyor çocuk motoru satamadı bile ama yinede yarışı kazanan arkadaşı tebrik ediyorum...
Her asker yeşil bereli olamaz
helal olsun motordan çok kullanıcıda önemli ama tvs apache varmışmış o yarışta enteresan en seri motor o ya :S
Motosiklet mucidi
Ulan ne mondialmış arkadaş helal olsunBence sürücülerle alakalı bişey
[COLOR="Red"][I][U][B]::shhh::ÖLMEKTEN DEĞİL UNUTULMAKTAN KORKARIM::shhh::[/B][/U][/I][/COLOR]
aslında iş sadece motorda diil sürücüde biter....
helal mondiiii
ne başarıymış ama tebrik etmek gerek yıllar sonra bile hala gündemde
[B]durmak yok... yola devam.....
[/B]
[COLOR="Red"][B][I]selam dünyalı ben dostum......::sapka::::151::[/I][/B][/COLOR]
kim hortlattı bu 2006 yılının başlığınıı kocaman bir yuhh ona ve yazan lara :D hiçmi tarihe bakmıyosunuz siz yaa ...:D rahmetli ertuğrul abi bile yazmış vakti zamanında
[B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:
Topic eski ve baya dalga geçilecek gibi ama;
Mondial hakkinda biraz yazmak icap edecek sanirim.
Bugun Ducati'nin Desmosedici diye yere koyamadigimiz bir motosikleti var.
Fiyati yuzunden garaja da koyamiyoruz.
Desmodromic motorlar ilk olarak Mercedes tarafindan yapildi.
Bir çogumuz bu motoru Ducati ile tanidik.
Halbuki Ducati'den çok once Mondial tarafindan yapilmistir.
Tarihini tam olarak hatirlayamiyorum ama sanirim 50li yillar.
Yine ona yakin zamanlarda en az 5 sampiyonluklari var.
Gerçi 125 ve 250cc de sampiyonluk kazanmislardir ama o doneme gore bunun oldukça buyuk bir basari oldugunu kabul etmek gerekir.
Honda kiyaslamasina gelince;
1950 li yillarin sonunda Honda Mondialin yaris motosikletlerinden satin almistir.
2000 li yillarda da bu borcunu Mondialin talebi uzerine RC51'in motorlarini vererek odedi.
Bu Honda tarihinde bir ilktir.
Honda ilk defa urettigi bir guç unitesini(Elint kulaklarin çinlasin) baska bir markanin motosiklet uretmesi için kullanmaya verdi.
Kisacasi Mondial,
basindaki Ugur ismi nedeniyle guvenilmez bir isim olarak Turk motosiklet tarihine geçmis olabilir.
Fakat urettikleri motosikletler Honda guç unitesine sahip motosikletlerdir.
Bu nedenle bu tur bir kiyaslamanin yapilmasi komiktir.
Yani eskiden olsa bana komik gelmezdi belki ama
Mondial'in ne oldugunu arastirip bu bilgilere ulasinca komik geldi.
Bugun uretimin durumu hakkinda bir bilgiye sahip degilim.
Fakat markanin geçmisine bakinca alay etmeden once iki kere dusunmek gerektigi sonucu çikiyor.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
@ coq
O Mondial İtalyan marka Mondial yani aslında orjinal Mondial..
Daha sonrasında bu şirket batıyor ama isim hakkı nasıl uğur un oluyor onu bilemiyorum..
Uğur ise Çin'li www.jincheng.com fabrikalarına yaptırıp Mondial ismiyle Türkiye'de satışını yapıyor..
Buyrun İtalyan Logo
Bu da Törkiş Logo
İtalyan Mondialleri
http://www.mondom.com/moto/mondial.html
Törkiş Mondialler
http://www.mondialmotor.com.tr/MODEL...-MODELLER.html
Ek bilgi buldum:
Mondial in kronolojisi
Mondial (FB Mondial)
1948 Fratelli Boseli Mondial tarafından kuruldu
1949 1957 yılları arasında 125cc ve 250cc yarışlarında 5 markalar, 5 sürücüler toplam 10 şampiyonluk kazandı
1952 Efsaneci Ducati tasarımcısı Fabio Taglioni 2 yıl Mondial için çalıştı, 1954 'te Ducati 'ye geçti
Formula 1 kazanan Mercedes-Benz 'in desmo motorlarından esinlenerek kendi prototip desmodromic motorlarını Ducati 'den önce yaptılar
1957 Italyan Tarquinio Provini (125) ve İngiliz Cecil Sandford (250) ile yeniden podyumda
1957 Soichiro Honda İtalyan Count Boselli 'den 125cc ve 250cc de şampiyon olan Mondial yarış motosikletlerinden aldı. 125 cclik Mondial modeli Honda 'nın Motegi Collection Hall 'ine giren ilk yarış motorudur.
1999 Roberto Ziletti gençliğinde ki rüya marka Mondial 'i eski parlak günlerine döndürmek amacıyla Boselli ailesindne satın aldı.
2000 Ziletti yeni Mondial modelleri için Honda 'dan RC51 superbike modellerinde ki güç ünitelerini istedi. Bu Soichiro Honda 'ya verilen ilk yarış motorunun geri ödemesi gibi olacaktı, Honda ilk defa güç ünitesini başka bir markanın üretiminde kullanmasına izin verdi.
2005 Firma mali krize girdi, bazı anlaşmalar yapıldı, iptal edildi 2005 'de Monza Mondial Moto SPA 'yı sattı.
Sanirim bu sadece isim hakkiyla ilgili bir konu degil.
Avrupada Turkiye'de olmayan bir sistem var.
(Ya da Turkiye'de de var ama o kadar buyuk çapta isler yapmadigim için bilmiyorum.)
Bir firma bizim burda baska bir isimle tabir ettigimiz ama Turkçeye nasil çevrilir bilemedigim,kisacasi batma durumuna duserse,farkli bir durum olusuyor.
Yediemine devretme meselesi gibi ama tam olarak degil.
Sonuç itibariyle sirket borçlarindan kurtulmak için bu sisteme dahil oluyor.
Biraz kayyuma devretmek gibi.
Sistem sirketin isine devam edebilmesi için kontrolu eline aliyor.
Fakat bunun için sinirli bir sure var.
Bu sure içerisinde sirket bir çikis yolu bulamazsa, satiliyor.
Bir çok sirket sahibi, kendini zorlamak yerine satisi tercih ediyor. bunun nedeni satis karari verildigi andan itibaren tum borçlarin devlet garantisi altina girmesi.
Bu satista sirketin tum mal varligi satiliyor.
Yani sirketin uzerine bir bisiklet dahi olsa satisa dahil ediliyor.
Bazen ilgilenen kimse olmuyor ve 5-10bin euro gibi komik paralara anli sanli buyuk sirketler satilabiliyor.
Daha once MZ orneginde gordugumuz gibi sanirim Mondial'in durumu da bu sekilde.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
....HORTLAMIŞ olan bu topiği ben de yeni görüyorum.İlgili ile okudum,farklı bir muhabbet olmuş
===YOL AVCISI===
150 zat kullanıyorum.. 17000de tık yok maşallah.. markayı kötülemeden önce gözlemlemek gerektiğini düşünüyorum
tabiki honda ve yamaha kadar dayanıklı ve sorunsuz olamaz ama fiyatı da onlar kadar yok
Ya Tozu Dumana Katarsın, Ya da Tozu Dumanı Yutarsın
Ya 2006 topiği ise kaldırsınlar çoğu kişi bende dahil tarihe bakmıyoz konuya bakıyoz hem bu mondial 150 lik ne kadarda çin malı olsa 150 lik bi motoru var kesicisini iptal edin ön dişliyi büyültün arka dişliyi küçültün bide zinciri degistirin tamamdır her türlü ybr 125 şide cbr 125 şide sollar markadan önce motor hacmine bakın 125 lik motor ne olursa olsun 130 da kalır ybr 125 ler 115 yapıyo orjinalleri üzerinde oynama yapılmamışları bunu sitedeki çoğu kişi biliyo
o motorun üzerindeki Bizim Mustafa Köprübaşıysa... Mersinin gülnar İlçesindense..Benim 100 lük motorumun arkasında test sürüşü yaparken gezdiren abiyse :D Helal olsun diyorum..
adamla sürekli beraberiz ve daha benim bu olaydan haberim yok..Benim motoru acayip kullanıyor..
Benim 100 lük motorla kamyonların arasında makas attıgını düşününce hala dehşete kapılıyorum..O gün ölecem kesin demiştim..
Ve 8 saat sonra 3 yıl önceki başarısını kutlamaya gideceğim..helal olsun abime :D
haklısın kardeşim cbr nin ölüsü yeter biz gt 250 r ile kapışıyoz
bence tamamen sürücüyle alakalı demekki mondialin şoförü cbr den daha hafif
ayrıca mondial 150 cc cbr 125 mondialin ağırlığı kaç kilo acaba,,cbr modifiyesizmiymiş ilk kalkış da çok önemli ben 125 - 150 cclik motorların hiçbirinin kalkışta cbr i geçeceğini sanmıyorum hatta iddia ediyorum G-E-Ç-E-M-E-Z
valla ben konyada olsam hepsinin anahtarını alırım hem de modifiyesiz
helal olsun
arkadaşlar bende elite 110 var bence harika bir motor neden derseniz bikere yakıt durumu çok az 5 milyona deposu doluyor size de tavsiye derim çok kullanışlı
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)