Üstadlardan Cross motor Tavsiyesi istiyorum
Reklamlar
-
cross motorun zencir temizliğine ve yaklasık 1000 km de yag değişimine dikkat etmelisiniz.
tabi ara ara da yag kontrol camından yag seviyesine bakarsanız daha iyi olur, eksikse tamamlamak için.
bende daha eksilme hiç olmadı ama olursa sonucları kötu olur
birde ilk zamanlarda gevseyen yeri varmı diye kontrol etmekde fayda var
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:20 ----------
unutmadan alt motor kısmı piyasadaki cg tip köylü modellerle %90 aynıdır. yedek parca sıkıntısı yok
Reklamlar
-
cenkito'nun dediği cross olayı - anladığım kadarıyla senin yapacağın şey değil
motor düşecek, manet kıracak, gidon yamultacak, fren vites pedalı yamulacak, karenaj kırılacak, ayna kopacak.. fakat bunun dışında bir sorun çıkaracağını sanmiyorum. çıkarmayacağı garantisini veremem fakat pek olası değil.
bu esnada motorun sağı solu kırılırken sana birşey olmaması için tedbirini almalısın - ihmal etme bunu! yeni başlarken kaza yapıp, akabinde yemin edip bu zevkli şeyden olma derim!
-
Abi şaun deli gibi matematik yapıyoruz. Anladım ki 5 binlira motora veremiceğim. Çünkü bunların extra masrafı çok fazla. Bu yüzden 3 Bin liralık bir motor aldığımızı varsay, yani ikinci el motor alırsam. Anahtarı elime aldığımda hali hazırda kaç paramın olmasıörneğin ekipmanları felan.. Ve sıfır motor alsak ruhsat ve daha bilmediğim masrafları ne kadar gidiyor. Extra masrafların fiyatını belirleyebilirsem. Ona göre motor için daha net bir fiyat koyacam Yane ya sıfır mondiala yönelecem yada ikinci el bi motora yönelecem.
-
bir mondial bayisinden fiyat alsan cok daha kesin olur.
suan 3850+ plaka ruhsat ve trfk sigortası masrafı olur sıfırın
ama bayının elinde 2013 model yada stok varsa fiyat degişir kampanyalı satan yerde bulabilirsin.
kask ,eldiven, mont, bot , dizlik vs de ekipman ihtiyacın olacak
-
forzaBJK adlı üyeden alıntı
cenkito'nun dediği cross olayı - anladığım kadarıyla senin yapacağın şey değil
motor düşecek, manet kıracak, gidon yamultacak, fren vites pedalı yamulacak, karenaj kırılacak, ayna kopacak.. fakat bunun dışında bir sorun çıkaracağını sanmiyorum. çıkarmayacağı garantisini veremem fakat pek olası değil.
bu esnada motorun sağı solu kırılırken sana birşey olmaması için tedbirini almalısın - ihmal etme bunu! yeni başlarken kaza yapıp, akabinde yemin edip bu zevkli şeyden olma derim!
Benim yapabileceğim şey değil derken ne demek istedin hacı tam anlayamadım?
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:52 ----------
cenkito adlı üyeden alıntı
bir mondial bayisinden fiyat alsan cok daha kesin olur.
suan 3850+ plaka ruhsat ve trfk sigortası masrafı olur sıfırın
ama bayının elinde 2013 model yada stok varsa fiyat degişir kampanyalı satan yerde bulabilirsin.
kask ,eldiven, mont, bot , dizlik vs de ekipman ihtiyacın olacak
Abi peki ikinci elde trafik sigortası ruhsat masrafı olur mu ?
-
devir ve sigorta gene olacak ama sıfır kadar fazla olmaz.
yakında deneyebilecegin ikinci el varsa önce ona bak, kasa 135kg 150 cc ye biraz agır gelebilir.
önce bir deneyin sonra kesin kararınızı verin, bence bölesi cok daha saglıklı olur.
bu arada trafik sigortası sıfırdada ikinci elde de değişmez sabittir.
değişirse ötekiler değişir
-
yapabileceğin şey değil demedim - senin yapacağın şey cross olmadığını daha önce yazdıklarından çıkarıyorum, onu ifade ettim.
bildiğimiz cross bunun gibi şeyler, motorda ağırlık yapacak en ufak parçasına kadar düşünülmüştür - genelde iki zamanlı, 100 kilo cıvarında makineler..
senin yapacağın şey enduro - trafiğe çıkma izini alabilmek için hertürlü aksesuarına sahip olan, araziden kaçmayan ve bakımı kolay olan 4 zamanlı makinedir..
tolga canın katkılarıyla:
-
-
naptın sen cenkito..
elinde kalacak motoru, böyle şeyler sokmayın adamın aklına :D
son fotoyu görünce içim cızlıyor :D
-
Hmm biraz kafamı karıştırdı şu fotoğraf paylaşımları. Aslında bu fikir kafama ilk girdiğinde Apachi xz250r modeli acayip hoşuma gitmişti. Ancak bu motorlara plaka çıkmaması benim için büyük sorun. Fatihte yaşadığım için illaki birilerinin gözüne batacaktır plakanın olmaması bu sebeble öteki modellere yöneldim. Ancak ForzaBJK'nin şu elinde kalacak yorumu beni düşündürdü. Ben almak istediğim motorla sadece düz çamurlu yollarda gitmek istemiyorum. Kendimi geliştirdikce küçük rampalardan zıplamakta isterim. Şimdi bi resimde bunu yapabilirsin mesajı varken öteki yandan yorumlarda bunu tekzip eden bi tutum var =)
-
ilk mesajlarda da dediğim gibi bu atlayısları alıskanlık haline getirmezsen sorun olmaz.
max gördüğün yükseklikte atlar, saglamda iner ama sürücüden sürücüye değişir. ben yapamam.
yere inme acısı, agırlık transferi vs cok değiştirir.
tabi burada japonlar sürücü hatalarını affedecek saglamlıga sahipken çinlilere o kadar da yuklenmemek lazım
amortisör patlaması masa kırması da olabilir.
bu da baska bir çinliden örnek, yani işin bu boyutuda var
-
offf çok sert!
firadi - atlicam zıplicam diyorsan mondial MAX uygun değil, her ne kadar cenkito foto paylaşımlarını ile aksini ifade ettiyse de o riske sağlığın açısından girmemeni tavsiye ederim. atlamak için biraz hız gerekecek ve o hızda ikiye ayrılan motorun üstünde olmak istemezsin..
ya bütçeyi arttırıp harbi cross motoru alacaksın - ki genelde plaka çıkaramazsın (plakası çıkarılımışını sahibinden.com da görmüştüm) veya sherco markasını türkiyeye getiren ekstremmotors.com ile irtibata geçip kiralama/eğitim alma ile bu işe başlayacaksın - kıralama ücreti dışında sıfır masrafsız bu işi yaptıklarını anlatmıştı barkın bir videosunda..
-
Önerilerinizi tekrar tekrar okudum. Ve bütçemi arttırıp ondan sonra tekrar bu konuyu gündemime almaya karar verdim. Eğer aksi bir durum olursa tekrar size danışacağım. Bana gösterdiğiniz alakadan ötürü hepinize teşekkür ederim.
-
Selamu aleykum abi ve arkadaşlar . Hangi motora yönelsem herkez olumsuzluklarıyla beraber olumlu yönlerini söylüyor ve fiyat performans açısından en iyisinin kendi motoru olduğunu söylüyor. Sizinle yaptığımız konuşmadan sonra Kuba STR ye yöneldim görüntüsü ilk etapta hoşuma gitti. Yorumları okuduğumdada aynı şekilde fiyatına göre en iyi motor deniliyor. İlk defa motor alacağım için biraz kafam karıştı. Şuan 1. Sırada Kuba STR 250 2.Sırada Mondial xtreme max var. Tavsiyelerinizi bekliyorum..
-
Çok güzel bilgiler vermiş arkadaşlar sen onları dinle gerisi bi şekilde olur gider..
Bende bişeyler söylemek istiyorum cross motor diğer motorlara benzemez bir naked motoru yada geçiş motorunun 250 cc si ile başlarsın ama cross motorun 250 cc si ile baslayamazsın dağ bayır çamur bu zor şartlar altında heleki tecrüben de yoksa en küçük cc ve en kolay surebılecegın modelı almak senın ıcın daha ıyı olur ayrıca cross motorun 2. Eli de diğer tarz motorların 2. Eline benzemez yıpranmış olur ne kadar dikkat edılsede sonuçta daga tasa vuruyoruz ee yıpranıyo alet bulabılırsen temizliğine cok güvendiğin bir xt125r almanı öneririm sonra sonra buyutursun
Ha bide 2 zamanlı 4 zamanlı muhabbeti olmuş cross dedıgın 2 zamanlı olur..kendimden ornek verıyım benım alet 2 zamanlı 56 beygır arazı daglık taslık alanda performansı ktm lerle es deger eski model olmasına rağmen
-
Yamaha xt125 R ile Xt125 x arasında bi fark var mı ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------
Birde wr Modelleri var sanki aynı makinelermiş gibi geliyor aradaki farka değinebilir misiniz ?
-
Konuyu canlandırsakmı ? bu olaya merak salan ben gibi hem tecrübe hemde zevk almak isteyen arkadaşlara tavsiye olsun diye bilgi verseniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:59 ----------
Benim merak ettiğim ise 5 bin tl gibi bir bütçe ile bir motor almak istiyorum ama son sahibide ben olucam. Yani plakasız olması dert değil dağlık ve arazisi bol biyerde evimiz var ve orada kalacak yani trafiğe çıkarmıcam. Plakasızda olsa bana altından kalkabileceğim bir motor önerirmisiniz? vitesli tecrübem çok olmasada var
-
Valla az çok tecrübe demek başta oldukça zorlanacağın anlamına geliyor demek bence Plakasız motorları genelde düşük modellerinden ucuza bulabilirsin ama o bütçelerle olmaz o iş. plakasızlar genelde 2 zamanlı yahut 4 zamanlı sipesyal makinalardır ki bakım aralıkları kısa ve maliyetlidirler. 4000 tl ye kadar 125-200 cc arası japon çin fark etmez temiz bir cross sana fazlasıyla yetecektir geri kalanlada ekipman düzmen gerek. Hiç yoksa bir cross botu 500 tl şu an . Eğer plakalı başlangıç için ideal bişey düşünürsün başlıktakileri okursan az çok fikir edinebilirsin. ZAten belli başlı modeller arasında dönüyor piyasa.
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
-
selcukcoban adlı üyeden alıntı
Konuyu canlandırsakmı ? bu olaya merak salan ben gibi hem tecrübe hemde zevk almak isteyen arkadaşlara tavsiye olsun diye bilgi verseniz
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:59 ----------
Benim merak ettiğim ise 5 bin tl gibi bir bütçe ile bir motor almak istiyorum ama son sahibide ben olucam. Yani plakasız olması dert değil dağlık ve arazisi bol biyerde evimiz var ve orada kalacak yani trafiğe çıkarmıcam. Plakasızda olsa bana altından kalkabileceğim bir motor önerirmisiniz? vitesli tecrübem çok olmasada var
mondial x-treme max 150 önerebilirim, ancak sasesi biraz agır ve 150 cc oldugundan sert arazide asırı zevk vermeyebilir.
aynı katagoride lifan xplore 200 de var, ona da iyi deniliyor
yada apachi 250 cross da cok iyi bir secenek, onlara da bakabilirsiniz.
apachiler plakasız , lifan ve mondial ise plakalı modeldir
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
Ben 5000tl civarı derken ekipmansız bütçeden bahsediyorum yani ekipmanı filan ayrı olarak halledicem zaten ramzeyi araştırıyorum istediğim fiyatlara baktımda bu motorun bakımları nasıl oluyor saatlik filan değildir demi 2 zamanlıların saatlik diye biliyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)