Rodaj cok uzun hikaye,forumda aratirsan uzun uzun yaziyor. Mutlaka rodaji usulune uygun yap ki ilerde sorun yasama. Honda sana ilk 1.000 km 60 km/h hizi gecme diyecektir
Rodaj cok uzun hikaye,forumda aratirsan uzun uzun yaziyor. Mutlaka rodaji usulune uygun yap ki ilerde sorun yasama. Honda sana ilk 1.000 km 60 km/h hizi gecme diyecektir
arkadaşlar herkese kazasız sürüşler dilerim öncelikle,forumu 55 60 sf okudum yorumlar çoğunlukla fiyat performans olarak olumlu yönde bu motor için ,herkes selenin sertliğinden ve cbf ybr ye göre titreşim olduğunda söz etmiş ama ama durduk yere sıkıntı yaşayana rastlamadım pek,sorunlu bir motor değil gibi duruyor doğrumudur,bide bu titrşim 80 civarı hızla giderken selede falan çok hissedilirmi ?
Bencede aşırı fazla, ses sürpriz zaten başka bişeyde çıkabilir, sağ sol boyalıysa ne yaşadı fotoğrafları falan varmı parça değişim listeleri falan insanın içine kurt düşüyo çok birde üstüne 5500 :/
He birde unutmadan muhtemelen 20-25.000 km gibi en ağır bakımı gelecek muhtemelen 1000 lira civarı.
Yani senin CB full haliyle 4000 desek + 5500 + 1000 +500 de ıvır zıvıra gidecek = 11.000 TL ye 2010 model 19000 de bi kawa için aşırı pahalı
Yok bakimi ben hallederim,zaten daha once de ninja bakimi cok yaptim 35 tl hiflo yag filtresi, 35tl x2 motul yag, 2x 15 tl buji de 30 tl desek 100 tl ye cikar bakimdan. Hava filtresi sunger oldugu icin yikiyorum az wd40 sıkıp takiyorum. Lakin sorun şu ki grenajlar berbat boyanmiş işçilik sıfır.. yani benim ona sag sol grenaj almam gerekecek ki asil maliyet bu.. yani 5500 cok para.. o yuzden cb ile devam
70-80km en konforlu yol aldığı hızlar CB nin
Titreşimi düşük viteste çok yüksek devirlerde ve 90 km üstü hissediyorsun. Geri kalan tüm durumlarda varsa bile aa titriyor asla dedirtmez, için rahat olsun
Geri kalan tüm tespitler doğru zaten bu fiyata daha sorunsuz bi motosiklet bence halen yok
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:56 ----------
Yok bakım dediğim zincir dişli seti, arka lastik takozları, belki hidrolikler, yıllanmış antifriz değişimi, fren gaz telleri falan gibi hani zamanı dolmuş değişmesi gereken parçalar gibi.
CBR da bu 24.000 bakımı mesela bu sebepten 23.000 de bi CBR diğerlerinden epey uygun oluyor farketmişsindir Rutin bakımlar zaten hep var
anladım hocam saol cvp verdiğin için bende mondial mr vulture,var satıp bundan almayı düşünüyorumda,özellikle selede çok rahatsız titreşim var mr de
Orkut o civata dediğin şey rölanti ayarı. İstersen servisine söyle azcık arttırsınlar. Yalnız motor sıcakken ayarlamak gerekiyordu yanlış hatırlamıyorsam.
Daha önce hiç vitesli tecrüben yoksa mondiali olan arkadaşlarından rica et göstersinler ufaktan. Benim gibi bodoslama motosikletin üzerine oturup öğrenmeye kalkma.
Çıktı. Motoru 15 kere stop ettirmişimdir. Salak gibi ayağım arka frende iken kalkış yapmaya çalışmalar filan ohooo.
Sonra ilk kalkışı yapar yapmaz yokuş çıkmak zorunda olmak, durmak zorunda kalmak ve bir daha kalkış yapmak zorunda kalmak. Sayısız kez stop ettirme derken vites olayını en zor koşulda öğrenmiş oldum. 2. gün her şey çok iyiye gidiyordu. 1 hafta sonra herşey otomatikleşmeye başladı.
Benden sana tavsiye trafiğe kapalı bir alanda çalışma yap, şakası yok hayati tehlikesi var.
:D bana tavsıyen varmı vıtes ı en serı en basıt nasıl ogrenırım :D
Düz geniş biyer bul kendine pazaryeri gibi motosikleti gerekirse elinle oraya götür.
