Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

moto gp mi formula 1 mi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Nisan 2006
    bir video izlemiştim moto gp araçları ile f1 araçlarını kıyaslıyordu motor için 0-200 hızlanması 5.5 f1 için 3.5 yazmıştı aynı pistte dönme süreleri ise motor için 1.50 f1 için 1.20 gibi rakamlar vermişti pistte dönme süresinin 4 teker avantajını kullanarak f1 e ait olduğunu kabulenebildim ama bu 0-200 hızlanmasını f1 araçları nasıl oluyorda 3.5 sn de tamalıyorlar inanamadım 3-5 yıl öncesinin videosuydu moto gp motosikletlerinin daha hızlı olacağını tahmin ediyordum hatta standart bi 1000 lik bile bence kalkışta f1 aracını geçer zannediyordum nasıl oluyor biri bana açıklasın lütfen


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    BRUCE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2005
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    Honda Shadow VT 750 C4
    Ben geçen sene her iki yarışıda yerinde izlemiştim.Benim gözlemlerime göre F1 araçları her zaman daha hızlıdır.

  3. #3
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Formula 1 araçları (geçen yıl 3.0lt motorlarla) 950hp'ye karşılık 600kg ağırlıktaydılar. Kg başına 1,58hp düşüyor. MotoGP araçları 200hp'ye 170kg'lar (hatalı olabilirim), kg başına 1,18hp düşüyor. Ayrıca Formula 1 araçları süspansiyon geometrisi, kamber açıları gibi detaylar sayesinde gücünü ola daha iyi aktarıyor. Bu sebeplerden dolayı dünyada oval olamayan pistler üzerinde F1 aaçlarından daha hızlı gidecek araç yok.

  4. #4
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    watercolours gelsin formula uzmanı o. ayrıntılı açıklama yapar sana
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  5. #5
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    MotoGP demek istiyorum ısrarla , ama 10 yıl F1 seyredince kanına işliyor adamın. Bu sene silindir hacminin (dolayısıyla da motor gücünün) düşürülmesi dolayısıyla eski geçişler ve heyecan geri geldi F1'e.Her ikisini de seyrediyorum zaten.Denk geldikçe World Superbike ve WSS lere de bakıyorum , ee ne de olsa Kenan var bu sene
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  6. #6
    Sin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    (2001 model) Porsche Carrera (4) bile pistte R6 ya fark atarken.. Herhangi bir motosikletin F1 i nasil gecebilecegini dusundun bilmiyorum ama sana sunu soyliyebilirim.. Pistte HICBIR motosiklet veya yaris motosikleti Formula 1 den daha hizli donemez!

    Formula 1 i sevdigim icin soylemiyorum.. Test verilerine bakinca ortaya cikan sonuctan bahsediyorum.. Motosiklet duz alanda hizlidir.

  7. #7
    biker_boyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2004
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    XR 600 R
    arkadaslar bende ızledım moto gp ıle f1 pıstte yarıstılar f1 vırajda moto gp duzlukte gecıyo sonucta o dort teker yere daha saglam basıyo ama benım kararım moto gp f1 olsa burda olmazdım zaten
    üssü var,üstü yok

  8. #8
    Tifosi12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    bostancı
    bende iki yarışıda canlı izledim ama doğrusunu söylemek lazım, F1 den daha çok zevk aldım.. daha ihtişamlı geldi bana
    [B][SIZE="2"][COLOR="Red"]DİDİ[/COLOR][/SIZE][/B]
    "BAĞIMSIZLIK VE HÜRRİYET BENİM KARAKTERİMDİR.."

  9. #9
    mostwanted_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    İst./Bostancı
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 ABS
    discovery de kalkış testi yapmışlardı. honda f1 aracı- honda motosiklet ve honda sürat motoru. 3 kere tekrarladılar. ilk ikisinde motosiklet kazandı. ama f1 aracında bir sorun varmış. o sorunu halledip bi daha yaptılar bu sefer f1 aracı fark attı

  10. #10
    johnny_rook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    mostwanted o prgoramı ben de seyretmiştim, kalkışta kafa kafa gittiler
    ama F1 aracı gerçek devrini buldugu an motosiklet falan kalmamıştı
    ortada, hatta eşim benimle dalga geçmişti, biraz hayal kırıklığı yaşamıştım

  11. #11
    okan4037 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    2013 Yamaha WR 125 R
    ben hıcbır yarısı sevmem
    Yeni yine yeniden

  12. #12
    vlamix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Kartal
    dogal olarak f1 aracı yere tutunması daha fazla hp oalrak güçlü yapısal olarak ise rüzgarlık falan bakımında kıyaslarsak f1 herzaman daha şanslı motosiklete göre en kıralıda olsa f1 yer (her ikisinin yarışlarınıda izlerim çok severim )

  13. #13

    Üyelik
    10 Nisan 2006
    arkadaşlar ben karşılaştırdım sizde deneyin istanbulpark ta f1 araçlarının düzlükte yaklaşık 320-330 km moto gp araçlarının ise 310-320 km hız yaptığını. F1 düzlükten önceki viraj çıkışında 4 teker avantajı le daha hızlı olduğunu ve düzlüğün sonunda geç frenleme yapabildiğini buna rağmen bu hıza ulaştığını moto gp nin ise 2 teker dezavantajı ile düzlükten önceki virajdan daha yavaş çıktığını ve f1 e kıyasla düzlük sonunda daha erken frenleme yaptığını buna rağmen nerdeyse aynı hızlara ulaştığını görünce moto gp nin f1 den daha hızlı olduğunu düşünüyorum sizde düşünün

  14. #14
    Buyukbaba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2005
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı cmbahadir adlı üyeden alıntı
    bir video izlemiştim moto gp araçları ile f1 araçlarını kıyaslıyordu motor için 0-200 hızlanması 5.5 f1 için 3.5 yazmıştı aynı pistte dönme süreleri ise motor için 1.50 f1 için 1.20 gibi rakamlar vermişti pistte dönme süresinin 4 teker avantajını kullanarak f1 e ait olduğunu kabulenebildim ama bu 0-200 hızlanmasını f1 araçları nasıl oluyorda 3.5 sn de tamalıyorlar inanamadım 3-5 yıl öncesinin videosuydu moto gp motosikletlerinin daha hızlı olacağını tahmin ediyordum hatta standart bi 1000 lik bile bence kalkışta f1 aracını geçer zannediyordum nasıl oluyor biri bana açıklasın lütfen
    İyi ki o izlediğin videoyu 1986 yılında izlemedin. Çünkü o tarihte henüz motor hacmi ve beygir gücü sınırlaması olmadığından F1 arabaları 1350 Hp civarında güç üretiyorlardı. Senin izlediğin 3-5 sene önceki videodaki F1 aracı muhtemelen 1000 Hp civarındaydı. Çünkü o dönemde en zayıf araba 850 Hp civarındaydı. Şu sıralar V8 motorlar kullandırarak 700'lere kadar düşürdüler. Hal böyle olunca, Motosikletlerde her dönem teknolojiyi, gücü ve hızı arttırmak için uğraşan mühendisler, F1 arabaları için bunun tam tersini yapıyorlar, çünkü zayıf takımlarla güçlü takımlar arasındaki gap devamlı açılıyor aksi takdirde.
    Motosiklet mi F1 mi derseniz, bir motosiklet F1 arabası ile rekabet edemez. Seneye 500 Hp ye düşürürler ise o zaman iş değişir. Ama geçen sene için konuşursak, sürücü dahil 600 kg lık bir arabada 1000 Hp motor. Varın gerisini siz düşünün.

  15. #15
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Khutuck
    Formula 1 araçları (geçen yıl 3.0lt motorlarla) 950hp'ye karşılık 600kg ağırlıktaydılar. Kg başına 1,58hp düşüyor. MotoGP araçları 200hp'ye 170kg'lar (hatalı olabilirim), kg başına 1,18hp düşüyor.
    Evet hatalısın MotoGP motorları 150 kg ve 250+ hp. Yani kg başına 1,66 hp düşer. Yani MotoGP motosikletlerinin kg başına düşen beygir güçleri daha fazla. F1 arabalarının MotoGP motosikletlerinden daha hızlı olmasının nedeni lastiklerinin çok kalın olması (dolayısıyla sürtünme daha fazla), fren disklerinin üzerinde 6 tane kaliper olması, viraja girerken çok daha az mesafede yavaşlaması (MotoGP motoru viraja 100 metrede frene basmaya başlarken, bu mesafe F1 lerde 40 metre gibi uçuk bir mesafe olabiliyor, İstanbul Park'ta yapılan yarışlarda görebilirsiniz). F1 düzlükte 300 km/h ile giderken viraja 40 metre kala fren yapıyor ve 300 km/h den 70-80 km/h gibi bir sürate düşmesi çok kısa sürüyor. Dolayısıyla F1 arabası her zaman pisti MotoGP motorundan daha çabuk döner.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  16. #16
    Buyukbaba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2005
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    boy, 150 Kg a sürücü dahil mi?

  17. #17

    Üyelik
    10 Nisan 2006
    arkadaşlar pistte değil düz yolda hangisi daha hızlı olabilir son hızları nedir bunların f1 in mi son hızı fazla moto gp nin mi

  18. #18
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    @boy, ilk mesajda hatalıyım, sürücüyü eklememişim 150kg'a sürücüyü de eklersek ağırlık 200 oluyor, oran da 1,25 oluyor. Yazdıklarında haklısın, ayrıca F1 araçlarının yere basma kuvvetleri MotoGP araçlarıyla kıyaslanmayacak kadar fazla. Motosikletle virajda 4,5G yapmak olası değil.

    Ayrıca MotoGP tur zamanları F1 alt kategorisi GP2'den bile yüksekte. GP2'ler sürücüyle 677kg, 600hp standart araçlar. 0-100 hızlanmaları 2,95, 0-200'ü 6,5sn.

  19. #19
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Alıntı ylmzzz adlı üyeden alıntı
    watercolours gelsin formula uzmanı o. ayrıntılı açıklama yapar sana
    ben bu topiği niye daha önce görmemişim ya?
    her zaman önce f1...
    önce şu 4 teker olayına bakalım.
    motosiklet 200kg dedik. teker başına 100 kg yani.
    f1 araçları 600kg'dır. teker başına 150 kg.
    ancak dediğiniz gibi f1'in lastikleri daha kalın olduğu için (muhtemelen 2 kat) birim alan başına düşen ağırlık motosiklette daha fazla olacaktır. bu açıdan motosiklet daha avantajlı duruyor. ek olarak motosiklette bu yüzey alanına kalkışta 250+ hp etki ederken f1 aracında 950+ hp etki edeceği için kalkışta f1'de bir anlık denge sorunu olacaktır (f1 araçları düşük hızlarda çok dengeli araçlar değildirler). ancak araç hızlanıp aerodinamik kuvvetler etkisini göstermeye başladığında f1 aracı adeta yere yapışacak ve tutunması artacaktır. şöyle söyleyelim (3.0lt v10 için): 80 km/st hızda 600kg yere basma kuvveti oluşuyor aracın üstünde. bu araçların hızlarını 320'den 80'e düşürmeleri sadece 2 saniye. düzlük hızı soruyorsan, f1 araçları esnek araçlardır. uzun bir düzlükte f1 ve motogp araçlarını yan yana koysan yere tutuş ihtiyacı azalacağından (nitekim viraj yok) f1 araçları yre tutuşu azaltır, dolayısıyla sürtünmeyi azaltır ve hızlarını daha da arttırabilirler. nitekim monza ve eski hockenheim'ın düzlüklerinde 340-350km/st hızları görebilmekteydiler.
    May the Force be with McLaren Mercedes

  20. #20
    marten - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2006
    Motosikleti
    inş. yakında olacak
    slm herkese.. bende mostwanted_57 nin izlediği discovery deki programı izlemiştim onlarda belli mesafeler vardı motosiklet düz yolda kısa mesafelerde daha iyi hızlanırken F1 aracının uzun yolda daha güçlü bir performans sergilediğini görmüştüm. bnde motosiklet tutkunuyum fakat F1 de sevilmeden olmuyorki hele bu haftaki indianapolis pisti süperdi schumi ve rossi yede ayrıca başarılar


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler