Cruiser mı Enduro mu Naked mi (bütce 30 bin)
-
14 Ağustos 2017, 14:38
#1
öncelikle herkese merhaba. Foruma 2006 dan beri uyeyim.
Önümüzdeki sene esimle beraber yapacagım kisa süreli sehirler arası geziler için bir motosiklet alacagım. Yaş 37 ve 20 yıldır irili ufakli motosiklet ve scooter kullandim. Uzun yol da yaptim bazilarıyla.
Malum ülkemizde motosiklet yüksek döviz kuru yüksek vergiler ve düsük gelir ile pahalı.
Bu nedenle ikinci el düsünüyorum. Bütce 30 bin. Belki biraz daha fazlası.
Beklentilere gelince
Sürücü ve artcı icin konfor(en önemlisi)
Makul yakit tüketimi ve ısletim maliyeti
Hem sehir içi hem uzun yol
Yedek parca bulunabilirligi
Asvat dısına pek çıkmam(mecbur kalmadikça)
Cruiser ve enduro hic kullanmadim. Cruiser e daha yakınim ama agirlıkları beni düsündürüyor.
Touring motorlarda guzel ama butce ile alinacak touring eski olur. Birde çok fazla plastik aksam sevmiyorum.
Boy 1.78 kg 85
Reklamlar
-
14 Ağustos 2017, 16:43
#2
şehir içi için konuşacak olursan enduro cruiserdan daha rahat olacaktır. lakin uzun yolda yere yakınlığı vs işin içine katıldığında cruiser'ın biraz daha rahat olacağı düşüncesindeyim.
-
14 Ağustos 2017, 16:47
#3
Nedense aklıma direkt Versys650 geldi.
-
14 Ağustos 2017, 16:52
#4
Cruiser için konuşacak olursak, aşağıdaki 2 modeli incelemenizi öneririm;
Yamaha XVS 950A Midnight Star
Kawasaki VN 900 Vulcan
İki model de enjeksiyonlu, kayış aktarmalı yakıt tüketimi ve vergileri nispeten uygun modeller.
Yapmayı düşündüğünüz "kısa süreli şehitler arası gezilerde" konfor olarak da sizi üzmeyeceklerini düşünüyorum.
Saygılarımla.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
-
14 Ağustos 2017, 17:07
#5
Tam da istediğin gibi bir motor NC750x
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-ne-ararsan-var-1-lira-harcayamazsin-otomatik-son-fiyat-468873187/detay/
-
14 Ağustos 2017, 17:07
#6
Fazla bir performans beklentiniz yoksa Honda NC 750 X sanırım ihtiyaçlarınızı karşılar.
-
14 Ağustos 2017, 17:08
#7
Söylediğiniz şeylerin hepsi honda da ama hondanın hangi modelinde onu bilmiorum vall :D
-
14 Ağustos 2017, 18:16
#8
Cruiser yorar be abi, çok uzun yolda.
Ben oyumu enduro'dan yana kullanıyorum. Cruiser'da iyi hoşta, artçı olunca işler değişiyor. Uzun yollarda hep yalnızdım ve oturuş pozisyonundan dolayı yorulduğum çok oldu.
-
14 Ağustos 2017, 19:19
#9
Teşekkürler arkadaşlar. Nc 750x düsündüm. Ama sanki motorun ruhu yok. Ancak şu bir gercek türkiye şartlarinda en ideal makina. Para olsa direk suzuki c1500t alırım ama malesef hayallerde şu an.
-
15 Ağustos 2017, 10:27
#10
Ruh konusunda sıkıntı çıkarabilir evet (bu nedemekse artık :D) ama konforlu masrafsız uzun yollar diyince, GS falan alınamıyorsa NC çok güzel iş görür.
-
15 Ağustos 2017, 10:39
#11
Başkan vfr 800 x crossrunner'ları bir düşün. 30 bin tl civarı, eski kasa alınır bi tane. KOmbine fren, abs, tcs, vtec, elcik ısıtma(emin değilm) dolu bir motosiklet sahibi olabilirsin. 3'lü çanta ile güzel bir yol'cu olur motosiklet.
Nasipse benim düşündüğüm motosiklettir kendisi.
-
15 Ağustos 2017, 10:54
#12
Enduro dediğiniz motorlar 100 kg olur. Arazi kullanımı için özel üretilmiştir. Bahsettiğiniz gs1200 ise onlar enduro değildir.20 yıllık motorcular bile motosiklet forumunda gs 1200 e enduro yazıyor, Enduro motorlara cross yazıyor. Tamam geçti sinirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:51 ----------
Bana kalirsa sport touring bakın 2. El.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:53 ----------
2015 üstü versys 650 butun ihtiyaçlarınızı giderir
-
15 Ağustos 2017, 11:02
#13
eğer enduro kullanabilecek olsaydım kesinlikle enduro, karizması, kullanımı, vs kesinlikle çok başka...
-
15 Ağustos 2017, 11:16
#14
KTMADDICTED adlı üyeden alıntı
Enduro dediğiniz motorlar 100 kg olur. Arazi kullanımı için özel üretilmiştir. Bahsettiğiniz gs1200 ise onlar enduro değildir.20 yıllık motorcular bile motosiklet forumunda gs 1200 e enduro yazıyor, Enduro motorlara cross yazıyor. Tamam geçti sinirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:51 ----------
Bana kalirsa sport touring bakın 2. El.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:53 ----------
2015 üstü versys 650 butun ihtiyaçlarınızı giderir
Enduro ile cross birbirinden farklidır. Yanlış biliyorsunuz. Crosslar tek kisi arazi kullanimina uygundur. Hafifligi tipi yüksekligi ve lastikleri farklidir. Enduro ise yol motorudur. Versys 650 orta sınıf bir endurodur. Yine gs 1200 üst sinif nc 750 orta sınıf vfr 1200 üst sinif. Spor touring ise sadece asvalt için uretilmiş gezi motorudur.ornegin honda pan europan bmw lt serisi yamaha fjr 1300 gibi.
-
15 Ağustos 2017, 11:30
#15
Dostum, şehri içinde de şehir dışında da tüm motor tarzları arasında en konforlu seçenek enduro olacaktır. Burası bir gerçek. Bununla beraber de tüm motor tarzlarının artıları ve eksileri var. Mesela stil ve kişiselleştirme dendiği zaman da endurolar (yol endurolarını diyorum) pek bir şey veremiyor.
Peki biz motora niçin biniyoruz? Eğer senin gönlün cruiser diyorsa, onunla keyif alacaksan cruiser almalısın. Orta-uzun yol motorudur cruiser da. Yavaş yavaş, etrafı görerek gidersin. 80-100 km de mola verirsin, yolda olmanın keyfini alırsın vs vs... Ağırlık konusunu dert etme, yere yakın olduğu için ayaklar yere tam güç ile basıyor, endurodan daha rahat hakim olunuyor cruisera. Öte yandan, stil, görüntü, ses gibi şeylerle işim yok. Bir an önce gideyim geleyim, bunu yaparken de hanım çok şikayet etmesin diyorsan çözüm enduro. Ama onda da zincir yağlama işleri var, 500 km de bir git zincir yağla nefret ettiğim iş
-
15 Ağustos 2017, 12:10
#16
Enduro motorlara cross yazıyor diyerek ikisinin birbirinden farklı olduğunu anladığınızı düşünmüştüm. . Versys enduro değildir gs1200 enduro değildir.
Cross sadece parkurda kullanılan arazi motorlaridir. Sinyal plaka yoktur. Enduro ise trafiğe çıkma izni olan arazi motorlaridir.
TEKRAR EDİYORUM GS NC VERSYS ENDURO DEĞILDIR.
