Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
11. sayfa BirinciBirinci ... 9101112 SonuncuSonuncu

Konya drag yarışlarında şampiyon mondial

    REKLAM ALANI
  1. #201

    Üyelik
    03 Şubat 2009
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    presto 125-a
    çin malı falan dıyorsunuz ama dort dortluk motor ben ınanıyorum mondıal super motordur hız olarakta ybr ye bın ceker


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #202
    nigdeli48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2007
    Şehir
    mugla
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    gercekten guclu bir motor.2 kisi dik yokuslarda bile nerdeyse 3. vites istemiyor
    Rüyaları gercekleştirmenin en iyi yolu UYANMAKTIR

  3. #203
    __sArSıLmAz__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Honda Cbr 650F
    vardır bu işte bişeyler yoksa mondialle cbr kıyaslanamaz bile,arkadaş aldı bu mondialden yokuş aşşağı gibi yerlerde nezaman maximum hız yapsa elektrik aksanı yanıyor çocuk motoru satamadı bile ama yinede yarışı kazanan arkadaşı tebrik ediyorum...
    Her asker yeşil bereli olamaz

  4. #204
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    helal olsun motordan çok kullanıcıda önemli ama tvs apache varmışmış o yarışta enteresan en seri motor o ya :S
    Motosiklet mucidi

  5. #205

    Üyelik
    01 Mart 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    JİNLUN JL 250-5 ELEGANCE
    Ulan ne mondialmış arkadaş helal olsunBence sürücülerle alakalı bişey
    [COLOR="Red"][I][U][B]::shhh::ÖLMEKTEN DEĞİL UNUTULMAKTAN KORKARIM::shhh::[/B][/U][/I][/COLOR]

  6. #206
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı _ferkan_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ulan ne mondialmış arkadaş helal olsunBence sürücülerle alakalı bişey
    Nooolmuş mondiale?.... İzmir pist yarışında da kanuni CBR lere taş çıkarttı.... Hatta Aprilia RS in ardından 2. oldu.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  7. #207
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    aslında iş sadece motorda diil sürücüde biter....

  8. #208

    Üyelik
    19 Ocak 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xx 12999,9rr cadı süpürgesi :P
    helal mondiiii
    ne başarıymış ama tebrik etmek gerek yıllar sonra bile hala gündemde
    [B]durmak yok... yola devam.....
    [/B]
    [COLOR="Red"][B][I]selam dünyalı ben dostum......::sapka::::151::[/I][/B][/COLOR]

  9. #209
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Öhömm....

  10. #210

    Üyelik
    12 Mart 2009
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    Hyosung GT250R(Gri/siyah)
    kim hortlattı bu 2006 yılının başlığınıı kocaman bir yuhh ona ve yazan lara :D hiçmi tarihe bakmıyosunuz siz yaa ...:D rahmetli ertuğrul abi bile yazmış vakti zamanında
    [B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
    [B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:

  11. #211
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Topic eski ve baya dalga geçilecek gibi ama;
    Mondial hakkinda biraz yazmak icap edecek sanirim.


    Bugun Ducati'nin Desmosedici diye yere koyamadigimiz bir motosikleti var.
    Fiyati yuzunden garaja da koyamiyoruz.

    Desmodromic motorlar ilk olarak Mercedes tarafindan yapildi.
    Bir çogumuz bu motoru Ducati ile tanidik.
    Halbuki Ducati'den çok once Mondial tarafindan yapilmistir.
    Tarihini tam olarak hatirlayamiyorum ama sanirim 50li yillar.

    Yine ona yakin zamanlarda en az 5 sampiyonluklari var.
    Gerçi 125 ve 250cc de sampiyonluk kazanmislardir ama o doneme gore bunun oldukça buyuk bir basari oldugunu kabul etmek gerekir.

    Honda kiyaslamasina gelince;

    1950 li yillarin sonunda Honda Mondialin yaris motosikletlerinden satin almistir.
    2000 li yillarda da bu borcunu Mondialin talebi uzerine RC51'in motorlarini vererek odedi.
    Bu Honda tarihinde bir ilktir.
    Honda ilk defa urettigi bir guç unitesini(Elint kulaklarin çinlasin) baska bir markanin motosiklet uretmesi için kullanmaya verdi.


