Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

MOTOGP ilk ayak İspanya JEREZ sonuçları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    muRRat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR1000RR
    Az önce bitti yarış. İnanılmaz zevkliydi. HONDA ve adamım Gibernau malesef ikinci oldu. Yarışı seyreden varsa son 3 turun deli çekişmeli geçtiğini. Son 3 tura girerken Rossi'nin öne geçip, son turda Gibernau'nun öne geçip sondan önceki virajda Rossi ile çarpışarak yolun dışına savrulduğunu görmüştür. Çok büyük şanssızlık.
    Yorumları dinledim. Bu bir yarış kazası olur deniyor.
    Yani kimsede suç yok
    Yine de Yaşasın Sete Gibernauuuuuuuu
    DBTYSG


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    İzledim izledim, hatta Yol Ütü Lokantası'nda safrane'a aktardım canlı yayınla Heyecanlı dakikalar BURADA

    Gerçi sonunda izlemeye başladım yarışı. Klakıştan sonra bi süre sadece sesleri duymakla yetindim. Sanırım ilk ya da ikinci virajda Rossi pole position'da başlayarak elde ettiği birinciliği kaybederek Gibernau ve Hayden'in ardından 3. sıraya düştü. Önce Hayden'i geçti ki Hayden daha sonra pistten çıkarak gerilere düştü, ardından da 25. turda Gibernau'yu geçti.

    Gibernau'ya bundan sonraki yarışlarda başarılar dilerim.
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  3. #3
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Gercekten super bir yaris ozellikle son turlar
    son uc tura kadar pek fazla cekisme yoktu sıralama pek bir degisiklik olmadı ama rossinin sete arkasinda son turlara gelirken atak yapmasini bekliyorduk
    son tur inanılmazdı bitise birkac viraj kala rossi fren noktasını kacırıp setenin arkasına dustu ve one gecmek icin cok zorladı yarisi onur ile birlikte seyrediyoruk onur rossi ya dusecek ya da seteyi gececek dedi oylede oldu son virajda carpisma olayi cok tartisilicak gibi. super mucadeleleri icin sete ve rossiyi kutlamak lazim bir yarisi daha zevkli yapamazlardi

  4. #4
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    MotoGp’de yeni sezon 10 Nisan 2005 tarihinde İspanya’nın Jerez Pistinde yapılan ve yine heyecan dolu bir yarışla başladı.

    Yarışı, birinci sırada start alan Gauloises Yamaha pilotu Valentino Rossi son anda yaptığı atakla kazandı. İkinci sırayı ise geçen sezon da en yakın rakibi olan Movistar Honda pilotu Sete Gibernau aldı. Üçüncülüğü alan isim bu yıl Movistar Honda’ya transfer olan, İspanyol Marco Melandri oldu.

    Sıralama turlarından önce herkesin merak ettiği konu Rossi’nin bu yılki performansının nasıl olacağıydı. Sezon başlamadan önce yapılan testlerde Rossi yine ilk sıralarda olmasına karşın, diğer pilotların da oldukça hızlı olması, yeni sezonun heyecan dolu olacağının sinyallerini veriyordu. Ancak en iyi performansını sona saklayan Rossi, geçen yılki en yakın rakibi olan Gibernau’nun yaklaşık yarım saniye önünde, yarışa ilk sıradan başlama hakkını kazandı.

    Üçüncü sırada yarışa başlayan isim ise bu yıl Movistar Honda takımına transfer olan Marco Melandri idi. Onun hemen arkasında ise genç isim Repsol Honda pilotu Nicky Hayden yerini almıştı.

    GİBERNAU LİDERLİĞİ ELE GEÇİRDİ

    Startla birlikte iyi bir çıkış yapan Gibernau liderliği ele geçirdi ancak Rossi hemen arkasında yakın takipteydi. Bir diğer iyi çıkış yapan isim de Hayden oldu. İlk viraja gelindiğinde Rossi’nin önünde ikinci sıraya yerleşen Hayden, Rossi’nin viraj içindeki atağı karşısında tekrar üçüncülüğe yerleşti.

    İlerleyen turlarda ikinciliğe yükselen Hayden yarışın ortalarına doğru tekrar Rossi’ye geçildi ve yarışa 3. sıraya geriledi ve liderlik eden ikiliden kopmamak için mücadele ettiği sırada yarışın bitimine 7 tur kala kaza yaparak yarış dışı kaldı.

    Bu sırada ise Rossi ile Gibernau arasındaki liderlik çekişmesi de son sürat devam etmekteydi. Bir ara aradaki farkı az da olsa açmayı başaran Gibernau, yarışın ortalarından sonra hızlanan Rossi’nin kendisine yetişmesine engel olamadı. Bu ikili arkalarındaki pilotlarla farkı açarak kendi aralarında yarışmaya başladılar.

    ROSSİ’NİN ATAĞI GELİYOR

    Yarışın bitimine 2 tur kalana kadar Gibernau’yu çok yakın takip eden Rossi, beklenen atağı yaptı ve virajda yaptığı geç fren ile Gibernau’yu geride bıraktı ve bundan sonra aradaki farkı yaklaşık 3 motor boyuna kadar çıkardı. Ancak Gibernau da yarışı bırakmaya niyetli değildi ve o da hızlanarak aradaki farkı kapatmaya çalıştı.

    Yarışın son turunda herkes Rossi’nin kazanmasına kesin gözüyle bakarken, Rossi bir viraj içinde hata yaptı ve Gibernau’ya geçildi. Finişe yarım tur kala liderliği kaptıran Rossi iki kere öne geçme teşebbüsünde bulunda ancak yol tutuş sorunları yaşadı. Son turun son virajında son şansını deneyen Rossi viraja içerden ve hızlı girince Gibernau ile temas etti ve bu temas sonucu Gibernau kum havuzuna çıkarken, Rossi asfalt üzerinde kaldı ve yarışı kazandı.

    TARTIŞMALI ÇARPIŞMA

    Gibernau ise piste dönmeyi başardı ve ikinci sırada yarışı tamamladı ancak bu çarpışma tartışmalara yol açtı. Rossi’ ye bir ceza gelip gelmeyeceğine yarış komiserleri karar verecek ancak şu an için yarışın galibi Rossi. Yarış sonrası podyumda sol kolundan hafif bir sakatlık geçiren Gibernau’nun çok sinirli olduğu her halinden belli oluyordu.







    Hayden'in pist dışına çıkarak yarış dışı kalması, yeni takımıyla ilk yarışına çıkan Marco Melandri'nin üçüncü sırayı almasında etkiliydi.

    Bu sırada ise yeni takımıyla ilk yarışına çıkan Marco Melandri ise iyi bir yarış çıkardı ve Hayden’in yarış dışı kalması sonucu üçüncü sırayı alan isim oldu. Camel Honda pilotu Alex Barros ise dördüncü sırada finişe ulaştı. Camel Honda’ya bu yıl geçen takım arkadaşı Troy Bayliss ise altıncı oldu. Beşinci sırayı Kawasaki pilotu Shinya Nakano alırken, bu sezon Repsol Honda Takımı’na transfer olan Max Biaggi ise sıralama turlarındaki kötü performansını (yarışa 16. sıradan başladı) bir nebze de olsa telafi ederek 7. sırada yarışı bitirdi.

    JIR Konica Minolta Honda pilotu Makoto Tamada sekiz, Rossi’nin takım arkadaşı olan Colin Edwards dokuz, omzundan geçirdiği sakatlığın etkileri tam olarak geçmeyen, Ducati Marlboro Pilotu Carlos Checa ise onuncu oldu.

    SUZUKİ’DEN HAYALKIRIKLIĞI

    Sezona hayal kırıklığı ile başlayan bir başka takım ise Suzuki Takımı oldu. John Hopkins 14. olurken takım arkadaşı Kenny Roberts ise yarış dışı kaldı.

    Antrenman turları sırasında düşen ve yedek motoruyla yarışan Rossi, yarıştan sonra verdiği demeçte “Özellikle yaşadığım problemlerden sonra çok iyi bir yarış oldu. Sete çok iyi bir yarış çıkardı ve çok hızlıydı, yarış sonunda atak yaptım ve öne geçtim ancak hata yaptım ve son virajda bir temas oldu. Sete’nin şu anda çok kızgın olduğundan eminim ancak yarış motosikletlerini sürmek zor bir iş. Daha 16 yarış var ve zor bir mücadele olacak” şeklinde konuştu.

  5. #5

    Üyelik
    02 Kasım 2009

    selams

    ya ben cok alakasız bısı sorucam barış tok ıspanyada yarıscaktı pazar gunu yane dun ne oldu ? sonuc bılen bıldırsın

  6. #6

    Üyelik
    10 Mart 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    Senin bu sorun sayesinde geçmişteki en çekişmeli yarışlardan bir iki kare görmüş oldum. Sete Gibernau ve Valentino Rossi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler