Bende ankaradayım ozan. Ne kadara hallettin orada zincir olayını?
Bende ankaradayım ozan. Ne kadara hallettin orada zincir olayını?
Bir garip yolcu
Tam hatırlamıyorum fakat 60 tl civarıydı zincirin fiyatı. ulus motor'dan aldım.
bugün motorun yağını kontrol ettim tam olarak alt çizginin altında yani cubugun tam ucunda ve cubugu ilk cıkardıgımda cubugun sonuna kadar yağ içindeydi yağ da biraz kararmış yağ değiştikten sonra 2300 km yaptım hep 2000 de değişirdim bu sefer biraz geciktirdim yağ eksiltmiş olması sıkıntı yaratırmı bu aralar biraz zorlamıstım dip gaz gidiyordum bazen
sağol ozan. Ulus motor genelde uygun oluyor parça konusunda ekipman konusunda olsun
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:06 ----------
Kacak falan varmı biryerinde umot.İyice baksaydın. Eksiltme biraz fazla gibi görünüyor.Km kaç binde
Bir garip yolcu
km 11.300 en son 9000 de değiştim yağı dün iyi göremedim heralde suan baktım en alt cizginin azıcık üstünde ama genede eksilmiş en üst cizgiye yakındı yağ değiştiğimde.
Merhaba arkadaşlar, Motorun orjinal arka dişlisi 45t değil mi? Telefonla bi parçacıdan dişli zincir seti sipariş ettim bana sanırım cbf seti göndermişler ön 15 T (cb125ide 15 T) ama arka 42 T..Ne yapsam taksam mı uyar mı arka dişli küçülten var mı nasıl olur?
top speed artar, tork düşer, ama bence daha iyi gider, denemiştim
çok fazla fark olmaz yine de şahsi görüşüm, bu motora cam taktıktan sonra ön dişlinin 1-2 büyümesi, biyerden sonra
motor basbas bağırıyo son devirden sonra bile vites istiyor, dişliyle oynayarak motordan alacağın verim ve güç dengesini kurabilirsin. 42-45 arası fark ön dişlinin hemen hemen bir diş büyümesine tekabül gelir zaten.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
abeciMotoru kagit üstünde gayet mantıklı duruyor da uygulamada ne yaşarım tam kestiremiyorum..Sürekli artcili kullanıyorum. Bu motorun en sevdiğim kısmı Torku.yokuşlarda çok iyi çekiyor bu performansi ne kadar kaybeder arka dişli 42 olunca o onemli benim için..O kadar forumları aradım hiç cb125e arkadişli değiştirene denk gelmedim..Keşke uygulayan biri cikio ta deneyimlerini paylaşsa bizle.
Denemiştim demişsin orayı kaçırmışım..Artcili kullandin mi nasıldı motor zorlandı mi hiç Kalkış ve yokuşlarda veya Düzde ?
arka dişliyi haddinden fazla küçültmüştük iş bilmez biri sebebiyle haliyle 5.vites iş göremez hale gelmişti :D
ön diş 1 yada 2 diş büyüttüm daha sonra ve güzel oldu, senin 42 dişe tekabül edecektir muhtemelen ve bu da torkta aşırı bir düşüş yaratmaz diye düşünüyorum, bak kardeşim şuradan kolaylıkla hesap işine girebilirsin
http://www.sprocketcalculator.com/
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
Ben ön dişliyi 17 yapmıştım. Dişliyi de artcılı kullanan bir arkadaşımdan almıştım. Arkadaş artcılı 17 yi beğenmediği icin satmıştı. Ben artcısız bir süre kullandım cekiş düşüyor 5 nci vites neredeyse hic iş yapmıyor. Hatta karşıdan biraz rüzgar aldığında 4 ncü vitesle 5 nci vitese göre daha hızlı gidiyorsun. Ben şimdilerde 16 lı dişli kullanıyorum. Tam test edemedim ama cekis daha iyi, yaz gelsin 16 dişliyi tam o zaman test etmiş olurum.
17 dişliyi tavsiye etmem.Hele artcılı hic tavsiye etmem. Arka dişli konusunda bir fikrim yok
Hesapladim şimdi eğer arka dişli yi 42 ye düşürür isem Torku 11 Nm den 9.5 Nm ye düşüyor yani ybr 125 esd ile ayni seviyeye geliyor bu da dediğin gibi fazla farkettirmez en fazla yokuş çıkarken biraz devir düşer o kadar..Sağol cevaplar için 😊
B65 Benim durum biraz zorunluluktan kaynaklaniyor ben standart ebatlardan yanayım her zaman ama dedigim gibi telefonla siparis verdiğim firma cbf için olanları yollamiş istersen geri gönder değiştirelim dediler ama bi denesemmi diyorum degisiklik olur olmadı orjinale dönerim..Hesapladim gibi olur ise ybr ile ayni tork a düşüyor çok farkeedecigini sanmıyorum belki yokuşta biraz zorlar Biraz..On dişli değitimi çok daha fazla düşürüyor Torku hesaplama sitesinden Hesapladgim kadariyla..Arka dişli ile oynamak daha mantıklı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:35 ----------
pardon düzeltiyorum tekrar baktım da..Önden 1 dış büyüttügunde %6.7 arkada 3 dış kuculttugünde % 7.1 dusuyor tork bu durumda on dişli daha mantıklı.
artçılı kullanacaksan mutlaka aerodinamik cam ve en fazla bir diş oynayabilirsin.
yokuşlarda hızın 50'ye düşer.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
bizim motor honda'nın sitesinde tekrar satışa sunulmuş, sevindim.
http://honda.com.tr/motosiklet/commuter/cb125e
Anlaşılan bizim motorlara talep var geri getirdiler.
ZEMHERİ!
Honda cb125 e candır. Alalı 3 yıl oldu daha tık demedi maşallah. Tekrar satışa çıkması güzel.
Aynen katılıyorum. Nisan 2012'de almistim su ana kadar nebir kez yolda kaldim ne de bir sıkıntı yasadim.
Almayi dusunenlere tavsiye edebileceğim bir motor.
Cb125 ace çok lüzumsuz bir motor bence. Ucuz olacak diye ne bir doğru dürüst estetik ne de benzin göstergesi vardı. Fiyatta da cb125e ile çok bir fark yoktu çıktığında.
Bence bu sene cb125f daha akıllıca olurdu.
Bir garip yolcu
Arkadaşlar Merhaba,
Yaklaşık 1 yıldır 2012 cb125e kullanıyorum. Kurye görüntüsünden çıkartmak için elimden geleni yaptım, şimdi biraz endro görüntüsü vermek istiyorum ama nasıl bilemiyorum. Nc700e benzetmek istiyorum,yardımcı olabilir misiniz? Ya tavsiye, yada bir usta lazım bana, istanbul da olmalı ama ..
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)