    Kisacasi Mondial,
    basindaki Ugur ismi nedeniyle guvenilmez bir isim olarak Turk motosiklet tarihine geçmis olabilir.
    Fakat urettikleri motosikletler Honda guç unitesine sahip motosikletlerdir.
    Bu nedenle bu tur bir kiyaslamanin yapilmasi komiktir.

    Yani eskiden olsa bana komik gelmezdi belki ama
    Mondial'in ne oldugunu arastirip bu bilgilere ulasinca komik geldi.

    Bugun uretimin durumu hakkinda bir bilgiye sahip degilim.
    Fakat markanin geçmisine bakinca alay etmeden once iki kere dusunmek gerektigi sonucu çikiyor.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  12. #212
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    @ coq

    O Mondial İtalyan marka Mondial yani aslında orjinal Mondial..
    Daha sonrasında bu şirket batıyor ama isim hakkı nasıl uğur un oluyor onu bilemiyorum..
    Uğur ise Çin'li www.jincheng.com fabrikalarına yaptırıp Mondial ismiyle Türkiye'de satışını yapıyor..

    Buyrun İtalyan Logo


    Bu da Törkiş Logo


    İtalyan Mondialleri
    http://www.mondom.com/moto/mondial.html

    Törkiş Mondialler
    http://www.mondialmotor.com.tr/MODEL...-MODELLER.html

    Ek bilgi buldum:

    Mondial in kronolojisi

    Mondial (FB Mondial)
    1948 Fratelli Boseli Mondial tarafından kuruldu
    1949 1957 yılları arasında 125cc ve 250cc yarışlarında 5 markalar, 5 sürücüler toplam 10 şampiyonluk kazandı
    1952 Efsaneci Ducati tasarımcısı Fabio Taglioni 2 yıl Mondial için çalıştı, 1954 'te Ducati 'ye geçti
    Formula 1 kazanan Mercedes-Benz 'in desmo motorlarından esinlenerek kendi prototip desmodromic motorlarını Ducati 'den önce yaptılar
    1957 Italyan Tarquinio Provini (125) ve İngiliz Cecil Sandford (250) ile yeniden podyumda
    1957 Soichiro Honda İtalyan Count Boselli 'den 125cc ve 250cc de şampiyon olan Mondial yarış motosikletlerinden aldı. 125 cclik Mondial modeli Honda 'nın Motegi Collection Hall 'ine giren ilk yarış motorudur.
    1999 Roberto Ziletti gençliğinde ki rüya marka Mondial 'i eski parlak günlerine döndürmek amacıyla Boselli ailesindne satın aldı.
    2000 Ziletti yeni Mondial modelleri için Honda 'dan RC51 superbike modellerinde ki güç ünitelerini istedi. Bu Soichiro Honda 'ya verilen ilk yarış motorunun geri ödemesi gibi olacaktı, Honda ilk defa güç ünitesini başka bir markanın üretiminde kullanmasına izin verdi.
    2005 Firma mali krize girdi, bazı anlaşmalar yapıldı, iptal edildi 2005 'de Monza Mondial Moto SPA 'yı sattı.

  13. #213
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Sanirim bu sadece isim hakkiyla ilgili bir konu degil.
    Avrupada Turkiye'de olmayan bir sistem var.
    (Ya da Turkiye'de de var ama o kadar buyuk çapta isler yapmadigim için bilmiyorum.)
    Bir firma bizim burda baska bir isimle tabir ettigimiz ama Turkçeye nasil çevrilir bilemedigim,kisacasi batma durumuna duserse,farkli bir durum olusuyor.
    Yediemine devretme meselesi gibi ama tam olarak degil.
    Sonuç itibariyle sirket borçlarindan kurtulmak için bu sisteme dahil oluyor.
    Biraz kayyuma devretmek gibi.
    Sistem sirketin isine devam edebilmesi için kontrolu eline aliyor.
    Fakat bunun için sinirli bir sure var.
    Bu sure içerisinde sirket bir çikis yolu bulamazsa, satiliyor.
    Bir çok sirket sahibi, kendini zorlamak yerine satisi tercih ediyor. bunun nedeni satis karari verildigi andan itibaren tum borçlarin devlet garantisi altina girmesi.

