teşekkürler, tamamdır lokma takımı daha mantıklı gibi en azından yalama yaptırmaz. Bir bakayım fiyatlarına
teşekkürler, tamamdır lokma takımı daha mantıklı gibi en azından yalama yaptırmaz. Bir bakayım fiyatlarına
Cok yakıyor derken ne kadar.
Bir benzin istasyonundan 20tl lik benzin aldığımda bir tuhaflık farketmiştim. Normalde 165km civarı gitmesi gerekirken 135km de yedeğe düştü. Nasıl yaptılarsa az benzin koymuşlar. Ama pompanın üzerinde 20tl net olarak görünüyordu. Farklı benzin istasyonundan alarak bir test istersen.
Benzin calınmasını daha önce bir arkadaş daha dile getirmişti. Bende bir ara depoyu boşaltmıştım. Bir önlem alınamaz gibi duruyor. Depo altındaki musluğa kilit uydurmak gerekiyor ama nasıl?????
Calındığını göstergeden anlamak neredeyse imkansız. Hortumun cıkarılıp cıkarılmadığını anlamaya calışmak daha uygun. Ama o da nasıl yapılır bilemedim.
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
Tesekkurler ben hem benzinlikten hemde calinmadan şüpheleniyorum 2 sinide test edicem.
En son ölcümde 100km de 2.6lt yaktı. Hemen hemen tamamı şehir ici. Şehir dışı kullanımda harcama düşüyor.
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
Hocam şu tur camını nasıl bulabilirim? İsmini, cismini bileniniz var mıdır? mücahit_89 isimli arkadaş paylamış 2012 yılında ama kendisi 5 aydır foruma girmemiş :(o yüzden cevap alabileceğimi sanmıyourm
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:04 ----------
Ya da böyle bir model.
Ben 3 4 ay önce uzun tur camı takmıştım. Kalitesi hakkında bir şey diyemem. Delikleri simetrik değildi. Belki de cbf in kafasında da delikler simetrik değildir. CB nin kafasında delik yok acman gerekiyor. Ayrıca cbf tur camı direk yüzeye oturmuyor kenarlardan bastırman gerekiyor.
Aldığımda ic tarafa takabilirmiyim diye de düşündüm ama hemen vazgectim. En iyisi üste takmak. Takmak uğraştırıyor. Dengeli olsun tam otursun derken uğraşıyorsun. O kadar uğraşmama rağmen yine de tam dengeli olmadı. Mükemmeli yakalayamadım. Cok az kayma var. Ama sürüşü etkilemeyecek oranda bir kayma.
Civata olarak 5 köşeli başlığı olanları kullanmadım onlar pek iyi durmuyor. En iyisi vida başlıklı civata kullanmak. Ayrıca bağlantı yerlerinin her bir tarafına lastik conta taktım. Civatanın uzunluğu fazla geldi. Kafanın ic tarafında km sayacından dolayı fazla yer yok. Civataları uygun boyutta kestim. Titreşimden cıkmaması icin her bir civatada 2 adet somun kullandım.
Camı internetten getirttim. 25tl ye almıştım. Aynı firmaya bu gün baktım cam satışta değildi. Google da "cbf uzun tur camı" diye arattırırsan istediğin gibi bir şey cıkabilir. Ben sahibinden.com dan almıştım.
not: Senin resimler cıkmıyor. Sİteye yasak getirilmiş..Resimler icin ben hizliresim.com u kullanıyorum.
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
Fotoları tekrar yükledim. Kafa grenajını söküp yuvarlak far takacağım için cbf camını kullanamayacağım büyük ihtimalle. :(
Kaliteli far ampulü arayanlar vardı. Forumda dolaşırken aşağıdaki yazıya ulaştım. Bir fikir verebilir
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ampulleri.html
B65 sizin Cb125e'nin ön çatallarında pas var, motor kaç model ve nasıl koşullarda sakladınız, kullandınız motoru ?
Doğrudur. WD40 ile halletmeye calışacağım. Ya da gaz yağı. 2012 model. Kışın saklarken hata yaptım. Naylon branda altında kaldı. Daha iyi korur zannediyordum. Meğerse hava alamadığından iceride nem topluyormuş. O nedenle olmuştur diye düşünüyorum.
Bu hatadan dolayı bir tek benim motorda var zannediyordum. Ama bir ara başka cb'de de gördüm. Sahibiyle konuşmadım. Saklama koşullarını bilmiyorum.
Kışın cok fazla binmiyorum. Ama hep evin önünde kalıyor da değil.
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
2012 model benim motor da. 3 kış geçirdi, 2'sinde kara soktum. Normalde garaj var ama iş yerinin önünde bütün gün yağmur, kar yediği oldu. En son şubatta karda sürdüm bi hafta 10 gün. Krom kaplı koruma demiri pas içinde kaldı, ama şasede ve çatallarda hiç pas yok. Pek de kalitesiz mal satmıyor Mondial aslında Orjinal parçaları yan sanayi parçalardan çok bariz daha kaliteli. Döküm parçalarda çok belli ediyo bu farkı. Bide plastikleri güzel yapsalar hondadan hiç farkı kalmayacak
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
Benim motorda 2012 model tek pas olan yer egzozun ucundaki metal parça o kadar dandik bir malzemeden yapılmış ki ne kadar wd 40 ile temizlersem temizleyeylim tekrar paslanıyor ayrıca o 4 tane civata da acayip dandik malzemeden açmaya çalışırsam kafaları bozulacak büyük ihtimal
Başka hiç bir yerinde de pas yok.
Ben de motoru yağmur çamur demem kullanırım.Sadece kar yüzü görmedi motorum malum izmir'e kar 5-10 yılda bir yağar
Ben motora o kadar ilgisizdim ki bırak ön catalları zincir bile paslıydı. Yağlama ile alakam yoktu. WD40 nedir onu bile bilmezdim. Hangi motor olursa olsun bakım yapılmadan binilirse benzer sorunlarla karşılaşılır diye düşünüyorum. Zinciri değiştirdim mesele kalmadı ama ön catallar o kadar basit değil. Onu da vakit buldukca wd40 veya gaz yağı ile temizlemeye calışacağım.
Bende herkesden farklı olarak naylon branda örtme hatası var. Bu pas olayını arttırdı. Bir yazıda okumuştum normalde hava alan örtü kullanılması gerekiyormuş.
Bakımdan önce motor 100 ü zor görüyordu. Bu halde bile bakımdan sonra düzde 105 eğimli yolda 110 yapıyor. Şu sıralar motorumdan memnunum.
En iyi tarafı da yazın 100km'de defalarca 2.5lt nin altında yaktı. Tabi kullanıma bağlı olarak ve kullanılan yere bağlı olarak 2.6 yı da gördüğü oldu.
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
Selam Arkadaşlar bende cb125E ile aranızdayım çinli-ybr-cbf bu 4.motorum yaklaşık 200 km tamamladım buraya yazmak için.motorum 2012 model 8500 km aldım öncelikle şunu belirteyim harika bir motor cbf den sonra titreşim beni çok etkilemedi diğebilirim artısı daha çevik şehir içi kullanıma daha müsait kesinlikle cbf kötülemiyorum fakat 25-50 km gezilerde 80km hızla giderdim bununlada aynı gidebiliyorum zataen 125-150cc aralığı bence max 90-95 olmalı bana 80-85 yeterli geliyor ayrıca lastikleride cbf durolardn çok çok iyi fakat ben hem dubleks oluşu hem güvenlik üst düzey oluşu pireeli mt65 veya dura traction almayı düşünüyorum forumun bir yerinde gördüm sibob deliği genişletme filan yazılmış bu konuda bilgisi olan yazarsa ayrıca kullanan arkadaşlar varsa belirttiğim lastikleri bilgi verirse çok memnun olurum
Halen almayı düşünen arkadaşlara kesinlikle çok memnun kalacaklarnı satmayı düşünenlerinde 250 cc geçiş dışında satmamalarını öneririm.
ayrıca serviste yağ değiştirenler dikkat etsin 1 lt koyuyorlar ben enjektörle fazla yağı çektim inanın motorun sesi bile değişti kitapcığını her kesin göz atmasını öneririm.
ydrm motorunuz hayırlı olsun. Ben de aynı fikirdeyim. Bu motordan sonra 150 lilik bir motora gecmenin bir anlamı yok. Güc arttırmak isteniyorsa 250cc değilde 200 cc de düşünülebilir. Onlarda düzde 120 rahat gidebiliyor(en azından bazıları). Ayrıca ben de 0.8lt koydurdum. 1lt uygun değil.
Yeri gelmişken işte benim yaptığım örtü ile ilgili hata.
13. ÖRTÜ: "Uzun Süreli Parktan Sonra Motosikleti Çalıştırma" listesinin bir kopyasını gidonun veya gösterge tablosunun üzerine (ya da göreceğinizden emin olduğunuz bir yere) selobantla yapıştırın. Motosikletin hiçbir yerinde yıkamadan dolayı nem kalmadığından emin olun. Eğer motosiklet kışı dışarıda geçirecekse üzerini "soluyabilen" bir motosiklet örtüsüyle kapatın. Bu özelliği olmayan bir örtü terleme yapacağı -ve bu da paslanmaya sebep olabileceği- için motosiklet 2-3 haftada bir açılıp havalandırılmalıdır. Bir fırtınada uçup gitmemesi için örtünün alt kısmının lastikli veya iple büzdürülen türden olmasına dikkat edin. Bu aynı zamanda kediler için de bir önlem oluşturur; zira kediler üstü örtülü motosiklet selelerinde uyumayı çok severler.
Yazının tamamını görmek icin
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3615512
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
Hocam yağı 0.8lt koyma olayına açıklık getirebilir misiniz?
Ben sürekli 1lt koyuyorum. Herhangi bir kötü özellik hissetmiyorum ama yanlış bişeyse aynı hatayı devam ettirmemek için bundan sonraki değişimlerde bir şeklide ölçüp koymak için alet edevat edineyim.
Ama neden 1ly değil de 0.8lt?
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:25 ----------
Bir de bizim ampul H4 mü H7 mi?
Yağ değişimi forumda daha önce tartışılmıştı.Ben oradan 0.8lt diyorum.
Klavuzda
"4. Karteri, tavsiye edilen seviyede motor yağı ile doldurun; yaklaşık: 0.8 (0.8 US qt , 0.7 lmp qt) "
şeklinde yazıyor
Aşağıdaki bağlantı gelinen son nokta. Ondan önceki sayfaları kontrol edersen uzun uzun tartışmalar var.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post2769089
Sonucta hondaya sorulmuş ve;
yağ konusunda dedim böyle böyle servisler motorlarımıza 1 litre yağ koyuyor ama kitapcıkta 800 ml yazıyor doğrusu nedir ne yapmamamı gerekir dedim oda teknik servise sormak için kapattı 5 dakka sonra tekrar aradı ve evet kitapcık doğru 800 ml konması gerekiyor dedi
Bu da 800ml koyan birisinin acıklamaları.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post2772735
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:13 ----------
Far ampulünü daha önce değiştirmiştim. Kutusunda HS1 12636c1 philips yazıyor. Sorarak aldığımdan h4 mü h7 mi bilmiyorum. Kutusunda HS1 yazıyor ama h4 ve h7 gibi bir yazı yok
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
Herkese selamlar.CB125e ile ben de aranıza katılmış bulunuyorum.35 yaşındayım geçen sene virüsü kaptık, başlangıç için çok ideal bir alet, tipi de hoşuma gitti.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)