Altın Elbiseli Adam, çok yakında cb125 videosunu yayınlıyacak bakalım o ne diyor bu motor hakkında
Harbiden olur bişeyler, biz hariç olumsuz eleştiri alan "bilmiyor bu işi" demeye başlar
Biz zaten alıştık hergün sayfayı açıyorum, adam o gün üye olmuş, 2-3 kaymış CB ye çıkmış. Haz duygusunda uzay
Aynen abi yağ ısısı gösteren bi düzenek. Bende merakımdan fotoyu kaydetmiştim bigün uygularsam kılavuz olur diye Lastiği göstereyim diye CB dosyama girip motorun yakın fotosunu alıp paylaştım, en yakını o fotoydu suç benim değil
Bendede yok yani o göstergeden, yoksa 4000/1 yağ değiştirirdim, yağ özelliğini yitiremeden ne güzel bi sigara molası verirdik
Lastik dalaveraları takamadım henüz, bugün güzel bi bakımla geçti,
* İçindeki yağı son damlasına kadar akıttım, tazecik kan verdim hayvana, yüzü gözü açıldı
* Çelik halatları WD ledim, kiri tozu akınca bir şırınga yağa boğdum halatları yine yumuşacık oldu, ayarı çektim topladım
(Bu arada debriyaj halatı, manete giren kısımdan bikaç tel kopartmış. Atıyorum 30 sargı ise o halat 4-5 tanesi kopmuş sürtündüğü noktadan, daha gider heralde, yedek almayı unuttum??? )
Sebebini şuna bağlıyorun, 2.5-3000km önce debriyajı ayarladığımda, ayar vidasının keskin oyuk kısmını alta doğru bırakmışım, orası sürekli sürtünerek kesmiş halatı Şuan oyuğu yukarı doğru ayarladım sürtünme falan yok
* Zinciri çıkardım, dişlileri ve yuvalarını parlattım, dişlide saçımı taradım Zinciri kerosene yatırdım güzelce fırçaladım, 1-2 tur değiştirip tekrar yatırdım halen içinden bişeyler çıkıyor ama bayağa saldı kendini, yarın takıcam
Komple köpükledim, süngerledim, duruladım misss
__ Birde unutmadan bişey sorayım, Bizim şu ortadaki hava filitresinin oradan inen şeffaf hortum var ya, onun içine binlerce kmdir ufak ufak sıvı doluyordu, bugün yıkayınca gördüm ki 10cm civarı köpüklü bi sıvı birikmiş durumda.
Bunu söküp boşaltıp takanınız var mı, o sıkıştırma kancası normal iterek genleşip mi sıkıyor hortumu, bana öyle geldi ama önce bir sorayım dedim ???
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Yok abi uzun iş o, en ısı iletkeninden korumalı kablo, bunun gösterge saati, uyumlu yağ tapası başı, delik aç dalgayı oradan içeri sal, deliği yalıt , kablo ve tapa ara bağlantıları falan filan bi sürü iş
Bence o hortumu oradan çeksek çıkacak, kancada atıyorum 6mm çapında olacak şekilde boşa çıkınca iyice kapanacak, sonra hortumun içini boşaltıp temizleyip kancayı başına takıp takacağımız borunun başına yasliycaz...
sonra bi kargaburun gibi bişeyle kancanın ters uçlarından sıkınca kancanın çapı genişleyecek ve hortumu itip oturtucaz, kancayı bıraktığımızda sıkacak Ama bi sizede sormadan çekip çıkarasım gelmedi, kaba tabir yemedi
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
@ yesewi
adamcağız 250liklerde ağır ve hadsiz eleştirileri savuşturmak için bir tek yorum bile yapmadı
yine eleştirdiler yine eleştirdiler. bence de öyle bir şey yaparken on kez düşünmesi lazım...
@ ferdinandd
yok dostum savaş çıkarsa gel biz de taraf olalım.
ne demiş bir devlet büyüğü
taraf olmayan bertaraf olur
Anlatmak istediğim böyle bişey ama o kanca ya öyle çalışmıyorsa diye sorma ihtiyacı hissetmiştim, varmı böyle çalışan kanca iyice atıp tutuyor olmayayım
Tamamda abi takım tutar gibi taraf olunmaz ki, bi dayanağımız olması lazım Bak mesela yesewiye kendin karar ver demiş, şimdi bu ne demek
Bana göre ben olsam kesinlikle alırdım bi zahmet sende kendi kararını ver demek Ama gidip birine sorsan kesin alma demeye getirdi der Bu durumda taraf tutulmaz ki durum zaten ortaya karışık
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
:D çizimine hasta oldum feridand :D önce sen bi denesene nolcak ya çok mu korkağız ne
Ferdinandd oradaki kelepçeye hiç eğilip bakmadım ama çizdiğin gibi bir şeyse tam olarak anlattığın gibi çalışır. Yani kulaklarından sıkınca açılır, bırakınca kilitlenir.
Aynı mantıkta çalışan kelepçeleri akvaryum filtre hortumları için kullanan markalar var, ben oradan biliyorum.
Bu arada güzel bakım yapmışsın.
Benim debriyaj telim seninki gibiyken usta ''abi kopmak üzere'' demişti. Gerçi sakin kullanırsan 200-300km rahat kullanırsın da demişti.
Kısacası işi garantiye al değiştir derim.
Ben de far ampülünü değiştirdim. 1 ampül 18 papel.
