Kardeşim-Tube Type jantı(iç-lastikli)----Tubelless'e(iç-lastiksiz) çevirebilmen için öncelikle jantın sübop deliğini genişletmen gerek(şamrelli lastik deliği 8mm) bunu 10mm uçlu matkap açtırman/açman gerek...ve 1ad. tubelles sübap (arkadan vidalı olanı demir tipi-geçmeli kauçuk olanı tavsiye etmem)-Sonra ver ayarı gitsin-patladı mı-koy fitili,bas havayı-devam et...
The Power of The Dreams.
arkadaşlar sporty alalı yaklaşık 10 ay oldu 2012 üretimi lastik evde bekliyordu takmaya karar verdim artık kendalar güven vermiyor
Arkadaşlar şu sahibinden de ilanı olan sarı ptt motorları hakkında ne düşünüyorsunuz? Yeni başlayan bir arkadaşa bakıyoruzda km leri çok düşük ama acaba motorlar ne durumdadır..
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Selam arkadaşlar,2. motor olarak cb125e almayı düşünüyorum. Üzerindeki Kenda lastikleri değiştirip kaliteli Metzeler yada Michelin kullansak, tubetype lastikler için olan jantta ne gibi bir değişim yapmak icab eder? Lastikçiye gitsek atıyorum Michelin takalım desem bunun sibobunu genişletmeye yada başka bir işlem yapmaya ekstra ister mi,yada böyle bir şeye gerek var mı? Bir kaç sayfa evvel Metzeler'den mevzu geçmiş fakat detay yazılmamış.
Yanaklarının yük taşıması kuvvetli olan lastik kullanacaksan, Michelin, Metzeler.. gibi sadece sibop değişiyor başka bi işleme gerek yok.
Siboplarda düzgününden metal olanı 10-15 lira gibi bişey tanesi. Plastikleri birçok arkadaşımız denedi tubelesse dönüştürdüklerinde ufak ufak hava kaçırıyor, yolda kalan bile olmuştu hatta. Hatta o dönem tubeless yaparsan olmuyormuş CB' ye diye anında kara leke yapıştırmışlardı ama usulsüzce yapılan lastikçi ustalığından başka bişey değildi esasında
Ne günlerdi yau efkarlandım :D
Lastiği aldığın yer montaj+sibop+balans vs her ne varsa işte herşey dahil fiyat iste, bu fiyat üstünden pazarlığını yap, montaj+sibop beleşe gelsin Yoksa hertürlü üç beş ekliyorlar.
Metzelerlerin içeriğini bende bilmiyorum, belki onlarda tubetypedır, buna rağmen sibop işçiliğiyle dönüştürülmüş olabilir. Ben olsam dönüştürmem mesela takarım iç lastiğimi neolucak ki He belkide değildir bi bakmak lazım ME22 kodları.
Michelinde hiçbişey genişletilmiyor, o lastik zaten tubeless, kendaların iç lastikleri vs sökülüyor, yeni siboplar jant deliğinden geçiyor zaten rahatlıkla, üstüne lastik... işlem bukadar Binlerce km 1psi bile hava kaçırmamıştı sorunsuzca binmiştim
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Metzeler ME22 -TL lastik yani TubeLess. Arkadaşın dediği gibi plastiğe bulaşmadan metal olanlar tercih edilmeli sibop için. Lastik boyutu olarak da, Metzeler ME22 için konuşacak olursak, ön lastik 2.75 - 18 arka lastik 3.00 - 18 olarak seçilmeli viraj performansını artırmak ve yakıt tüketimini azaltmak için. Ben tavsiye ettiğim ölçülerde alıp taktırdım ve çok memnunum. Ayrıca Kendalardan sonra IRC bile taktıran arkadaşlarım çok memnun olduklarını söylediler bu durumda kendaların sıralamada bir yere sahip olmalarını beklememek gerekir. Eğer arka lastiğim "kalın" gözüksün gibi bir takıntınız yok ise 3.00 üstünü tavsiye etmem ama çok bir fark yaratmayacaktır. Michelini denemediğim için bilemeyeceğim ama benim 2 hafta boyunca internetten edindiğim sıralama şu şekilde oluştu: pilot sporty > ME22 > pilot street. Pilot Sporty modelini ara tara bulamadığım için ME22 aldım. Ben de aynısını tavsiye ederim. Sorular için çekinmeyin.
Günlük bir msj ya yazılıyor ya yazılmıyor durum vahim :(
Herkes sorunsuzca biniyor.
ZEMHERİ!
Sizlere bi sorum var;Motosikletimin rölantisi çok yüksek. Kendimiz rölanti ayarını neye göre yaparız? Servise 1000km bakımında gideceğim fakat o süreye kadar çok yakmasını istemiyorum.
Arkadaşlar,İstanbul içinden temiz ve az km'li tercihen beyaz renk Cb125e arıyorum.Satmak isteyenler varsa görüşelim.
Kardeşim öncelikle jikle felan çekili olmasın motor sıcakken yapmalısın ona dikkat et sogukken yaparsan ısınınca daha yüksek devirde çalışır 1000 deviri tutturman okadarda zor değil stop etmicek bir rölanti sesini dinleyerek anlayabilirsin karbüratörün altında bir vida var üstünde yay var böyle vidayı düz tornavida yada elinle cevirebilirsin sola doğru yükseltir diye biliyorum . Kolay gelsin
Saga sola diye tarif edersen kafa allak bullak oluyor, önden mi sola arkadan mı sola ulaşayım gibi
Arkadaş hertürlü devirden anlar zaten ama ben o sağa sola muhabbetini yaşadım vakti zamanında, çözümsüz bitti
Civata aşagıda halka içine aldığım, motosiklete üstten baktığını farzederek civatayı saat yönünde çevirirsen rolanti devri düşüyor
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Ayrıca rolanti ayarını yaparken motor en az 15_20 dk çalışmış yani sıcak olsun.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)