-
15 Ağustos 2017, 12:17
#17
TEKRAR EDİYORUM GS NC VERSYS ENDURO DEĞILDIR.
Tarzlar birbirine girdi artık, 20 yıl önceki gibi keskin sınırlar yok. Bu motorlar enduro-turing diye geçiyor. Her seferinde öyle diyeceğimize enduro diyoruz işte. Çok takılmamak lazım. Hemen hemen herkes cruiser motora chopper der geçer, ne yapalım isyan başlığı mı açalım
-
15 Ağustos 2017, 12:54
#18
sezer aykaç adlı üyeden alıntı
Enduro ile cross birbirinden farklidır. Yanlış biliyorsunuz. Crosslar tek kisi arazi kullanimina uygundur. Hafifligi tipi yüksekligi ve lastikleri farklidir. Enduro ise yol motorudur. Versys 650 orta sınıf bir endurodur. Yine gs 1200 üst sinif nc 750 orta sınıf vfr 1200 üst sinif. Spor touring ise sadece asvalt için uretilmiş gezi motorudur.ornegin honda pan europan bmw lt serisi yamaha fjr 1300 gibi.
Cross bambaşka bir şey.Enduro endurancedan gelir o da ingilizce dayanıklılık demektir.Bu dayanıklılıkda endurocu abinin asfaltın kalitesine küfür etmesi değildir.Arazide ki zorluklarla mücadele etmesidir.GS,Versys,VFR bunlar enduro değildir bunlar tel jantlı sport touringlerdir.GS'le arazide hoplayamazsınız hele o ağırlıkla.Eğer daha fazla öğrenmek istiyorsan wikipedia'ya girip enduro yaz en kötü resimlere bak millete yanlış bilgiler öğreteceğine.
-
15 Ağustos 2017, 13:00
#19
Benim sıralamam şu olur: R1200GS, Super Tenere, Crossrunner, Versys 650, Tracer 700, CBF600, CB500F. Artık param hangisine yeterse.
-
15 Ağustos 2017, 13:07
#20
sezer aykaç adlı üyeden alıntı
öncelikle herkese merhaba. Foruma 2006 dan beri uyeyim.
Önümüzdeki sene esimle beraber yapacagım kisa süreli sehirler arası geziler için bir motosiklet alacagım. Yaş 37 ve 20 yıldır irili ufakli motosiklet ve scooter kullandim. Uzun yol da yaptim bazilarıyla.
Malum ülkemizde motosiklet yüksek döviz kuru yüksek vergiler ve düsük gelir ile pahalı.
Bu nedenle ikinci el düsünüyorum. Bütce 30 bin. Belki biraz daha fazlası.
Beklentilere gelince
Sürücü ve artcı icin konfor(en önemlisi)
Makul yakit tüketimi ve ısletim maliyeti
Hem sehir içi hem uzun yol
Yedek parca bulunabilirligi
Asvat dısına pek çıkmam(mecbur kalmadikça)
Cruiser ve enduro hic kullanmadim. Cruiser e daha yakınim ama agirlıkları beni düsündürüyor.
Touring motorlarda guzel ama butce ile alinacak touring eski olur. Birde çok fazla plastik aksam sevmiyorum.
Boy 1.78 kg 85
Oturuş pozisyonu itibariyle en rahatı enduro olacaktır.
Cruiserda yük biraz daha bele doğrudur. Naked'ta doğru oturuş pozisyonu almadığınız takdirde bileklere kayabilmektedir.
Konforun önemli olduğu noktada tartışmasız enduro (modeli tartışılır.)
----------------------
Hatta;
Bütçe ve taleplere bakıldığında
-Beklentilere gelince
-Sürücü ve artcı icin konfor(en önemlisi)
-Makul yakit tüketimi ve ısletim maliyeti
-Hem sehir içi hem uzun yol
-Yedek parca bulunabilirligi
2-3 modele düşebiliyor. Kişisel tercihim NC 750 olurdu.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)