Hergün en az 10 dk motorun ısınması için rolentide çalıştırıyorum.
Ayda 300 dk yani 5 saat rolentide çalışan motor ne kadar yakıt tüketir?
Yukardaki soruyu okuyunca direkt bu aklıma geldi niyeyse? ;)
hava filtresinin 4.vidası depo altında kalıyor onu nasıl söküyosunuz arkadaşlar ?
depo nasıl sağa sola hareket edecek tek somununu sökmem mi gerek hocam ?
yaz geldi bizim grupta tık yok beyler hayırdır her şey yolundadır inşaallah
Bu sene acayip dertliyim dostlar.
Geçen sene 65 tl vererek yaptırmış olduğum sigortayı sorgulattığımda en ucuz rakamın 412 tl çıkması ile kendimi resmen tecavüze uğramış gibi hissettim.Öyle bir ülke düşününki araç alırken benzin alırken vatandaşını bi güzel şeyapsın artık sigortada o kıvama gelmiş.
Şimdilik yaptırmama kararı aldım bi yandan fiyat araştırması yapmaya devam ediyorum.
Sözüm ona torba yasada düzenleme getireleceği söylentisi vardı hatta o torba yasa geçen gün onaylandı diye biliyorum.
Ama sözde sigorta şirketleri zarar ediyor ne yapsın garipler...
Satsam 3000 tl etmiyicek motora 412 tl gibi komik bir rakamı bayılarak sigorta ettirmeyi protesto ediyorum.(%20 hasarsızlıkla bu rakam böyle birde gerisini siz düşünün)
Motor Hava soğutmalı, 4 zamanlı, OHC, tek silindirli
Motor hacmi (cc) 125
Silindir çapı x strok (mm) 52,4 x 57,8
Sıkıştırma oranı 10,8 : 1
Yakıt sistemi Karbüratör
Maks. Güç (kW@dev/dak) 7,6/7.750 (10,14 PS)
Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 10,4/6.250
Ateşleme 4 zamanlı elektronik ateşleme
Çalıştırma Elektrikli
Şanzıman 5 vites
Güç aktarımı Zincirli
Boyutlar (UxGxY) (mm) 2.050 x 760 x 1.080
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1.305
Sele yüksekliği (mm) 780
Yerden açıklık (mm) 140
Yakıt kapasitesi 13,5 lt.
Ağırlık 130 kg
Tekerlek (Ön) U profilli 5 kollu alüminyum döküm
Tekerlek (Arka) U profilli 5 kollu alüminyum döküm
Tekerlek (Ön) 80/100-18M/C (47P)
Tekerlek (Arka) 90/90-18M/C (51P)
Süspansiyon (Ön) 31 mm'lik teleskobik çatal, 116,8 mm esneme aralıklı
Süspansiyon (Arka) Klasik tip çift amortisör
Fren (Ön) Çift piston kaliperli 240 mm'lik hidrolik disk, cüruflu metal balatalı
Fren (Arka) 130 mm'lik kampana
Fazla uzatmayın.
Ben motorumu ilk aldığımda ehliyetim yoktu. Ehliyetsiz kullanımın cezasının 900₺ civarı olduğunu öğrendiğimde motoru garaja koyup A2 ehliyet alana kadar birkaç ay daha işe arabayla gidip geldim. Doğal olarak garajda yatan vasıtaya sigorta yaptırmadım. Ehliyeti aldıktan sonra sigortaya başvurdum. Sürpriz! 675₺!...
Geciktirilen sigortaların cezası varmış meğer. Paşa paşa ödedik parayı.
Başka bir iş için sigortacıların olduğu yere gitmiştim Adamın biri yeni 125 lik mondial almış 600tl sigorta çıkarmışlar Burnundan soluyordu
Daha zamanı var ama bakalım benim ne kadar çıkacak
Motor yedek depo benzin ile 74km gitti Temkinli kullandığımdan fazla gitmiş olabilir
Bu değere bakarak kendinizi riske atmaya kalkmayın sonrada motoru iteklerken bana laf söylemeyin Bir kaç farklı kişilerin denemesinden sonra ancak bir sonuca varılabilir
En fazla 40 45km, Ondan sonrası büyük risk
Yeni deneyim
Benzin tamamen biterde 150-200ml benzin koyulursa, yokuşlarda depodan benzin aktarımı duruyor
Hortumdaki benzin bitincede motor çalışmayı durduruyor
Böyle durumlarda 1lt civarı benzin koymakta yarar var
Arkadaşlar merhaba.
Yaklaşık 15 gün önce 0 km Pulsar almak için Cb125e mi satmış bulunmaktayım.
Yaklaşık 1,5 yıl boyunca ufak tefek nazlanmalar haricinde beni hiçbirzaman yolda bırakmadı motorum. İyi ki Cb125e ile başlamışım motora diyebiliyorum şu an.
Tüm Cb125e kullanan arkadaşlara hayırlı sürüşler dilerim.
Arkadaslar tarafsızca bakarsak..
acemıye ılk motor olarak YBR 125 ESD MI ? YOKSA HONDA CB125 E mi ?
ve neden.?
tesekkurler.
Şimdiden pulsarın hayırlı olsun Pulsarı bir ara bende takip etmiştim Aldıktan sonra cb ile farklarını yazarsan sevinirim Hız güç demiyorum tabi, özellikle titreşim cb ye göre nasıl, uzun yolda sorun yapıyor mu? Şehirler arasındaki yokuşları 110 ile çıkabiliyor mu?
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:19 ----------
Kullanım açısından ikisinin arasında fark olacağını sanmıyorum,ybr kullanmadım ama ikiside aynı yapıda motorlar
ybr kullanan biri ile biraz gezintiye çıktık hız olarak ybr daha iyiydi Yokuşları daha hızlı çıktı Bildiğim kadarıyla da yakıt olarak cb daha iyi Ybr daha pahalı
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:35 ----------
Bir de son zamanlarda sigortalar çok yükseldi 600tl çıkabilir haberin olsun
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
Pulsarda titreşim bana göre CB125e ye göre daha az. Ama hiç yok da değil. Yokuş ve hız konusunda şu an birşey söyleyemiyorum. Henüz Rodajda olduğumdan dolayı 7 bin devir ve 105 km yi geçmedim. Cb125e ye göre malzeme kalitesi de çok hayal kırıklığına uğratmadı. Şu ana dek memnunum. Rodajda olmasına rağmen şu an depoyu fulledikten sonra 360 km oldu. Yedeğe geçmedi henüz.
Sadece Sür.
Bugün aranıza katıldım kırmızı cb 125e ile,
not: ilk motosikletim.
Hayırlı olsun. Kazasız belasız binersin inşallah.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------
Motorun ön tarafını yükseltmek istiyorum. Amortisörlerle uğraşmam gerek ama nasıl yapılır bilmiyorum.
Bilen var mı?
(Arkadaşın cb125e motoruna binince anladım, benim motorun önü biraz alçak)
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)