Ya nasıl unuttum ben onu bilmiyorum ki reverse :/ Normalde hiçbişey olmamışsa bile yedeklemeyi düşünüyordum zaten. 200-300 çok azmış yahu, İstanbulda iki sapak kapandıysa dön dolaş oluyor zaten 200
Ben şu mantığı yürütmüştüm 4-5 tel 6500km de kopuyorsa, geriye kalan 25 tel= 5*6500km Bana kalsa bundan sonra hiç kopmayacak, benim amatörlüğümden keskin tarafı denk getirdiğimden oldu o iş
Peki sen değiştirdinmi reverse, dış kılıfıyla birliktemi satılıyor, yoksa o başındaki topuzlarıyla kılıfa nasıl geçiriliyorki acaba
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
Abi o topuzdan başlayıp, en aşağıda mekanizmaya bağlanan ucuna kadar herşeyiyle yenisi takılıyor. Alttaki o körüklü kısım dahil. Dış kaplaması da dahil.
Ben değiştirdim. Bu gibi şeylerden kıllanırım. 3'ün 5'in hesabını yapmam, kafam rahat olsun isterim.
Senin mantığınla düşünürsem, 5x6500km boyunca kafamın içinde kurt dolaşacağına o teli değiştirir, rahat rahat binerim.
Yani doğrusu o, bende o yapıdayımda yarın sağa sola kaçarım diyordum Normalde keyif olan Honda ya uğramak, şimdi öncelikli halletmem gereken, zamana sıkıştırmam gereken bi iş gibi geldi nedense
En yakın zamanda değiştiricem Gerekirse bunu yedekte tutarım, sürpriz oldu yenisi koptu, bari eskisi servise götürsün yeter diye.
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
tahliye hortumu içi dolunca azını açıp boşaltın sonra tekrar kapatın bu kadar bugün bi lastik değiştireyim dedim önceden 5 dakka da yaptığım iş bugün yarım saatimi aldı paslanmışım motorcu arkadaşım saolsun beleşe bi ırc taktım arkaya çıkma daha 5000 km kullanmış arkadaş değiştirdi baktım bıraktı lastiği zengin arkadaş herhalde hemen gömdüm bnm motora şamniyelide taktım hemde dubleks lastiği taktım sibobu değiştirmedim tereyağ gibi oldu bi de ön lastik düşerse fena olmaz
Aynen düşündüğümüz gibi sıkılıyor kelepçe, reversenin onayından sonra şüphem pek kalmamıştı zaten
Çekince cıkmıyormuş yalnız kargaburunla gevşetip çıkardım, içindeki benzini boşalttım, güzelce üfledim ettim çırptım ama köpürcükler kaldı hafiften, çıkarttığım gibide tertemiz geri taktım.
Gönül rahatlığıyla halledebilirsiniz
_______________________________
Bu arada bu lastik zımbırtıları taktım 344km kadar yol yaptım.
İnanın psikolojik etkiyi sıfırlayıp değerlendirdim, 80km kadar şiddetli ters etki yaptı resmen, ama öyle böyle değil, sağa çekip çıkarasım geldi
Sonra ufak ufak etki azalma eğilimine girdi Dahada toparlarmı, ne alakası var, hepimizin motorunda aynı etki mi gözlmelenir, nasıl bi mantıktır çözemedim
Nası yani, takalımmı? sorusunun net bi cevabı açıkçası oluşmadı bende. 344km sonucunda: gayet güzeldi zaten, takmasamda olurmuş derim yani
Ben zaten bişey ummuyordumda, o ilk 80km kadar çok saçmaladı anlatamam, abartmıyorum CB nin öyle çalışabileceğini hiç düşünmezdim, 20-30km gitsem uyuştururdu kesin, dayanamadım zırt pırt mola verdim :/
Özellikle son 100-150km rahat rahat keyifle yardırdım, şuan gayet güzel, dahada toparlayıp ilk bikaçbin km lerdeki pürüzsüz haline dönerse memnuniyetle bilgilendiririm
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:01 ----------
Birde atlamadan
Bi düzlük yakaladım, bomboş şerbet gibi yol, gazı açıyorum açıyorum 100-105 max, alla alla gidiyordu noldu şimdi diye takıldı
İlk benzinliğe kırdım, bi sigara molası, okadar yokuş çıktık alakası varmı acaba falan derken baktım yanımda hava-su var
Şambriyelli Kendalarım nekadar beklesede 1psi bile inmiyordu ya alışmışız, arkaya 33 ayarladım bi vurdum 24psi deymiş arka, ön de 29 yerine 26 çıktı
Bakındım ettim hiçbişey yok lastikte, yanlışmı falan diye bi sonraki benzinlikte denedim 33-29 bildiğin inmiş yani... neden okadar inmiş hiç bilmiyorum :/
Sonra açtım gazı 118kmh rahat. Bi şahsi pompa veya en azından psi metre edinmek lazım belkide önceki şişirmeden beridir öyle diycemde önceden aynı yolda 120 gördüm alet gidiyordu, bildiğin 9psi inmiş
bu tubeless lastiklerde inme sorunu var galiba benim honda activa da tubeless lastik var bariz iniyo ve hep tamamlamak zorunda kalıyorum cb 125 e de ise iç lastikli lastik var en son iki ay önce havasına bakmıştım geçen gün kontrol edeyim dedim hala 33 Seninkiler de tubeless galiba ferdinand acaba sonradan çevirince mi böyle bir sorun oluşuyo onuda bilmiyorum :/ Müsait olduğum bi zamanda bende o karter havalandırma borusunu temizlemeyi düşünüyorum senden cesaret alıp
Burada veya diğer bölümlere olumlu olumsuz yazı yazıp alacağımız motorlar hakkında fikir oluşturmamı sağlayan tüm motorsever arkadaşlara teşekkür ederim.Sonunda bugün cb125e yi alıp eve getirdim her ne kadar far kapama düğmesini bulamasamda forumlarda hemen cevabını buldum.Site sahiplerinede böyle seviyeli kaliteli bir site hazırladıkları için ayrıca teşekkür ederim .
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)