Üstadlardan Cross motor Tavsiyesi istiyorum
Reklamlar
-
Selamu aleyküm bir arkadaşımın telkinleriyle cross motora resmen sevdalandım. Apachi xz250 modeli acayip hoşuma gitmişti ki plaka ve ruhsat çıkartılamayacağını öğrenene kadar. On road modelide 8 milyar kadar onada bütçem yetmez. 3 arkadaş aynı zamanlarda cross almak istiyoruz. İstanbulda oturduğum için ancak hafta sonları yer mekan buldukça adrenalin yaşayacaz inşaAllah. 125 lik bir motor bana haz verir mi bilmiyorum. İlerde satıp model yükseltme gibi bir niyetim şimdilik yok. O yüzden 250lik birşey düşünmüştüm. Ama sizin öneri ve yorumlarınıza görede fikrim değişebilir.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-cook-uyguna-xl-200-150186346/detay
Mesela şuan bu motoru inceliyorum. Tavsiye ve önerilerinizin başımın üstünde yeri var vesselam.
Reklamlar
-
honda xl200 güzel motosiklettir fakat sizin baktıgınız ekmegini yemiş o paralara alınmaz zaten .temizi o paralarda bulunursa alınır derim .bide fuara bakın öyle karar verin
-
XL200 ler artık biti bütçeyi yazmamışsın ama durum varsa CRF250L derim hem şehir içi hem krosta baya tatmin eder sizleri hemde parçası ucuz..
-
arkadas 8000 liralık apachiye butcem elvermiyor demiş siz 11500 liralık crf önermişsiniz.
xl 200ler zamanında cok iyi makinalar olabilir ama bence bu zamanda döküntü bir xl alıp onla ugrasacagıma
sıfır bir çinli alıp keyfini sürmek daha makul geliyor.
sıfırı 3500-4000 arasında baslayan modeller var mesela mondial max.
iki senedir kahrımı cekiyor bir defa bile beni üzmedi.
o modelede bakmanızı öneririm
tabi ki arazide bir apachi performansı yada special tadı veremez, gücü yetmez.
-
Sifir makine almak istetsem çin malindan baska alternatif yok gibi duruyor ama Benim önceliğim cross yaparken beni üzmemesi yari yolda birakmamasi 3 ile 5 bin liraya kadar bütce belirledik kafamizda . Amac cross yapmak ama istanbulda yasadigin icin illa yoldada kullanacam bu sebeble cok guclu olamasada crossun hazzini almak isterim. Ve forum okuduklarimdan anladigim kadariyla cin mallariyla cross cok tehlikeli ve elinde kalabilir makine diyorlar...
-
sıfır bir xtreme max ve artan paraya koruma ekipmanları kesinlikle
-
VAlla kardeşim şimdi cross yapıcam deyince işler değişir. Cross var cross var. İlk motorun olacak sanırım. Bu yüzden bütçen el verdiğince ikinci el bir çinli al. vur kır parçala dağat topla hem motoru öğrenirsin hem pilotajın gelişir. Mesela ramzey qm 200 gy bakabilirsin hiç yoktan bir çoğuna göre iyi ve yeterlidir gücü. PArçalarıda ucuzdur. DAğat dağat topla . Yolda kalma işine gelirsen bakımlarına üşenirsen sıfır motorlada kalırsın yolda. Arazide gezip tozuam yardırıcam diyosan bakımını eksik etmicen. Japonda alsan kalırsın çinde alsan kalırsın. Onun için benim nacizane tavsiyem 2. el bir çinli bol bol düş kalk dağat topla baktın bu işten zevk alıyorsun ozaman yeni hedeflere dikersin gözünü. Ama ben arızalarla uraşmayı sevmem yarı yolda bıraktımı motordan soğurum falan diyosan zaten arazide gezme.Nacizane fikrim affola .
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
-
FİRADİ adlı üyeden alıntı
Sifir makine almak istetsem çin malindan baska alternatif yok gibi duruyor ama Benim önceliğim cross yaparken beni üzmemesi yari yolda birakmamasi 3 ile 5 bin liraya kadar bütce belirledik kafamizda . Amac cross yapmak ama istanbulda yasadigin icin illa yoldada kullanacam bu sebeble cok guclu olamasada crossun hazzini almak isterim. Ve forum okuduklarimdan anladigim kadariyla cin mallariyla cross cok tehlikeli ve elinde kalabilir makine diyorlar...
valla iki yıldır cinli kullanıyorum bir kere bile beni yolda koymadı, üzmedi,
ama tercih sizin
Adım
CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
-
Dediğiniz gibi ilk defa bir motorum olacak cross haricinde günlük kısa mesafe gitgellerimdede kullanırım. Birde cross konusunda bir abi özellikle cross alacaksan 4 zamanlı bir motor almalısın demişti. Motor tavsiyeleriyle beraber bunuda değerlendirebilir misiniz ?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-yamaha-xt-600-137444343/detay
sizce bu motor nasıl ?
-
4 zamanlı tavsiyesini neye göre yaptı bilinmez, ancak kros dedinizmi 2 zamanlı olacak(tam kros aşkından bahs ediyorum), gerisi belki benzin sarfı, motor ömrü şusu busu içinse evet 4 zamanlı öne çıkar.
Siz iyisimi bir sıfır max alıp, modifiye ederek tadını çıkarın, malesef başka seçenekler hele ikinci el bir cross almak demek, büyük riske girmek demek, apachi'ye gelirsek arazide cross tecrübesi etmedim, daha çok hafif koşullarda birkaç defa girip çıkmışlığım oldu, sanırım amortisör ayarlarından genel şikayet var fazlaca sert.
Güç derseniz, japon döven çinli olur kendileri.
-
600 değil mi o ? düş kalk dediysekte bi taraflarını kır parçala demedik kardeşim Ne gerek var 600 cc motora arazide. bakımı, sarfiyatı e bide eski. Tamam güzel motor olabilir ama sen daha ilk motorunu alıcaksın. Bi kere hiç tecrüben yok 125 crossa bile binsen ilk düşüşte bi yusuflucaksın ki buna daha almak için gittiğinde üstüne oturduğunda yusuflucaksın. Bana öyle olmuştu affola :D 5000 tlye bu motordan denk geldi 98 modeldi sanırım. Üstüne oturup doğrulttuğumda yemedi vazgeçtim. Yani küçükten alıştıra alıştıra gir sen araziye. Asfaltta kullanmaya benzemiyor çünkü arazide motor kullanmak. Ayaklara kollara çok iş düşüyor yani. ZAtpedemezsin düşürsen kaldıramazsın ağardır. Gerek yok böyle motorlara yani kardeşim. ZAten 2 zamanlı alma şansın bile olsa profesyonel bir eğitmenin yoksa bu işle uğraşan arkana bakmadan kaç . TAbi bu söylediklerim benim fikrim yanlış anlama. Yoksa daha bisiklete binmeyen adamlar arazide efsaneler yaratabiliyorlar kocaman motorları alıp.
Sen 4 zamanlı çinli yahut temiz bulursan japon araştir.
mondial xtreme
ramzey qm 200
hyousung rx125 (yanlış model olabilir)
honda xl 200
yamaha xt 125 r
klr 250
falan bu modeller zamanlarının iyi modelleridir. temizi denk gelirmi bilmem ama banada bu modelleri sunmuşlardı bu siteye ilk girdiğim zaman senin gibi başlık açtığımda.
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
-
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-yamaha-yamaha-xt-125-r-eksiksiz-cok-temiz-extrali-153968394/detay Alternatif olarak mesela böyle birşey hakkında ne düşünürsünüz ? İlk motorum olacağı için karmaşa yaşıyorum beni anlayacağınızı zannediyorum =)
-
O xt arka kuyruk kesilmiş. ön çamurluk değiştirilmiş egsoz değişmiş. O para etmez bence. o paraya çok daha temizleri var. esktrası olandansa oynanmamış bir makina almaya bak.diğer arkadaşlarında önerdiği motorları araştır önce. sadece fiyatlara bakma aç forumda başlıkları vardır çoğunun . kullanıcı yorumları candır. acele etme
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
-
Siz kararlı kesin motor almak isteyen bir durumdasınız, nerede yaşıyorsanız, "rica minnet" edip evet edip, motorları tecrübe edin, kullanın kararınızı sonra verin, anlık heves ile bir bütçeyi kanalize ederseniz uzun vadede üzülmenize sebeb olur
Acele etmeyin ve motorları tecrübe ettikten sonra alım aşamsına geçin, naçizane tavsiyem.
-
baştanda dedigim gibi fuara bakacaksın ve yeni gelen modeller olacaktır sizin bütcenize uygun 5000 tl ye illaki 200 yada 250 çinli iyisinden denk düşer en azından sıfır olur kafan rahat olur .
-
bütçe 5000 tl?
cross mu?
haftasonları orman yolları filan?
hafta içi şehir içi ufak geziler?
kızlara hava atma filan mı?
evet mi?
o zaman enduro diyelim mi senin aradığın motora?
motosiklet ehliyetin de var?
cevabın halen evet mi?
o zaman hiç düşünme onu bunu, sar hemen bir sıfır mondial xtreme max ve bak keyfine..
4000 tl filan motosiklete yatırım
1000 tl kendine yatırım - bot, eldiven, kask, koruma..
hadi hayırlı olsun! yazın senle bi sultanbeyli yaparız ;)
-
Öncelikle belirtmek isterim ki Xt600 le öyle cross yapacağım uçup atlayacağım dersen abes olur çünkü motor 180 kilo daha önce cross deneyiminde olmadığına göre 250cc ve üzeri bir motorla kesinlikle arazide düşer biryerlerini kırarsın ayıplanacak birşey yok en iyi cross cular bile düşüyor düşmeyen cross cu olmaz ama arkadaşların dediklerine katılıyorum önce fiyat performans oranı iyi bir çinli al ki bence bu da 150 Extereme Max dan başkası değildir gir araziye bakımlarını yapmak kaydıyla limitlerinde kullan ve zevkini çıkar ve tecrübe kazan.Büyük bir problem açacağını da sanmıyorum çünkü forumda birçok kullanıcısı mevcut ve halen daha takır takır çalışıyor o kadar zorlamalarına rağmen.Bir süre sonra yetmedi demeye başlarsan ya motoru büyütme imkanın var olmadı satar safkan 1 cross alırsın
-
Öncelikle tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. Peki bu tavsiye ettiğiniz mondial markada ikinci el piyasasına girişsek bize artı ve eksileri ne olur ? Ayrıca ikinci el motorda aradığınız özellikler nelerdir? Örneğin kilometresi ne kadar olmalı ve ikinci el bi çinli alsak bize aylık ne kadar masraf çıkarır?
Ayrıca ilk etapta 3000 ile 5000 bin demiştim. Ancak bu sporun arka planını şuan yeni yeni kavramaya başladım. Biraz maliyetli bir spor ancak bu konudada tecrübelerinize başvurmak istiyorum. Haftada birgün araziye çıkma niyetimiz var hafta arasıda şehir içinde kısa mesafeli kullanımlarımız illa ki olacaktır. Bunun bize takriben aylık masrafı ne olur? Yane kısacası bu spor bize neye maal olacak ? =)
Bu arada Cenkito abi aracınla araziye sık çıkıyormusun ? Karşılaştığın sık problemler ne oldu ?
-
ikinci elde bence km nin önemi yok temiz kullanılmıs olması önemli.
dipgaz canı alınmıs her yerinden ayrı ses gelen olmamalı.
ben iki defa manet bir defa ayna ve birde orjınal gidonu yamulttum.
cross gidon 50 civarı
manet kütükle birlikte 15 civarı
ayna takımı da 10 lira
gerisi yaktıgınız benzin,
diyelimki balata sıyırdınız piyasada ASK marka balata takımı 10-15 lira
silindir piston 75 lira civarı
geri kalan parcaların fiyatlara buradan da bakabilirsiniz
http://www.mondialyp.com/?part=yedekparcalar
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:07 ----------
belimden rahatsızlanmadan önce baya sık cıkar sayılırdım , her hafta sonu arazideydim
hiçbir sorun yasatmadı desem yalan olmaz. hiç yolda bırakmadı.
8100 km de, modifye olmasına ragmen (+güç oldugundan) hiç sorun yasamadım
her turlu paylasımımız bu sayfada mevcut.ilk kullanıcı yorumu da bendendir
belki TR de ilk alan da benimdir.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...m-basligi.html
-
Pekala genellikle tavsiyeleri okuduğumda motorun bakımından bahsediliyor. Ne kadar zamanda bakım yapılır ve herhalde sizin bu yaptıgınız harcamalar ara sıra olan şeyler. teknik arızalarına ne kadar gider.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)