Önce kavramayı yani debriyajı öğren. "Motosiklet Teorisi" diye bi kitap var sipariş ver istersen, bi gün sonra geliyor zaten. Bisürü arkadaşıma hediye ettim, kesinlikle her motosiklet kullanıcısında olmalı bence, sözlük gibi bişey tavsiyedir
Kitaapta yazdığı düzende motosikletini çalıştır ve o gün hiç vites değiştirme zaten.
Gazı motorun sesini tatlı tatlı duyacak kadar aç ve sürekli sabit tut ( ne aç - ne kapa)
Motosikletin hırrrrrlarken debriyajı ufak ufak bırak tam gitmek isterken yeniden sık, tekrar tekrar... saatlerce bunu yap sonra 3-5 km hızlanacak kadar bırak yine sık bırak yine sık yani frensiz ve gaz açmadan sadece debriyajla motosikletini yürütebiliyor olduğunda kavrama işi bitmiştir
Sonra frendi oydu buydu kitaptaki düzene uygun eğitimlerini ara vermeden tamamla ve sil baştan tekrar et... gibi gibi trafiğe hazırla kendini
Fren hidrolikleri de benim icin 10 tl teller kopana kadar devam zincir dislisi iyi durumdaydi,antifiriz de maliyetine. Gel gelelim biraz once Zmotoyu aradim ve ninjanin durumunu anlattim sag olsun telefondaki kisi cok yardimci oldu sasirdim.. dedi ki 5 bin tl den fazla etmez o ninja :o yani uzerine 5500 degil 1500 tl ver demeye getirdi bende vaz gectim.
Bak parca fiyatlari soyle;
Sag grenaj: 1430tl
Sol grenaj: 1430tl
Sag sticker: 125tl
Sol sticker: 125tl
Egzantrik zincir ve gergi: 500tl
Toplam: 3610tl
Sadece parca parasi.. e daha bunun yagi bujisi filtresi osu busu derken birde isçilik eklenirse 4500 tl yi geçiyor.. saglaminin ederi 8.000 tl iken 4500 tl den fazla masrafi olana 5.000 iyi bile deger.
Sahibine sorsan keyfi masraf diyor, sag sol ve kuyruk grenaji kirilmis,dandik bir sekilde araba kaportacisinda toplanmis,igrenc sekilde boyanmis, egzoz cizilmis pas icinde.. grenajlari boyarken amortisorleri de boyamis o boya keçeleri de bozar..benim icime sinmez o sekilde gezmek ama ne adamlar var koli bandi ile motosikleti kaplayip geziyorlar..herkesin kendi zevki tabiki..
Birde 4500 masrafin icinde kuyruk grenaji yok,egzoz yok..
topic şenlenmiş uğrıyamamışız yahu. problemli sorunlu bir dönem geçiriyorum. serkan rusyada durumlar nası bu arada yarın elime 8bin kadar nakit geçiyor cb yi takasa verip büyütmeyi düşünüyorum. ama daha ilan bile açmadım kıyamıyorum da kerataya bakalım kısmet
Rusyaya henuz gidemedim calisma izninde skntilar cikti, is guvenligi seltifkasi bile istediler onlari ayarlamaya calisiyoruz. Lakin isin guzel yani durdugumuz yerde para aliyoruz,patron magdur olmayalim diye gunde 30 tl yatiriyor hesabimiza
Okuduysan bende 2010 ninjanin ucundan dondum,artik rusya donusune kaldi yeni motor sevdasi
arkadaşlar bu gün benim cb yi 4000 km bakımına götürdüm subablardan ses geliyordu onları ayarladık motorun sağını solunu kontrol ettik hava tabi önce motorun subab kapağını sökmek için motorun depoyu söktük daha sonra hava filtresinin de bakımını yapmak için vidalarını söktük ama hava filtresinin kapağını çıkaramadık kapatıp vidaları geri taktık motoru toparlayıp 40000 km bakımını hayırlısıyla bitirdik.. öncelikle sorum şu olacak siz motorun bakımını yaptırırken servise bakım ücreti veriyormusunuz.. saygılar efenim iyi akaşmlar diliyorum herkese
:D arkadaslar motorumu aldım 4500 fıyattan 4300 e ındırdım alt korumalık ve branda aldım 2sınede 110 tl verdım toplam 4410 motorumu hersey e daıl olmak uzere aldım plakamı pazartesı dedıler :( ogleden sonra motorumu almaya gıdecem gerıye kaldı sadece vıtes olayını ogrenmek :(
kardeş gittim servise bakımı yaptık iş bitti borcum varmı usta dedim 10 , 20 lira varsa ver dedi verdim bende
her neyse benim motorumu adam gibi yapsın gerisi önemli değil ama almamalıydı galiba
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:28 ----------
bu arada cb nin yağını koyarken kaç ml koyalım
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)