Şu geçen ay cb'em deli gibi yakmaya başladı tabii bunda benimde büyük etkim var.Şehiriçi devirli kullanım sabah ve akşam 8+8 km = 16 km lik yol yapıyorum. Şöyle hesapladım 10 lt benzin ile toplam 330 km yol yapabildim.Buda ortalama 3 litre ile 100 km yol demek.Uzun mesafede az yakıyor amma dur kalk şehir içi trafiği ışıklarda hızlı kalkış devirli kullanımla ben en fazla bu kadar yaktırabildim.Daha fazla yakabilen varsa detaylı anlatsın
Kısa mesafe kullanım+ Hava filtresi ve buji değiştirmeminde bunda etkisi var sanırım...
Motorun yağını ilk defa değiştiricem artık yavaş yavaş da kışa giriyoruz. Castrol alıcam ama 10w40 mı 15w40 mı almak lazımdır? Bilen arkadaşlar yardım edebilir mi. Teşekkürler
Evet abi benim :D
Dün bütün önyargılarıma rağmen Honda Bora'ya gittim. Beklediğimden daha çok ilgilendiler, yakıt tüketiminin hava ayarından olabileceğini söylediler ve ayarladılar. Ustanın söylediğine göre hava az giriyormuş. Ayarladıktan sonra depoyu dolduracak param olmadı ama torkunun arttığını hissettim, her gün 45le çıktığım ve sonunda 2. Vitese düştüğüm yokuşu 50 ile 3. viteste zorlanmadan çıktım. Yakıtı da yeniden ölçer ölçmez buraya yazacağım.
Bu arada Bora'daki usta 14lt ile 380-400km giderse şükret dedi ama bilemedim niye öyle dedi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:39 ----------
10w40 öneririm, kullanıp şikayetçi olan görmedim ben daha
Ustalar bazen çok dramatikleşebiliyorlar. sen ölç abi gerisi yalan ;) bu arada ben de 10w 40 öneririm.
Merhaba arkadaşlar motorum 13.600 km de biraz önce motoru temizlerken farkettim..Motoru orta sehpaya alıp 2 vites takip calistirdigimda zincir rutin salınımını yapmıyor arada sanki on dişli kaçırıyor gibi geldi.Sanirim zincir dişli setini degistirmemin vakti geldi..Sorum şu; zincir dişli seti nerden alayım ? Orjinal fiyatlarını bilen var mı ? Internetteki parça sitelerinde fiyatları gayet uygun sanırım onlar orjinal değil ondan uygun..Sizler nasıl hallettiniz bu işi ? Daha once değişim yapan arkadaşlardan bilgi rica edicem..Tekeriniz düz bassın
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:11 ----------
Ayrıca ek olarak ön dişli yi standard 15 mi alsam yoksa 17 mi.? 17 disli performans nasıl olur deneyen varsa söyleyebilir mi ? BEN genelde artcili kullanıyorum sanırım 17 dislide tork düşüyor ?
Bende 16000 km. civarı zincir dişli değiştirmiştim. İstanbul Ümraniye'de Aktaş motor var. Oradan O-ring'li (sanırım Arch marka) zincir ve dişli setini 75 tl'ye almıştım. 55 tl zincir 20 tl dişli seti. Şimdilik 6000 km. daha gittim. Herhangi bir sarkma vs. olmadı. Tavsiye ederim.
merhaba motorumu satıyorum http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...1693602/detay/
Motorumu bakıma götürücem arkadaşlar servisde ki usta bende parça yok parçaları alıp gel dedi, şimdi benden önceki binen arkadaş ne zaman bakım yaptı falan bilmiyorum o yüzden pahalı olmayan bakımlarını sıfırlamak istiyorum.
Alacağım parçalar şunlar;
1- Castrol power 1 10w40 yağ aldım
2- Hava filtresi alıcam
3-Buji olarak kullanım kitabında şöyle yazılmış
Tavsiye edilen bujiler:
Standart:
CPR7EA–9–(NGK)
Uzun süre yüksek hızda sürüş için:
CPR8EA–9 (NGK)
hangisini almam lazım? Ev-iş arası kullanıyorum motoru.
4-Fren hidroliğine baktırıcam
baktırmam gereken başka bişey varmı aklıma bişey gelmiyor? Motorun herhangi birşeyinden sıkıntım yok sadece bakımını rutine sokmak için böyle bir başlangıç yapıcam.
Ben cpr8ea-9 kullanıyorum. performans farkı görmedim. Değişen bir şey yok. Fiyata bak hangisini istersen al.
Önemsiz bir şey ama bir bakımda benzin ayar düğmesinin(acık/kapalı/yedek depo düğmesi) altında kücücük bir hazne var benzini kapalı konuma alıp cıkartıldı ıcı boşaltıldı. Orada tortu oluşmuşsa giderilmesi gerekebilir.
Bir de bakıma vermeden önce benzin sarfıyatına bir bak. Fazla ise ustayı bilgilendirirsin.
Ben benzin yedek depoya düştükten sonra 15tl - 20tl lik benzin alıyorum. Tekrar yedek depoya düştüğünde gittiğim kilometreye bakarak benzin sarfiyatını hesaplıyorum. 10tl lik benzin yaklaşık 80km yapıyor. Bu aylarda 100km de 2.5lt 2.6lt cıkıyorsa bence normaldir.
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
Debriyaj ve gaz tellerini yenileyebilirsin.
Fren hidroliği değiştirilebilir eğer motor 2 senesini doldurmuşsa.
Tüm fren ve debriyaj ayarlamaları.
Zincir-dişli taımlarının kontrolü ve gerekiyorsa değişimi, yoksa temizlenip yağlanması.
Fren balatalarının durumu kontrol edilebilir, gerekiyorsa değiştirilebilir.
Hava filtresi, yağ ve buji de değişti mi bence gayet güzel bir bakım olmuş olur. Tabi aklıma gelmeyen bir şeyler de kalmış olabilir. Diğer arkadaşların yorumlarını da bekleyebilirsin.
Ybr aynası takan varsa fotoğrafını atabilirmi ?
CB125e de hava filtresi 1 tane mi 2 tanemi var? Kullanma klavuzunda şöyle bir cümle gördüm
Hava filtresi ÇİFTİNİ 3 yılda bir veya 24.000 km’de (16.000 mil) bir değiştirin
Eğer 2 tane ise bir tane daha almam gerekicek ustaya vermeden. Bilen arkadaşlar yardımcı olabilir mi?
Hava filtresinin olduğu hazneyi acıp bakmıştım. Bir tane idi. "Cifti" ile ne kastediliyor acaba.
NOT 5 in olduğu yerde ikincil hava besleme sistemi yazıyor. Kullanma kılavuzunun hic bir yerinde de anlatılmamış. Bir tek karter havalandırması diye acıklama var. o ne demek onuda bilmiyorum.
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
Dostum cb125r ile performans egzoz takılı,arkada topcase,ben ve artçım,sürekli dip gaz ve çoğunlukla aşırı dik rampa,aragaz şeklinde 100 km de 2,7 litre yaktırıyordum.
Şuan 2013 hyosung gt250r ım var,K&N performans hava filtresi,arka 160 tabanlı ince yanak lastik var ve 150-160 Allah ne verdiyse kaptırarak çoğunluk sıkışık trafik olmak üzere 100 km de 3,8 litre yakıyor. Senin motora iyi bi ayar gerek bence
Karadeniz - Giresun.
Kötü komşu adamı mal sahibi yapar
Kötü servis adamı motor ustası yapar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)