Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #7521
    hayko5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ağustos 2012
    Şehir
    İskenderun
    Motosikleti
    V-Twin Café racer
    Denedim ses yine geçmedi ayrıca 23 nisan günü 200kmden fazla yol yaptım ve sürekli hızlı kullandım ondan sonra motordan gazi bırakınca daha fazla ses gelmeye başladı özellikle kafa kısmından motor kisminda nda ara ara zirilti geliyor ve motor eskisi kadar seri ivmelenmiyor o günden beri yağ durumu gayet normal yağ yakmamis seviye iyi . Ne yapayim servise mi götüreyim çok canımı sıkıyor 1-2 gündür
    kordinaryus bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #7522
    B65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    CB125e
    Benim motorda iki yerde zaman zaman zırıltı oluyor.
    Biri depo kapağı. Kapağı tutunca düzeliyor. Bazen kapağı sağa oynatıp eski yerine getirdiğimde zırıltı kesiliyor. Kesilmediği de oluyor. Zırıltı kapaktan gelmiyorsa ön panelden geliyor.Önpanelin üst bloğu ile alt bloğu arasında bir lastik ayrac var. Sanırım bu lastik zırıltıyı önlemek icin kullanılıyor. Benim motorun ben ikinci sahibiyim. Aldığımda oradan kaynaklanan zırıltı yoktu. Bir süre sonra zırıltıyı duymaya başladım. Bir baktım benden önceki sahibi lastiği yamuk yumuk etmiş. Sanırım zırıltıyı susturamayınca hıncını lastikten almış ve sorunu da cözmüş. Bende zırıltı gelmeye başladıktan sonra lastiği biraz olsun geri tıkıştırdım. Yerine oturtmaya calıştım. Aslında yerine oturmadı ama o zamandan bu zamana oradan kaynaklanan bir zırıltı yok.
    O lastik yedek parca olarak satılıyormudur bilmiyorum. Satılıyorsa yenilemek belki sorunu cözer.[COLOR="Silver"]

    not: Uygulamada her türlü sorumluluk size aittir. Sorununuz cözülmezse sorumluluk kabul etmem. Bende oldu ama belki sizde iş yapmaz.

    Bu da lastiğin son hali


  3. #7523
    hayko5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ağustos 2012
    Şehir
    İskenderun
    Motosikleti
    V-Twin Café racer
    Çarşamba günü için randevu aldım servise götürecem. Fren lambası da patlamış dün lastige hava basarken fark ettim.

  4. #7524
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Alıntı hayko5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Denedim ses yine geçmedi ayrıca 23 nisan günü 200kmden fazla yol yaptım ve sürekli hızlı kullandım ondan sonra motordan gazi bırakınca daha fazla ses gelmeye başladı özellikle kafa kısmından motor kisminda nda ara ara zirilti geliyor ve motor eskisi kadar seri ivmelenmiyor o günden beri yağ durumu gayet normal yağ yakmamis seviye iyi . Ne yapayim servise mi götüreyim çok canımı sıkıyor 1-2 gündür
    Motordan şıngırtı sesi geliosa sübap ayarın erkenden gelmiş olabilir Emre. Daha önce yaptırdın mı bilmiyoum ama yüksek devirli kullanmak buna sebep oluyo diye hatırlıyorum.
    kordinaryus bunu beğendi.
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  5. #7525
    hayko5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ağustos 2012
    Şehir
    İskenderun
    Motosikleti
    V-Twin Café racer
    Alıntı abeciMotoru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motordan şıngırtı sesi geliosa sübap ayarın erkenden gelmiş olabilir Emre. Daha önce yaptırdın mı bilmiyoum ama yüksek devirli kullanmak buna sebep oluyo diye hatırlıyorum.
    Yok hiç yaptırmadım abi ve aynen şıngırtı geliyor.

  6. #7526
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Alıntı hayko5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok hiç yaptırmadım abi ve aynen şıngırtı geliyor.
    Yaz ve kış olmak üzere iki farklı sübap sente ayarı yapıyolar, istersen bi servise uğrayabilirsin.
    Şıngırtı sesini genelde bundan yapıyo.
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  7. #7527
    hayko5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ağustos 2012
    Şehir
    İskenderun
    Motosikleti
    V-Twin Café racer
    Alıntı abeciMotoru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaz ve kış olmak üzere iki farklı sübap sente ayarı yapıyolar, istersen bi servise uğrayabilirsin.
    Şıngırtı sesini genelde bundan yapıyo.
    Şimdi işten gelirken dikkat ettim abi motordan gaz verince üfleme sesi geliyor manifolt sıkıntılı olabilir mi

  8. #7528

    Üyelik
    18 Ocak 2014
    Motosikleti
    honda cb125 E
    yalnız bendede soyle bır sıkıntı var normalde bu ses konusunu ben actım :D ama 1 haftadır da motordan tık ses gelmıyor arkadas ben anlamadım kı :S 1 ay seslı calısıyor 1 ay sessız nasıl bulacagız bu sorunu gecen bende gıttım servıse sübap ayarı yapsak nasıl olur fılan dedım servıs bana her perıyodık bakımda zaten kontrol edılıyor sen zaten yenı getırmıstın gerek yok dedı oyle kaldı

  9. #7529
    hayko5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ağustos 2012
    Şehir
    İskenderun
    Motosikleti
    V-Twin Café racer
    Alıntı 0rkut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .
    Servise bıraktım dün castrol yağ koydular periyodik bakımı 2000km sonraydı geriye çektiler erken yaptılar benim onayimla, subaplari kontrol ettiler sıkıntı yok. titremeyi zincirden yapıyormuş zincire müdahale etmişler boşluğunu almışlar bıyığı değiştirmişler falan filan derken 115 lira bıraktık çıktık ilerlerken lambaya yanasinca gazi bırakmaya başladım önden yine zaaar zuuur ses gelmeye başladı göbekten don direk servise bastım geldi baktı km saatinden bu dedi iki tane takoz söyleriz bunu keser dedi eliyle oynattı falan dur bakalım dedi buranın normalde su geri olur o yok ondan dedi km saati ile kontak arasında ki boşluğa kendilerinden çift taraflı bant koydu denedik ses %90 kesildi su an bir aksilik olmazsa rahat bir 5000 km servise uğramak insalah zaten de kisisellestirme projem var bütün butce mi oraya ayiracam

  10. #7530

    Üyelik
    18 Ocak 2014
    Motosikleti
    honda cb125 E
    sımdı toparlamak gerekırse ben servıse gıttıgım zaman adamlara ne dıyecem ? nereyı yapmaları gerekıyor bıde benım bı sıkıntım daha var 2 haftadır sureklı yolda benzınım bıtıo sureklı yolda kalıyorum eskıden 10 tl ıle yedek benzın dahıl 85 90 km yapabılıyordum ama son 2 seferıdır km 40 45 arasında bıtıo nerdeyse benzın sarfıyatım yarı yarıya dustu anlamadım valla :S

  11. #7531
    hayko5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ağustos 2012
    Şehir
    İskenderun
    Motosikleti
    V-Twin Café racer
    Alıntı 0rkut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sımdı toparlamak gerekırse ben servıse gıttıgım zaman adamlara ne dıyecem ? nereyı yapmaları gerekıyor bıde benım bı sıkıntım daha var 2 haftadır sureklı yolda benzınım bıtıo sureklı yolda kalıyorum eskıden 10 tl ıle yedek benzın dahıl 85 90 km yapabılıyordum ama son 2 seferıdır km 40 45 arasında bıtıo nerdeyse benzın sarfıyatım yarı yarıya dustu anlamadım valla :S
    Dostum yukarı da B65'in gösterdiği noktaya kontak ile km saati arasındaki boşluğa sağlam birşey çift taraflı bant onerimdir yapistirsinlar. Zincirde boşluk varsa alsınlar ki motorumuzun zincir boşluğu sıkıntısı var hemen boşluk yapıyor Oring zincirle bu sorunu çözdüğünü söyleyenler var zincir boşluğu en çok titremeyi yalan olay oysa ki. Ondan sonra bujiyi değiştirdiler o da yakita etki ediyor bildiğin gibi filtrenin değişme zamanı gelmistir kısaca periyodik bakıma alsınlar motoru özellikle zincir ve o km saatinin arasında ki boşluğu çift taraflı bantla sıkıştırıp km saatini saglamlastirsinlar önden gelen sesi kesecektir o ara yağı değiştirirler birde yağ katkısı markalarını söyle motoru temizler güzelce

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------

    Telefondan yazıyorum klavye bazı şeyleri kafasına göre saçma sapan değiştirmiş Umarım anlamışsındır

  12. #7532

    Üyelik
    18 Ocak 2014
    Motosikleti
    honda cb125 E
    elıne saglık

  13. #7533
    hayko5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ağustos 2012
    Şehir
    İskenderun
    Motosikleti
    V-Twin Café racer
    Alıntı 0rkut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    elıne saglık
    Dostum servise goturdukten sonra bizi bilgilendirirsen sevinirim

  14. #7534
    B65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    CB125e
    Gecen gün yağ tahliye civatası ile sızdırmazlık contası icin hondaya sipariş verdim. 10tl fiyat verdiler. Mecbur alıyorum. Daha önce 12v 35w far ampulünü malzeme satcısından 10tl ye, hava filtresini 9 tl ye, zincir i 15tl ye aldım. Bir civata bir conta 10tl olunca diğer malzemelerin fiyatını düşünmek bile istemiyorum.
    Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
    Kötü servis adamı motor ustası yapar

  15. #7535
    B65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    CB125e
    Benim cb nin kış sonu bazı bölgelerinde az da olsa yer yer paslanma görmüştüm. Neden olduğunu anlayamadım. Salcano wolf da gezerken cok faydalı bir paylaşıma denk geldim.

    Ben kışın kullanmadığım zamanlarda motorun üstünü bir plastik branda ile örtüyordum. Onun üzerinde su geciren motor örtüsünü koyuyordum. Plastik branda hava almasına engel olduğundan paslanma başlatmış.

    Salcano wolf bölümünden kopyaladığım yazı aşağıda. Bunların tamamını uygulayacak kişilerin cok az olacağını düşünüyorum ama yine de bazıları hakkında bilgi sahibi olmak iyidir.



    MOTOSİKLET İÇİN KIŞ BAKIMI
    Çoğu motosiklet kullanıcısı kış geldiğinde, motosikletine özel hiç bir şey yapmadan, bulabiliyorsa kapalı bir garaja park edip ya da evinin önünde üzerini bir örtüyle kapatıp tekrar havaların ısınmasını beklemeye başlamaktadır. Kimileriyse motosikletini belirli aralıklarla şöyle bir 5-10 dakikalığına olduğu yerde çalıştırarak -kesinlikle iyi niyetli olarak- ona kış boyunca gerekli ilgiyi gösterdiğini düşünmektedir. Oysa yapılması gerekenler zor olmamakla birlikte bu kadar basit de değildir. Bu yazıda, motosikletinizi kullanmayacağınız dönemlerde dış şartların aşındırıcı etkilerinden korumak, dolayısıyla da bir sonraki sezona sorunsuz başlayabilmek için yapılması gerekenleri bulacaksınız. Bütün bunlar aynı zamanda motosikletinizin ömürünü de uzatacaktır. Motosikletinizi en az 6 hafta kullanmayacaksanız burada anlatılanları uygulamanızı tavsiye ederiz.Yapılması gereken işler yapılış sırasına göre anlatılmıştır. 1, 2, 3 ve 4. adımlar motor açısından en kritik olanlarıdır. Herhangi bir adım için, motosiklet üreticisinin kullanıcı el kitabında belirttiği başka bir tavsiyesi varsa onu uygulamanız daha doğru olacaktır. 1 seneden daha uzun süreli parklar için bu yazıda anlatılan koruyucu önlemler yeterli olmayabilir. 6 haftadan daha kısa süreli parklar için, eğer motosikletin duracağı mekandaki sıcaklık 0 derecenin altına düşüyorsa sadece aküyü söküp oda sıcaklığındaki bir ortamda saklamak en doğrusudur.Kış parkı için depodaki benzinin tamamen boşaltılması gerekeceği için, son günlerde depodaki benzini mümkün olduğunca tüketmek hem gereksiz bir israfı önler hem de depo boşaltma işini kolaylaştırır.
    1.PARK YERİ ve GEREKLİ MALZEME: Herşeyden önce motosikletinizi park edeceğiniz yeri belirleyin ve lazım olacak alet, edavat ve malzemeyi temin edin.Aşırı sıcak veya aşırı soğuk olmayan, gelen geçenin çarpmayacağı, zemini düzgün, kimyasal maddelerin duman ve buharlarından ve çalışan elektrik motorlarından uzak bir saklama yeri belirleyin.Kimyasal madde buharları ve elektrik motorlarının ürettiği ozon, motosikletinizin lastik ve kauçuk parçalarına zarar verir. Alışveriş listesi: Yeterli miktarda uygun özellikte motor yağı(*) Yeni bir yağ filtresi > Gerekli temizlik maddeleri ve boyalı yüzeyler için koruyucu cila(vax) WD40 veya benzeri nem ve pas giderici koruyucu sprey (*) Dikkat: Park süresi 3 aydan daha uzun sürecekse, gelecek sezon başında bu yağı değiştirmeniz gerekeceğinden, uygun özellikteki en ucuz yağı satın alabilirsiniz..
    2. SON BİR SÜRÜŞ: Uzun bir süre sesini duyamayacağınız motosikletinizle son bir tura ne dersiniz? Aslında bu son tur, yağ değişimi için motorun normal çalışma sıcaklığına ulaşmasını sağlayacağından (ki bu en az 20 dakikalık bir tur demektir) biraz da şart.Dikkat: Yakıt sistemiyle ilgili 4. maddeyi okuyun. Depoda benzin bırakacaksanız turu bitirmeden önce mutlaka depoyu tam doldurun.
    3. YAĞ DEĞİŞİMİ: Motosikletinizi kış boyunca korumak ve kalıcı hasarlara engel olmak adına yapacağınız en önemli iş motor yağını değiştirmektir. Motor ve dolayısıyla da motor yağı henüz sıcakken (*) motor yağını ve yağ filtresini değiştirin. Karteri kesinlikle normalden fazla doldurmayın.Yağ değişimi bitince motoru en az 20 dakika çalıştırarak yeni yağın motorun her noktasına yayılmasını sağlayın.(*) Önemli: Yağ değişimini sadece motor sıcakken yapın. Son turunuzdan döndükten sonra motor soğuduysa, motoru ısıtmak için kısa bir süre çalıştırmak motor blokunun içinde su yoğunlaşmasına sebep olacaktır.Kışın motosikletlerin kısa süreli çalıştırılması da işte bu yüzden çok zararlıdır.
    4. YAKIT SİSTEMİNİ ve BENZİN DEPOSUNU BOŞALTMA: Motosikleti kış için bırakacağınız yere getirdikten sonra, motor çalışır vaziyette olmak şartıyla benzin musluğunu "OFF" yani "KAPALI" pozisyona getirip motosiklet kendi kendine stop edinceye kadar bekleyin. Bu şekilde, karbüratörde ve yakıt borularında benzin kalmamış olur.Benzin musluğu kapalıyken depoyu söküp içindeki benzini tamamen boşaltın. Daha sonra içinin tüm yüzeylerine WD40 ya da benzeri bir paslanmayı önleyici ve koruyucu sprey sıkın. Spreyin uzatma ucu bu işlemi daha kolay ve etkili yapmanızı sağlar. Bu tip bir spreyiniz yoksa veya deponun şekli buna uygun değilse, bir kahve fincanı kadar motor yağını deponun içine boşaltıp, depoyu bu yağla mümkün olabildiğince çok çalkalayın. Amaç deponun iç yüzeylerinin hava ile temasını keserek paslanmayı önlemektir.(*)
    (*) Önemli: Depoyu yarım dolu olarak bırakmayın. Benzinde bulunan su zamanla deponun iç yüzeyinde yoğunlaşarak paslanmaya neden olur.Depoda benzin bırakmanın tek koşulu, deponun ağzına kadar dolu olmasıdır.Tabii bunu sağlamak için son turunuzu bitirmeden önce, motosikletinizin deposunu kış boyu park edeceğiniz yere en yakın benzincide tam doldurtmanız gerekmektedir.Gelecek sezon da bu beklemiş benzini tamamen boşaltıp deponuza taze benzin koymanız gerekir.
    5. SEHPAYA ALMA: Varsa motosikletinizi orta sehpası üzerine kaldırınız. Eğer sadece yan ayak mevcutsa bir sonraki adıma geçin. Kış boyunca lastiklere biraz özen göstererek olası sorunları engelleyebilirsiniz.
    6. SİLİNDİRLERİ YAĞLAMA: Bujilere ulaşmanız için gereken parçaları ve buji kablolarını söküp bujilerin etrafını temizledikten sonra bujileri sökün.Silindirlerin içlerine WD40 veya benzeri bir paslanmayı önleyici ve koruyucu sprey sıkın. Bu tip bir spreyiniz yoksa her bir silindire bir çay kaşığı dolusu kadar -daha fazla değil- motor yağı koyun. Bujileri elinizle vidalayın. Silindir iç yüzeylerinin piston hareketiyle tamamen yağla kaplanabilmesi için motosikleti en yüksek vitese alıp arka tekerleği yaklaşık 10 tur kadar elinizle döndürün. Eğer orta sehpa olmadığı için bu mümkün değilse, kontağı "ON" konumuna getirip vites boştayken marş düğmesine en çok 2 saniye süreyle basıp bırakın. Şimdi bujileri anahtarla sıkıp buji kablolarını takın. Vitesi boşta bırakın.
    7. GİRİŞ VE ÇIKIŞLARI KAPAMA: Egsoz susturucuları yeterince soğuduğunda -ancak motor hala ılıkken- içlerine bir miktar WD40 sıkıp ağızlarını lastik balon ya da benzeri lastik torbalarla sıkıca kapatın. Aynı şekilde hava filtresi girişlerini ve hava filtresi kutusu drenaj hortumu ağzını da sıkıca kapatın. Böylece motor blokunun iç kısımlarının havayla tüm teması kesilmiş olur.
    8. YAKIT SİSTEMİ SON KONTROL: Karbüratörlerin benzin haznelerinde kalmış olabilecek son benzini de karbüratör drenajlarından boşaltın. Benzin deposu vanasının "OFF" yani "KAPALI" konumda durduğundan emin olun.
    9. AKÜ: Aküyü söküp oda sıcaklığında bir ortamda şarjlı durumda muhafaza edin. Şarj cihazınız yoksa akü voltajını ayda bir ölçüp gerekiyorsa bir serviste şarj ettirin.
    10. YIKAMA, YAĞLAMA: Motosikletin üzerindeki her türlü yol kirini ve pisliği temizleyin. Basınçlı su kesinlikle kullanmayın. Yıkama işleminden sonra her tarafını kurulayıp boyalı yüzeylere koruyucu cila (vax) sürün.
    11. METAL KISIMLARIN KORUNMASI (*): (*) Dikkat: Burada anlatılan işlemi yaparken spreyle püskürteceğiniz veya süreceğiniz maddelerin fren disklerine, fren balatalarına ve lastiklere bulaşmasına izin vermeyin. Böyle bir hata yaparsanız fren disk ve balatalarını derhal fren temizleyicisiyle temizleyin.Motosikletin zincirini zincir yağıyla, metal kısımlarını da WD40 veya benzeri bir pas önleyici ve koruyucu spreyle spreyleyin. Boyalı ve narin yüzeylere sprey bulaşması halinde bunları temizleyin.
    12. KİLİTLEME: Motosikleti dışarıda bırakacaksanız sağlam bir kilitle sağlam bir yere bağlayın.
    13. ÖRTÜ: "Uzun Süreli Parktan Sonra Motosikleti Çalıştırma" listesinin bir kopyasını gidonun veya gösterge tablosunun üzerine (ya da göreceğinizden emin olduğunuz bir yere) selobantla yapıştırın. Motosikletin hiçbir yerinde yıkamadan dolayı nem kalmadığından emin olun. Eğer motosiklet kışı dışarıda geçirecekse üzerini "soluyabilen" bir motosiklet örtüsüyle kapatın. Bu özelliği olmayan bir örtü terleme yapacağı -ve bu da paslanmaya sebep olabileceği- için motosiklet 2-3 haftada bir açılıp havalandırılmalıdır. Bir fırtınada uçup gitmemesi için örtünün alt kısmının lastikli veya iple büzdürülen türden olmasına dikkat edin. Bu aynı zamanda kediler için de bir önlem oluşturur; zira kediler üstü örtülü motosiklet selelerinde uyumayı çok severler.

    KIŞIN YAPILACAKLAR ve YAPILMAYACAKLAR: İçinizden yükselecek isteğe hakim olun ve kışın motosikletinizi kesinlikle ÇALIŞTIRMAYIN. Kısa süreli ve düşük devirlerde çalıştırma, motorun içinde su buharı ve motor yağında çeşitli asidik yan ürünlerin oluşmasına sebep olacaktır. (2. ve 3. maddelere tekrar göz atın.) Kış, eğer elinizden de geliyorsa, motosikletinizin periyodik bakımlarını ve çeşitli tamir işlerini yapmak için ideal bir fırsattır. Kullanıcı kitapçığını baştan sona okuyup ihmal ettiğiniz bakım ve kontrolleri yapın. Bakım zamanı yaklaşmış olanları gelecek sezonu beklemeden tamamlayın. Mesela; Gaz ve debriyaj tellerini yağlayın. Zincir gerginliğini kontrol edin. Fren disklerini ve balatalarını kontrol edin. > Fren hidroliğini değiştirin. Hava filtresini temizleyin veya değiştirin. Tüm vida ve civataların sıkılıklarını kontrol edin. Lastikleri gözden geçirip düzensiz aşınmaları ve yarık, kesik gibi tahribatları kontrol edin. Arka çatal ve gidon yataklarını kontrol edin. Hareketli noktaları ve amortisörleri yağlayın. Eğer yeterli bilgi ve deneyiminiz varsa ve bakım zamanları gelmiş veya yaklaşmışsa şu işleri de aradan çıkartabilirsiniz: Ön amortisör yağını değiştirin. Motosiklet su soğutmalıysa soğutma suyunu değiştirin. Sübap ayarlarını yapın. (4 zamanlılar için) Motosikletinizin orta sehpası olmadığı için lastikleri yere basıyorsa 1-1,5 ayda bir lastik hava basınçlarını kontrol edin ve mümkünse -lastiklerin sürekli yere basan bölgeleri bombe yapmasın diye- motosikleti biraz ileri veya geri alın. Lastiklerin havasını normalden 5-6 psi daha şişkin tutmak da koruyucu olabilir. Motosiklet örtünüz "soluyabilen" bir malzemeden değilse, örtüyü 3 haftada bir açıp motosikleti havalandırın. Paslanmış veya paslanmaya yüz tutmuş noktaları (Dikkat: Fren diskleri hariç!) çok ince metal zımparasıyla, metalin en alt katmanına ulaşıncaya dek zımparalayıp, önce astar, ardından da aynı renk boya ile boyayın. Ancak bu işlemi boyanın kuruyabileceği sıcaklıktaki bir ortamda yapın.

    UZUN SÜRELİ PARKTAN SONRA MOTOSİKLETİ ÇALIŞTIRMA
    Başlamadan önce bir miktar yeni benzin satın alın.
    Motosikletinizi serbest bırakın! Örtüyü açıp varsa kilitleri sökün.
    Lastik hava basınçlarını kontrol edin.
    Eğer bıraktıysanız deponuzdaki benzini tamamen boşaltın ve az miktar yeni benzinle çalkalayın.
    Aküyü, şarjı tam dolu olarak yerine monte edin.
    Motosikletinizin üzerindeki metal koruyucu (WD40 gibi) maddeleri temizlemek için yıkayın.
    Hava filtresi girişi ve drenajıyla egsoza kapattığınız lastik torbaları çıkartın.
    Benzin deposuna yeterince yeni satın aldığınız benzinden koyup depo valfini "ON" yani "AÇIK" konuma çevirin.
    Motosikletinizi çalıştırın ve en az 20 dakika (ya da varsa soğutma fanı iki defa devreye girecek kadar uzun) süreyle çalışır vaziyette bırakın.
    Kış uykusu 3 aydan daha uzun sürdüyse, motoru stop ettikten sonra, henüz sıcakken bir kez daha yağ değişimi yapmanız gerekiyor. Motosikletinize değer veriyorsanız atlamamanız gereken en önemli noktalardan biri budur. Zaten bunun için ucuz bir motor yağı kullanmamış mıydık?
    Yağ değişimini tamamladıktan sonra motoru birkaç dakika rölantide çalıştırıp yeni yağın tüm motor blokunda devridaim yapmasını sağlayın.
    En yakın benzinciye gidip deponuzu doldururken bundan sonraki ilk birkaç depo dolumunda, benzine önerilen miktarlarda karbüratör ve yakıt sistemi temizleyicisi ilave edin.
    Yetkili bir serviste tüm ayarları kontrol ettirin. Boyalı kısımların yere hiç değmemesi dileğiyle...
    ozanozugur bunu beğendi.
    Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
    Kötü servis adamı motor ustası yapar

  16. #7536

    Üyelik
    05 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Honda CB 125e
    arkadaşlar merhaba. geçenlerde sevgili motorum mars'ın doğumgünü idi ve trafik sigortası bitti. önceden ergo sigortaya 144 liraya yaptırmıştım. şimdi ise 500 civarı istiyorlar. delirmiş olmalılar. halk sigorta şimdiye kadar en uygun fiyatı! verdi 247 lira. size sormak istediğim. trafik sigortasını ne kadara yaptırdığınız. mars 2012 model 2013 trafik çıkışlı, ikametgahım istanbul ama ruhsatta muğla gözüküyor, kaza yapmadım, yaşım 27 normal mi bu fiyatlar? sizlerin sigortaları hangi firmalarca yapıldı ve ne kadar?

    iyi sürüşler
    kordinaryus bunu beğendi.

  17. #7537
    B65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    CB125e
    Alıntı junzi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar merhaba. geçenlerde sevgili motorum mars'ın doğumgünü idi ve trafik sigortası bitti. önceden ergo sigortaya 144 liraya yaptırmıştım. şimdi ise 500 civarı istiyorlar. delirmiş olmalılar. halk sigorta şimdiye kadar en uygun fiyatı! verdi 247 lira. size sormak istediğim. trafik sigortasını ne kadara yaptırdığınız. mars 2012 model 2013 trafik çıkışlı, ikametgahım istanbul ama ruhsatta muğla gözüküyor, kaza yapmadım, yaşım 27 normal mi bu fiyatlar? sizlerin sigortaları hangi firmalarca yapıldı ve ne kadar?

    iyi sürüşler
    Merhaba

    Ben 2014/kasım da yaptırdım. 50tl civarı ergo sigorta. Sanırım en uygunu ergo oluyor. Yaş farkı var senin fazla olabilir.

    Motoruna nice yıllar Hayırlı sürüşler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:38 ----------

    Gecen hafta hondaya yağ tahliye civatası ve sızdırmazlık contası siparişi vermiştim. 10TL demişlerdi. Bu gün aldım.İşte 10Tl tutan malzemeler.




    Fatura istemesem vermeyecekti. Ben isteyince aşağıdaki faturayı verdi.


    Normalde faturayı bilgisayar cıktısı olarak veriyorlardı. Bu sefer nedense el ile doldurup verdi. Civata 4.24tl ve conta 4.24tl. Üstelik kdv dahil değil. kdv de 1.52tl olarak yazdı verdi.

    Böyle bir şey olabilir mi. Conta 4.24TL olabilir mi.!!!! Kıytırıktan aliminyum conta. Özelliği olan bir ürün değil. Piyasadan alsam para bile almazlar.

    Bir daha motor alacak olursam balıkesirde kaldığım sürece ve bu servis kaldığı sürece honda almam. İsim honda zihniyet çin parca fiyatları alman. Bir yakınım bana wingo mu crypton mu diye sormuştu. Crypton demiştim aklımı seveyim. O da gitti crypton aldı. Tabi yamaha servisi konusunda bir bilgim yok ama en azından hondayı biliyorum.
    Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
    Kötü servis adamı motor ustası yapar

  18. #7538

    Üyelik
    05 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Honda CB 125e
    Alıntı B65 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba

    Ben 2014/kasım da yaptırdım. 50tl civarı ergo sigorta. Sanırım en uygunu ergo oluyor. Yaş farkı var senin fazla olabilir.

    Motoruna nice yıllar Hayırlı sürüşler

    Çok teşekkürler. yılbaşı sonrası fiyat politikalarını değiştirdi heralde ergo 500lira istediler benden.

    araştırmalarım devam edecek 650lik makina kullanan arkadaşlarım dahi 60-70 lira ödüyor. bu farklı anlayamadım cidden.

  19. #7539

    Üyelik
    18 Şubat 2014
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Ns200
    Alıntı junzi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkürler. yılbaşı sonrası fiyat politikalarını değiştirdi heralde ergo 500lira istediler benden.

    araştırmalarım devam edecek 650lik makina kullanan arkadaşlarım dahi 60-70 lira ödüyor. bu farklı anlayamadım cidden.
    Sigortamı 2 ay önce motoru aldığım bayinin sigorta bölmünden axa sigortaya yaptırdım. Geç kaldığım için başka yerleri araştırma imkanım olmadı. 3-4 sigorta şirketinden fiyat sorguladılar ve 1000 tl nin üzerinde fiyat veren şirketler vardı.(şaka gibi) axa ya 195 tl ye yaptırdım birde 7 taksit yaptılar.

  20. #7540

    Üyelik
    18 Ocak 2014
    Motosikleti
    honda cb125 E
    beyler suan honda servısınden gelıyorum zıncır yagı almak ıstedıgım bana sunu verdı http://urun.gittigidiyor.com/otomobil-motor-aksesuar/wurth-motorsiklet-zincir-yagi-sprey-400-ml-162913714 fıyatına 45tl dedıler ben pek duymadıgım bır marka dıye almadım sımdı sıze soruyorum hangı zıncır yagını kullanıyorsunuz neden nıye ve hangı sıtelerden alıyorsunuz lınk atarmısınız ?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)