    Bu satista sirketin tum mal varligi satiliyor.
    Yani sirketin uzerine bir bisiklet dahi olsa satisa dahil ediliyor.
    Bazen ilgilenen kimse olmuyor ve 5-10bin euro gibi komik paralara anli sanli buyuk sirketler satilabiliyor.
    Daha once MZ orneginde gordugumuz gibi sanirim Mondial'in durumu da bu sekilde.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  14. #214
    YOLAVCISI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2009
    Şehir
    ESKİŞEHİR
    Motosikleti
    Kanuni 250 Cross
    ....HORTLAMIŞ olan bu topiği ben de yeni görüyorum.İlgili ile okudum,farklı bir muhabbet olmuş
    ===YOL AVCISI===

  15. #215
    koromako - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6-F
    150 zat kullanıyorum.. 17000de tık yok maşallah.. markayı kötülemeden önce gözlemlemek gerektiğini düşünüyorum
    tabiki honda ve yamaha kadar dayanıklı ve sorunsuz olamaz ama fiyatı da onlar kadar yok
    Ya Tozu Dumana Katarsın, Ya da Tozu Dumanı Yutarsın

  16. #216
    t.madde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    izmir-buca
    Motosikleti
    mondial 151 rs gitti tvs apache rtr 150 geldi =)
    Ya 2006 topiği ise kaldırsınlar çoğu kişi bende dahil tarihe bakmıyoz konuya bakıyoz hem bu mondial 150 lik ne kadarda çin malı olsa 150 lik bi motoru var kesicisini iptal edin ön dişliyi büyültün arka dişliyi küçültün bide zinciri degistirin tamamdır her türlü ybr 125 şide cbr 125 şide sollar markadan önce motor hacmine bakın 125 lik motor ne olursa olsun 130 da kalır ybr 125 ler 115 yapıyo orjinalleri üzerinde oynama yapılmamışları bunu sitedeki çoğu kişi biliyo

  17. #217

    Üyelik
    01 Mayıs 2009
    o motorun üzerindeki Bizim Mustafa Köprübaşıysa... Mersinin gülnar İlçesindense..Benim 100 lük motorumun arkasında test sürüşü yaparken gezdiren abiyse :D Helal olsun diyorum..

    adamla sürekli beraberiz ve daha benim bu olaydan haberim yok..Benim motoru acayip kullanıyor..

    Benim 100 lük motorla kamyonların arasında makas attıgını düşününce hala dehşete kapılıyorum..O gün ölecem kesin demiştim..

    Ve 8 saat sonra 3 yıl önceki başarısını kutlamaya gideceğim..helal olsun abime :D

  18. #218

    Üyelik
    14 Ağustos 2009
    Şehir
    MaTrİx
    Motosikleti
    2 teker olsun da tahtadan olsun
    haklısın kardeşim cbr nin ölüsü yeter biz gt 250 r ile kapışıyoz
    bence tamamen sürücüyle alakalı demekki mondialin şoförü cbr den daha hafif
    ayrıca mondial 150 cc cbr 125 mondialin ağırlığı kaç kilo acaba,,cbr modifiyesizmiymiş ilk kalkış da çok önemli ben 125 - 150 cclik motorların hiçbirinin kalkışta cbr i geçeceğini sanmıyorum hatta iddia ediyorum G-E-Ç-E-M-E-Z
    valla ben konyada olsam hepsinin anahtarını alırım hem de modifiyesiz

  19. #219

    Üyelik
    06 Eylül 2009
    Şehir
    izmir/konak
    helal olsun

  20. #220

    Üyelik
    15 Ekim 2009

    sa

    arkadaşlar bende elite 110 var bence harika bir motor neden derseniz bikere yakıt durumu çok az 5 milyona deposu doluyor size de tavsiye derim çok kullanışlı


11. sayfa BirinciBirinci ... 9101112 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler