Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
12 Eylül 2015, 10:37
#7641
Ben lastiği Michelin aldım, yoğun olarak kullandığım bölgelerde muhteşem. Özellikle ıslak zeminde Kenda'ya göre çok daha iyi viraj alıyor. Ama toprak yada stablize yol için verimli olduğunu düşünmüyorum. Gerçi bendeki deneyim önce Kenda sonra Michelin, başkasını bilemedim henüz.
Rüzgarlık bulduğunuzda lütfen paylaşın, zira başlığın takip edenlerin yarısı içten içe arıyor.
Kışın yada yağmurda günlük pantolon ve dizlik üzerine yağmur su geçirmeyen bir pantolon daha giyiyorum. Markası gitti üzerinden ama Karaköy'de gemiciler için kıyafet satan yerlerde mevcut.
Reklamlar
-
14 Eylül 2015, 16:01
#7642
EthanHunt adlı üyeden alıntı
10tlye Msr marka ön disk balat aldım kendim taktım 20 gündür kullanıyorum, şu an için memnunum. Ani frenleri zaten hiç sevmem istediğim kıvamda tutuyor. Arka balatada aldım fakat henüz değiştirmedim, becerebilir miyim bilemiyorum.
Rüzgarlık hala bulamadım, hala aranıyor.
Kışın kullanırmıyım kullanabilir miyim emin değilim ama şimdiden pantolon arayışlarına başladım. Rüzgar yağmur soğuk geçirmeyecek, düşersemde dizleri, popoyu koruyacak uygun fiyatlı bir pantolon lazım. Siz ne kullanıyorsunuz. Memnun musunuz?
Lastik değiştirmeyi düşünüyorum mitas kullanan var mı, memnunlar mı? Çoğunlukla michelin duyuyorum ama nedense almak içimden gelmiyor. 290liranın 90 lirasının lastiğin adın verecekmişim gibi bir his var ;)
Cam için http://www.motosiklet.net/forum/moto...sligi-192.html
-
15 Eylül 2015, 10:29
#7643
Murat 48/30 adlı üyeden alıntı
Bu camın boyutlarını bilen var mı? Konu sahibini aradım cevap vermedi.
Burada cam buldum. Üsttekine benziyor.
http://www.kalyoncumotor.com/motorsiklet-cam-ruzgarlik-siperlik-54-50-rialli
-
16 Eylül 2015, 14:33
#7644
EthanHunt adlı üyeden alıntı
Lastik değiştirmeyi düşünüyorum mitas kullanan var mı, memnunlar mı? Çoğunlukla michelin duyuyorum ama nedense almak içimden gelmiyor. 290liranın 90 lirasının lastiğin adın verecekmişim gibi bir his var ;)
Lastik olarak michelin, pirelli, metzeler, sava/mitas dan en uygun fiyatlısını almak bizim motora uyar. Uzun süre kullanılmış kenda dan sonra hepsi frenlemede cok fark yaratır. İsme boşu boşuna fazla para vermeye gerek yok.
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
-
16 Eylül 2015, 16:43
#7645
Lastik konusuna açıklık getirmek istedim. Öncelikle fabrika çıkış lastiklerinden sonra(KENDA) taş taksanız daha kısa fren mesafesi, daha güven verici virajlar kaçınılmazdır.
İlk önce motoru hangi amaçla kullanıyorsunuz?
Mesela ben mevsimlik kullanıyorum, yani hava iyi olduğunda tura çıkıyorum(2.000 - 3.000 km) veya uzun yol haricinde pek marşa basmıyorum.
Böyle kullanıyorsanız Metzeler ME22(ben kullanıyorum), bulabiliyorsanız pilot sporty(üretimden kalktı yerine pilot street geldi, daha sert hamurlu) alın kullanın.
Yok ben şehir içinde kullanıyorum günlük 50- 60km en az gelip gidiyorum derseniz biraz sert hamurlu lastik işinizi çok güzel görecektir. Yumuşak alırsanız ortası çabuk eriyeceği için ömrü çok kısa olacaktır. Bunun için de pirelli dura-traction veya duruma göre pilot street var. ikisinin arasında fiyat farkı pek yok ama dura traction daha uzun ömürlü.
Diğer taraftan IRC winter grip var. Hem ucuz hem acayip yumuşak bir lastik. Arkadaşım kullandı, şehir içinde çok fazla yol yaptığı için ve çok yumuşak hamurlu olduğu için ortası çabuk eridi. Ama ıslak zeminde tatmin edici bir performansı var.
Son olarak, KENDAlar tubetype(iç lastikli) diğerlerinin hepsi(bildiğim kadarıyla) tubeless olduğu için patlama gibi konularda tubeless olanlar daha avantajlı oluyolar. Geçmiş cevaplarda bazılarında cb125e ye tubeless olmuyor gibi yanlış bilgiler var itibar etmeyiniz. Sibop değişince on numara oluyor. Kanıt olarak da şuan kullanıyorum zaten.
-
17 Eylül 2015, 09:55
#7646
ozanozugur adlı üyeden alıntı
Lastik konusuna açıklık getirmek istedim. Öncelikle fabrika çıkış lastiklerinden sonra(KENDA) taş taksanız daha kısa fren mesafesi, daha güven verici virajlar kaçınılmazdır.
İlk önce motoru hangi amaçla kullanıyorsunuz?
Mesela ben mevsimlik kullanıyorum, yani hava iyi olduğunda tura çıkıyorum(2.000 - 3.000 km) veya uzun yol haricinde pek marşa basmıyorum.
Böyle kullanıyorsanız Metzeler ME22(ben kullanıyorum), bulabiliyorsanız pilot sporty(üretimden kalktı yerine pilot street geldi, daha sert hamurlu) alın kullanın.
Yok ben şehir içinde kullanıyorum günlük 50- 60km en az gelip gidiyorum derseniz biraz sert hamurlu lastik işinizi çok güzel görecektir. Yumuşak alırsanız ortası çabuk eriyeceği için ömrü çok kısa olacaktır. Bunun için de pirelli dura-traction veya duruma göre pilot street var. ikisinin arasında fiyat farkı pek yok ama dura traction daha uzun ömürlü.
Diğer taraftan IRC winter grip var. Hem ucuz hem acayip yumuşak bir lastik. Arkadaşım kullandı, şehir içinde çok fazla yol yaptığı için ve çok yumuşak hamurlu olduğu için ortası çabuk eridi. Ama ıslak zeminde tatmin edici bir performansı var.
Son olarak, KENDAlar tubetype(iç lastikli) diğerlerinin hepsi(bildiğim kadarıyla) tubeless olduğu için patlama gibi konularda tubeless olanlar daha avantajlı oluyolar. Geçmiş cevaplarda bazılarında cb125e ye tubeless olmuyor gibi yanlış bilgiler var itibar etmeyiniz. Sibop değişince on numara oluyor. Kanıt olarak da şuan kullanıyorum zaten.
Emek vermiş yazmıssınız, teşekkür ederim.
Motoru işe gidip gelmek ve ufak tefek keyif amaçla gezintiler için kullanıyorum. Günlük max 25km yol yapıyorum. Şu an üzerinde kenda var. Kışın kullanırmıyım bilemiyorum, şu ara yağmurlarda kendimi deniyorum. İlk motor ilk tecrübe olduğu için kışın motor nasıldır bilemiyorum. 2 aya kadar belli eder kendini.
Lastiklerle ilgili yazınız işime yarayacak. Sava/mitas lastikler nasıldır. Bunların 4 mevsim olanı varmış.
Birde cb125e jantlar dublex uyumlu olmadığı için sert bir çukurda hava boşalır o yüzden lastik dublex olsa bile iç lastikle kullanılması daha güvenli diye duydum/okudum.
Birde bu yüz maskesinden kullanan var mı? Boynu, enseyi ve omuzları kısmen kapatan rüzgardan koruyan tip birşey arıyorum. Linkteki işe yarar birşey mi?
http://www.kalyoncumotor.com/maske-prosev-neopren-yuz-maskesi-uzun
-
18 Eylül 2015, 23:43
#7647
En son yagmurlardan sonra arka amortisorlerden sesler gelmeye basladi. Yaglamam gerekiyor anlaşılan. Daha once bunu yapanlarin fikri nedir, nasil yagladilar nasil bir yag kullandilar, sokup parcaliyormuyuz ne yapmam lazim?
On amortisorler icinde fikir verirseniz onlarida aradan cikartayim.
Wd40 isime yararmi?
-
19 Eylül 2015, 00:25
#7648
Yazıyı okuyunca süspansiyonlara bir baktım. Ön de yaylı sanırım. wd40 in işe yarayacağını sanmam. Ön ve arka amortisörlere nasıl bakım yapılır bende merak ettim şimdi.
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
-
23 Eylül 2015, 20:40
#7649
Merhaba,
Motorun 80-90 hızlarıyla başlayan titremesi rahatsız edici bir seside beraberinde getirmeye başladı. Önceden pek yok gibiydi.
Sesin kaynağı deponun ön sağ ve sol kenarlarındaki plastik delikli grenajlar. Motor titremeye başlayınca bu plastikler depoya çarpıyor ve ses yapıyor. Vidaları gevşetip depodan uzaklaştırmayı denedim fakat ikisi birbirine ortada bir köprüyle bağlı olduğu için birini çeksem diğeri geliyor ve dolayısıyla titremeyle olan çarpma sesini kesemedim.
Başka kullananlarda da olmuştur benzeri bir durum. Çözüm bulan oldu mu buna?
-
30 Eylül 2015, 12:59
#7650
ARKADASLAR BENIM BI SIKINTIM VAR SUANDA MOTORLA GELIRKEN MOTORUMUN ZINCIRI ATTI ALLAHTAN YAVAS GIDIYORDUM HEMEN DURDUM ZINCIR KAPAGIMIN CIVATASININ DUSTUGUNU GORDUM ACABA ONUN ETKISI VARMI YOKSA YAGSIZLIKTAN MI YOKSA ZINCIR BOLLUGUNDAN MI VS VS SONUC OLARKA KENDIM TAKTIM AMA SUANDA MOTORU BOSA ALIP ORTA AYAGA ALDIGIM ZAMAN BI SES VAR SANIRIM KAPAGA MI SURTUO YOKSA BASKA YEREMI BILMIYORUM NE YAPMAK LAZIM VE BUGUN YOLCUYUM ASKERIM MOTOR 6 7 AY YATACAK..ACIL CEVAP
-
30 Eylül 2015, 13:28
#7651
Anlattığına göre zincirin yağsuz ve bollaşmış, niye bakmıyosun motoruna orkut?
zincir atması illaki senin ihmalinden ötürü, bol ise gerersin, yağsızsa yağlarsın.
muhtemelen bol olduğu için kapağına çarpıyor ses de ordan geliyodur. artık nasıl bi bolluksa civata düşürüyor.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
-
02 Ekim 2015, 22:34
#7652
bizim motorun jantı tubeless uyumlu değil diye nerede okuduysan bi daha oraya bakma abi yalan yanlış bilgi çünkü :D ben 1 yılı aşkın süredir kullanıyorum arada arazi bile yaparım. sava marka lastik ise, bizim motora bgöre var mı bilmiyorum. ama genel anlamda orta seviye diye duyuyorum toplulklardan.
-
04 Ekim 2015, 00:29
#7653
Balıkesir İzmir yolculuğu analizi
* Mola vermeden gidiş ve ertesi gün mola vermeden dönüş
* Düzde 100-105km
İnişte 115-120km
Cıkışta 80-85km civarı
* Manisa Akhisar arasında cok fazla yerleşim birimi var. Işıklara yakalanıldığı icin ortalaması düşük cıkıyor
* Sabuncubeli cıkışında 2nci vitese düştüm.Hem dik, hem viraj fazla hem de cıkışta otobüsler engel oldu. Ayrıca ön dişli 16t
* İzmir Manisa arasındaki inişlerde tehlikeli virajlar nedeniyle hızı azaltmak zorunda kaldım
* Gidişte Akhisar'dan sonra polis durdurdu. O nedenle ortalama hız 60km ye düştü.
Özellikle dönüş cok yorucu oldu. Basınca hem motoru hem de kendimi aşırı derece yordum. Son 40 50km civarı sele aşırı sıkıntı verdi. Sanki sele sertleşti. Kask rüzgar sesi aldı.
Sonuc:
Bu şekilde kullanmak pek mantıklı değil. Yorucu oluyor. DÜzde 90 ı, inişte 110 u gecmeyecek şekilde kullanmak bizim motorlara uygun. Ayrıca arada da hem motoru hem de kendimi dinlendirmek icin durmalıydım. Döndükten sonra forumda da yolculukların motoru zorlamayacak hızlarda dinlenerek yapılması gerektiği ile ilgili bir sürü yazı gördüm.
Toplam 462km. 322km si şehir dışı 140km si şehir ici.
Yakıt 12.45lt. 100km de yaklaşık 2.7lt
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
-
11 Ekim 2015, 22:17
#7654
Cb125e nin sıfır fiyatı 50tl daha artmış. 5100tl.
-
12 Ekim 2015, 11:03
#7655
B65 adlı üyeden alıntı
Cb125e nin sıfır fiyatı 50tl daha artmış. 5100tl.
Motorlarımızın kıymetini bilelim bakımını adam gibi yapalım
Geçen gün eski bisiklet kasalı cbr 125 in biri kemalpaşa caddesi fabrikalar civarından baktım gazlı bir arkadaş aragaz veriyor dedim geçemem ama kapışayım hadi.Işıklarda kalktık ama gel gör ki vatandaş motoru çatlatıncaya kadar basmasına rağmen beni geçemedi çok şaşırdım zaten ilerdeki ışıklar kırmızıya dönünce gaz kestim.
Ne kalkışta ne sonrasında beni geçemedi çok şaşırdım.Demekki motorun canı baya bir alınmıştı.Yoksa cbr nin her türlü bizim motoru geçmesi gerekirdi...
Şeytan İcadı
-
12 Ekim 2015, 11:20
#7656
skystar adlı üyeden alıntı
Motorlarımızın kıymetini bilelim bakımını adam gibi yapalım
Geçen gün eski bisiklet kasalı cbr 125 in biri kemalpaşa caddesi fabrikalar civarından baktım gazlı bir arkadaş aragaz veriyor dedim geçemem ama kapışayım hadi.Işıklarda kalktık ama gel gör ki vatandaş motoru çatlatıncaya kadar basmasına rağmen beni geçemedi çok şaşırdım zaten ilerdeki ışıklar kırmızıya dönünce gaz kestim.
Ne kalkışta ne sonrasında beni geçemedi çok şaşırdım.Demekki motorun canı baya bir alınmıştı.Yoksa cbr nin her türlü bizim motoru geçmesi gerekirdi...
Cb'yi hafife alma torklu makina kalkışı ve çekişi iyidir top speed yok ama :D
cbr nası bi cbr ise geçememesi anormal bi durum.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
-
12 Ekim 2015, 11:41
#7657
-
13 Ekim 2015, 11:03
#7658
Dün zinciri temizlerken farkettim. Arka dişlinin vidayla bağlı olduğu kısım jantın göbeğine giriyor ve burada belki 3-4 mm kadar bir boşluk var. Bu boşluğun sıkıntısı olur mu, boşluğu almak için nasıl sıkarım onuda göremedim. Fikri olan var mı?
-
16 Ekim 2015, 09:45
#7659
Pazartesi günü mazotla zinciri temizleyip atık yağ ile yağladım. Sonrasında ön dişli civarından devir yükselince ses gelmeye başladı. Atık yağ iyi gelmedi diye motorun kendi temiz yağı ile (castrol) yağladım fakat ses yine devam ediyor. Acaba neden kaynaklanabilir. Ön dişli diyorum fakat devir yükselince ön dişlimi şanzımanmı anlayamadım. Acaba şanzımanın yağsız kalma durumu var mı? Motor yağı şanzımanada gidiyor diye biliyorum ve yağ seviyesini kontrol ettim gayet iyi, hiç eksilme yok.
Fikirlerinizi bekliyorum.
-
26 Ekim 2015, 23:41
#7660
Hocam zincir temizliği sonrası zincir arasına sıkışan toz toprak temizlendiğinden zincir gevşer. Ben de aynı problemi yaşamıştım ilk dönemlerde. Uzunca bir zamandır her zincir temizleme sonrası zincir ayarı yapıyorum. Bi sıkıntı yaşamıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------
EthanHunt adlı üyeden alıntı
Pazartesi günü mazotla zinciri temizleyip atık yağ ile yağladım. Sonrasında ön dişli civarından devir yükselince ses gelmeye başladı. Atık yağ iyi gelmedi diye motorun kendi temiz yağı ile (castrol) yağladım fakat ses yine devam ediyor. Acaba neden kaynaklanabilir. Ön dişli diyorum fakat devir yükselince ön dişlimi şanzımanmı anlayamadım. Acaba şanzımanın yağsız kalma durumu var mı? Motor yağı şanzımanada gidiyor diye biliyorum ve yağ seviyesini kontrol ettim gayet iyi, hiç eksilme yok.
Fikirlerinizi bekliyorum.
Hocam zincir temizliği sonrası zincir arasına sıkışan toz toprak temizlendiğinden zincir gevşer. Ben de aynı problemi yaşamıştım ilk dönemlerde. Uzunca bir zamandır her zincir temizleme sonrası zincir ayarı yapıyorum. Bi sıkıntı yaşamıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:31 ----------
Lastik seçimiyle ilgili kendi deneyimlerimi aktarmak istiyorum
3 senedir cb125e kullanıyorum. İlk aldığımda lanet kenda'lar vardı, ilk motorum olduğu için kalite karşılaştırıcak bi deneyimim yoktu. Tam kabak olana kadar kullandım. Değiştirme vaktim geldiğinde araştırmalara başladım, toprakta gezmeyi sevdiğim için pirelli'yi tercih ettim. Kenda'dan sonra sanki yere yapışıyomuş gibi hissettim lastiği
Sanırım 15-20 bin km kullandım, çok memnun kaldım, Antalya'dan İstanbul'a kadar köy yollarından, ara yollardan geçen çok keyifli bir gezi yaptım. İstanbula geldiğimde lastik bitmişti artık. Bi de üstüne çivi ortadan girip tam yanaktan çıkmıştı. Bu gün michelin taktım. Üstündeki mum'un gitmesi için sakin kullanıyorum ama çok keyifli bi asfalt lastiği olduğunu hemen hissettirdi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 13 kullanıcı var. (0 üye ve 13 misafir)